Messen slijpen scheermachine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: Messen slijpen scheermachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:36

Ik had ze daar ook heen gestuurd (en binnen 1!!! dag terug) dat was super maar schrok inderdaad wel wat ik moest betalen voor 1 tondeuse en 2 gewone messen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:29

Ik breng mijn messen altijd naar Bruggeman in Broekland. Krijg ze altijd scherp terug. Toevallig laatst de messen van de tondeuse die niet helemaal goed waren die hebben ze kosteloos opnieuw geslepen.

Had laatst problemen met mijn machine, opgestuurd naar kommer biopharm en daar hebben ze de messen ook geslepen, daar heb ik een halve shet mee geschoren toen waren ze alweer bot.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:47

En een machine na laten kijken? Ik heb een machine sectolin se 600 voor eigen gebruik.. vorig jaar mijn paard 3x geschoren, niks aan de hand. Breng mijn machine weg voor onderhoud en slijpen van de messen en kan er gewoon niks meer mee. Ben uiteraard terug geweest ermee maar apparaat doet het nog steeds niet. Hij maakt gewoon geluid, messen gaan heen en weer, maar hoe ik de messen ook aandraai hij pakt de vacht gewoon niet. Dan doet ie het 3 strepen goed, maar dan weer 10 minuten niks.. vreselijk frustrerend
.. en voordat ik er weer een paar honderd euro tegenaan gooi zou ik graag een fijn adresje horen om hem heen te sturen of weg te brengen omgeving noordoost brabant.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:23

Patty14 schreef:
Ik breng mijn messen altijd naar Bruggeman in Broekland. Krijg ze altijd scherp terug. Toevallig laatst de messen van de tondeuse die niet helemaal goed waren die hebben ze kosteloos opnieuw geslepen.

Kom er net vandaan :D
Had het er nog met manlief over, de veerdruk is ook erg belangrijk. Hij gebruikt voor onze koeien een machine die al zeker 15 jaar oud is. Zou niet best zijn als hij na 3 koeien oid weer de messen moet laten slijpen. Nou is hij er ook heel erg handig in, vroeger bij de bedrijfsverzorging werden ze ingehuurd en deden dagen achter elkaar alleen maar koeien scheren.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:58

@Keshia n noord-oost brabant zit slijperij Kers in schijndel. Als je machine wel gewoon beweegt maar niet scheert dan zou het maarzo kunnen zijn dat je messen toch niet goed zijn. Dat probleem had ik ook met mij machine, bleken ook alleen de messen het probleem te zijn.

Alle messen bij Kers ingeleverd en superscherp weer terug. Kosten, 2 euro per mes, voor een setje dus 4 euro. Dus voor de prijs hoef je het dan niet te laten.

Ik heb geen idee of zij ook onderhoud doen, maar je kan ze eens bellen, hele fijne mensen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:18

Sjouk dank je wel! Ik ga morgen gelijk even bellen. Schijndel is prima te doen voor mij.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:25

Nou mijn messen van mijn Heiniger zijn goed scherp maar van mijn Moser Max zijn ze echt niet goed geslepen.En dat voor dik 9€!
Die breng ik voortaan wel hier in de buurt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:43

Citaat:
Citaat:
En een machine na laten kijken? Ik heb een machine sectolin se 600 voor eigen gebruik.. vorig jaar mijn paard 3x geschoren, niks aan de hand. Breng mijn machine weg voor onderhoud en slijpen van de messen en kan er gewoon niks meer mee. Ben uiteraard terug geweest ermee maar apparaat doet het nog steeds niet. Hij maakt gewoon geluid, messen gaan heen en weer, maar hoe ik de messen ook aandraai hij pakt de vacht gewoon niet. Dan doet ie het 3 strepen goed, maar dan weer 10 minuten niks.. vreselijk frustrerend
.. en voordat ik er weer een paar honderd euro tegenaan gooi zou ik graag een fijn adresje horen om hem heen te sturen of weg te brengen omgeving noordoost brabant.

