Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:32

Manege de grensstreek in belfeld kan enkele paarden opvangen
Ook de Inspiratie in Horst kan 10 paarden opvangen.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:38


xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:46

Bij ons op stal in Hoensbroek hebben we een ruime paddock met grote schuilstal beschikbaar.
Voor zover ik weet is hij nog niet bezet voor iemand.

Adjepatatje8

Berichten: 342
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:01

Omgeving Apeldoorn. Wel ver, maar als de nood hoog is! :knuffel:

Hier is een weiland beschikbaar voor een aantal paarden. Bij ons staan ze er met 4 op, maar er is ook wel genoeg ruimte voor meer!

haffiem
Berichten: 547
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:06

Hier ook een stal beschikbaar aan huis met weide voor 1 a 2 paarden, Overijssel.
Laatst bijgewerkt door haffiem op 15-07-21 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:07

Ik moet dit aanbod helaas in trekken. Het dorp dat op 100m ligt heeft advies gekregen om te evacueren. Wij zitten in de volgende fase. Dus mogelijk moet ik zelf evacueren. :\
Ayasha schreef:
Het is hier totaal niet handig maar in uiterste nood zou hier voor één paard een stal gemaakt kunnen worden. Heb dan wel wat hulp nodig met e.e.a versjouwen en verbouwen en het zal verre van ideaal zijn maar als het alternatief is dat ie tot de buik in het water staat dan kan hier dus ook eentje terecht. Regio maasmechelen. Voor een brave hengst zou ik de schuilstal kunnen "dicht" maken achterin de weide maar dan moet ik wel effe nadenken hoe ik dat veilig klaar krijg. :) Maar in geval van nood worden we vanzelf wel creatief!
Weidegang kan ik helaas niet aanbieden gezien we op leem zitten. Dat is nu ten 1e spekglad en te 2e is het in no time geheel stuk. Maar vooral de gladheid is een probleem. Kan wel onbeperkt hooi aanbieden. :) Genoeg slowfeeders hier.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:11

Nou Ayasha, moest het nodig zijn, hier is plek voor een paard! Wei aan huis met schuilstal en binnenboxen als nodig is. Zeker een maand, hooi inbegrepen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:11

In Zundert plek voor 3 paarden op stal en nog eens 2-3 paarden op de wei. Tevens plek voor opvang van honden en katten, knaagdieren (met name konijnen). Ook pick-up + 2 paardstrailer beschikbaar om ze op te komen halen. Ervaring met hengsten en hier ook de faciliteiten voor. Ook logeerkamertje vrij, mocht je bij je diertjes willen blijven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:16

Mar_jolijn schreef:
Nou Ayasha, moest het nodig zijn, hier is plek voor een paard! Wei aan huis met schuilstal en binnenboxen als nodig is. Zeker een maand, hooi inbegrepen.

Heb nog een weide in een ander dorp. Als dat niet geëvacueerd wordt kunnen ze eventueel daar heen. Vrienden van ons hebben hun trailer aangeboden (want merrie met veulen) en we hebben hier een Camion dus we kunnen ze tegelijk vervoeren in geval van.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:18

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Libbylove
Berichten: 354
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:24

xXLiekeXx schreef:
Wij kunnen plek bieden aan schapen, geiten, ezels en paarden. Eventueel ook een klein aantal koeien (2 of 3). Hebben een paddock met schuilstal en kunnen weidegang maken met elektrische netten.

Hebben een kleine veewagen (enkel voor schapen/geiten).

Zitten in Asten (NB). Onze gegevens heb ik zojuist ingevuld op de spreadsheet onder "vee".


Ik zal je in gedachten houden als iemand ons benaderd voor vervoer. Heb je dit zelf ook?

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:26


xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:35

Libbylove schreef:
xXLiekeXx schreef:
Wij kunnen plek bieden aan schapen, geiten, ezels en paarden. Eventueel ook een klein aantal koeien (2 of 3). Hebben een paddock met schuilstal en kunnen weidegang maken met elektrische netten.

