Gezocht: volpension stalling Apeldoorn/Zutphen/Deventer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Gezocht: volpension stalling Apeldoorn/Zutphen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:38

Uitwijken naar Arnhem is voor ons een laatste poging. Liefst blijven we rechts van de Veluwe. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:51

Ik heb je als goed is op fb getagd in een privé stal in epe/vaassen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 14:54

Thanks! Dat is buiten Vaassen toch? Kreeg wel te horen dat er in de avond en nacht geen toezicht is op de paarden, dus ik zet een vraagteken bij laatste rondje ruwvoer. Maar we gaan zeker even bellen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:57

Kwam ook stal de Ruuter nog tegen in Haarle.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 15:02

N0a schreef:
Kwam ook stal de Ruuter nog tegen in Haarle.

Dat is voor ons te gortig qua reistijd.. |(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 15:09

Iemand ook ervaring met Vincent's Horses?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:14

Timmie06 schreef:
Ik volg je topic...heb ook al zoveel bezocht en op verschillende plekken gestaan in apeldoorn.
Ii wijk nu uit naar voorthuizen..direct in het bos en naast de veluwe ruiters. Goede bak, goed voerbeleid en leuke sfeer. Zo lastig om dat samen in 1 te vinden.
Ik wil gewoon rijden wanneer het mij uitkomt, eigen instructie, minimaal 3 x pd goed ruwvoer en ruime weidegang.
Ik heb begrepen dat er in vaassen ( kluinweideweg) nog iets nieuws is gestart? Evt stalhouderij swarte paard in emst, heeft nieuwe stallen staat op de site.

Daar heb ik ook gestaan in voorthuizen vanuit Apeldoorn goed te doen, daarvoor woonde ik tussen die stal en de bak in en had ik ze aan huis. Geef nu nog veel les op die stal en rijd daar een paard voor mensen

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:26

Nimber schreef:
Timmie06 schreef:
Ik volg je topic...heb ook al zoveel bezocht en op verschillende plekken gestaan in apeldoorn.
Ii wijk nu uit naar voorthuizen..direct in het bos en naast de veluwe ruiters. Goede bak, goed voerbeleid en leuke sfeer. Zo lastig om dat samen in 1 te vinden.
Ik wil gewoon rijden wanneer het mij uitkomt, eigen instructie, minimaal 3 x pd goed ruwvoer en ruime weidegang.
Ik heb begrepen dat er in vaassen ( kluinweideweg) nog iets nieuws is gestart? Evt stalhouderij swarte paard in emst, heeft nieuwe stallen staat op de site.

Daar heb ik ook gestaan in voorthuizen vanuit Apeldoorn goed te doen, daarvoor woonde ik tussen die stal en de bak in en had ik ze aan huis. Geef nu nog veel les op die stal en rijd daar een paard voor mensen

Gezellig Kim, marije hier ;-) ik verhuis over 2 weken die kant op met de fries en de pony van mijn dochter en dan haal ik ibbeltje in maart uit de opfok!!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:32

Dresspring in Wenum Wiesel voldoet aan je eisen.
Wij gaan naar de prins maar anders waren we naar Dresspring gegaan.
Hebben daar vroeger ook gestaan en de verzorging is super.
Je moet alleen in het weekend zelf uitmesten en binnen/buiten zetten maar dat gaat in een groepsrooster.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:08

Stal Arlo in Klarenbeek nog een idee? Ik weet daar verder niet zoveel over maar het schiet me ineens te binnen.

daantje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:59

Stal hooghelbergen in Brummen, als je 5 stallen zoekt hebben zij die denk ik wel vrij...
Verder is het hier in de regio een drama.
Alles zit vol.
Richting Arnhem ook

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:12

daantje31 schreef:
Stal hooghelbergen in Brummen, als je 5 stallen zoekt hebben zij die denk ik wel vrij...
Verder is het hier in de regio een drama.
Alles zit vol.
Richting Arnhem ook

Die voldoet echt niet aan wat ze zoeken. Sowieso is de binnenbak daar geregeld bezet ivm lessen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:32

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:38

Eh ik ken mensen die daar even gestaan hebben. Met nadruk op even. ;)

Ik was daar eerder al wezen kijken en ook snel weer omgedraaid.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:41

Dat is toch dezelfde al de peppelenbosch? Met die slechte bak en hooibalen in de bak enzo, stoffig. Kan me iig herinneren dat iemand dat wel eens over deze marktplaats advertentie tegen me heeft gezegd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 19:45

Dan heb ik niks gezegd :oo

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 21:19

Is idd de Peppelenbosch. Zijn we al geweest. :)
De labradors zitten naast de bak en slaan aan als er iets gebeurt. Niet heel relaxt rijden..

utopia33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:19

Murphylover schreef:
Ik lees al een poosje mee maar ik dacht laat ik nu ook eens reageren.

