Wie is er bekent met inruilgarantie stal doorstap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:30

Rocamor schreef:
Naar TS: als je dat paard wilt inruilen, mag je dan niet vandaag al die tinker terugbrengen en gedurende de nog resterende tijd een ander / passend paard zoeken?

Conform voorwaarden zou je best zo snel als mogelijk dit paardje terugbrengen, ruim binnen de gestelde termijn van 6 maanden. Als je je geld niet terug krijgt, heb je mijns inziens ook gerust langer de tijd dan die 6 maanden om te wachten op een geschikt paard naar je zin en binnen je budget.

Succes TS!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:53

Chubby schreef:
Rocamor schreef:
Naar TS: als je dat paard wilt inruilen, mag je dan niet vandaag al die tinker terugbrengen en gedurende de nog resterende tijd een ander / passend paard zoeken?

Conform voorwaarden zou je best zo snel als mogelijk dit paardje terugbrengen, ruim binnen de gestelde termijn van 6 maanden. Als je je geld niet terug krijgt, heb je mijns inziens ook gerust langer de tijd dan die 6 maanden om te wachten op een geschikt paard naar je zin en binnen je budget.

Succes TS!

Maar dan heb je geen geld en ook geen paard meer.Dan moet je het wel heel goed vastleggen dat ze nog een vervangend paard moet leveren.Aan de andere kant ben je dan ook van de kosten van paard nr.1 af.Als ik jou was zou ik meteen ruilen tegen een dier waar je wel mee overweg kunt,ook al was die lager geprijsd. Eerlijk is dit allemaal niet maar paardenhandel is een terrein vol voetangels en klemmen.Een bekende van mij wou haar duurgekochte paard terugdoen omdat hij niet goed was. Ze moest toen bij die handelaar iets anders nemen en toen had ze tenslotte een paard wat,volgens haar zeggen,alles had wat zij niet mooi vond aan een paard.Ik weet niet welke handelaar dat was.Maar het gaat heel vaak zo.

Anoniem

Re: Wie is er bekent met inruilgarantie stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:02

Lastig zeg, klinkt als een boeiend paard om mee te werken. Ik geloof niet dat dit zijn karakter is nl aangezien hij eerst "normaal" gedrag vertoonde.
Ik zou zelf er mee aan de slag gaan.
Als je dat niet wil (wat ik ook begrijp hoor zeker als je zwanger bent!) zou ik een jurist om advies vragen en zeker niet zelf gaan onderhandelen met de stal.

valeryshogun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:44

Oke
Laatst bijgewerkt door valeryshogun op 22-10-23 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

valeryshogun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:45

Klaar
Laatst bijgewerkt door valeryshogun op 22-10-23 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:50

Wat er met dat paard gebeurt is begrijp ik ook niet.
Maar daar is inderdaad geen gemeen paard te zien.

Het lijkt inderdaad op zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:51

Zo. Interessante wending van het verhaal.

Over het inruilen is genoeg gezegd denk ik. Neem contact op met de stal en regel je zaken ipv hier alles te vragen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:55

Lees mijn verhaal over geïmporteerde tinkers. Hij is zo te lezen vrij snel aan te werk gezet en de ervaring is dat deze tinkers dan idd heel braaf zijn doordat ze overdonderd zijn. Pas als ze echt bij komen (duurde bij de mijne ook zo'n 2/3 maanden) dan beginnen de problemen.

Het kan dus heel goed zijn dat hij zich idd prima gedroeg bij stal Doorstap en dat hu pas bij TS echt bij gekomen is.

Helaas wordt dit 9 vd 10 x gedaan bij dit soort paareden en worden ze altijd als mega braaf verkocht. Want dat zijn ze ook de eerste periode. Ze moeten verkocht worden dus er wordt veel met ze gedaan, krijgen niet echt goed tijd om alles te verwerken. Totdat ze bij een nieuwe eigenaar komen waar ze die tijd wel krijgen. Dan kunnen t ineens compleet verschillende dieren zijn.

Erg sneu voor deze paarden, want die zijn er de dupe van. Ze worden verkocht aan mensen die verwachten een braaf dier te kopen, goedkope tinkers... Maar deze mensen zijn er niet op berekend wat er kan komen en hebben ook vaak de ervaring er niet voor. Waardoor het gedrag vaak nog erger wordt. Sneu...
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 31-01-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:57

Kijk nu wordt het interessant. :D

Mij leek dit dier ook een gevalletje 'mist leiderschap dus neemt die zelf'. Een paard kan tenslotte niet zonder leider. En deze foto's bewijzen dat wel.

Voor niets gaat de zon op en dat geldt zeker voor de relatie met je paard. Tijd en geld investeren dus, in goede grondwerklessen. Accepteren dat de fout bij jou ligt en niet bij het paard.

Dat dier is niet agressief, hij is gewoon onzeker. Zie je vaak bij import Tinkers, heb er zelf ook 1.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:48

Bizarre wending in het verhaal

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:49

Het wordt aparter en aparter.. :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:49

Maar het zou toch niet uit moeten maken of TS een paard gekocht heeft of heeft ingeruild?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:52

Nou als dat niet zo'n lieverdje was zegt dat misschien wel wat over de manier van omgang door ts en vriendin.

