Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:47

Gelukkig zijn ze geweest! Ik kan me je opluchting heel goed voorstellen, ik ervaar het ook zo dat het dan pas "echt" is, je taak en verantwoordelijkheid dan pas echt voorbij is en het afsluiten pas beint omdat je nog in de stress zat van het laatste stukje. Heel veel sterkte met alles Y;(

----------------

Sassy ook :(:) Het is echt een ramp als ze zo lang liggen.... Mareentje heeft een paar jaar op een plek gestaan met een lange onverharde oprijlaan en paard van de buren lag aan het begin van die laan aan de (drukke...) openbare weg.

Was ook een erg warme periode toen. Na een paar dagen is die geur echt vreselijk indringend, met niets vergelijkbaar en je vergeet het nooit meer. Je weet van ellende niet hoe je er langs moet want het komt je van ver al tegemoet en je moet dan toch een hap lucht nemen omdat je er langs moet en dichterbij al helemaal niet wilt ademhalen. Brrrr.

Natuurlijk is dat verschrikkelijk zo langs de weg met voorbijgangers en ja als er dan kinderen en ponymeisjes langs moeten dan is dat al helemaal geen prettig idee. Het zal ook voor je huis liggen...die geur komt door je dichte ramen naar binnen vrees ik -O-

Ik vind individueel ophalen niet nodig omdat het beestje toch al "weg" is zeg maar en er niks meer van mee krijgt. Maar zou -O- met alle liefde 1000 euro betalen als dat nodig is om te voorkomen dat je hele omgeving doordrongen raakt van die vreselijke lucht en dat dan je laatste herinnering aan je beestje is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:58

Sassy4barrel schreef:
Update

Ze is opgehaald

Gelukkig

Ik sta hier echt met tranen in m’n ogen te kijken naar een leeg zeil. Een gevoel van opluchting maar ook het gevoel dat de emoties en verwerking nu pas gaan komen

Bedankt allemaal voor het medeleven en de adviezen

Sterkte meid. Ik vind het heel sneu dit en hopelijk kun je dat hele rentac gebeuren gauw loslaten.

Liefs en knuffel van Pien

superpony

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:49

Fijn dat het alsnog netjes geregeld is. Ze weten natuurlijk ook wel dat zij het moeten doen.

Sterkte met het verwerken van alles.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:50

Veel sterkte

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:58

Heel veel sterkte

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:43

Heel veel sterkte TS

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:50

Sterkte TS. Mijn pony heeft ook langer moeten liggen, maar dit kwam door extreme drukte tijdens de mond-en klauwzweer uitbraak eind 2023. Heb er ook weer om staan huilen toen hij was opgehaald. Het heeft tijd nodig om het een plek te geven :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:52

Heel veel sterkte.
Het is al zo verdrietig en zo nog eens extra.

Nu inderdaad tijd voor de verwerking :knuffel:

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:54

Ik heb alleen goede ervaringen met de Rendac en alle bedrijven waar ik werkte of gestaan heb ook.
Ts, blij dat het opgelost is en het dier opgehaald is.
Ik vind wel dat de Rendac erg negatief wordt neergezet door je, dat komt deel door emotie denk ik.
Er gaat gewon soms iets mis, het blijven mensen.

ik ben nog nooit onbeschoft behandeld, en de bedrijven die ik ken ook niet. Juist met paarden ( waar meer emotie bij komt) zijn ze altijd erg begripvol en meelevend.

Wel wil ik even een ding rechtzetten: ze plannen pas in wanneer het paard overleden is, je kunt niet op donderdag bellen en zeggen hij wordt straks ingeslapen dus kom daarna. Ze lopen te vaak er tegenaan dat de wagen komt en het dier nog leeft omdat bv de dierenarts later komt.
We konden laatst pas melden als het dier ingeslapen was.

Verder hoef je niet vooruit te betalen, ook geen UBN nummer op te geven. Factuur komt achteraf en op pensionstallen regelt de stalhouder het vaak voor je.