Wij wonen nu een jaar in Twente en in vergelijking tot zuid-holland zijn er hier veel minder stallen en veeel slechtere rijbanen.

Wij staan nu uiteindelijk bij een boer . Wij hebben al onze eisen uiteindelijk losgelaten hebben nu een stal, wei overdag (nu snacht i.v.m de hitte) en ruiterpad wat begint bij de wei. ( dus geen luxe geen binnenbak, buitenbak en poetssplaatsen enz.) Maar wel hele lieve en meedenkende eigenaren !!

Wij hebben ook bij stal de borgelink gestaan. Zijn hele lieve mensen en je kan ze alles vragen. Helaas is ons paard(hele lieve sociale ruin heeft altijd met 16 andere paarden op een klein stukje wei gestaan) daar zo door een pony achter in elkaar geslagen dat we in goed overleg zijn weggegaan.

Stal cura heb ik een hele nare ervaring mee ! Kan ik ook zeker niet aanraden ! Ik kan en mag er ook hier niks overleggen maar als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen.

Ook heb ik geen positieve ervaring met stal ervenijstad (meer info ook in pb)

Je kan ook een pb sturen over de borgelink als je interesse heb.

En voor vijf paarden een stal zoeken moet je niet willen. Is haast onmogelijk en als het er is moet je je ?? Erbijzetten, want vaak heeft het een rede.

Doorgaans reageer ik niet op Bokt en lees ik alleen. Maar voel mij nu toch geroepen om even te reageren :o
Als je in een jaar tijd ongeveer 5 stallen van binnen hebt gezien ben je misschien niet de juiste persoon om mensen een stal aan of af te raden en is je visie over wat goed en slecht is misschien niet reëel <<)
Als pensionklant zal het op elke stal nooit 100% naar jou wens zijn en is er altijd wel iets om commentaar op te geven. Over het algemeen zal iedere stalhouder zijn best doen om het de klant naar de zin te maken en staat welzijn voor het paard boven aan.
Misschien was een boerderijtje buitenaf in het mooie Twente beter dan een woning in de bebouwde kom. Dan had je paard lekker bij huis gelopen op de manier zoals jij dat graag wilt en op de manier zoals jij denkt dat goed is.
Tot slot: In het westen is weidegang een schaars goed en dat is hier in overvloed. Evenals ruiterpaden en rust. En een stal met een aantal lege boxen hoef je niet altijd aan te twijfelen. Misschien eerst informeren waarom dat zo is

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 10:40

Jeetje utopia. Ik ben geloof ik niet zo gediend van de toon die je aanslaat.

Wij zijn afgelopen 3 dagen op 13 stallen wezen kijken. De kwaliteit van sommigen is echt bedroevend. Als je daar niet meteen doorheen weet te prikken zou je je paard daar stallen en met een paar maanden erachter komen dat het niks is. En dan? Blijven staan? Dacht het niet.

Graag alleen ontopic blijven. Ik ben niet op zoek naar commentaar op anderen op z'n Bokts, ik ben op zoek naar goede stalling.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:43

PB gedaan

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 10:50

Alenthe05 schreef:
PB gedaan

Bedankt voor je berichtje! :D

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:00

utopia33 schreef:
Murphylover schreef:
Ik lees al een poosje mee maar ik dacht laat ik nu ook eens reageren.

Wij wonen nu een jaar in Twente en in vergelijking tot zuid-holland zijn er hier veel minder stallen en veeel slechtere rijbanen.

Wij staan nu uiteindelijk bij een boer . Wij hebben al onze eisen uiteindelijk losgelaten hebben nu een stal, wei overdag (nu snacht i.v.m de hitte) en ruiterpad wat begint bij de wei. ( dus geen luxe geen binnenbak, buitenbak en poetssplaatsen enz.) Maar wel hele lieve en meedenkende eigenaren !!

Wij hebben ook bij stal de borgelink gestaan. Zijn hele lieve mensen en je kan ze alles vragen. Helaas is ons paard(hele lieve sociale ruin heeft altijd met 16 andere paarden op een klein stukje wei gestaan) daar zo door een pony achter in elkaar geslagen dat we in goed overleg zijn weggegaan.

Stal cura heb ik een hele nare ervaring mee ! Kan ik ook zeker niet aanraden ! Ik kan en mag er ook hier niks overleggen maar als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen.

Ook heb ik geen positieve ervaring met stal ervenijstad (meer info ook in pb)

Je kan ook een pb sturen over de borgelink als je interesse heb.

En voor vijf paarden een stal zoeken moet je niet willen. Is haast onmogelijk en als het er is moet je je ?? Erbijzetten, want vaak heeft het een rede.

