Goeie opfok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Goeie opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 11:53

Ik wil misschien mijn veulen van een half jaar het najaar de opfok in doen en ik vroeg me af of mensen goeie adressen weten.
Ze staat in Egmond(Noord-Holland) en ik zou haar graag in NH ook houden zodat ik ernaartoe kan. Maar een goeie opfok is uiteraard belangrijker dan de reistijd die ik moet afleggen om haar te zien.

manutjuh

Re: Goeie opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:57

Mijn jaarling staat op de eagles ranch texel. ik ben er erg tevreden over (en mijn reistijd is helemaal lang :S) ze mogen heel het jaar door naar buiten. zomers 24/7 en swinters gaan ze alleen snachts naar binnen. eventueel kan je je paard ook vanaf 1 jaar mee laten doen aan een schriktraining. inrijden doen ze ook als je dat wilt.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:03

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:44

Mijn merrie veulen gaat er ook naar toe voor een jaar.
Ze staat nu in Schoorl.
Ik vind het niet zo ver hoor.
Het reizen duurt even door de boot.
En het is niet op de fiets te redden van huis uit.
Ik ben er al wezen kijken en vond het erg leuk op de Ranch.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:46

ligt er aan wat je ver vind Knipoog

voor mij is het 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. heb het er graag voor over hoor maar vind het wel lang

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:48

ja voor mij is het ook wel 1.5 uur reizen, maarja dat komt door de boot
je moet er wat voor over hebben.
Ik heb niets anders geschikts gevonden hier in de buurt

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:52

ik ga ook niet zo heel vaak, juist ook door die boot. als je even heen en weer gaat ben je gelijk 80 euro kwijt aan benzine en de boot (en dan rijden wij nog lekker goedkoop op gas) en dan heb je nog geen eten enzo. maar hij staat daar wel heerlijk hoor. en dat is voor mij toch het belangrijkste

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:13

Ik woon in Alkmaar, dus bij jou in de buurt.
Maar ik heb bij ''ons'' in de buurt niks gevonden, mijn inmiddels jaarling merrie staat in Hazerswoude.
Prima plek, ik vind het de reistijd zeker waard want ze heeft het er prima naar har zin en ziet er super uit.

www.devrijhoeve.nl

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:01

Ik ken ook alleen maar goede berichten over de Eagles Ranch Pling

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:28

Is er ook een opfok die goedkoper is dan mijn pensionstalling? Ik kan haar hier laten natuurlijk maar de opfok leek me leuker vanwege de soortgenoten en het kunnen spelen.
Ik betaal 100 euro in de winter en 80 in de zomer per pony. Meeste opfokadressen zijn gericht op paardenveulens(ik heb een arabisch veulen, toch een heel stuk kleiner) en kosten gauw 125 euro per maand.

Heb jij al een besluit kunnen nemen HedwigO?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:11

paarden of pony's maken toch geen verschil? in grootte wel maar niet in wat voor opfok ze moeten.

bij mijn jaarling (eagles ranch) staat zelfs een shetlander. niks aan de hand hoor.
en 100 euro vind ik zelfs erg weinig! goedkoper zal je het niet snel vinden hoor. en als je dat al duur vind, bereid je dan maar voor op de normale stalling.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:27

manutjuh schreef:
paarden of pony's maken toch geen verschil? in grootte wel maar niet in wat voor opfok ze moeten.

bij mijn jaarling (eagles ranch) staat zelfs een shetlander. niks aan de hand hoor.
en 100 euro vind ik zelfs erg weinig! goedkoper zal je het niet snel vinden hoor. en als je dat al duur vind, bereid je dan maar voor op de normale stalling.

Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat het toch wel uitmaakt qua kosten, een paard of pony. Paarden eten en mesten echt een stuk meer! Ik heb afgelopen winter mijn pony's uitgemest en daarbij soms ook de Friese paarden. Dat maakte echt een verschil!

Ja ik weet dat ik hier goedkoop sta, ben er blij mee hoor! Knipoog Ik heb er overigens geen bak bij. Hiervoor betaalde ik E127,50 het hele jaar door, daar waren 2 buitenbakken.