En wanneer er op vrijdag ingeslapen wordt komen ze pas maandag, tenzij je individueel transport regelt.
Daarom proberen wij ben geen spoed altijd op doordeweekse dagen in te slapen, en dan nog, als de route vol zit heb je pech, hoe sneu ook.
Dan blijft individueel oer, wat een pak geld meer kost ( ruim 600 momenteel) maar dat kan dan wel in het weekend, mits óók niet volgeboekt, er is maar 1 trailer geloof ik ( of nu 2).

TS, nogmaals heel veel sterkte

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 13:42

ElCamino schreef:
Ik heb alleen goede ervaringen met de Rendac en alle bedrijven waar ik werkte of gestaan heb ook.
Ik vind wel dat de Rendac erg negatief wordt neergezet door je, dat komt deel door emotie denk ik.

ik ben nog nooit onbeschoft behandeld, en de bedrijven die ik ken ook niet. Juist met paarden ( waar meer emotie bij komt) zijn ze altijd erg begripvol en meelevend.

Wel wil ik even een ding rechtzetten: ze plannen pas in wanneer het paard overleden is, je kunt niet op donderdag bellen en zeggen hij wordt straks ingeslapen dus kom daarna. Ze lopen te vaak er tegenaan dat de wagen komt en het dier nog leeft omdat bv de dierenarts later komt.

Verder hoef je niet vooruit te betalen, ook geen UBN nummer op te geven. Factuur komt achteraf en op pensionstallen regelt de stalhouder het vaak voor je.

En wanneer er op vrijdag ingeslapen wordt komen ze pas maandag, tenzij je individueel transport regelt.
Daarom proberen wij ben geen spoed altijd op doordeweekse dagen in te slapen, en dan nog, als de route vol zit heb je pech, hoe sneu ook.
Dan blijft individueel oer, wat een pak geld meer kost ( ruim 600 momenteel) maar dat kan dan wel in het weekend, mits óók niet volgeboekt, er is maar 1 trailer geloof ik ( of nu 2).

Ik geloof niet dat ik bij de eerste fout negatief was. Eerste melding (door dierenarts) was kwijtgeraakt.. dat kan .. foutje is menselijk... 2e melding ook kwijt geraakt; ja dan kan je een beetje gaan denken; hoe kan dit? maar om vervolgens de haak erop te gooien... dat vind ik niet kunnen. Ik zou niet weten hoe ik daar nog positief op moet reageren. Er zijn ook geen excuses geweest of geen reactie op mijn email. Ook dan had ik nog begrip kunnen opbrengen. Nu moet ik wel zeggen dat de vrouw die ik vandaag aan de telefoon had; wel vriendelijk was en alles snel heeft geregeld. Ze heeft geen excuses aangeboden voor alles wat mis is gegaan maar wel accuraat alles opgepakt. Ik denk als ik deze mevrouw gisteren aan de telefoon had gehad ; was het ook niet zo fout gegaan.. Maar ik geloof wel dat na deze hele ervaring ik het recht heb om negatief te zijn over de klantvriendelijkheid van de Rendac

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 13:42

DuoPenotti schreef:
Heel veel sterkte.
Het is al zo verdrietig en zo nog eens extra.

Nu inderdaad tijd voor de verwerking :knuffel:

bedankt voor de lieve reacties allemaal

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:29

Wellicht heeft je dierenarts ook iets niet goed gedaan en durft dat niet te zeggen of weet dat niet, en lag het niet aan de rendac.
Tuurlijk worden er fouten gemaakt maat bij bijna elke reactie van je doe je erg negatief over dat bedrijf.
ik vond het een beetje overdreven..... maar begrijp dat emoties ook een rol spelen.

Evengoed, het is een klotesituatie en dit helpt je allemaal niet. nogmaals veel sterkte en ok voor de kids

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:34

Kom op zeg. De telefoon ophangen als professional is gewoon niet netjes.

Ts zegt netjes gebleven te zijn en mag ze zeker wijzen op wat verkeerd is gegaan. Tenslotte kun je daar ook weer van leren als bedrijf/medewerker zijnde lijkt mij.