Doorgaans reageer ik niet op Bokt en lees ik alleen. Maar voel mij nu toch geroepen om even te reageren :o
Als je in een jaar tijd ongeveer 5 stallen van binnen hebt gezien ben je misschien niet de juiste persoon om mensen een stal aan of af te raden en is je visie over wat goed en slecht is misschien niet reëel <<)
Als pensionklant zal het op elke stal nooit 100% naar jou wens zijn en is er altijd wel iets om commentaar op te geven. Over het algemeen zal iedere stalhouder zijn best doen om het de klant naar de zin te maken en staat welzijn voor het paard boven aan.
Misschien was een boerderijtje buitenaf in het mooie Twente beter dan een woning in de bebouwde kom. Dan had je paard lekker bij huis gelopen op de manier zoals jij dat graag wilt en op de manier zoals jij denkt dat goed is.
Tot slot: In het westen is weidegang een schaars goed en dat is hier in overvloed. Evenals ruiterpaden en rust. En een stal met een aantal lege boxen hoef je niet altijd aan te twijfelen. Misschien eerst informeren waarom dat zo is

Ik heb het idee dat jij mij kent alleen ik kan mij jou niet herinneren.

In het westen is weiland schaars inderdaad. De weides zijn daar veel kleiner en je staat er ook met veel meer paarden op. En alleen zomers en maar een dagdeel. En een manege waar we jaren hebben gestaan (zelfs nog met mijn vorige pony)

Voor ons was het een hele omschakeling en soms ook eng. om hier naar toe te komen en hoe de paarden hier gehouden worden.heel anders worden de paarden hier gehouden dan in zuid-holland waar de paarden 23 uur per dag op stal staan (behalve zomers als je al wei heb) dat is daar meer regel dan uitzondering en hier is het heel normaal dat ze 24/7 buiten staan ook s winters.

De eerste stal waar we stonden en waar we het erg naar ons zin hadden(die stal hadden we al geregeld toen we nog in zuid-holland woonde) werd helaas na 3 maanden na aankomst verkocht -O-

Tja dan moet je gaan zoeken in een beurt die je niet goed kent, dat is moeilijk. Helaas 2 vervelende ervaringen gehad :(. Dat had verkomen kunnen worden als we meer hadden doorgevraagd en meer recensie hadden gehad. dat is stom en hebben we ook zeker van geleerd.

Overigens hebben we nu een goede plek gevonden voor ons paard (daar hebben we veel luxe voor moeten laten varen, maar als het paard het maar goed heeft!). Staat nu elke dag van 07:00 tot 17:00 op de wei/paddock zonder peeskappen (peeskappen waren heel normaal en standaard in zuid-holland weinig paarden gingen daar maar zonder op de wei). Ook daar hebben we consecies moeten doen en ook daar zijn ook mindere punten, maar wel punten waar we mee kunnen leven en geen te kort doet aan het welzijn van ons paard. We staan nu ook bij super lieve mensen waar je altijd wat aan kan vragen of bespreken zonder dat je bang hoef te zijn dat ze je niet begrijpen of lelijk doen

Als je meer wilt weten hoe het daad werkelijk echt zit met de nare ervaringen, want ik weet dat 2 stallen (die mensen kennen elkaar namelijk) leugens over mij en mijn familie verspreiden. Mag je mij gerust een pb sturen voordat je over ons oordeel !dan leg ik het met alle liefde uit.

Tja en dat boerderijtje hadden we graag gewild en willen we nog steeds graag. Maar dan moet je het wel kunnen betalen (niet alle mensen uit het westen zijn namelijk rijk :D )

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:02

upendo schreef:
Jeetje utopia. Ik ben geloof ik niet zo gediend van de toon die je aanslaat.

Wij zijn afgelopen 3 dagen op 13 stallen wezen kijken. De kwaliteit van sommigen is echt bedroevend. Als je daar niet meteen doorheen weet te prikken zou je je paard daar stallen en met een paar maanden erachter komen dat het niks is. En dan? Blijven staan? Dacht het niet.

Graag alleen ontopic blijven. Ik ben niet op zoek naar commentaar op anderen op z'n Bokts, ik ben op zoek naar goede stalling.

Ik heb er al op gereageerd als je het niet erg vind.

Als ze meer wilt weten hoe het echt zit en daar ook echt in is geïnteresseerd dan heb ik haar gevraagd of ze dit via de pb wilt doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 11:51

Nee joh, geen probleem. Ik vind het alleen zo jammer dat er binnen no-time geoordeeld wordt..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:13

Er staat op Facebook een advertentie dat Het Grote Veld in Lochem door uitbreiding 5 stallen beschikbaar gaat krijgen.
Ik ken de stal verder niet, maar is wel enigszins in het zoekgebied en met 5 stallen mogelijk interessant voor jullie.