Stalling omgeving Haarlem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRupsje

Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 11:02

Hallo allemaal,

ik ben wegens omstandigheden op zoek naar een stal in de omgeving van Haarlem. Graag zou ik van jullie tips en ervaringen horen. Ik heb al contact gehad met:
- paardencentrum santpoort
- stal meerweide
- stal 's gravenweg
- de naaldenhof
- knepper

Wat ik zoek: iets liefst met weidegang, anders wel elke dag in de paddock, uitmesten en voeren inbegrepen in de prijs, goede bak (niet per se een binnenbak, maar als er alleen een buitenbak wel het hele jaar door begaanbaar), spuitplaats met warm water, mogelijheid om eigen instructrice mee te nemen, mogelijkheid tot buitenritten zonder gelijk het paard in de trailer te hoeven laden, liever niet te massaal.

Dus: heeft iemand ervaring met een van de hierboven genoemde stallen, of een stal die er niet bij staat maar wel min of meer aan m'n eisen voldoet, dan hoor ik het graag, en ook hoe de stal bevalt.

Thnx alvast voor de info!

Judje

Re: Stalling omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:21

VSW --> EA-GZ

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:25

Stal rutte? Volgensmij is hen bak wel heel goed het hele jaar door, maar daar staat dan wel een lekker lange wachtlijst voor. overigens weet ik niet zeker of ze een spuitplaats met warm water hebben. Wel overdag weidegang in de winter, en zomers dag en nacht. Of stal heeremans Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:28

Paardencentrum Santpoort valt dan al af voor je. Daar staan de paarden niet in de winter buiten. Ze hebben 2 kleine paddocks, die ook een "illegale" buitenbak is.

Kneppers is de buitenbak niet altijd even goed en ik weet niet of ze warm water hebben.

Buitenbak van Rutte is ook niet altijd even goed en Heeremans zou ik zelf niet gauw heen gaan.
Je hebt ook nog Sintenie, maar daar weet ik weinig van af.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 12:37

Citaat:
Paardencentrum Santpoort valt dan al af voor je. Daar staan de paarden niet in de winter buiten. Ze hebben 2 kleine paddocks, die ook een "illegale" buitenbak is.

oh ok, nee dat wordt 'm niet.

Kneppers heb ik zelf een tijdje gereden, toen was de bak eigenlijk altijd wel te doen, behalve 's cohtends vroeg in de winter, dan wilde ie nog wel 's bevroren zijn. Maar idd, geen warmwaterspuitplaats.

Rutte heb ik wel goede dingen over gehoord, maar ivm drukk baan ben ik eigenlijk op zoek naar een stal waar het uitmesten wordt gedaan.

Stal heeremans ken ik niet, zal 's ff kijken, thnx!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:41

Jammer...ik sta momenteel vol, maar ben je al bij stal schravenweg geweest? Daarnaast zit ook nog de kieviet, al denk ik dat ook die vol staat.Deze 2 stallen zitten op de vogelenzangseweg. Boer v/d Velde heeft ook nog plek geloof ik, dat is op de boekerodeweg.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:56

Ja met 's gravenweg heb ik al contact gehad, die hebben ook een wachtlijst, en daar gaan de paarden (heb ik begrepen) 24u/dag op de wei in de zomer, en ik vind het fijn als het paard 's nachts wel binnen staat (ik ben ook wel erg veeleisend hoor merk ik, ws. zal ik een toontje lager moeten gaan zingen, maar voorlopig hou ik nog ff vast aan m'n eisen).

Kieviet ken ik niet, en v/d velde ook niet, staan genoteerd op m'n lijstje, thnx!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:08

Ik sta op Stal Meerweide (http://www.stalmeerweide.nl).
's Zomers overdag in het land en 's winters een paar uurtjes in de paddock. Je moet alleen wel mesten en je voer klaar zetten, maar dat is het werk echt niet. Verder hebben ze volgens mij geen warm water bij de spuitplaats.
Buitenbak is super te rijden, zelfs nu na alle regen. Hoe die 's winters (als het vriest) is weet ik nog niet, maar verwacht geen problemen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:47

Sintenie is op zich prima stal, maar bak is erg snel erg zwaar.
Je hebt daar zover ik weet geen warm water.

