Ervaring gevraagt surprise stables

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:44

Lellie2021 schreef:
Ik ben hier begin dit jaar geweest met mijn moeder om te kijken naar een Fries.
Wat mij al opviel in de advertentie was dat het paard hele weke koten had.
Maar goed, toch erheen.
Mijn moeder is al wat ouder en onzekerder geworden, dus ik vond dat zij maar eerst erop moest om te kijken hoe het voelde.
Paard was heel braaf en mijn moeder wilde erover nadenken.
Er stonden meerdere paarden bij elkaar in 1 stal wat ik best apart vond, maar ja ze hadden weinig plek dus het moest even zo.
Paard moest 7 of 8000 euro kosten, dus we zeiden, hij moet gekeurd worden.
Ja dat kon, maar dan wel door haar veearts.
We zeiden dat we gingen overleggen, volgende dag zei mn moeder dat ze het Paard wilde kopen, maar dat ze hem hier in de buurt wilde laten keuren.
Het duurde 2 dagen voordat we haar te pakken kregen, en ze wilde het Paard absoluut niet laten keuren hier want stel dat er wat mis mee was, dan kon ze hem niet meer voor zoveel geld verkopen.
We waren er direct klaar mee.

Nou ja wat belachelijk. Daar was dus duidelijk wat mee aan de hand. Anders is het geen probleem om hem te laten keuren natuurlijk.

Lellie2021

Re: Ervaring gevraagt surprise stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:49

Ja overduidelijk. Hij had ook ontzettend weke koten dus ik was sowieso al terughoudend, het leek mij echt niet goed.
Advertentie is daarna ook van mp gehaald, zegt ook genoeg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:07

Nee dat zegt niet zoveel alleen waarschijnlijk dat iemand hem heeft willen kopen zonder keuring. En jullie zo makkelijk 'afgescheept' zijn

Overigens fries van 7/8000 euro vul zelf maar in hoe gezond deze is

Lellie2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:10

StalNollie schreef:
Nee dat zegt niet zoveel alleen waarschijnlijk dat iemand hem heeft willen kopen zonder keuring. En jullie zo makkelijk 'afgescheept' zijn

Overigens fries van 7/8000 euro vul zelf maar in hoe gezond deze is

Die gedachte hebben wij wel nog gehad ja, 'zal wel gekocht zijn door iemand die niet wilde keuren'.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 14:01

Mennn schreef:
Hi, ik lees al even mee in dit topic. Mag ik vragen onder welke naam zij nu adverteren op marktplaats? Ik zie namelijk wat leuke tinkers, advertentie geplaats door ene ' D.M.' locatie is IJsselstein. Ook ik ben op zoek naar mijn eerste eigen paard, zal sowieso altijd laten keuren, maar zou graag vantevoren weten of we hier ook over een 'slechte handelaar' spreken.

Ik hoop dat ik dit topic even wat nieuw leven in mag blazen. Ook ik heb het een en ander aan leuke paardjes gezien bij D.M. (Marktplaats), locatie IJsselstein. Google levert niet zo veel op… Is iemand bekend met die stal? Is dat die Surprise stables?

Lellie2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 15:54

Volgens mij adverteren ze nog steeds gewoon onder Surpise Stables in Utrecht.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:11

EllisL schreef:
Mennn schreef:
Hi, ik lees al even mee in dit topic. Mag ik vragen onder welke naam zij nu adverteren op marktplaats? Ik zie namelijk wat leuke tinkers, advertentie geplaats door ene ' D.M.' locatie is IJsselstein. Ook ik ben op zoek naar mijn eerste eigen paard, zal sowieso altijd laten keuren, maar zou graag vantevoren weten of we hier ook over een 'slechte handelaar' spreken.

Ik hoop dat ik dit topic even wat nieuw leven in mag blazen. Ook ik heb het een en ander aan leuke paardjes gezien bij D.M. (Marktplaats), locatie IJsselstein. Google levert niet zo veel op… Is iemand bekend met die stal? Is dat die Surprise stables?

De verkoper DM is Demi Mettlach, niet dezelfde eigenaar als Suprise stables. Met beide overigens niet de beste ervaringen hier. Beide goedkope segment en paarden die toch (flink) wat gebreken hebben ondanks de mooie advertenties.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:04

amy495 schreef:
EllisL schreef:

De verkoper DM is Demi Mettlach, niet dezelfde eigenaar als Suprise stables. Met beide overigens niet de beste ervaringen hier. Beide goedkope segment en paarden die toch (flink) wat gebreken hebben ondanks de mooie advertenties.

