Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:22

Lief Paars! Ik heb ook 7 jaar lang "gedoneerd" voordat ik pas ging claimen. Dat is het ergste van alles!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:50

Top dat je het toch voor elkaar hebt en nog volledig ook! Kan je aangeven wat voor weg je bewandeld hebt om dat voor elkaar te krijgen? Voor hetzelfde geld sta ik er straks een keer zo voor bij ze en dan is het goed om te weten hoe je tegen ze in het geweer kan komen :j .

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 20:24

Ik heb een zeer uitgebreide klacht geschreven. Deze is na veel telefonisch aandringen toch inbehandeling genomen. Werd eerst steeds afgescheept maar ben blijven aandringen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:59

Mooi, fijn dat het geregeld is!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:26

MM, dank je voor je antwoord!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:25

Super dat dat geregeld is inmiddels.
Aandringen is niet altijd heel verkeerd blijkt wel weer.
Wel erg jammer dat dat toch weer nodig was maar goed......geregeld is geregeld.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 17:30

Zeker weten Quartel!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:40

Ik meld mij hier ook even. Zojuist een brief van Equipe gekregen dat ik ook uit de verzekering gegooid wordt. Gebeld en het is ivm mijn schadeverloop. Heb opgeteld en ik heb minder gedeclareerd dan ik zelf heb betaald aan premie. Ik kan bezwaar aantekenen en dat ga ik ook zeker doen.

Had dit nooit van deze verzekeraar verwacht. Ik ben altijd een super tevreden klant geweest en heb ze ook vaak aanbevolen aan derden. Ik denk als ze dit doorzetten, ze een probleem hebben. Social media en negatieve mond tot mond reclame kan erg vervelend werken voor een bedrijf.

Is het trouwens ook niet zo dat als jij uit een verzekering wordt gezet je nergens meer je huidige en toekomstige paard kan verzekeren? Want dat zou toch te bizar voor woorden zijn?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:26

Equipe is geen onderdeel van hippozorg toch? Of bedoel je Equinerisk?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:43

Nee, het zijn twee verschillende verzekeringen. Ergens staan me wel bij dat ze voortkomen uit één en dezelfde verzekering, maar hoe dat ook al weer zat ben ik even kwijt.

Edit: Heb het even opgezocht, maar het zit toch anders, Equine Risk kwam net als Hippo Zorg voort uit Interpolis. http://amweb.nl/assurantiemagazine-1221 ... rzekeraars . Ouder artikel hoor, maar om even de verzekeraars in paardenland bij elkaar te hebben.

Frutsels, ik vrees dat je inderdaad bij een andere paardenverzekering niet meer terecht kunt. Ik kan me niet voorstellen dat het op andere verzekeringen invloed kan hebben, ze vragen er wel naar bij het afsluiten, vul je in dat je uit een verzekering gezet bent, vragen ze echt wel door over het hoe en wat.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:26

Update: Ik heb bezwaar aangetekend en ik heb inmiddels bericht ontvangen dat ik gewoon onder dezelfde voorwaarden verzekerd mag blijven. :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:13

Zo, dat is goed nieuws. Zo zie je maar dat het best loont om er achteraan te gaan als je denkt dat je in je recht staat en een verzekeraar niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:12

Pff, het loont dus wel de moeite om bezwaar te maken, al is het vervelend dat je dat kennelijk eerst moet doen alvorens je gewoon verzekerd kunt blijven. Jammer.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:36

Focussed schreef:
Dat zou goed kunnen inderdaad. Zo betalen wij ook alleen 25% eigen risico en niet ook die €150,- die je bij de nieuwe voorwaarden moet dokken (of af kunt kopen voor €100,- aan het begin van het jaar).
Wilde mijn nieuwe paard ook weer verzekeren maar dat werd met alle nieuwe prijzen en voorwaarden dusdanig duur dat het "omslagpunt" pas bij €4000,- aan kosten per jaar lag. Dus heb besloten dat niet te doen en het premiebedrag zelf op te sparen (was iedere maand dan bijna €100,- dus dat tikt snel aan).

Ik heb ook een verzekering met deze oude voorwaarden nog, ik bestel mijn Prascend ook steeds via de dierenarts en ik heb nog ergens een bloeduitslag van vorig jaar, kan ik daarmee die pil dus gewoon vergoed krijgen? (heb het al die tijd zelf lopen betalen)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:07

Dat zou je op je polis moeten kunnen zien, RL. Bij mij staat er dat ze geen kosten vergoeden die verband houden met chronisch recidiverende klachten. Daar zal PPID ook onder vallen vrees ik. Ik heb wel die oude voorwaarden van eigen risico en niet die € 150,-- e.r.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:07

Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met hippozorg met mijn vorige paard waar ik vrij veel kosten mee had.
Nu heb ik een ander , en vijf jaar al verzekerd voor €600,- per jaar ( uitgebreide ziekte kosten), tot nu toe nog niets hoeven declareren.
Maar het is een stresspaard een ADHD - neuroot en niet gek dat we nu problemen krijgen in de vorm van een maagzweer.
( voordat er over mij heen gevallen wordt, ze staat op het land van 9-18, in de kudde en krijgt onbeperkt ruwvoer, gedroogd gras en luzerne )
Maar goed, van DA die alle symptomen duidelijk vond wijzen op een maagzweer ( vaak nat mesten, koliekerig , buikpijn aangeven, gapen , kwijlen en slecht eten), kreeg ik een kuur Gastrogard voorgeschreven.
Ik weet het heel duur, ruim €300,- maar ach ik ben verzekerd !
Niet dus, geweigerd door hippozorg.... Ik moet eerst met mijn paard naar een kliniek voor een maagonderzoek om echt te bewijzen dat ze een maagzweer heeft !
Dit ga ik dus niet doen, ik denk dat mijn paard die stress helemaal niet aankan...
In de voorwaarden kan ik dat nergens vinden en als een DA deze diagnose stelt wie zijn zij dan om achter hun bureau dit in twijfel te trekken ?
Ik zit er aan te denken om beroep aan te tekenen, of zie ik iets over het hoofd ??

Anoniem

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:15

Tja zo mogen prima aangeven dat je eerst aanvullend onderzoek moet doen.. Een maagzweer is nooit met zekerheid vast te stellen zonder scopie... Dus als blijkt dat dit het níet is is de verzekering eerst al 300 kwijt , dan nog eens 200 voor scopie en dan voor aanvullend onderzoek en medicatie.

Die willen eerst die scopie voor zekerheid. Ik heb een andere verzekering en daar werkte het net zo. Omdat die maagzweer past echt vast te stellen is aan de hand van een scopie ook de ernst en alles ervan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:47

Laat je DA goeie brief schrijven. Hier werd de Gastroguard door Hippo gewoon vergoed na begeleidend schrijven dat het geweldig aansloeg en paard van alle klachten af was. Kreeg een begeleidend schrijven van Hippo dat ze bij uitzondering de behandeling betaalden.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:49

Vind ik niet logisch. Eerst meer kosten maken. Dan ook nog wachten met behandelen tot de definitieve diagnose. Dierenarts schrijft dit voor en hiermee kun je al snel resultaat bereiken.

En welk bedrag keert Hippo uit als ook de scopie gedeclareerd wordt. Kun je waarschijnlijk beter niks declareren en geen scopie laten doen.
Het moet toch niet gekker worden.
Ik zou beroep aantekenen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:53

Er is een begeleidend schrijven meegegaan van de Dierenarts, met alle verschijnselen etc
Ik heb het zelf betaald , en het hielp goed.
Helaas heeft mijn paard van het weekend een ongeluk gehad met een hoefijzer ( afgetrapt en scheef in het leven gedrongen, bloedbad en grote kans op infectie) antibiotica gehad en ontstekingsremmer , wat allebei weer een flinke aanslag op haar maag gaf.
Weer Gastrogard moeten geven , en nu maar hopen dat ze het nu wel vergoeden ...
Zo niet haal ik haar uit de verzekering, en betaal van die €600,- de DA rekening wel.
In november is de vervaldatum dus kan mooi.
Ik heb het geld wel, met dieren moet je altijd een flinke spaarpot hebben, maar het gaat mij om het principe .!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:50

Hier zelfde gevalletje...........terugkerend probleem dus waarom eerst weer op de foto en echo dachten de DA en ik? Dat is puur op kosten jagen van iedereen.

Niet dus.........verzekering wilde dat we weer opnieuw waren begonnen want nu 'heeft de DA maar wat gedaan'. Tuurlijk. :')
Ze hebben niet uitgekeerd. Volgende x jaag ik ze gewoon weer op kosten en doe ik volledig onderzoek met foto's en echo, hoppa!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:44

Ik ga toch morgen de verzekering bellen. De antibiotica en ontstekingsremmer werken zo in op de maag van mijn paard dat ik weer bij af ben, en ze als bescherming de Gastrogard nodig heeft.
Mochten ze het nu op deze indicatie wel vergoeden, bestel ik het wel weer bij de DA, anders doe ik dat zelf via internet wel. Er zijn verschillende online webwinkels waar dat spul veel goedkoper is .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:53

zo dan...ze vinden, dat je teveel "kost", dus gooien ze je er uit, in de hoop, dat je het opggeeft?
Ts ( onder anderen) heeft doorgezet en dus gelijk gekregen. Maar dit is best heftig. Willen ze alleen mensen, die betalen, en niets declareren, natuurlijk.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:57

Helaas, ik heb gebeld, ook met de medicatie waar ze nu last van haar maag van krijgt ( antibiotica en ontstekingsremmer) moet ik eerst een scopie laten maken voor ze het vergoeden.
Vanmorgen moest ik een afspraak maken in de kliniek want ze gaat achteruit, kijken wat ze allemaal gaan geven ( en hippozorg vergoeden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:58

Maar waarom wil je die scopie niet? Mijn paard is een enorme stresskip en heeft geen last van die scopie gehad. Je hebt dan zekerheid, en weet ook waar het zit en de ernst ervan.