Adoptie/verwaasloosde/slacht paarden kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:31

Gini schreef:
Over mensen die een paard op 27-jarige leeftijd nog willen verkopen heb ik een heel uitgesproken mening. En die is niet positief.

Ja, eens. Ik zag afgelopen jaar een advertentie van een manege die 2 oude pony's kwijt moest. Ik aangeboden om ze op te halen, maar ho eens dat was niet de bedoeling! Ik moest er dan nog wel voor betalen. Ja koekoek, wees al blij dat iemand wel voor jouw afgedankte paard wil zorgen. Ohja ze moesten ook nog verplicht bij elkaar blijven.

Dat is wel waar ik moeite mee heb. Ik zou graag oude of verwaarloosde paarden opvangen, maar ik ga er niet ook nog eens grof voor betalen.

kimmie261

Re: Adoptie/verwaasloosde/slacht paarden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:36

Nou het is nog best lastig heb ik gemerkt, ik verloor 2 paarden in 2 maanden tijd dit jaar, en toen zocht ik er dus een weide paard bij, ik kwam op een gegeven moment uit bij een 35 jarige cushinger waar men nog 500 euro voor vroeg.. nou dan niet hoor.. ben me gek zeg, daar hoor je geld bij toe te krijgen.

Gelukkig kreeg ik er al snel 2 bij, dus paarden bestand is weer aangevuld, maar ik vond het een lastige zoektocht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:46

Ja bizar..Zou verboden moeten worden paarden boven een bepaalde leeftijd nog voor geld te willen verkopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:50

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:53

Talietjuh schreef:
Ja bizar..Zou verboden moeten worden paarden boven een bepaalde leeftijd nog voor geld te willen verkopen.

Een symbolisch bedrag vind ik toch wel gepast.Iets meer dan de slachtprijs in elk geval.Anders worden ze toch daarvoor opgehaald.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:54

Aan de andere kant: rust roest en helemaal voor een oudje.
Van grasmaaier spelen worden ze niet per se gezond of blijven dit.
Als hij nog ergens wat uurtjes met een licht kindje kan hobbelen hoeft dat geen probleem te zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:05

LiselotZorro schreef:
Gini schreef:
Over mensen die een paard op 27-jarige leeftijd nog willen verkopen heb ik een heel uitgesproken mening. En die is niet positief.

Ja, eens. Ik zag afgelopen jaar een advertentie van een manege die 2 oude pony's kwijt moest. Ik aangeboden om ze op te halen, maar ho eens dat was niet de bedoeling! Ik moest er dan nog wel voor betalen. Ja koekoek, wees al blij dat iemand wel voor jouw afgedankte paard wil zorgen. Ohja ze moesten ook nog verplicht bij elkaar blijven.

Dat is wel waar ik moeite mee heb. Ik zou graag oude of verwaarloosde paarden opvangen, maar ik ga er niet ook nog eens grof voor betalen.

Ik vind het wel logisch dat ze die niet gratis meegeven aan iemand die ze helemaal niet kennen hoor.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:34

Knert schreef:
Ik ook niet.

Heb niets tegen slacht, eeuwige weidegang, of verkoop.

Maar je hebt de plicht om hier correct in te staan.
Oud en nog verkopen? Kapot en nog verkopen?

of weggeven? Nou ... daar gaat je lieve pluisje die je kleinkinderen leerde rijden. Hop naar een onzekere toekomst

En helaas loopt dit type mens er veel te veel rond.

Gelukkig zijn er ook mensen zoals jou en meerdere hier die dat nooit over zijn of haar hart zouden kunnen verkrijgen. Laten we hopen/bidden dat beide ponys een vertrouwd huisje vinden!

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:49

anjali schreef:
LiselotZorro schreef:

Ik vind het wel logisch dat ze die niet gratis meegeven aan iemand die ze helemaal niet kennen hoor.

Nee klopt, eigenlijk zouden ze nog geld toe moeten geven.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:02

Jeetje wat een gedoe over die pony van 27. Klinkt als een oud iemand die nu een relatief fitte senior pony over heeft waar al anderhalf jaar niks meer mee wordt gedaan door kleindochter. Dan is het toch juist fijn als iemand nog op zoek gaat naar een fijn adres. Beter dan verpieteren in de wei en niet voldoende zorg meer krijgen door de (wellicht) beperkingen of misschien wel verhuizing van de eigenaar. Wees niet zo veroordelend als je het verhaal niet kent.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:10

Shalimar schreef:
Jeetje wat een gedoe over die pony van 27. Klinkt als een oud iemand die nu een relatief fitte senior pony over heeft waar al anderhalf jaar niks meer mee wordt gedaan door kleindochter. Dan is het toch juist fijn als iemand nog op zoek gaat naar een fijn adres. Beter dan verpieteren in de wei en niet voldoende zorg meer krijgen door de (wellicht) beperkingen of misschien wel verhuizing van de eigenaar. Wees niet zo veroordelend als je het verhaal niet kent.

