Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienboon

Berichten: 479
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:31

Ik wilde binnenkort ook eens gaan kijken bij pensionstal snippervlucht. Weet iemand hoe die 24u weide is? Is daar ook een schuilstal? Wordt er bijgevoerd en hoe is de weide in de winter? (Diepe blub of niet?)

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:45

Lienboon schreef:
Ik wilde binnenkort ook eens gaan kijken bij pensionstal snippervlucht. Weet iemand hoe die 24u weide is? Is daar ook een schuilstal? Wordt er bijgevoerd en hoe is de weide in de winter? (Diepe blub of niet?)

De 24u wei ligt beneden, in de Rijn-uiterwaarden. Dat betekent dat de grond met de afgelopen droogte daar erg hard kan worden. Van de winter stonden ze inderdaad flink in de blubber, maar dat is vooral rondom de hooiruif. (Ja, er wordt dus bijgevoerd, ook in de 24-uurswei hebben ze onbeperkt toegang tot ruwvoer)
Er is geen schuilstal, maar ruim voldoende overhangende takken waar de paarden onder kunnen schuilen mochten ze daar behoefte toe hebben.
Jenta schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal er even een kaart bij moeten pakken voor het beeld en wil er eens gaan kijken!
Weet iemand hoe lang de wachtlijst is bij de Snippervlucht? Ik zoek iets voor rond de volgende zomer.

Verschilt heel erg, het hangt natuurlijk ook erg af van wie er vertrekt en met hoeveel paarden. Maar volgend jaar moet je zeker wel een plekje hebben!
(overigens had ik de mazzel dat er gaatjes waren toen ik op zoek was, ik kon meteen terecht)

Lienboon

Berichten: 479
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:25

Bedankt Nessinator! Begrijp ik dat de weide wat verderop ligt? Is dit te doen s avonds in het donker?
Dank voor info
En ik lees nog even mee ts ;)

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 21:45

Leuk Lienboom!

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:23

Ik en een vriendin staan ook op de wachtlijst bij snippervlucht. Ik denk dat volgend jaar wel haalbaar moet zijn daar.
Ben vorig jaar ook bij de 24u wei geweest maar was voor mij niets. Geen schuilstal, alleen hooi, erg glibberig, eng aan waterrand, prikkeldraad etc. Ik zocht een wei voor revalidatie maar Hij raadde het zelf niet aan. Hij doet het puur omdat er vraag naar is.
Je moet echt zelf (met weidegenotwn natuurljjk) je paard in de gaten houden en voor de winter die er aan kwam heb ik het niet gedaan. Ga niet savonds naar de stal lopen.

Maar goed er zijn best paarden en mensen waar het juist wel bij past dus denk je vooral zelf moet gaan kijken hoe jij het vindt en of het past. Door bellen krijg je ook al een beter idee.

nessinator
Berichten: 1802
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:55

Lienboon schreef:
Bedankt Nessinator! Begrijp ik dat de weide wat verderop ligt? Is dit te doen s avonds in het donker?
Dank voor info
En ik lees nog even mee ts ;)

De wei is 10 minuten heen en 15 minuten terug lopen (heuvel op/af) vanaf stal. Je krijgt er een bere-conditie van :D Ik vond het wel te doen, maar ik was ook vaak wat lui en haalde de mijne er alleen uit om te voeren en dan weer terug (er is een parkeerplaatsje tegenover de weide-ingang).
Ik heb de mijne overigens uit de weide gehaald omdat ze continu kreupel was, de wei werkte voor haar benen blijkbaar niet hoewel ze wel ongelofelijk gelukkig werd van buiten staan.

Overigens is die waterrand waar Kletskoekje het over heeft een klein vennetje waar de paarden ook uit drinken. Voor revalidatie zou ik die wei ook afraden inderdaad. Als de nood aan de man is dan heeft hij wel een ander weitje aan stal waar je paard (tijdelijk) (alleen) kan staan.