Dankjewel voor de info :) !

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:44

Ik ben onlangs bij deze stal geweest. Een heel leuk paard gezien, Moreno. Is er iemand hier die dit paard ook bekeken heeft of die dit paard gereden heeft? Zou daar graag mee in contact komen. Vraag me af waarom dit paard Daar staat. Stallen waren verschrikkelijk en keuren mocht alleen daar op het terrein...

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:06

menfan schreef:
Ik ben onlangs bij deze stal geweest. Een heel leuk paard gezien, Moreno. Is er iemand hier die dit paard ook bekeken heeft of die dit paard gereden heeft? Zou daar graag mee in contact komen. Vraag me af waarom dit paard Daar staat. Stallen waren verschrikkelijk en keuren mocht alleen daar op het terrein...

Ik kwam de advertentie van dit paard ook tegen via Marktplaats. Aansprekend dier! Echter zou ik voor een dergelijke vraagprijs nooit het risico nemen om bij een handelaar als deze te kopen, nog in combinatie met het feit dat er alleen op hun terrein mag worden gekeurd.
Als je de (volledige) naam en afstamming van het paard kent, kun je misschien met behulp van Facebook groepen meer informatie over hem te weten komen. Wat zei de verkoper over zijn verleden?

elsevdmkjw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:54

Hallo,
Helaas hebben de eigenaren van mijn lieve verzorg paard Freya, 6 mei 2012, aan Surprise stables doorverkocht. (Niet goed ingelezen, mensen zouden haar een goed huisje geven) meerdere malen hebben we contact gezocht en gevraagd hoe het met haar gaat, we horen niks… Ik zou super graag iets over haar horen, haar bezoeken of foto’s ontvangen. Is er iemand die iets over haar weet?
Moeder: Presca
Vader: Saetero
Ze is eind 2022 begin 2023 daar verkocht vermoeden we.
Afbeelding

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:22

Ik schop deze even op, wat fijn om hier censuur vrij te lezen hoe het daar gaat. Ik vind het ontzettend jammer voor de betrokkenen maar in dit geval echt een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik zag een super leuke merrie op marktplaats staan, dacht laat ik voor de zekerheid het telefoonnummer opzoeken gezien ze meerdere paarden te koop had staan. Zo kwam ik bij de naam surprise stables en dus bij dit topic. Vind het echt schandalig dat er een rechtzaak is geweest, ze niet eens is komen opdagen en dan nu dus gewoon door kan gaan met wat ze altijd al deed.

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 00:06

laraxXxemma schreef:
Ik schop deze even op, wat fijn om hier censuur vrij te lezen hoe het daar gaat. Ik vind het ontzettend jammer voor de betrokkenen maar in dit geval echt een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik zag een super leuke merrie op marktplaats staan, dacht laat ik voor de zekerheid het telefoonnummer opzoeken gezien ze meerdere paarden te koop had staan. Zo kwam ik bij de naam surprise stables en dus bij dit topic. Vind het echt schandalig dat er een rechtzaak is geweest, ze niet eens is komen opdagen en dan nu dus gewoon door kan gaan met wat ze altijd al deed.

Helemaal mee eens.
Wij hebben er ook een, zogenaamd lief paard, gekocht maar eenmaal hier bleek ze alleen maar angstig en te steigeren

PaardPonyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:51

Ik schop dit topic ook weer omhoog.

Ik zag Otje langskomen op internet, nu lijkt ze mij erg leuk. Nu ik de verhalen hier lees twijfel ik toch heel erg. Is er iemand die ook langs is geweest voor haar en zijn/haar ervaring wil delen?

Regiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:24

Hallo, is er iemand die wél een positieve ervaring met hen heeft?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:29

Regiene schreef:

Want?

horsefly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:55

PaardPonyxxx schreef:

Ik zag Otje langskomen op internet, nu lijkt ze mij erg leuk. Nu ik de verhalen hier lees twijfel ik toch heel erg. Is er iemand die ook langs is geweest voor haar en zijn/haar ervaring wil delen?

hi, kan ik je een pb bericht hierover sturen? Heb hier stage gelopen dus heb wel wat ervaringen meegemaakt..

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:24

allemaal mensen die vandaag een account hebben aangemaakt.. ;(

Regiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:46

Lieser schreef:
Regiene schreef:

Want?