Bij rutte heb je geen warm water om af te spuiten. Bak is snel slecht vind ik. Wel weidegang aanwezig hele jaar door.

Verder zijn er niet heel veel opties denk ik.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:01

Ik sta al sinds mei 2002 met mijn paard op Kennemergaarde.
Het bevalt me bovenstebest, het is wel een dure stal maar hij is ook kwalitatief heel erg goed. Goed stro, goede kuil, goede kwaliteit bix. Ga maar eens kijken hoe de paarden daar er uit zien..
Er wordt volop stro opgestrooid iedere dag, mijn merrie staat op zaagsel en die box wordt ook iedere dag (drollen) gemest en opgestrooid. Op maandagochtend worden alle boxen leeggehaald.
3x per dag wordt er hardvoer gevoerd en 2x per dag kuil (mijn paard krijgt zelfs 3x per dag kuil omdat ze op zaagsel staat).
In de maanden mei tot dat het land niet meer goed is, meestal oktober, staat mijn paard ieder dag een dagdeel op het land, dat wordt verzorgd door de staldienst.
Je kan je paard ook van juni tot december bij de buurboer op het land zetten en dat is dan de hele dag, tot 20.00 uur.
Er zijn paddocks voor de winter, je moet je paard er dan zelf inzetten en de staldienst haalt hem er dan weer uit.
Er is een binnenbak met een goede bodem, maar daar is best wel vaak manegeles, en er is een super buitenbak met een eb en vloed bodem. Deze buitenbak heeft heel ruime maten, ik denk wel 25x65m. Ook is er nog een buitenbak even verderop die je kan gebruiken.
Er is ook een aparte longeerbak.
Er is een overdekte spuitplaats met warm en koud water en een solarium en een buitenspuitplaats met alleen koud water.
Als je van buitenrijden houdt, met 5 minuten zit je in natuurpark Zuid Kennemerland met uren ruiterpad, geen honden en geen auto's of brommers.
1x in de week kan je een gratis (groeps)les krijgen die je zelf uitzoekt. (naar niveau of instructeur/trice)
Ik heb er geen belang bij om deze info te geven, ben gewoon, nog steeds na 6,5 jaar, erg enthousiast over deze stal. Het is er ook nog eens erg gezellig, leuke mensen, alles is keurig verzorgd, en de kantine is bijna altijd open.
Ik weet alleen niet of er plaats is.
Succes met je zoektocht!

Edit: Ik geloof niet dat je je eigen instructrice mee mag nemen....

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 06:04

aerdenhout1 schreef:
Jammer...ik sta momenteel vol, maar ben je al bij stal schravenweg geweest? Daarnaast zit ook nog de kieviet, al denk ik dat ook die vol staat.Deze 2 stallen zitten op de vogelenzangseweg.

De kievit heb ik jaren gestaan. Helaas is het toen vanwege omstandigheden verkocht aan een kennis van de stal. Deze neemt alleen vrienden in pension en dat zijn er maar heel weinig. Je kan hier dus wel langs gaan maar dat heeft geen zin. Scheelt je weer een ritje.
s'gravenweg zit er idd naast. Daar kunnen ze in de winter zeker wel op stal!! Deed een vriendin van mij ook!!

Verder wordt het moeilijk omdat je een kleine stal zoekt met best wel wat eisen. Je kan altijd stal Jasper proberen. Dat is dan wel een stukje verder....

