Stalling omgeving Arnhem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Stalling omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 16:12

Ik ken de meeste stallen die jullie noemen wel, te Bokkel ook. En Laag Soeren is echt een geweldige plek, maar vanuit Arnhem toch net ietsje te ver vind ik. Liever iets dichterbij Arnhem of binnen de route naar mijn werk (richting Ede).
Stal van Laar is erg leuk, maar zij bieden nauwelijks weidegang.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:40

Dat dacht ik al wel haha, daarom mijn vraag of je arnhem woonde of bijv Rheden ofzo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:56

Ahhh Britt, kom gezellig naar de Wolfskuil joh ;)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:05

:) Onassa, nu hoorde ik gister toevallig iemand die daar met haar paard heeft gestaan en helemaal niet tevreden was...: bak schijnt erg slecht te gebruiken te zijn in de winter en de stallen zijn tochtig?! Wat vind jij hiervan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:12

Tja de bak is vooral in de zomer zwaar, maar juist in de herft en winter goed te rijden.
Weet niet hoelang diegene daar weg is maar er is kort voor ik er kwam een nieuw drainage systeem onder gekomen en er blijft absoluut geen water in staan.
Maar idd, in de zomer is het zwaar maar hij word wel vaak gesleept.

In het loop pad tussen de stallen door tocht het wel, maar als je in de stal staat voel je het niet.
Het is op zich voor paarden juist wel goed als het een beetje door kan luchten.
Beter dan dat alles afgesloten wordt.
Maar....kom anders gewoon eesn kijken.
Mijn persoonlijke ervaring die ik nu in de 4 maanden dat ik er sta is dat er goed voor de paarden gezorgt wordt op een paardwaardige maniwer, dus niet op een penny manier ;)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:15

Ja, zelf eens kijken is absoluut het plan. Het blijft een stal die me echt ideaal lijkt.
Ben heel benieuwd!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:24

Als je wilt kunnen we ook een keer afspreken hoor, dan zorg ik dat ik er ook ben en kan je dan ook alles laten zien.
kan je je indruk zelf in je op nemen zonder meteen met de stalhouder te moeten praten. (hoewel hij erg lief is hoor) maar misschien is het dan effe iets laagdrempeliger.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 22:03

Hoi, daar ben ik weer eens. Nog volop aan het orienteren, en toch lastig hoor, een goede plek vinden die een leuke prijs/kwaliteitsverhouding biedt.
Heeft iemand het tel.nr. van die stal in Presikhaaf?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:38

Welke stal in Presikhaaf bedoel je? Die van Chiquita?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 12:35

Ja die bedoel ik Sonja. Dat is ook de enige toch, of zijn er meer?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:15

Dat is -voor zover ik weet- inderdaad de enige. Er schijnt er nog eentje te zijn geweest, maar die mensen nemen geen pensionklanten meer aan. Ik kan je de gegevens van Chiquita geven, stuur me maar een pb'tje als je die nog wilt hebben.

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:24

Ik sta nu 4 jaar op de henrietehoeve in wolfheze.Ik heb er 2 paarden staan, ze gaan iedere dag van 9u 'sochtends tot 16u 's middags naar buiten.Ze krijgen 2 x per dag ruwvoer en 1 keer per dag brok, er mag meer gevoerd worden maar dat regelen de klanten onderling met elkaar d.m.v. een voergroepje.Er wordt opgestrooid en uitgemest.Er zijn 2 buitenbakken aanwezig/een longeercirkel en hele goede binnenbak, losgooibak buiten en poetsplaatsen, solarium.Het is wel tamelijk groot, er zijn aardig wat paarden, paarden gaan in koppels naar buiten.Kosten zijn nu €250,- en per 01-01-2011 €255,-.

Oja het hooi/kuil komt van eigen land, dus de paarden krijgen goede kwaliteit aan hooi of kuil.
Verder zie website www.henriettehoeve.nl
Mischien is het wat voor je succes verder.

groet,

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:04

Roanda98 schreef:
Ik sta nu 4 jaar op de henrietehoeve in wolfheze.Ik heb er 2 paarden staan, ze gaan iedere dag van 9u 'sochtends tot 16u 's middags naar buiten.Ze krijgen 2 x per dag ruwvoer en 1 keer per dag brok, er mag meer gevoerd worden maar dat regelen de klanten onderling met elkaar d.m.v. een voergroepje.Er wordt opgestrooid en uitgemest.Er zijn 2 buitenbakken aanwezig/een longeercirkel en hele goede binnenbak, losgooibak buiten en poetsplaatsen, solarium.Het is wel tamelijk groot, er zijn aardig wat paarden, paarden gaan in koppels naar buiten.Kosten zijn nu €250,- en per 01-01-2011 €255,-.

Oja het hooi/kuil komt van eigen land, dus de paarden krijgen goede kwaliteit aan hooi of kuil.
Verder zie website http://www.henriettehoeve.nl
Mischien is het wat voor je succes verder.

groet,

en de paarden lopen zelf naar buiten. ze gaan in groepen (van ong. 10 paarden per groep) en als ze naar binnen gaan zetten ze gewoon alle stallen open en dan laten ze de paarden wei voor wei naar hun eigen stal lopen (er zijn natuurlijk ook wat mislopers maar die heb je altijd :P). mijn paardje heeft het daar prima! hij krijgt nog wel bijgevoerd maar dat lukt ook wel.