Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Groepshuisvesting 24/7
De Groene Meer - Leidschendam/Stompwijk
Four Star Stables - Leidschendam
Celin - Hazerswoude-Dorp
Neville Stables - Schipluiden
Paridon - Katwijk
't Hoogse Eind - Pijnacker (bak er tegenover)
Overdag buiten (winter)
Helenahoeve - Woubrugge
Borst - Hazerswoude - 8-16 uur
Hoogendoorn - Waddinxveen - 10-17 uur
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude - 8-17 uur
Celin - Hazerswoude-Dorp
Reijneveld Ranch - Waddinxveen
Uitloopstal
Country Stables - Wassenaar
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude
Spronk - Zoeterwoude
Veerstalhoeve - Gouderak
Fair to Horses - Bleiswijk
Dagdeel buiten (winter)
Four Star Stables - Leidschendam
Breedijk - Leidschendam
Groene Meer - Stompwijk
Voets - Hazerswoude-Dorp
Van der Spek - Zevenhuizen
Spruijt - Waddinxveen
Spruijt - Stompwijk
De Windhoek - Leidschendam
De Driegang - Wilsveen
Anna's Hoeve - Moerkapelle
Lentevreugd - Katwijk
Niet of minder dan een dagdeel buiten (winter)
Vrijhoeve - Hazerswoude
Voorweg - Zoetermeer
Leliehoeve - Zoetermeer
Dijkshoorn - Zoetermeer
Van der Helm - Zoetermeer
Hanemaaijer - Zoetermeer
Noord Aa - Zoetermeer
Bernoski - Bleiswijk
Manege Reigersburgh - Waddinxveen
Manege Bentwoud - Boskoop
beegee schreef:Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjeswaar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…
BopjeBo schreef:Zet dan gewoon een gezocht advertentie op markplaats. Of een advertentie op facebook. Als iemand wat weet of plaats heeft is dat de manier om in contact te komen en makkelijk te delen via social media, daar heb je veel meer bereik mee. Lijkt mij sneller dan dat je bij alle stalletjes aan gaat bellen of ze plek hebben...denk dat alles sowieso vol zit en je het echt moet hebben van iemand die toevallig ergens zo'n plekje weet.
beegee schreef:Er staan veel meer stallen genoemd die niet aan de buitengang voldoen. Op het lijstje is een kopje met niet/minder dan een dagdeel buiten. Dan valt het daar onder. Toch fijn om dat dan benoemd te hebben, scheelt toch weer belletjes en zoekwerk.
Vind het maar tien keer niks hoor dat zoeken. Al zit ik niet op de schopstoel, maar zou toch wel op een gegeven moment weg willen. Mijn eisen zijn niet eens heel gek, gewoon basisbehoeften naar mijn idee. Maar dat lijkt gewoon niet in de omgeving te bestaan.
- zomer weide
- winter minimaal 4u buiten
- goede bak
- leuke uitrijmogelijkheden
Op de laatste loopt het vaak stuk. En die 4u winter is ook maar net aan. Terwijl dat eigenlijk pas half is van wat ik mijn paard eigenlijk buiten zou willen hebben! Zou ze het liefst 10-20 buiten hebben staan oid. Maar dat bestaat al helemaaaaaal niet.
En mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag
Soms denk ik weleens, HOE makkelijk zou het zijn als je je paard zonder schuldgevoel 23/7 zou kunnen ophokken. Dan liggen de stallen voor het oprapen hier. Maar ja, ik verkoop nog liever mijn paard dan dat ik dat zou doen.
salamaleque schreef:beegee schreef:Er staan veel meer stallen genoemd die niet aan de buitengang voldoen. Op het lijstje is een kopje met niet/minder dan een dagdeel buiten. Dan valt het daar onder. Toch fijn om dat dan benoemd te hebben, scheelt toch weer belletjes en zoekwerk.
Vind het maar tien keer niks hoor dat zoeken. Al zit ik niet op de schopstoel, maar zou toch wel op een gegeven moment weg willen. Mijn eisen zijn niet eens heel gek, gewoon basisbehoeften naar mijn idee. Maar dat lijkt gewoon niet in de omgeving te bestaan.