Nessie

Berichten: 8615
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:59

Je loopt door het bos, is wel iets om rekening mee te houden als je in de bak wil trainen in de avonden in de winter :j . Toen ik er stond, stond alles nog bovenaan de stuwwal bij de boerderij, maar nu is de 24/7 wei beneden aan de stuwwal.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:04

Jenta schreef:
Ah dank je voor je reactie!
Als het betekent dat ze na vijven geen hooi meer krijgen tot ze weer naar buiten gaan de volgende ochtend, dan heb ik daar wel problemen mee. Dagelijks erheen om savonds nog hooi te geven zal mij niet gaan lukken dus vrees dat het dan niet echt onze plek kan zijn als dat in overleg niet mogelijk is omdat er niemand meer is na 17u. :(


In dat geval kan je de Henriëtte hoeve en snippervlucht ook vd lijst halen. Die werken (tot ik er iig stond) hetzelfde. Ze kregen wel in de avond nog wat brok als je het klaar zette voor de stal.

Heel eerlijk zul je in deze omgeving ergens een compromis moeten sluiten. De luxe, voerbeleid, uitrij mogelijkheden, weidegang voor die prijs is hier niet te krijgen weet ik uit ervaring. Ik zocht namelijk hetzelfde.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:10

Salsa schreef:
Jenta schreef:
Ah dank je voor je reactie!
Als het betekent dat ze na vijven geen hooi meer krijgen tot ze weer naar buiten gaan de volgende ochtend, dan heb ik daar wel problemen mee. Dagelijks erheen om savonds nog hooi te geven zal mij niet gaan lukken dus vrees dat het dan niet echt onze plek kan zijn als dat in overleg niet mogelijk is omdat er niemand meer is na 17u. :(


In dat geval kan je de Henriëtte hoeve en snippervlucht ook vd lijst halen. Die werken (tot ik er iig stond) hetzelfde.

Heel eerlijk zul je in deze omgeving ergens een compromis moeten sluiten. De luxe, voerbeleid, uitrij mogelijkheden, weidegang voor die prijs is hier niet te krijgen weet ik uit ervaring. Ik zocht namelijk hetzelfde.

Ik vind het persoonlijk vreemd dat er bijv bij een laatste ronde in de latere avond geen hooi meer bijgevoerd wordt als paarden op stal staan. Ken dit beleid ook niet anders. Ken je stallen die dit wel bieden voor een hogere prijs (midden heuven lijkt al de duurste in de omgeving als ik dat zo lees)? Waar ben je zelf terecht gekomen als ik vragen mag?

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:12

Je zou ook doe het zelf kunnen gaan staan in laag soeren mocht je dat willen...?

Het is drama hier in de omgeving.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:15

Anoniem schreef:
Je zou ook doe het zelf kunnen gaan staan in laag soeren mocht je dat willen...?

Het is drama hier in de omgeving.

Willen wel maar kunnen echt niet ivm mijn werk. Daarom ook op zoek naar volpension. Of hele goede afspraken onderling met stalgenoten met bijv op een vaste dag taken hebben.

Ja, zo'n prachtige omgeving maar niet vanzelfsprekend ook veel opties aan stallen. Maar ik houd stug vol, komt vast goed! :)

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:16

Jenta ik heb het paard verkocht en toen was het probleem ook over haha.

Ik heb nog op de Mariahoeve op de weg van wolfheze naar Renkum gestaan na Henriette hoeve en Snippervlucht. Mijn paard heeft het daar geweldig gehad. Elke dag tot laat buiten en in de avond flinke bult hooi op stal. Wel een binnenbak en veel en makkelijk buiten rijden. Ik vond het publiek daar ook prettig. Ieder op zichzelf, geen geroddel/gedoe maar wel behulpzaam. Ik vond dit de beste stal voor het paard waar ik heb gestaan.

Maar weet niet of dit nog steeds is want volgens mij is het concept onlangs veranderd.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:21

Haha Salsa, ook een optie en opgelost dan ja :D
De Mariahoeve las ik al over. Wisselende berichten ook, maar dat is over elke stal. Wel de moeite om er te gaan kijken denk ik. Thanks voor de tip!

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:26

Ga sowieso gewoon kijken.

Ik ben bij behoorlijk wat stallen wezen kijken, maar bij sommige word je gewoon het erf weer af gekeken. Dan niet hoor. :Y)

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:29

upendo schreef:
Ga sowieso gewoon kijken.

Ik ben bij behoorlijk wat stallen wezen kijken, maar bij sommige word je gewoon het erf weer af gekeken. Dan niet hoor. :Y)

Dan heel snel naar huis inderdaad.
Ik vond net even een topic over de Mariahoeve uit december 2018. Niet zo positief. :( Kijken kan altijd natuurlijk.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:31

Ja. Van die kliekjes-stallen, word je ook niet persé blij van.

