MightyMike schreef:Dat is zeker geen leuke ervaring WhiteyesM. Hebben wij helaas ook wel eens gehad, was ook bij een handelaar, maar weet haar naam zo niet meer. Pony zoekend voor een beginnend 12 jarig meisje. Moest gewoon braaf zijn, kregen we een dier voorgeschoteld dat totaal getraumatiseerd leek te zijn. Ruiter wilde alleen opstappen als een bepaald iemand van stal het paard vast hield, deed dat super voorzichtig alsof het dier nog niet zadelmak was en werd heel voorzichtig voorgesteld. Heb ik mijn dochter toen niet opgezet en zelf eerst geprobeerd. Je mocht geen spier vertrekken, werkelijk, sloeg het diertje al in paniek.. Mijn dochter was er mee verongelukt. Ik zie daar het nut nooit van in, zonde van je tijd als verkoper om daar niet eerlijk over te zijn. Ik heb 1 rondje gestapt, meer was helemaal niet mogelijk en wist genoeg. Bonte stalletje toevallig voor een paar weken terug contact mee gehad, maar kreeg ook niet de informatie waar ik naar vroeg, heb een paar keer geappt met ze en kreeg helaas antwoord op de helft van mijn vragen. Vind ik altijd jammer, ik stap niet meer zover in de auto als ik de info van tevoren niet heb. Geen lappen info hoor, maar wat eerste vragen om te kijken of het zou kunnen passen. Maar idd AmyJamess, als 1e pony had ik deze na lezen van de tekst al niet bekeken. Weet niet of het om deze pony gaat, maar in de advertentie staat dat hij sensibel/onzeker is in het begin en niet voor de beginnende/onzekere ruiter geschikt, maar een ruiter met zachte hulpen.
Ja ik kan me vinden daar in echter had ik duidelijk mijn ervaring en eisen via app doorgegeven, ook omdat dit het eerste paardje was waar ik ben wezen kijken. Heb een lease gehad die ook vrij sensibel was maar dit kon ik niet vergelijken. Natuurlijk is ieder paard anders maar de stand van de voorbenen klopte ook niet (ben geen expert natuurlijk, maar het viel mij wel al op..).
Meisje zei alles rustig doen, ik ben bijna in slowmotion gaan opstijgen maar nog voordat ik mijn been over het zadel heen bracht was hij al in paniek. Onzeker kan ik mijzelf niet noemen, ben daar mee wel het een en ander gewend na jaren maar niet kunnen opstijgen is daar niet 1 van