Volpensionstalling Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:28

Timmie06 schreef:
Hoe kan het dan toch weer verkocht zijn hè? Je mag er toch vanuit gaan dat als je zo’n project koopt je ook je onderzoek doet? Ik lees dat er een overdekte stampmolen komt en een longeercirkel enz. Dus echt wel serieuze plannen?

Ik heb al zoveel plannen langs zien komen.......

De NVVR komt al ruim dertig jaar op die toko. Ik ken de verhalen en de resultaten.......

superpony

Re: Volpensionstalling Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 03:09

Ik denk dat als mensen echt willen en zich goed laten vertegenwoordigen dat veranderingen noodzakelijk zijn voor het welzijn en het een goed plan is in verhouding tot de omgeving, de gemeente toch ergens moet toegeven.
Maar soms is het een eindeloos gevecht. Een nieuwe aanpak, nieuwe mensen, nieuwe inzichten, wie weet..........

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:22

superpony schreef:
rumay schreef:
En als ik 1 ding heb geleerd; op mp kijken en zoeken is niet altijd handig. Heel veel bieden continu aan, maar dat is echt niet voor niks. Die stallen hebben allemaal veel wisseling en dat is vrijwel altijd met reden.
De goede plekken adverteren niet en staan ook praktisch altijd vol.

Sommige stallen hebben idd veel verloop en is vaak geen goed teken. Sommige stallen staan idd altijd op mp. Bij ons op stal was er even wat verloop omdat een aantal stal genoten de luxe hebben een huis met stallen te kunnen kopen en dus hun paard lekker bij huis neer te zetten.

Ik dacht altijd dat je op de veluwe zat stallen had met goede diensten en faciliteiten, maar dat valt dus erg tegen zo te lezen. Ben blij dat ik een goede plek heb kunnen vinden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:44

superpony schreef:
Ik denk dat als mensen echt willen en zich goed laten vertegenwoordigen dat veranderingen noodzakelijk zijn voor het welzijn en het een goed plan is in verhouding tot de omgeving, de gemeente toch ergens moet toegeven.
Maar soms is het een eindeloos gevecht. Een nieuwe aanpak, nieuwe mensen, nieuwe inzichten, wie weet..........

Je zit ook met de locatie daar, te dicht bij de groene zone van het bos wat het wellicht lastig zal maken om vernieuwingen door te voeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:48

ikke schreef:
Timmie06 schreef:
Hoe kan het dan toch weer verkocht zijn hè? Je mag er toch vanuit gaan dat als je zo’n project koopt je ook je onderzoek doet? Ik lees dat er een overdekte stampmolen komt en een longeercirkel enz. Dus echt wel serieuze plannen?

Ik heb al zoveel plannen langs zien komen.......

De NVVR komt al ruim dertig jaar op die toko. Ik ken de verhalen en de resultaten.......

Plannen kan je natuurlijk altijd maken, wil nog niet zeggen dat ze dan ook gerealiseerd gaan/mogen worden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:51

Destiny22 schreef:
Sommige stallen hebben idd veel verloop en is vaak geen goed teken. Sommige stallen staan idd altijd op mp. Bij ons op stal was er even wat verloop omdat een aantal stal genoten de luxe hebben een huis met stallen te kunnen kopen en dus hun paard lekker bij huis neer te zetten.

Ik dacht altijd dat je op de veluwe zat stallen had met goede diensten en faciliteiten, maar dat valt dus erg tegen zo te lezen. Ben blij dat ik een goede plek heb kunnen vinden.

Maar die pik je er wel uit als je al een tijdje zoekt.

En ik kom uit Amsterdam, heb in Almere gewoond en dacht altijd dat ik het moeilijk had om goede stalling te vinden.
Maar ik heb nog nooit zo slecht gestaan en zo een lastige zoektocht gehad als op de veluwe. Zelfs toen we een eigen plek huurden, was het niet optimaal.

meggiemeg schreef:
Je zit ook met de locatie daar, te dicht bij de groene zone van het bos wat het wellicht lastig zal maken om vernieuwingen door te voeren.

Ja, uiteraard zijn er regels en willen ze niet dat iedereen wild gaat bouwen. Maar dat er al jaren plannen worden gemaakt die niet uitgewerkt mogen worden, wil niet altijd zeggen dat het aan de gemeente ligt.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:37

superpony schreef:
Destiny22 schreef:

Maar die pik je er wel uit als je al een tijdje zoekt.

En ik kom uit Amsterdam, heb in Almere gewoond en dacht altijd dat ik het moeilijk had om goede stalling te vinden.
Maar ik heb nog nooit zo slecht gestaan en zo een lastige zoektocht gehad als op de veluwe. Zelfs toen we een eigen plek huurden, was het niet optimaal.