Daarnaast hoort vriendin dan het topic aan te maken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:56

Weet je de hoe of wat en wat ts zou kunnen doen met het paard moet niet uitmaken.
Het Is duidelijk dat TS niet happy ermee heeft en daar heeft zowel ts als paard niets aan.
Paard moet gewoon terug en een voor ongegelijkwaardig bedrag wachten op een ander paard.
Ik denk ook niet dat TS hem verpest heeft, denk alleen dat zijn ware karakter naar boven komt en daar moet je sterk voor in je schoenen staan.
En of ts dat niet kan of niet wilt daar ga ik niet over oordelen.
De stal heeft een ander aangeboden of ze moet wachten op een beter passende.
Denk toch echt dat de bal bij ts ligt.
En tja dat die Haflinger minder kost dat kan, maar een handelsstal is een handelsstal, proberen kan altijd natuurlijk :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:58

Toch klinkt die 20 jarige zo verkeerd niet nu met de nieuwe informatie.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:02

Ik begrijp toch na enkel meelezen dat dit paard helemaal niet van de TS is. Het is een paard wat van iemand anders is en TS lijkt de vragen namens diegene te stellen oid??

Hoe dan ook, ik zou zo'n jong dier niet direct inruilen want je weet wat ze zeggen over ruilen... Ook begrijp ik dat TS zelf niet aan de slag durft en dat moet gerespecteerd worden.

Het is al eerder genoemd in dit topic, maar de 2lazy7ranch (anderspaardrijden.be) zou een geweldige optie zijn om dit paard voor training heen te brengen. Zelf zeer goede ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 01-02-17 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen eigen ervaring verwijderd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:07

@wilhelmina
Zelf zou ik hem ook niet inruilen.
Is zo te zien een erg leuke Tinker.
Daar zou ik ook tijd instoppen.
Maar als die vriendin of ts dat niet willen dan zal het toch op ruilen aankomen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:12

bruintje123 schreef:
@wilhelmina
Zelf zou ik hem ook niet inruilen.
Is zo te zien een erg leuke Tinker.
Daar zou ik ook tijd instoppen.
Maar als die vriendin of ts dat niet willen dan zal het toch op ruilen aankomen.

Dan kunnen we enkel hopen dat het dier ergens nog een faire kans krijgt en de TS en vriendin (of hoe het dan ook zit) een paard kunnen uitzoeken wat wel past. Ik help het ze hopen....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:34

Aangezien TS nu online is hoop ik dat ze met een reactie komt. Gek verhaal zo!

Ik begrijp dus dat een vriendin van TS een pony had en deze pony ingeruild heeft bij Doorstap voor de tinker Ellis?
En dat deze eigenlijk helemaal niet in eigendom is van TS.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 01-02-17 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Speculatie verwijderd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:53

Elisa2 schreef:
4.
A
D.m.v. het tekenen van het koopcontract bent u verzekerd van het feit dat u inruilgarantie krijgt, tot een half jaar na aankoop.Teruggave van geld is niet mogelijk! Aangezien wij wekelijks veel aanvoer van nieuwe paarden en pony's hebben, moet er, juist over een langere periode genomen, zeker het paard van uw dromen tussen zitten, zodat wij de inruilgarantie ook daadwerkelijk kunnen geven. U heeft dus alle tijd om het paard in uw eigen gekozen omgeving zo goed mogelijk te leren kennen en u kunt kijken of het klikt tussen u en het paard of de pony.

9.
Stal Doorstap biedt een koper alle mogelijkheid om zich voldoende te vergewissen van het gedrag,stalgedrag en rijniveau/gedrag van het aan te kopen paard(en), de pony ('s). Wanneer de koper als leek de aankoop wenst te gaan doen zal hij zich laten vergezellen door een ter zake deskundige, zo niet kan hij zich nadien niet beroepen op het feit als leek het paard, de pony te hebben aangekocht. Koper gaat d.m.v. het aankopen van het paard(en), de pony ('s) akkoord met het gedrag, stalgedrag en rijniveau zoals deze zijn. Koper aanvaardt dat dit gedrag, stalgedrag en rijniveau kunnen veranderen zowel in positieve als in negatieve zin. Paarden en pony's zijn gewoontedieren en hebben minimaal 4 weken nodig om te wennen op de nieuwe locatie.

Als dit - gedeeltelijk - inderdaad een koopovereenkomst is van Stal Doorstap, staan er aardig wat dingen in die niet rechtsgeldig zijn. Wat een onzin allemaal (vooral onder 9). Ze spreken zichzelf ook falikant tegen onder A en 9. Je mag aan de ene kant tot een half jaar na aankoop kijken of het "klikt" met de pony, maar als het niet klikt, hebben ze zich onder 9 al ingedekt dat de koper een negatieve gedragsverandering accepteert.
Gekker kan ik het niet bedenken.