Hebben een kleine veewagen (enkel voor schapen/geiten).

Zitten in Asten (NB). Onze gegevens heb ik zojuist ingevuld op de spreadsheet onder "vee".


Ik zal je in gedachten houden als iemand ons benaderd voor vervoer. Heb je dit zelf ook?

Hebben een kleine veewagen waar 3 schapen in passen.

Kunnen ook plek bieden aan enkele scharrelvarkens.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:40

Prachtig.<3

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:41

Ik ben wel erg benieuwd of er iemand vanuit Limburg meeleest? Hoe is het daar mbt de dieren? Op het nieuws hoor ik daar niks over

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:45

Ik heb geen plek maar wel 2 zakken voer die ik niet meer ga gebruiken. Subli slobber/SP en pavo inshape.

Mocht iemand daar belang bij hebben omdat die paarden opvangt of er wat aan moet sterken mag je een PB sturen

xJurdyWonanx

Berichten: 4056
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:59

Autumnn schreef:
Ik ben wel erg benieuwd of er iemand vanuit Limburg meeleest? Hoe is het daar mbt de dieren? Op het nieuws hoor ik daar niks over


Ik heb daar in de directe omgeving nog niet veel over gehoord. Ik woon in Heerlen, ongeveer 20 km vanaf Maastricht en Valkenburg.
Wel wat stallen die bezig zijn met evacueren, maar verder niets gehoord.
Zie wel dat er ontzettend veel hulp geboden is en wordt, ontzettend fijn!

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:59


Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:00

Hier iemand die mee leest vanuit Limburg. Niet vanuit het getroffen gebied, wij zitten gelukkig wat hoger.
Maar het is drama. Alles wordt rondom het water zo veel mogelijk geëvacueerd. Langs de Maas en de Roer wordt nu ook veel verplicht geëvacueerd. Vriendin van mij is de hele middag op touw geweest om 2 pony's en een Belg te verplaatsen. Maar verder wordt er veel verplaatst.

En inderdaad, lief dat er zoveel hulp geboden wordt <3

Anoniem

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:09

Mag ik even zeggen dat ik dit een heel mooi initiatief vind?
Wij kunnen geen opvang bieden op de ene weide onze eigen paarden en thuis 2 loges van mensen die op vakantie gaan...
Ik ben ook van België heb vanmiddag een filmpje gezien van een paard dat is meegesleurd met de stroming...

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:10

Hier 4 stallen en weidegang beschikbaar en bij vriendin in hetzelfde dorp (Venhorst, N-O Brabant) nog eens 6 stallen beschikbaar!

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:41

In Valkenswaard (onder Eindhoven) rijbak (met behoorlijk wat gras) vrij, ligt beschut onder bomen.

Evt schrikdraad en palen beschikbaar om verder op te delen voor dieren die niet bij elkaar kunnen.
Hooi is heel beperkt nog aanwezig, water is er wel.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:42

Helaas kan ik geen opvang bieden, maar ik wil wel even zeggen dat ik dit een ongelofelijk lief initiatief vind! <3

Anoniem

Re: Droge plek voor paarden aanbieden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:07

Nogmaals 6 slaapplekken met eigen voorzieningen. Eventueel huisdieren welkom. En wellicht 1 pony of paard! Noord Limburg.

Pb me gerust!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:13

Ik ben helaas ook niet in de gelegenheid om opvang te bieden, maar ik ben momenteel even met m'n ouders in overleg of wij eventueel vanuit hier (regio Rotterdam) voer kunnen rondbrengen bij mensen in de getroffen gebieden om in ieder geval de eerste paar dagen door te komen. Daarnaast werk ik vanuit huis, dus als mensen hulp nodig hebben bij de verzorging van hun paarden, kan ik ook best een paar dagen ergens anders vandaan werken en een extra paar handen bieden.