Want jij kent het verhaal wel? Voor hetzelfde geld wordt de pony na blijkbaar heel veel jaren trouwe dienst gewoon nu afgedankt omdat het dier nu meer zorg gaat vragen IPV lol opbrengt. Misschien heeft het kwaaltjes normaal voor de leeftijd onder de leden en hebben ze daar gewoon geen trek in en zadelen ze liever iemand anders daarmee op.....
Jouw bericht of mijn bericht, allemaal aannames. Dat maakt het ene niet meer of minder waar dan het andere. Het is voor je gemoedsrust fijner om uit te gaan van het goede in de mens, maar er zijn heel veel niet zo'n goede mensen helaas. Er worden enorm veel dieren afgedankt immers om de meest uiteenlopende redenen omdat mensen niet bereid zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:23

Ik weet niet wat voor eisen je hebt aan wat je nog wilt kunnen met het dier, hier op bokt staat een b pony te koop die hoefbevangen is, denk dat het voor dat dier erg fijn is om opgevangen te worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:53

Je houdt wel de slechte handel in stand door op die manier een paard te willen kopen, zelfde als bijvoorbeeld de broodfokkers van honden. Dat is iets wat je denk ik ook niet moet willen.
Je kan altijd zelf een advertentie plaatsen en kijken wat daar op af komt. Mensen bij ons in de buurt hebben dat ook gedaan en zijn zo aan hun 2 paarden gekomen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:57

Jullie weten dat ts al niet meer heeft gereageerd vanaf de 13e?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 21:54

_Penotti schreef:
Jullie weten dat ts al niet meer heeft gereageerd vanaf de 13e?

Ik lees nog wel mee hoor :j.

In dit topic mag er van mij gewoon gediscussieerd worden hoor haha, heb op het moment waarschijnlijk wat gevonden.

De slechte handel ben ik me van bewust maar is totaal niet wat ik zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:35

Wat en waar heb je wat gevonden Doef?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:29

Shalimar schreef:

Je verantwoordelijkheid nemen en de juiste zorg bieden zou ook een optie kunnen zijn voor een pony die jaren lang veilig jouw kindjes op zijn rug heeft gehad..

Je weet nooit waar je pony terecht komt als je hem verkoopt zeker niet op die leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:10

Eens!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:59

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 23:20

Ik gooi hem even omhoog...

Het is lastiger dan ik dacht, ondanks mijn beste bedoelingen nog niks gevonden helaas. Enige wat nu mijn aandacht trok was paard in nood spanje, maar die hebben niks nu volgens mij? Op de facebook pagina in iedergeval niets gezien.

Nog steeds een plekje vrij, ik gun het zo'n dier zo... Ik had vorig jaar contact maar helaas ben ik de contactgegevens kwijtgeraakt... Kom ik het paard tegen bij een comerciele instantie en kost nu dus het bedrag van toen maal 5, gaat mij te ver, wel erg jammer. Het geld is er, maar alles lijkt eerst nog een paar keer onnodig over de kop te gaan en dat gaat zó tegen mijn principes in.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:27

Waarom bel je geen dierenbescherming of dierenartsen. Meld je aan als opvang voor verwaarloosde dieren.
Waarom een uit het buitenland halen terwijl er in eigen land genoeg zieltjes zijn.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 23:30

Omdat ik ze in eigen land niet vind of mensen nooit meer wat laten horen :(.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:33

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:52

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:12

Kijk je wel eens op de Bokt markt?
Daar zie ik regelmatig paarden die een "gouden huisje" zoeken omdat ze alleen nog maar grasmaaier kunnen zijn.
Ik zou daar overigens alleen een symbolisch bedrag voor willen betalen, want zo'n grasmaaier gaat je verder nog een vermogen kosten.

(en hiermee spreek ik uit eigen ervaring; ik heb mijn beste maatje een pensioen gegeven als een hemel op aarde. Heeft me - met alle liefde - wel een vermogen gekost, ongeveer het dubbele (per maand) van mijn "gewone" paard - die op een duurdere stalling stond)

Als je echt een paard wil "redden"; misschien ken je maneges die een pensioenrijp paard hebben?
Als ze niet naar de slacht kunnen, kost dat een manege geld om zo'n paard in te laten slapen (bij een manege die bedrijfsmatig werkt, kost een paard alleen maar geld als die niet meer kan werken, dus gaat ie dan weg, meestal dus hemelen als het dier hoogbejaard is).
Dus misschien een manegepaard voor een symbolisch bedrag overnemen?

Tenzij je een paard wil redden waarop je weer wil gaan rijden.
Zoek dan gewoon een gezond rijpaard.