Ik woon ook in Almere, maar hier dicht in de buurt is niks! Ik kende deze stal al wel maar dacht altijd dat is zo ver weg niet handig. Tot mijn paard ook lichamelijke problemen kreeg die inmiddels verholpen waren, maar geen idee hoe met rijden op te bouwen zonder weer in het oude patroon te vallen. Ook opzoek naar een andere stal, omdat de stal waar we toen stonden niet best was qua stalgenoten en vechten om je paard even in de paddock te zetten in de winter. Toen toch de keuze gemaakt om naar deze stal te gaan. Lekker de hele dag buiten met eten en super begeleiding. Hij is nog nooit zo happy geweest. Dan maar iets verder rijden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:53

Destiny22 schreef:
Ik woon ook in Almere, maar hier dicht in de buurt is niks! Ik kende deze stal al wel maar dacht altijd dat is zo ver weg niet handig. Tot mijn paard ook lichamelijke problemen kreeg die inmiddels verholpen waren, maar geen idee hoe met rijden op te bouwen zonder weer in het oude patroon te vallen. Ook opzoek naar een andere stal, omdat de stal waar we toen stonden niet best was qua stalgenoten en vechten om je paard even in de paddock te zetten in de winter. Toen toch de keuze gemaakt om naar deze stal te gaan. Lekker de hele dag buiten met eten en super begeleiding. Hij is nog nooit zo happy geweest. Dan maar iets verder rijden.

In Almere zelf is niks nee. Daar hebben wij 20/25jr geleden al strijd om gehad met de gemeente en echt goede bedrijfsplannen geleverd met veel aanvragen en inschrijvingen dat een pensionstal echt gewenst is. Toen waren nog niet alle stallen in Zeewolde actief zoals nu.

Dat kon niet; Per 100.000 inwoners mocht er 1 manege bij komen en dat moest dan in een ander stadsdeel zijn.

Zeewolde waren wat boeren die het erbij deden of wat kleinere paarden fokkers/handelaren.

Heb op een paar plekken gestaan en was niet optimaal. Hebben dus altijd in t Gooi en onder de rook van Amsterdam gestaan.
Maar waar ik op de Veluwe tegenaan liep, was nog veel erger. Welzijn is echt onbekend en ze ontwikkelen ook niet op dat gebied.
Heb ook in de regio les gegeven en ben vaak van de ene verbazing in de andere gevallen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:04

Ik heb een aantal jaar met mijn paarden op de Oscarhoeve in Ede gestaan. Is dat niet iets voor je?

Zelf was ik toen niet te spreken over de kwaliteit ruwvoer dus dat kocht ik toen zelf. En mijn paarden stonden daar 24-7 buiten. Maar dat hoeft niet.

Voordat ik bij Nature Horse Paradise terecht kwam heb ik ook best wat stallen gekeken. Maar niks voldeed helemaal.
Totdat ik via bokt dit als tip kreeg. Ik dacht huh.... Zeewolde heeft geen bos toch?
Nou toch wel. Ligt recht aan 85 km ruiterpad.
Mijn paarden en ik zijn hier echt dolgelukkig. Maar dit past niet bij iedereen of bij ieder paard.
Wel vind ik het een voordeel dat ik een trailer heb. Als het namelijk veel regent dan vind ik het hier niet altijd heel fijn rijden op kleigrond. Maar dan ben ik met trailer zo op de Veluwe.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:13

Jammer dat er in Zeewolde zo weinig is en mogelijk is.

Ik heb ook altijd in Zeewolde gestaan bij Zonnehoeve en bij een boer op de bosruiterweg, dit was wel aan het bos. Beide waren ver van ideaal maarja je moet wat en met veel zelf regelen was het redelijk te doen. Daarna Eemnes maar dat werd hem ook niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:53

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 21:04

Kent iemand stal Stenfert in De Steeg? Is dit ook een pensionstal?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:10

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:11

S.tenfert is een springruiter die daar zijn accommodatie huurt en heeft geen pensionstal

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:13

Nikass schreef:

Volgens mij is dit alleen professioneel. Maar wellicht is dit veranderd?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 21:41

Hommage schreef:
S.tenfert is een springruiter die daar zijn accommodatie huurt en heeft geen pensionstal

Dank je wel. Ik had al dat idee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:42

Nikass schreef:

Nee, geen pension

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:58

Stenfert is inmiddels ook verhuisd en staat met zijn paarden bij Breukink/De Wilderij in Brummen. De locatie in de Steeg is verhuurd aan een andere professional.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:04

Zit Hanneke Held daar nu niet?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:12

Nee die zit op een andere locatie in de Steeg en doet geen pensionstalling.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:13

Nee dat laatste weet ik.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:43

Ik gooi dit topic even omhoog. Komt regelmatig een topic over stalling op de Veluwe en zie nu dat er een nieuwe is. HPH Stables. Gevestigd in Putten met een grote eb en vloed bodem buitenbak, longeercirkel , warm koud water wasplaats en dagelijkse weidegang

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:55

HPH Stables is niet nieuw hoor, is de stal van Milou Huisman en zit al jaren op dit adres..... Zij is fanatiek menner en beleert ook paarden voor de wagen. Ik heb in het verleden een paard door haar laten beleren en die stond een aantal weken bij haar op stal. Inderdaad, mooie faciliteiten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:02

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:04

LoveBodin schreef:
https://www.deharskampsehoeve.com/

Iemand hier al ervaring mee? Een nieuwe pensionstal geloof ik, in de buurt van Harskamp/Ede.

Ik ken het niet, maar ziet er mooi uit. Maar ik vraag mij af of ze in de winter wel buiten komen.