Slechte service Divoza

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:51

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Divoza... Mijn leren laarzen heb ik daar gekocht, en mijn meeste dekjes, rijbroeken en andere rijkleding ook. Ik werd altijd keurig geholpen :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:09

Ik heb ook juist alleen maar positieve ervaringen met Divoza. Ik koop er regelmatig iets, zowel in de winkel (Heteren) als via de webshop. Ben erg te spreken over hun huismerk Pagony. Vooral de dekens daarvan liggen super op mijn pony. In de winkel ben ik altijd netjes geholpen en het personeel vind ik er vriendelijk en behulpzaam. Toen ik daar destijds mijn jodphurs en chaps kocht heeft iemand ons net zo lang geholpen tot we hadden gevonden wat we zochten. De laatste tijd koop ik vooral via de webshop. Mijn bestellingen zijn altijd snel geleverd en altijd compleet :)

Oblivion

Re: Slechte service Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:10

Tot ik mijn laarzen kocht (twee maand terug) hebben wij ook alleen maar positieve ervaringen gehad bij Divoza. Echter hebben ze een van mijn laarzen aan mij verkocht onder het mom van 'de rits gaat vanzelf soepeler', dus mee naar huis genomen en een week later was hij stuk. Maar ook qua zadelservice vind ik Divoza minder. Ik ga liever naar Epplejeck (:

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:48

Ik vind het een fijne winkel, maar qua puntensparen gaat er bij mij nog steeds van alles mis..
Ik heb alleen maar dingen gekocht daar, en toch sta ik in de min :+
Heb het er al 2 keer over gehad met de verkoopster maar ze kon het niet nakijken zei ze omdat juist in die tijd het systeem een keer gecrasht was..
Ze kon het ook niet verhelpen dus sta nog steeds in de min :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:23

Ik verkeer momenteel in diepe shock. Ik heb gister een bestelling geplaatst bij Divoza, in de veronderstelling dat het nog wel ff kan duren voor ik het krijg (n.a.v. Mijn vorige bestelling van ca. 6 maanden), krijg ik zojuist bericht dat ik het vanmiddag na 15:00 uur kan ophalen op mijn PostNL afhaalpunt! :wow: Ik blij. Dus deze keer een goede ervaring :)

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:06

Ik heb Divoza aangemeld bij de Consumentenautoriteit in verband met het niet naleven van de wet. Divoza weigert namelijk om de bezorgkosten van geretourneerde produkten terug te storten, terwijl ze dit wettelijk verplicht zijn.
Als er nog meer mensen deze bezorgkosten van Divoza tegoed hebben raad ik ze aan op de website van de Consumentenautoriteit eveneens een melding te doen. Het neemt maar 5 minuten, en hopelijk luistert Divoza wel naar de Autoriteit Consument en Markt. Deze toezichthoudende instantie kan hoge boetes uitdelen. www.acm.nl

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:19

Dat ligt er maar net aan of je je gehele bestelling hebt geretourneerd of slechts een deel. In geval van het laatste hoeven ze de verzendkosten namelijk niet te vergoeden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:59

Laurie schreef:
Dat ligt er maar net aan of je je gehele bestelling hebt geretourneerd of slechts een deel. In geval van het laatste hoeven ze de verzendkosten namelijk niet te vergoeden.

Ik stuurde de hele bestelling terug en in eerste instantie werden de verzendkosten niet terug gestort. Pas na een mailwisseling waarbij ik uiteindelijk een link van het keurmerk thuis winkelen toe stuurde kreeg ik een kortaf bericht dat de verzendkosten ook werden teruggestort. Had ik niet geweten dat ze het verplicht waren en was ik niet vasthoudend geweest, dan had ik naar de verzendkosten kunnen fluiten.