Dat probleem hadden we ook met onze scheermachine. Die had mijn dochter bij de Divoza gekocht en daar ook heen gebracht voor onderhoud. Waardeloos. Kregen we terug het zelfde als jouw machine: wel geluid, messen bewegen maar dochter kon 10 cm scheren en dan was het klaar. Uiteindelijk bij een plaatselijke winkel daar na laten kijken en toen was die oke.
Wel al 3x (of zo) de messen laten slijpen wat dus niet hielp.

TS: we hebben de messen laten slijpen bij VD Meer (tegenover het ziekenhuis in Enschede), prima service. Later de machine laten nakijken en nogmaals de messen laten slijpen bij Ben van 't Mos (tussen Enschede en Haaksbergen). Ook prima service.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 18:53

Dank je wel! Vd Meer ga ik nu inderdaad wat opsturen. Ik ben benieuwd

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:31

Ik heb nu al meerdere keren messen weggebracht naar verschillende bedrijven. En iedere keer of na 1x alweer bot of gewoon helemaal niet mee te scheren. Het ligt natuurlijk nooit aan de kwaliteit van slijpen maar aan de machine of aan het paard dat gewoon vies is :( heel erg irritant gewoon. Ik heb ze nu laten slijpen bij kommer biopharm dus ik ben benieuwd.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:32

Zit er ook nog iets in het zuid-westen des lands? (omgeving Rotterdam/Breda).

Ik zal wel een muts zijn maar opsturen vind ik best spannend..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:50

Ladygiroc schreef:
Zit er ook nog iets in het zuid-westen des lands? (omgeving Rotterdam/Breda).

Ik zal wel een muts zijn maar opsturen vind ik best spannend..

Bij huyskens tuin en machine aan de effenseweg, hebben die van ons ook gedaan
http://www.martijnhuyskens.nl/

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:00

Ik moet mijn tondeuse messen weer laten slijpen. Waar kun je deze naartoe brengen (omgeving arnhem/Dieren) of naartoe sturen. Vorige keer heb ik ze naar Jorna gestuurd. Daarna paard 2x kunnen scheren, maar beide setjes zijn nu bot

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:24

EmptyWords schreef:
Ik moet mijn tondeuse messen weer laten slijpen. Waar kun je deze naartoe brengen (omgeving arnhem/Dieren) of naartoe sturen. Vorige keer heb ik ze naar Jorna gestuurd. Daarna paard 2x kunnen scheren, maar beide setjes zijn nu bot

Ik breng de tondeusekopjes nu naar jan de winkel. Moet ze nog wel testen maar scheelt al 14 aan verzendkosten

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:43

Ik woon bij Nijmegen in de buurt, iemand daar toevallig een goed adresje in de buurt?

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:47

Toevallig iemand ook een goed aderesje omgeving Utrecht? Pas mn messen weg gebracht, maar er valt gewoon niet mee te scheren.... :(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:51

Jester_ schreef:
EmptyWords schreef:

Ik breng de tondeusekopjes nu naar jan de winkel. Moet ze nog wel testen maar scheelt al 14 aan verzendkosten

Waar zit ie?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:25

Tondeusekopjes kan De Schaar Makelaar in Zierikzee goed.Je kunt ze een berichtje doen via FB, snel antwoord en snel klaar.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:44

kaatje77 schreef:
Dat klinkt goed!
Vandaag 4 setjes weggebracht naar Weerselo. Donderdag of vrijdag ophalen en dan zullen we het zien!

Volgende dit al toen je dit plaatste en heb ook weleens mijn messen naar jorna gestuurd maar nu twijfel ik.
Scheer ook mijn 2 shets 1 x in het jaar en toch na hun al wel een shetje bot. (Shets zijn niet altijd goed zandvrij)
Maar was nieuwsgierig nu ik zie dat je op meerdere plekken wat hebt uit getest wat jouw het beste bevallen is.
En wat de prijzen eventueel waren