Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Horsie84 schreef:Brainless, dat is een mooi overzichtje. Ben ik toch benieuwd hoe bij de berekening de plussen en minnen zijn. Ook rendac moet ergens geld aan verdienen.
_San87_ : feiten is weten. Nu is het giswerk.
Ik ben blij met het paardencrematorium. Mijn pony's krijgen een eervol afscheid en komen weer thuis.
Voor mij belangrijk.
Anjali: opzetten. Ja, dat is ook een manier. Zou ik niet voor kiezen.
_San87_ schreef:Horsie84 schreef:San97, jou eerste zin klopt als een bus.
De laatste had niet gehoeven.
Het is punt is dat ik een waardig afscheid wil en mijn dier mee naar huis.
Ik heb geen probleem met een crematorium voor dieren. Het gaat om een net afscheid en daar moet voor betaald. Je betaald voor een dienst zodat je je geliefde dier weer mee kunt nemen.
Zoals je ook betaald voor je plekje op de begraafplaats of crematie.
Wat mijn probleem is, is dat mijn dier bij rendac gebruikt word voor andere doeleinden.
Daar laat ik mijn dier niet voor gebruiken.
Heel fijn dar zij voor een heel net afscheid bij ophalen kunnen zorgen. Fijn dat die optie er is.
Kijk, de nieuwe uitleg snap ik volledig. Jij had het in de eerste instantie over geld verdienen aan jouw dier, daar reageer ik op (en anderen ook).
anjali schreef:Horsie84 schreef:Brainless, dat is een mooi overzichtje. Ben ik toch benieuwd hoe bij de berekening de plussen en minnen zijn. Ook rendac moet ergens geld aan verdienen.
_San87_ : feiten is weten. Nu is het giswerk.
Ik ben blij met het paardencrematorium. Mijn pony's krijgen een eervol afscheid en komen weer thuis.
Voor mij belangrijk.
Anjali: opzetten. Ja, dat is ook een manier. Zou ik niet voor kiezen.
Toevallig lees ik net in het weekendkrantje "Mezza" (ik kan helaas geen link plaatsen) over iemand die haar overleden Shetlandpony heeft laten opzetten. Ze moest hem daarvoor naar Venlo brengen ,het duurde een jaar en 4 maanden (?!) en kostte 6500 euro. Er staat een foto bij en het resultaat is wel levensecht.
Horsie84 schreef:Ja dat klopt want dat gebeurt links om of rechts om. Ik had mijn intentie-gedachtegang erachter niet helder. Met daarbij niet exact wetende hoe het verdere proces van rendac verloopt.
Het overblijfsel bij rendac gaat toch ook ergens heen. Biodiesel? Ander soort energie? Word dat dan niet verkocht aan grote bedrijven?
Sachertorte schreef:Nou, tranen in mijn ogen, maar dank voor de info en foto's Horsie84. Sterkte ook!
Brainless schreef:Vroeger was ik met mijn opa in Utrecht met merrie en veulen.
Veulen was heel ziek, merrie stond in een andere box terwijl het veulen werd onderzocht.
Helaas overleed het veulen en wij zouden weer met merrie naar huis
Zij brak der boel af, wilde niet naar buiten en weigerde richting trailer te gaan.
Weer naar binnen, zij zag (en rook waarschijnlijk ook) het dode veulen en was daarna direct zonder problemen kunnen inladen.
Vaak hebben ze maar aan 1 blik genoeg om te weten dat het klaar is.