Edit: Boer van der velde is een boerenlandje. Heeft wel een baan maar die wordt slecht onderhouden. Daarbij weet ik niet of er nog een stal leeg staat...Voor zover ik weet hebben ze er ook geen warm water.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 06:57

Thnx allemaal voor jullie tips en ervaringen! Ik heb inderdaad heel wat eisen, ben ook bereid om daarvoor te betalen, maar ik realiseer me maar al te goed dat de perfecte helaas niet bestaat.

Stal Meerweide, ligt dat niet in Schalkwijk? Wel goed te bereiken voor me, maar weinig uitrijmogelijkhedemn lijkt me zo.

Kennermegaarde klinkt goed, kan je een indicatie geven van de prijs?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:48

Ligt onder schalkwijk ja (Nieuwe Brug). In principe zijn de uitrijmogelijkheden redelijk, maar je moet wel een stukje Vijfhuizerdijk en over het viaduct. Dus je paard moet wel erg verkeersmak zijn. Als je eenmaal over het viaduct bent kan je alle kanten op eigenlijk.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:45

SuperRupsje schreef:
Thnx allemaal voor jullie tips en ervaringen! Ik heb inderdaad heel wat eisen, ben ook bereid om daarvoor te betalen, maar ik realiseer me maar al te goed dat de perfecte helaas niet bestaat.

Stal Meerweide, ligt dat niet in Schalkwijk? Wel goed te bereiken voor me, maar weinig uitrijmogelijkhedemn lijkt me zo.

Kennermegaarde klinkt goed, kan je een indicatie geven van de prijs?

Misschien is het handiger als je eerst even gaat kijken bij Kennemergaarde of je het wat vindt en of er plaats is, ik weet wel dat er per 1 september iemand weggaat. (dat gebeurt weinig dus misschien is er wel een wachtlijst, ik weet het niet.)
Het is voor een manege redelijk kleinschalig, het is niet een grote loods ofzo, maar gesitueerd rondom en in een oud koetshuis met wat bijgebouwen. Niettemin staan er wel zo'n 60 paarden, 30 pension en 30 manegepaarden/pony's.
De prijs is dus vrij duur maar als je het gezien hebt vind je het misschien wel meevallen. De stalling is 378,50 per maand.
Voor het land moet je apart betalen 's zomers. Ik betaal 200 euro voor het hele zomerseizoen, dan wordt mijn paard elke dag een dagdeel in het land gezet en er weer uitgehaald.
Ik heb wat meebetalende bijrijders dus dat scheelt al weer, anders is het best veel, maarja, dat heb je in deze buurt.
Ik woon zelf 25 km noordelijker, daar zijn de prijzen behoorlijk lager.
Vraag je je dus af waarom sta ik daar niet, nou, ik ben verzot op deze manege, heb er vroeger (30 jaar geleden)ook al gestaan als jonge meid met mijn eigen paard bij dezelfde eigenaar, die zit er dus al zo lang, en het natuurgebied in de achtertuin van deze stal is gewoon waanzinnig. Tel daar bij op dat ik met mijn ervaring als manegehoudster nogal kritisch ben hoe er met mijn paard omgegaan wordt en dat is gewoon top op deze stal.
Ik beheer een actieve msn site voor deze manege (op vrijwilligersbasis), kijk maar eens:
http://groups.msn.com/kennemergaarde

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:32

als je ietsje verder weg wilt (15km van haarlem zuid) is Wennekers misschien wat voor je. is wel een grote stal, maar de faciliteiten zijn er echt super

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:53

Kennemermegaarde klinkt vooralsnog het aantrekkelijkst. Duur idd, maar wat je zegt, dat betaal nu eenmaal in deze regio. Wennekers ben ik een keer geweest, is mij helaas te ver, en iets te massaal. Nogmaals thnx allemaal (en als iemand meer tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag *LOL*