Gelukkig is ze opgehaald. Heel veel sterkte met je verlies. Confronterend als je haar steeds zag liggen. Ik reed afgelopen week per ongeluk langs de kliniek waar mijn paard is ingeslapen en dat vond ik al moeilijk. Laat staan dat je haar steeds ziet liggen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:40

Heel veel sterkte met verlies Sassy.
Triest dat het niet netter afgehandeld is geweest.
Iets wat al heel moeilijk is wordt zo wel heel erg rot.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 14:58

ElCamino schreef:
Wellicht heeft je dierenarts ook iets niet goed gedaan en durft dat niet te zeggen of weet dat niet, en lag het niet aan de rendac.
Tuurlijk worden er fouten gemaakt maat bij bijna elke reactie van je doe je erg negatief over dat bedrijf.
ik vond het een beetje overdreven..... maar begrijp dat emoties ook een rol spelen.

Evengoed, het is een klotesituatie en dit helpt je allemaal niet. nogmaals veel sterkte en ok voor de kids

Laten we even de emoties eruit halen;
Afgelopen december doe ik een bestelling bij Jumbo , zoals ik vaak doe en normaal zeer tevreden ben. Maar deze keer werd de bestelling niet geleverd... ik bel met de klantenservice en krijg als eerste excuses en tweede uitleg over drukte, nieuwe bezorger ect en de volgende ochtend worden de boodschappen geleverd en krijg ik zelfs een bosje bloemen als goedmaker... netjes toch? Stel.. Jumbo had niet 1 maar 2 x mijn bestelling kwijt geraakt/niet bezorgd en ik bel de klantenservice en ze gooien de haak erop. Dan zou ik niet meer zo positief zijn over de jumbo. Eerder negatief na aanleiding van deze ervaring. Het enige verschil is dat ik dan kan kiezen om bijv over te stappen naar de bezorgservice van de Albert Heijn. Dus wat ik wil zeggen ; mijn emoties hebben niets met een negatieve ervaring te maken en natuurlijk ben ik niet positief als er 2 x iets fout gaat en ik vervolgens niet netjes te woord word gestaan. Echter heb ik inmiddels een update geschreven en erbij geschreven dat de mevrouw vanmorgen aan de telefoon wel vriendelijk was en ervoor heeft gezorgd dat de pony binnen 2 uur is opgehaald..

en .. de dierenarts heeft niets verkeerd gedaan; ik stond naast haar toen ze belde. Ik kon zelf door de tranen niet goed uit mijn woorden komen daarom heeft zij het gesprek gevoerd. Ik heb wel meegeluisterd en mijn telnr , email adres en postcode gegeven en de dierenarts heeft de rest van de gegevens doorgegeven waar ik bij stond ..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:59

ElCamino schreef:

Voor individueel mocht ik ook gewoon wachten tot maandag. Het is afhankelijk of er iemand werkt of niet, blijkbaar. Want de chauffeur vertelde mij dus maandag, dat hij vrij was geweest dit weekend en blijkbaar neemt niemand dan voor hem waar. Hij vond het vreselijk, dat et zo was gegaan.

Edit: telefoon ophangen is gewoon not done, tenzij je uitgescholden wordt, dan kan ik het begrijpen.
Laatst bijgewerkt door fannetje op 20-05-25 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 15:00

Mellow schreef:
Kom op zeg. De telefoon ophangen als professional is gewoon niet netjes.

Ts zegt netjes gebleven te zijn en mag ze zeker wijzen op wat verkeerd is gegaan. Tenslotte kun je daar ook weer van leren als bedrijf/medewerker zijnde lijkt mij.

Gelukkig is ze opgehaald. Heel veel sterkte met je verlies. Confronterend als je haar steeds zag liggen. Ik reed afgelopen week per ongeluk langs de kliniek waar mijn paard is ingeslapen en dat vond ik al moeilijk. Laat staan dat je haar steeds ziet liggen.

bedankt, dat was het ook en vooral voor de kinderen die er ook langs kwamen. De geur /stank werd steeds erger.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:02

Sommigen kunnen zo heerlijk overtrokken reageren als iemand eens kritiek geeft op een bedrijf of instelling. De hoorn erop gooien kan je gewoon niet maken. Al helemaal niet om dat twee keer achter elkaar te doen.