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:05

BrankaZ, fijn dat het bij jou wel is gelukt. Ik ben al een hele tijd met Divoza aan het emailen, maar ze zijn erg vasthoudend en menen dat de wettelijke regeling voor hen niet geldt. Ik had ook de hele bestelling geretourneerd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:41

Dan snap ik dat je hier een melding over hebt gedaan. Moest destijds ook behoorlijk drammen omdat ze er eerst onderuit probeerden te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:28

Wat is het toch een asociaal bedrijf. :n

Wat trouwens bij mij ooit hielp: beklag doen op hun Facebookpagina.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:34

Ik heb ook slechte ervaringen helaas..
laarzen besteld en direct betaald. Factuur weer via de mail gekregen en na contact bericht dat ik inderdaad al betaald heb. Nu maanden later een brief dat het bedrag nog steeds open stond :n
Gelukkig de bewijsjes nog.

Ook al een keer mail gehad dat mijn bestelling klaar lag, kom ik daar was mijn bestelling dus nog niet compleet. Qua service meer van zulke kleine dingen.

Zonde want verder erg fijne winkel.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:40

Ook ik ben niet te spreken over Divoza. Het personeel is te bedonderd om klanten die daar komen om geld uit te geven te helpen.
Vervolgens als je je spulletjes bij elkaar hebt kun je TIEN minuten bij de kassa staan wachten tot je alsjeblieft je geld mag inleveren. Alles laten staan en vertrokken, spullen ergens anders gehaald waar ze wel klantvriendelijke waren. De klant is koning kennen ze daar blijkbaar niet.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:45

Bovenstaande is heel herkenbaar in de winkel in Leek. Zelf heb ik het idee dat de winkel niet meer belangrijk is voor de verkoop. Het personeel wat er loopt heeft het heel druk.. maar niet met klanten helpen. Meer met elkaar. Of 2 man personeel die een ogenschijnlijk 'rijk' stel helpt die daarna niets koopt. En ik sta te wachten bij de kassa met mijn spulletjes.
Tsja ligt eraan waar je prioriteiten liggen...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:53

Mijn ervaring was in Zoetermeer

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:03

in staphorst sta je ook altijd heel lang bij de kassa te wachten voordat je geholpen wordt, hou daar ook niet zo van ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:04

Divoza Heteren hetzelfde. Wat een volkomen onbeleefd personeel hebben ze daar staan zeg! Alleen maar aan het kletsen met elkaar en als je wat vraagt dan krijg je kortaf antwoord.

Ik kwam er laatst een hoofdstel bekijken, stond op internet dat ze hem op voorraad hadden. Ik kon 'm nergens vinden dus iemand gevraagd omdat ik kwam om te kijken hoe de kwaliteit was en dat er online stond dat het hoofdstel in deze winkel op voorraad zou zijn. Kreeg het antwoord: ja als hij er niet hangt dan is hij er niet. Moet ik bestellen zodat je hem volgende week mee kan nemen? Nee muts ik vertel je net dat ik kom kijken hoe de kwaliteit is. Ze ging ook niet even kijken ofzo en vertelde me vervolgens dat de site toch nooit echt klopt.

Ook toen ik chaps en schoenen kwam kopen een halfjaar geleden was het personeel erg onvriendelijk en ongeduldig. Maar ja, enige grote zaak in de buurt dus weinig keuze. Uiteindelijk op haar advies chaps gekocht (ja ze worden vanzelf soepel en dan doet het geen pijn meer in je knieholte) waar ik nu nog steeds niet blij mee ben.

Ook bij die kassa is het echt drama. Dat duurt echt altijd extreem lang :Z

Er loopt 1 leuk mens, die heeft ons meermaals erg fijn geholpen bij het kopen van dekens.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:17

Ik heb precies dezelfde ervaring als elibest bij divoza Zoetermeer. Het personeel heeft het vooral erg druk met elkaar. Als je een vraag durft te stellen wordt je luid zuchtend dan toch geholpen met veel tegenzin. Bij de kassa kan je rustig 5 minuten wachten totdat de dames klaar zijn met hun gesprek voordat je af kan rekenen. Het is echt ongehoord Hoe ze klanten behandelen in Zoetermeer. De klant hoeft geen koning te zijn maar ik verwacht wel normale service. Ik zat er laatst nog aan te denken om een klacht in te dienen. De eigenaar/directeur van divoza kan hier toch niet blij mee zijn?!

Laarzen van 400 euro aan laten meten. Meten ze de verkeerde maten op. Gelukkig naar (toen nog) hypoplaza gegaan voor een second opinion anders zat ik met hele dure laarzen in de verkeerde maat.

