Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Timmie06 schreef:Ik volg je topic...heb ook al zoveel bezocht en op verschillende plekken gestaan in apeldoorn.
Ii wijk nu uit naar voorthuizen..direct in het bos en naast de veluwe ruiters. Goede bak, goed voerbeleid en leuke sfeer. Zo lastig om dat samen in 1 te vinden.
Ik wil gewoon rijden wanneer het mij uitkomt, eigen instructie, minimaal 3 x pd goed ruwvoer en ruime weidegang.
Ik heb begrepen dat er in vaassen ( kluinweideweg) nog iets nieuws is gestart? Evt stalhouderij swarte paard in emst, heeft nieuwe stallen staat op de site.
Nimber schreef:Timmie06 schreef:Ik volg je topic...heb ook al zoveel bezocht en op verschillende plekken gestaan in apeldoorn.
Ii wijk nu uit naar voorthuizen..direct in het bos en naast de veluwe ruiters. Goede bak, goed voerbeleid en leuke sfeer. Zo lastig om dat samen in 1 te vinden.
Ik wil gewoon rijden wanneer het mij uitkomt, eigen instructie, minimaal 3 x pd goed ruwvoer en ruime weidegang.
Ik heb begrepen dat er in vaassen ( kluinweideweg) nog iets nieuws is gestart? Evt stalhouderij swarte paard in emst, heeft nieuwe stallen staat op de site.
Daar heb ik ook gestaan in voorthuizen vanuit Apeldoorn goed te doen, daarvoor woonde ik tussen die stal en de bak in en had ik ze aan huis. Geef nu nog veel les op die stal en rijd daar een paard voor mensen
Murphylover schreef:Ik lees al een poosje mee maar ik dacht laat ik nu ook eens reageren.
Wij wonen nu een jaar in Twente en in vergelijking tot zuid-holland zijn er hier veel minder stallen en veeel slechtere rijbanen.
Wij staan nu uiteindelijk bij een boer . Wij hebben al onze eisen uiteindelijk losgelaten hebben nu een stal, wei overdag (nu snacht i.v.m de hitte) en ruiterpad wat begint bij de wei. ( dus geen luxe geen binnenbak, buitenbak en poetssplaatsen enz.) Maar wel hele lieve en meedenkende eigenaren !!
Wij hebben ook bij stal de borgelink gestaan. Zijn hele lieve mensen en je kan ze alles vragen. Helaas is ons paard(hele lieve sociale ruin heeft altijd met 16 andere paarden op een klein stukje wei gestaan) daar zo door een pony achter in elkaar geslagen dat we in goed overleg zijn weggegaan.
Stal cura heb ik een hele nare ervaring mee ! Kan ik ook zeker niet aanraden ! Ik kan en mag er ook hier niks overleggen maar als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen.
Ook heb ik geen positieve ervaring met stal ervenijstad (meer info ook in pb)
Je kan ook een pb sturen over de borgelink als je interesse heb.
En voor vijf paarden een stal zoeken moet je niet willen. Is haast onmogelijk en als het er is moet je je ?? Erbijzetten, want vaak heeft het een rede.
utopia33 schreef:Murphylover schreef:Ik lees al een poosje mee maar ik dacht laat ik nu ook eens reageren.
Wij wonen nu een jaar in Twente en in vergelijking tot zuid-holland zijn er hier veel minder stallen en veeel slechtere rijbanen.
Wij staan nu uiteindelijk bij een boer . Wij hebben al onze eisen uiteindelijk losgelaten hebben nu een stal, wei overdag (nu snacht i.v.m de hitte) en ruiterpad wat begint bij de wei. ( dus geen luxe geen binnenbak, buitenbak en poetssplaatsen enz.) Maar wel hele lieve en meedenkende eigenaren !!
Wij hebben ook bij stal de borgelink gestaan. Zijn hele lieve mensen en je kan ze alles vragen. Helaas is ons paard(hele lieve sociale ruin heeft altijd met 16 andere paarden op een klein stukje wei gestaan) daar zo door een pony achter in elkaar geslagen dat we in goed overleg zijn weggegaan.
Stal cura heb ik een hele nare ervaring mee ! Kan ik ook zeker niet aanraden ! Ik kan en mag er ook hier niks overleggen maar als je meer wilt weten mag je mij een pb sturen.
Ook heb ik geen positieve ervaring met stal ervenijstad (meer info ook in pb)
Je kan ook een pb sturen over de borgelink als je interesse heb.
En voor vijf paarden een stal zoeken moet je niet willen. Is haast onmogelijk en als het er is moet je je ?? Erbijzetten, want vaak heeft het een rede.
Doorgaans reageer ik niet op Bokt en lees ik alleen. Maar voel mij nu toch geroepen om even te reageren![]()
Als je in een jaar tijd ongeveer 5 stallen van binnen hebt gezien ben je misschien niet de juiste persoon om mensen een stal aan of af te raden en is je visie over wat goed en slecht is misschien niet reëel![]()
Als pensionklant zal het op elke stal nooit 100% naar jou wens zijn en is er altijd wel iets om commentaar op te geven. Over het algemeen zal iedere stalhouder zijn best doen om het de klant naar de zin te maken en staat welzijn voor het paard boven aan.
Misschien was een boerderijtje buitenaf in het mooie Twente beter dan een woning in de bebouwde kom. Dan had je paard lekker bij huis gelopen op de manier zoals jij dat graag wilt en op de manier zoals jij denkt dat goed is.
Tot slot: In het westen is weidegang een schaars goed en dat is hier in overvloed. Evenals ruiterpaden en rust. En een stal met een aantal lege boxen hoef je niet altijd aan te twijfelen. Misschien eerst informeren waarom dat zo is
upendo schreef:Jeetje utopia. Ik ben geloof ik niet zo gediend van de toon die je aanslaat.
Wij zijn afgelopen 3 dagen op 13 stallen wezen kijken. De kwaliteit van sommigen is echt bedroevend. Als je daar niet meteen doorheen weet te prikken zou je je paard daar stallen en met een paar maanden erachter komen dat het niks is. En dan? Blijven staan? Dacht het niet.
Graag alleen ontopic blijven. Ik ben niet op zoek naar commentaar op anderen op z'n Bokts, ik ben op zoek naar goede stalling.