Fijn dat je dierenarts je zo heeft kunnen helpen, TS. Jammer dat het wat voeten in de aarde heeft gehad om Rendac te laten komen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:49

denisesilver: Er wordt niet overtrokken gereageerd door mensen, en ik geef gewoon aan dat wij alle jaren dat ik in de paarden zit dit gewoon niet hebben meegemaakt met de Rendac,

en ze hebben maar 1 trailer voor individueel, als die volgeboekt zit ( 3 ritjes op een dag) dan heb je gewoon pech. En als de vrachtwagen de route rijdt en is toevallig al langs geweest in de regio heb je ook gewoon pech.
De route wordt niet steeds omgegooid, hoe sneu ook.

Ik weet wel dat mensen, vooral paardenmensen soms overdreven reageren als er een dood beest langs de weg ligt, het is een bedrijf, ze doen hun werk en zijn nu eenmaal de enige, en ja.... ook daar gaat wat mis, en het is warm en ja, dat gaat stinken..... Dood hoort erbij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:04

Zelf heb ik altijd geluk gehad met de rendac, mijn paarden konden altijd de ochtend er na direct opgehaald worden gelukkig.
Vriend van mij heeft van de week ook tot na het weekend moeten wachten (was individueel) volgens mij doen ze dat sowieso niet meer in het weekend.
De mijne zijn altijd met de wagen mee gegaan.

Maar ondanks mijn jaren goede ervaring met de Rendac, neemt het niet weg dat de telefoon er op gooien bij een klant uiterst onprofessioneel is. Ik heb gelukkig altijd fijne mensen aan de lijn gehad en deze ervaring niet gehad. Maar ik zou ook echt not amused zijn.
Alleen denk ik dat de wachttijd niet heel veel had uit gemaakt of de melding wel/niet goed was gedaan. Begreep sowieso van die vriend van mij dat het erg druk was op het moment bij ze.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:06

ElCamino schreef:

Nou dan zet ik dit even recht bij deze:

December 2024 mijn schaap moeten laten inslapen.
Ik belde de maandagmiddag (23/12) om dit te melden aan Rendac met de mededeling dat hij woensdag 24/12 's ochtends ingeslapen zou worden.
Was geen enkel probleem.

Hij werd netjes opgenomen in de planning en zou donderdag 26/12 of ten laatste vrijdag 27/12 opgehaald worden afhankelijk van de drukte.
Vrijdagvoormiddag 27/12 was de chauffeur ook netjes ter plaatse.

Je kunt dus wel op voorhand laten inplannen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:07

We hebben aantal weken gelden nog individueel op laten halen op zaterdag, paard is vrijdag ingeslapen en de vrachtwagen route zat vol, de trailer ook op vrijdag dus op zaterdagmorgen opgehaald.Het is echt mega druk

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:08

Little-Gift, ik praat over een paar weken geleden! En we konden niet op voorhand inplannen.
Pas ná het overlijden

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:09

Dus opeens kun je niet meer op voohrand inplannen terwijl dat in december wel kon?
Zo snel veranderen regels over het algemeen niet.

Ik kon het dus wel.
Ik zou eens moeten navragen dan of dit nu wel nog kan...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:09

Sjongejonge Elcamino...je lijkt er telkens overheen te lezen.
Zou jij nog zo positief reageren als jij ze netjes te woord staat en degene die tot 2 x toe een melding kwijt raakt,laks dus..en daarna twee keer hondsonbeschoft de telefoon erop gooit...wat is daar in hemelsnaam een goeie service aan??
Ik heb uit het verleden ook goede ervaringen met Rendac,maar dit kan toch gewoon niet?
Niet zozeer de kwijtgeraakte meldingen,maar vooral de afhandeling ervan aan de telefoon