Ik sluit me er wel bij aan bij iemand die zei dat je ergens wel concessies moet gaan doen.
Of je moet meer richting Apeldoorn gaan kijken, Emst, Vaassen etc. Daar heb je wel verschillende mooie plekken.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:36

upendo schreef:
Ja. Van die kliekjes-stallen, word je ook niet persé blij van.

Ik sluit me er wel bij aan bij iemand die zei dat je ergens wel concessies moet gaan doen.
Of je moet meer richting Apeldoorn gaan kijken, Emst, Vaassen etc. Daar heb je wel verschillende mooie plekken.


Klopt maar niet alle stallen zijn daar goed! Haha.. ik spreek uit ervaring. Ook daar zijn niet de wensen die t’s wilt hoor. Weinig uitrijmogelijkheid..

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:41

upendo schreef:
Ja. Van die kliekjes-stallen, word je ook niet persé blij van.

Ik sluit me er wel bij aan bij iemand die zei dat je ergens wel concessies moet gaan doen.
Of je moet meer richting Apeldoorn gaan kijken, Emst, Vaassen etc. Daar heb je wel verschillende mooie plekken.

Emst, Vaassen, die kant op ook alle tips welkom! Is op gunstige route voor mij dus kan ook een mogelijkheid zijn!

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:43

In dat geval Stal het Vossenbroek.

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:45

En tja, consessies doen is zo lastig. Heb al zoveel oliebol (sorry) meegemaakt. Aantal in eigen situatie en gezien bij anderen. Waar afspraken niet worden nagekomen en paarden bijv maar paar uurtjes buiten komen ipv de beschreven en genoemde dag. Nou ja, in het allerergste geval verhuis je dan weer. Maar levert hoe dan ook voor mij en paard spanning op.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:48

Jenta schreef:
Haha Salsa, ook een optie en opgelost dan ja :D
De Mariahoeve las ik al over. Wisselende berichten ook, maar dat is over elke stal. Wel de moeite om er te gaan kijken denk ik. Thanks voor de tip!


Ik kan je alle roddels en verhalen uitgebreid vertellen van alle stallen uit de omgeving. Maar eerlijk ik heb altijd kunnen concluderen dat ze niet waar zijn of uiterst overdreven. Het roddelcircuit gaat hier op volle toeren. Bijna allemaal vrouwen :') Bij elke stal hoort hier wel een roddel. Op de drie stallen waar ik op heb gestaan was alles prima en nooit problemen ondervonden.

Maar ja het zijn hier allemaal "oude" koeien-boeren en geen paardenmeisjes met een pensionstal. Qua communicatie verschilt dat soms. En ken ook eigenaren die zich ontzettend misdragen :o

Gewoon zelf gaan kijken en ervaren en praat daar eens met wat mensen die daar al staan. Kijk wat er rond loopt aan eigenaren. Kijk ook op verschillende momenten vd dag.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:09

upendo schreef:
In dat geval Stal het Vossenbroek.


Is vol! Heeft een wachtlijst.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:10

Jenta schreef:
En tja, consessies doen is zo lastig. Heb al zoveel oliebol (sorry) meegemaakt. Aantal in eigen situatie en gezien bij anderen. Waar afspraken niet worden nagekomen en paarden bijv maar paar uurtjes buiten komen ipv de beschreven en genoemde dag. Nou ja, in het allerergste geval verhuis je dan weer. Maar levert hoe dan ook voor mij en paard spanning op.


Ik ook, maar zoals ik zei nu een top stal!

Jenta

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-05-18

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 18:29

Yes, dank voor de tips!
Nu al zin om een rondje te maken *\o/*

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:39

Jenta schreef:
upendo schreef:
Ja. Van die kliekjes-stallen, word je ook niet persé blij van.

Ik sluit me er wel bij aan bij iemand die zei dat je ergens wel concessies moet gaan doen.
Of je moet meer richting Apeldoorn gaan kijken, Emst, Vaassen etc. Daar heb je wel verschillende mooie plekken.

Emst, Vaassen, die kant op ook alle tips welkom! Is op gunstige route voor mij dus kan ook een mogelijkheid zijn!


Stal gravenmate in wilp :)