Omdat ik bij hen ben wezen kijken, tenminste, als deze stal in Kockengen zit… Maar ik vraag me af of dit allemaal over hen gaat.

Regiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:47

horsefly schreef:
PaardPonyxxx schreef:

hi, kan ik je een pb bericht hierover sturen? Heb hier stage gelopen dus heb wel wat ervaringen meegemaakt..

Zou je mij ook een pb willen sturen als dit over Surprise in Kockengen gaat?

Sieppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:52

Wij zijn afgelopen maandag geweest om naar Hippie te kijken.
Omdat we enthousiast waren niet teveel naar ons gevoel geluisterd helaas.. aanbetaling gedaan en later die dag kwam ik deze berichten tegen. Toen vielen er kwartjes op hun plek. Helaas een aanbetaling gedaan en deze wil ze niet terug geven. Las precies in het verhaal wat er eerder over geschreven staat. Het is zo frustrerend.
Toen ik vroeg om een keuring moest het deze week en op lokatie.
De pony is mager, dit kwam doordat hij nu binnen stond. Wat opviel was dat de stallen erg rommelig en vies zijn. Er stonden drie paarden in een tretbak op zand de hele middag. Niet in de wei dus.. ook 2 andere pony’s stonden in een kleine bak op zand. Er was geen wei te bekennen.
Hoef was ingescheurd en omgekruld aan de rand.
Tijdens het rijden was ze eerst heel onrustig en vond het bit in de mond heel vervelend . Ruiter had moeite om hem onder controle te houden . Later werd dit wel beter. Mijn dochter heeft er opgereden en dat ging best goed.
Al met al een slechte ervaring en nu geeft ze niet thuis op mijn appjes. Ze heeft niet verteld dat ze handelde maar dat ze ze jonge dieren onder het zadel krijgt en dan verkoopt Klopt dus niet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:00

Regiene schreef:
Lieser schreef:

Want?

Omdat ik bij hen ben wezen kijken, tenminste, als deze stal in Kockengen zit… Maar ik vraag me af of dit allemaal over hen gaat.

Zie de openingspost. Het draadje gaat over Surprise stables in Utrecht, dat is dan toch duidelijk genoeg?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:13

Heb je een rechtsbijstand verzekering ? Die zou ik meteen inschakelen. Zij zijn zakelijk en jij particulier, je hebt heel veel rechten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 23:26

Sieppie schreef:
Wij zijn afgelopen maandag geweest om naar Hippie te kijken.
Omdat we enthousiast waren niet teveel naar ons gevoel geluisterd helaas.. aanbetaling gedaan en later die dag kwam ik deze berichten tegen. Toen vielen er kwartjes op hun plek. Helaas een aanbetaling gedaan en deze wil ze niet terug geven. Las precies in het verhaal wat er eerder over geschreven staat. Het is zo frustrerend.
Toen ik vroeg om een keuring moest het deze week en op lokatie.
De pony is mager, dit kwam doordat hij nu binnen stond. Wat opviel was dat de stallen erg rommelig en vies zijn. Er stonden drie paarden in een tretbak op zand de hele middag. Niet in de wei dus.. ook 2 andere pony’s stonden in een kleine bak op zand. Er was geen wei te bekennen.
Hoef was ingescheurd en omgekruld aan de rand.
Tijdens het rijden was ze eerst heel onrustig en vond het bit in de mond heel vervelend . Ruiter had moeite om hem onder controle te houden . Later werd dit wel beter. Mijn dochter heeft er opgereden en dat ging best goed.
Al met al een slechte ervaring en nu geeft ze niet thuis op mijn appjes. Ze heeft niet verteld dat ze handelde maar dat ze ze jonge dieren onder het zadel krijgt en dan verkoopt Klopt dus niet.

Maar waarom heb je dan een aanbetaling gedaan?
Pony is voor nu nog niet anders als dat je hem dus 'kocht'

Wat moet een rechtsbijstand nu al doen? Aanbetaling terug op welke grond ?

Regiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:30

Want?
[/quote]

Omdat ik bij hen ben wezen kijken, tenminste, als deze stal in Kockengen zit… Maar ik vraag me af of dit allemaal over hen gaat.[/quote]
Zie de openingspost. Het draadje gaat over Surprise stables in Utrecht, dat is dan toch duidelijk genoeg?[/quote]

Het zit bijna een half uur van Utrecht, ik k vraag het maar even na voor de zekerheid, mag toch?