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:17

SuperRupsje schreef:
Kennemermegaarde klinkt vooralsnog het aantrekkelijkst. Duur idd, maar wat je zegt, dat betaal nu eenmaal in deze regio. Wennekers ben ik een keer geweest, is mij helaas te ver, en iets te massaal. Nogmaals thnx allemaal (en als iemand meer tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag *LOL*

Misschien ook nog een leuke bijkomstigheid, ik zie dat je uit Frankrijk komt en Ed, de soort van bedrijfsleider en instructeur van Kennemergaarde heeft een aantal jaren een eigen stal gehad in Frankrijk.
Misschien zien we elkaar binnenkort,
Groetjes en succes met je zoektocht,
Ingrid.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 07:19

BillyJean schreef:
Misschien ook nog een leuke bijkomstigheid, ik zie dat je uit Frankrijk komt en Ed, de soort van bedrijfsleider en instructeur van Kennemergaarde heeft een aantal jaren een eigen stal gehad in Frankrijk.
Misschien zien we elkaar binnenkort,
Groetjes en succes met je zoektocht,
Ingrid.

Haha idd een leuke bijkomstigheid. Als ik langskom laat ik het je weten!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:19

Weet niet of het wat voor je is, maar stal Liedehof in Haarlem? Binnenbak + 2 buitenbakken, warm water, er wordt voor je gevoerd en gemest, eigen instructie mogelijk. Enige (en misschien voor jou belangrijkste) nadeel is dat ze 's winters niet naar buiten kunnen. 's Zomers kunnen ze wel een paar uur per dag het land op.

Succes ermee in ieder geval!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 16:51

@marcato > kunnen ze daar ook niet iets van een uur per dag in een paddock in de winter?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:13

Ik krijg misschien binnenkort een box vrij.
Ik heb trouwens geen warm water om je paard af te spuiten, zo luxe zijn we niet.
Kijk anders even op onze site, die staat onderaan mijn bericht.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:32

SuperRupsje schreef:
@marcato > kunnen ze daar ook niet iets van een uur per dag in een paddock in de winter?

Er is een longeerbak (gewoon 20x40) waar je je paard ook in kan losgooien. Als er plek is, kun je er wat langer in staan. Ik geloof dat er wel plannen zijn om voor de winter een aantal paddocks te creeren. Anders moet je even bellen misschien. Wellicht is het wat voor je. Je kunt op zich ook wel lekker buiten rijden hoor.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:29

SuperRupsje schreef:
Ja met 's gravenweg heb ik al contact gehad, die hebben ook een wachtlijst, en daar gaan de paarden (heb ik begrepen) 24u/dag op de wei in de zomer, en ik vind het fijn als het paard 's nachts wel binnen staat (ik ben ook wel erg veeleisend hoor merk ik, ws. zal ik een toontje lager moeten gaan zingen, maar voorlopig hou ik nog ff vast aan m'n eisen).

Kieviet ken ik niet, en v/d velde ook niet, staan genoteerd op m'n lijstje, thnx!

Ik sta bij 's gravenweg, helemaal geweldig! Ik ga daar nooit meer weg.
In de zomer lekker de hele dag (en nacht buiten). Ze willen echt niet 's nachts op stal staan hoor in de zomer, zit vaak tussen de oren van de baasjes Knipoog Uiteraard staan ze 's nachts in de winter wel binnen. Enige nadeel is dat het wel heel erg druk is geworden het laatste jaar, boxen bij gebouwd en het "kneuterige" gaat er wel een beetje van af.

Succes met zoeken.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:54

Dank jullie wel allemaal! Inmiddels heeft de eigenaresse van m'n bijrijpaard (want daar ging het om) al een keuze gemaakt, en helaas is dat iets dat te ver voor me is. Had nog gehoopt op deze manier een goed alternatief te vinden, maar ja, het blijft haar besluit. Dank in elk geval voor het meedenken en het geven van tips!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:40

Dus je bent paardloos?????? Huilen Kom even hier kijken of er een bij zit die je leuk vind om bij te rijden! Haha! Haha!