- zomer weide
- winter minimaal 4u buiten
- goede bak
- leuke uitrijmogelijkheden
Op de laatste loopt het vaak stuk. En die 4u winter is ook maar net aan. Terwijl dat eigenlijk pas half is van wat ik mijn paard eigenlijk buiten zou willen hebben! Zou ze het liefst 10-20 buiten hebben staan oid. Maar dat bestaat al helemaaaaaal niet.
En mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag
Soms denk ik weleens, HOE makkelijk zou het zijn als je je paard zonder schuldgevoel 23/7 zou kunnen ophokken. Dan liggen de stallen voor het oprapen hier. Maar ja, ik verkoop nog liever mijn paard dan dat ik dat zou doen.
Inderdaad ik overweeg mijn paard zelfs met vervroegd pensioen te doenals ik niets kan vinden.
Nou werd het bij Groenewoude ook al steeds krapper in de winter. Veel bakken maar ook veel lessen. Veel (kleine) paddocks met ingewikkelde roosters. Drukte als je een keer wilde longeren.
Ik heb de uitrijmogelijkheden al eerder opgegeven voor meer weidegang en de mogelijkheid om te lessen bij een zelf gekozen instructeur. Het lastige is ook nog eens dat mijn paard het sinds een tijd heel slecht doet op voordroog en biks en ik dus zelf hooi en een vitaminekorrel voer. Dat mag ook weer niet overal. Kortom ik zit redelijk in de stress (momenteel op vakantie toen het bericht kwam dat we weg moesten) maar daar gaat dit topic niet over.
HC Zeegersloot in Alphen ad Rijn
Is daar iets over bekend? Ik neem aan ook geen buitengang in de winter (aangezien dit ook weer een manege is).
Ik ben heel blij met het topic hopelijk kan ik aanvullen zodra ik bij stallen langs ben geweest.
veerxsjimm schreef:beegee schreef:Groenewoude kan iig van het lijstje af. Die stopt met 1 december. Ben benieuwd of iemand in de tussentijd nog wat gevonden heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar die kleine onontdekte stalletjeswaar er zoveel van zijn maar die je net moet kennen…
Die kleine on ontdekte stalletjes zijn inderdaad erg gewild.. ik ben ook weleens gaan rijden met de auto en dan gewoon aanbellen bij die kleine stallen.
En Google maps erbij dan zie je vaak ook een rijbaan achter het huis, wat je vanaf de weg niet kan zien..
BopjeBo schreef:In Noordwijkerhout zit stal Wassenaar aan de Leeweg, dat is iets uit deze omgeving, maar zou heel goed voldoen voor een aantal van jullie als stukje reizen niet erg is. Is max 20 minuten vanuit Leidschendam met auto. Ga daar zeker eens kijken, heel veel mogelijk daar, ook 24/7 in zomer, sowieso weidegang van mei tot 1 januari mogelijk. En die regio is zelfs lager qua prijs.
Inderdaad zomaar aanbellen gebeurt hier ook wel eens. Die mensen hopen vaak voor weinig ergens bij een boer te kunnen staan omdat deze regio zo prijzig is, maar mn vriend moet er niet aan denken om volk over de werft te hebben. Vandaar ook mn tip om het via marktplaats/Facebook te zoeken, als er ergens plek beschikbaar is moet het daar zeker te vinden zijn
smurffie schreef:Als ik nou iets vervelend vind is het mensen die aanbellen bij ons of we stallen verhuren.
Gelukkig laatste jaren niet meer gebeurd, maar paar jaar terug wel 2 keer terwijl ik nachtdienst had.
Wij beginnen ook niet meer aan stallen verhuren. Het kost je meer dan het je oplevert.
smurffie schreef:Als ik nou iets vervelend vind is het mensen die aanbellen bij ons of we stallen verhuren.
Gelukkig laatste jaren niet meer gebeurd, maar paar jaar terug wel 2 keer terwijl ik nachtdienst had.
Wij beginnen ook niet meer aan stallen verhuren. Het kost je meer dan het je oplevert.
Christadk schreef:In Zevenhuizen heb je nog een stal op de Bierhoogtweg waar ze in de winter 3 uur buiten komen. In Moordrecht heb je stal Double Z waar ze ook 3 uur buiten komen in de winter. In Moordrecht zijn nog een paar stallen waar ze veel buiten komen maar die ga ik niet zomaar op internet zetten. Geen idee of ze nu ergens plek hebben hoor. Het is bijna onmogelijk om iets te vinden in deze regio omdat er toch aardig wat stallen stoppen of al zijn gestopt.