Mij lijkt A. genoeg ruimte te geven om een paard waarbij het niet klikt terug te kunnen brengen.
Volgens de wet moet de verkoper 1 x in de gelegenheid worden gesteld om met een ander (vergelijkbaar) paard te komen tegen hetzelfde aankoopbedrag. Meerkosten hoef je zeker niet te accepteren en als jij aangeeft dat het "vergelijkbare paard" ook weer een 3-jarige tinker moet zijn, dan hoef je een 13-jarige fjord niet te accepteren. Lukt dat niet binnen redelijke tijd dan is de verkoper verplicht om het aankoopbedrag terug te geven.

Ik vermoed zomaar dat je er met stal Doorstap niet uit gaat komen. Ik zou me maar vast orienteren op rechtshulp.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:58

Als je kijkt op de foto's die geplaatst zijn door het meisje, lijkt het inderdaad een braaf paard. Maar ongeacht wat je wel of niet gedaan hebt, zou je het paard toch mogen ruilen.

Maar als je dus die oude haflinger neemt dan houden ze alsnog je 1000 euro achter? Kan dat wel?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:04

Hoe de situatie van ts ook is en wie de originele eigenaresse ook geweest is en hoe lief t paard wel of niet was, laten we ons beperken tot de feiten.

Doorstap heeft al aangegeven dat ze openstaan voor inruilen. Dus nu moet ts maar bedenken waar zij of haar vriendin gelukkig van worden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:06

ik snap er niet zoveel van...je koopt een paardje met mok en slechte hoeven? Dat zou voor mij alleen al reden zijn om extra onderzoek te doen. Je verdedigt stal doorstap, maar zij hebben hem jou verkocht. Zij kiezen ervoor om een paard niet eerst goed te checken voor ze doorverkopen. Een handelaar die afgaat op wat vorige eigenaar verteld is bij voorbaat al fout. Punt.

Daarbij vermenselijk je het paard. Paard heeft een keuze, hij hoeft niet zo te doen, hoor. Huh?? Een paard gaat niet zoals wij mensen even bedenken wat de verstandigste keuze is..die reageert instinctief op een situatie. Als ik jou dan lees dat je zegt: nou, en hij ging ineens met zijn kont naar me toe staan dreigen en ik stond erbij van: huh? wat doe ik dan verkeerd? Daar ga je al...jij geeft hem de leidende positie..hij krijgt toestemming om zijn kont naar je toe te draaien en ipv dat je hem heel snel op zijn lazer geeft (en zielig?? denk je niet dat een trap van 600 kg paard in de wei harder aankomt?) ga je je staan afvragen wat jij verkeerd doet. In je eerste stukje las ik ook al zoiets dat je zoiets had van: nou ja..hij deed eigenlijk niet veel behalve af en toe happen...ik lees daaruit dat je dat niet heel erg belangrijk vond en ws. ook zo gereageerd hebt...happen is gewoon not acceptable. Dat had je al af moeten straffen. Ik heb overigens sinds ik op deze manier werk een veel vrolijker paard...ik was ook altijd te lief en heb het dus ook echt moeten leren, maar madam liep vrolijk over me heen..god, wat vond ik het naar dat ze van mijn instructrice een trap kreeg als ze tever naar voren doorliep. Ik wilde er al mee stappen...gelukkig niet gedaan, want waar ik eerst een sjacherijnig paard zag, zag ik al na een halfuur een paard wat met de oortjes naar voren vrolijk meeliep, netjes afstand hield, en haar overal volgde zonder touw.

Dit is geen verwijt. Zoals ik zeg..ik heb het ook moeten leren. Het zit in je of niet, maar je kunt het leren. Dat jij dit niet zelf gaat doen met je dikke buik snap ik ook. Maar...je was dus al zwanger toen je het paard kocht, en jij kent die Melanie geef je aan dus zij kent jou ook...hoezo verdedig je haar dan? Een beetje handelaar weet wat voor paard ie verkoopt...

wettelijk denk ik dat je geen poot hebt om op te staan..het is ja zelfs genoemd in contract en je hebt niks laten keuren of wat dan ook. Heel banketstaaf, maar ik vermoed dat dit een dure les was. Triest voor jou en het paard, want beestje was nou ook niet echt spotgoedkoop...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:07

Begrijp ik het nou goed dat deze 3 jarige tinker als gebruikt is voor een dagtocht vorig jaar bij Stal Doorstop? Mag hopen dat het paardje dan dit jaar 4 wordt maar ook dan vind ik het nog niet kunnen , een 3 jarige is ook te jong om zo hard te laten werken en kan ik me voorstellen dat braaf in dat geval gewoon moe is.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:19

Rizette schreef:
Begrijp ik het nou goed dat deze 3 jarige tinker als gebruikt is voor een dagtocht vorig jaar bij Stal Doorstop? Mag hopen dat het paardje dan dit jaar 4 wordt maar ook dan vind ik het nog niet kunnen , een 3 jarige is ook te jong om zo hard te laten werken en kan ik me voorstellen dat braaf in dat geval gewoon moe is.

Inderdaad was hij in november bijna 4 en dat kan ie wel aan hoor , zie de filmpjes .
Bedankt voor het meedenken .