De webshop vind ik prima en bestel ik ook wel. Maar de winkel zelf kom ik het liefste niet meer. Hoop echt dat ze is wat gaan doen met de houding van het personeel daar. .

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:50

Hier ook een keer een hoofdstel besteld dat op voorraad was. Ik kreeg een mail dat hij verzonden was inclusief track&trace. Alleen werd het pakket maar niet volgbaar. Contact opgenomen via de mail en bleek het pakket kwijt te zijn dus ze zouden een nieuwe sturen alleen was het niet meer op voorraad.

Paar week later eindelijk een nieuwe track&trace en het hoofdstel ontvangen. Krijg ik maanden later een brief(handgeschreven, véél spellingsfouten) dat ik het product twee keer had gekregen en dat ik het hoofdstel terug moest sturen. Ik had het hoofdstel maar 1x ontvangen.. Ik had veel mailcontact gehad met Divoza en dus was alles terug te lezen hoe het was gegaan. Toch hebben we een paar keer moeten bellen want we bleven maar brieven krijgen dat ik het hoofdstel terug moest sturen.. Echt alle communicatie gaat daar langs elkaar heen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:26

Fortitude schreef:
Divoza Heteren hetzelfde. Wat een volkomen onbeleefd personeel hebben ze daar staan zeg! Alleen maar aan het kletsen met elkaar en als je wat vraagt dan krijg je kortaf antwoord.

Ik kwam er laatst een hoofdstel bekijken, stond op internet dat ze hem op voorraad hadden. Ik kon 'm nergens vinden dus iemand gevraagd omdat ik kwam om te kijken hoe de kwaliteit was en dat er online stond dat het hoofdstel in deze winkel op voorraad zou zijn. Kreeg het antwoord: ja als hij er niet hangt dan is hij er niet. Moet ik bestellen zodat je hem volgende week mee kan nemen? Nee muts ik vertel je net dat ik kom kijken hoe de kwaliteit is. Ze ging ook niet even kijken ofzo en vertelde me vervolgens dat de site toch nooit echt klopt.

Ook toen ik chaps en schoenen kwam kopen een halfjaar geleden was het personeel erg onvriendelijk en ongeduldig. Maar ja, enige grote zaak in de buurt dus weinig keuze. Uiteindelijk op haar advies chaps gekocht (ja ze worden vanzelf soepel en dan doet het geen pijn meer in je knieholte) waar ik nu nog steeds niet blij mee ben.

Ook bij die kassa is het echt drama. Dat duurt echt altijd extreem lang :Z

Er loopt 1 leuk mens, die heeft ons meermaals erg fijn geholpen bij het kopen van dekens.

Ik heb precies hetzelfde gehad in Heteren. Of we een half uur (!) voor sluitingstijd alsjeblieft geen vragen meer wilden stellen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:24

Denk dat je bij Divoza prima iets kan kopen TOT er iets fout gaat met je product. (Zie mijn topic over Mondoni Kendal rijlaarzen )

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:35

Al heel vaak geweest /alleen Staphorst / altijd prima
Mocht zelfs afgeprijsd terug geven en gewoon geld terug
Personeel ook vriendelijk en hulpvaardig

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:37

Heb zelf ook weer een klacht. Rijbroek terug gebracht (Montar Lily). Ze nemen die uit de Handel omdat die broeken zo slecht zijn en konden ons dus geen andere geven.
Geld terug geven??? Neeee natuurlijk niet!! Nou zit ik weer met een tegoedbon van een winkel waar ik nooit meer heen wil.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:06

Kon je dan niet een broek van een ander merk uitzoeken die wel naar wens is? Desondanks...vreemd. Vraag me af of dat wettelijk wel mag eigenlijk. Kadobon ipv geld teruggeven...

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:00

Ja maar mijn man had betreffende dochter niet mee. Daarbij: wil alleen nog maar iets van Divoza als het gratis is. Waarom zou ik daar nog 1 cent uitgeven? Kadobon hoef ik wettelijk gezien niet te accepteren. Het probleem is dat je er na uren discussie nog niet uit bent.