Het klinkt of ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil maar ja de prijzen liggen hier nu eenmaal lager. Behalve dan van de opfok!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:29

Vaak krijg je wel een iets goedkopere prijs voor een pony als je ernaar vraagt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:59

Bedankt voor de tip Katja, ik zal idd eens bellen!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:44

zelfs 127 euro vind ik nog heeeel weinig hoor Bloos kan je nagaan dat je hier meer als het dubbele betaald, minstens. kan me niet voorstellen dat je het ergens goedkoper gaat vinden. Lachen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:49

Ik heb zelf hele goede ervaringen met bakhuis veulenopfok in geesteren gelderland. Deze man heeft zelf ongeveer 100 paarden voornamelijk merrie's met veulens. Daarnaast heeft hij plaats voor ongeveer 150 veulens en jonge paarden. De paarden staan in de zomer 24/7 buiten in groepen van ongeveer 20 tot 30 paarden. In de winter staan ze met dezelfde groep in een grote loopstal en kunnen ze ook nog in een grote bak dollen en spelen.
Hij is zeker niet duur 50 euro per maand in de zomer en 100 in de winter. De dieren worden daar ook bekapt en ontwormd. Zelfs de entingen werden geregeld. Hij brengt de veulens naar de zomerweide in een grote vrachtwagen dus trailerladen etc. leren ze ook.
Ik heb nadat ik mijn 5 maanden oud veulen daar heb gebracht de jaren totdat ze 3 was eigenlijk maar 3 keer langsgeweest ofzo. Maar ik kreeg een superbraaf handtam paard mee terug. Ze liep zonder problemen de trailer in en liet zich ook zonder problemen halsteren etc. Ik kon haar gewoon aan de hand meenemen en ook voeten opnemen was geen probleem. Dus ik vind dit echt een superopfok.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:23

Poeh dat klinkt ontzettend goed en een mooie prijs!
En wat fijn dat je haar zo netjes opgevoed terug kreeg!
Klinkt ideaal!
Heeft hij ook groepen ponyveulens?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:23

O sorry ik kijk zelf wel even op de site!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:27

Bakhuis is inmiddels niet meer 50/100euro, maar 60/120euro. Leuk site, lijken leuke mensen. Geweldig dat ze ook bejaarde paarden opvangen!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:51

O ja ik heb mijn paard daar al 2 jaar geleden weggehaald dus dan kan het zijn dat ze de prijzen verhoogt hebben, sorry voor de foute info.

Het zijn inderdaad erg aardige mensen maar wel echte boeren ze komen heel stug over maar ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:28

InekeH87 schreef:
O ja ik heb mijn paard daar al 2 jaar geleden weggehaald dus dan kan het zijn dat ze de prijzen verhoogt hebben, sorry voor de foute info.

Het zijn inderdaad erg aardige mensen maar wel echte boeren ze komen heel stug over maar ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Ach joh dat geeft niet!

Dat ze stugge boeren zijn geeft ook niet, zijn vaak wel heel eerlijk!

Tis alleen niet echt in de buurt jammer genoeg!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 23:30

wat een reacties opeens! Ik zit te twijfelen tussen eagles en die bakhuis klinkt ook erg goed!
@ JaneJansen: mijn veulen is ook een arabisch volbloed!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:04

Mijn Quarab heeft 3,5 jaar op de Eagles Ranch gestaan. Ben er ontzettend tevreden over en heb echt een superpaardje terug gekregen. Mocht ik ooit weer een veulen hebben hoef ik niet na te denken over waar hij heen gaat.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:11

Weet niet helemaal precies wat je zoekt. Hier bij mij in de buurt is een pensionstal net een opfok begonnen. zomer betaal je 70,-en in de winter 95,-. Veulens staan bij elkaar in een flinke box, volop kuil en ook in de winter veel weidegang

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 23:05

Dank jullie! Eagles Ranch gaat echt een serieuze optie worden
@essie73: Zou je mij wat meer info kunnen pben?