weg met de huifkar!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

weg met de huifkar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:39

Hallo allemaal,
Ik weet niet of het hier goed staat? maar dat hoor ik wel

Ik heb laatst op HAW een topic gezien over 2meiden die een paard en huifkar hadden gehuurd en daarmee een weekje weg zijn geweest. Ik zou graag willen weten of iemand dat ook wel eens heeft gedaan en waar je dan een paard en huifkar mee krijgt en moet je dan een menbewijs hebben of iets?
mijn vriendin rijd namelik geen paard maar is wel weg van paarden en daar zou ik graag een paardagen mee weg gaan dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. en wat zijn de kosten dan ongeveer?

Groetjes Elvira

NoaC

Re: weg met de huifkar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:41

Klinkt leuk, maar kan me niet voorstellen dat ze die zomaar een week aan iedereen verhuren....een leek een week voor een paard laten zorgen geeft volgens mij nogal wat risico's.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:44

Dit is inderdaad mogelijk, ook als je geen verstand hebt van paarden. Wij zijn toen bij Rijmaaran in Drenthe geweest. http://www.rijmaaran.nl/ Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:06

het kan ook in Otterlo (Veluwe), bij een bedrijf wat aan de Veluwetrail ligt. hun site is www.trouwkoetsen.com (want ze rijden ook bruiloften). ze hebben Shire paarden, en ja: je kunt met een hele brave lobbes ook zonder koetsierbewijs weg. bel ze eens, ze zijn erg aardig! (heb er op stal gestaan).

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 17:15

allemaal hardstikke bedankt voor de reacties ik ga is informeren

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:18

Hier kun je ook paarden en huifkarren met of zonder begeleiding huren:
http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/

En een stukje verderop zit een camping. Allemaal ontzettend aardige mensen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:37

NoaC schreef:
Klinkt leuk, maar kan me niet voorstellen dat ze die zomaar een week aan iedereen verhuren....een leek een week voor een paard laten zorgen geeft volgens mij nogal wat risico's.

Ooh ja zeker wel hoor! Wij stonden met onze huifkar op een camping, waar ook mensen geweest waren die hun leidsels (die dus aan het bit moeten!) aan de ringen van het schoftstuk (!) hadden gemaakt. Helemaal geen contact met het paard zo dus, behalve stemhulpen, maar die dieren zijn zo braaf, en zo goed ingewerkt, dat ze alle routes gewoon uit hun hoofd weten Lachen

Wij hadden dit jaar echt een onwijze pechvakantie met de huifkar, paard kreupel, steigerend paard voor de kar, enz. Maar volgend jaar gaan we weer, en dan voor 2 á 3 weken.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:38

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:40

Er stond laatst idd een erg leuk verslag van een huifkarren rit hier ergens op bokt.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:49

Max schreef:
Er stond laatst idd een erg leuk verslag van een huifkarren rit hier ergens op bokt.

Dankje Bloos Dat was ik Tong uitsteken

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:25

Het lijkt me wel egt leuk, alleen het is allemaal wel verweg (weet niemand iets in brabant? het is bijna allemaal in drenthe dat heb ik er wel voor over hoor maar brabant zou fijn zijn)

@myukii: haha naar dat topic was ik opzoek Tong uitsteken kon hem alleen niet meer vinden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:27

Otterlo ligt niet in Drenthe hoor.... Verward
Maar inderdaad ook niet in Brabant. Je kunt daar ook logeren (zelfs in een Pipo-wagen, leuk!), misschien is dat iets voor je? Succes met kiezen. Lachen

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:34

ohh dat heb ik ook eens een week gedaan, was super!!
wij hebben toen pipowagen en fjord gehuurd bij huifkarcentrum de kronkel in hoog soeren. echt helemaal geweldig was het.
we hadden een schat van een fjord, hij was mooi en lief (Wullem) en de routes waren prachtig. de overnachtingsadressen verschilden en de fijnste was op een kleine minicamping.
http://www.dekronkel.com/

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:44

Wij hebben dat ook gedaan bij 't hoefijzer te Zwiggelte. Echt helemaal super was dat!
Wij hebben een midweek een huifkar gehuurd, was echt zo ontzettend gaaf! We hebben het onwijs naar ons zin gehad. Je rijdt vaak midden door de bossen zonder ook maar iemand tegen te komen. Je krijgt ook voldoende informatie mee om een mooi plekje voor de nacht te vinden!
http://home.planet.nl/~wijnb232/thoefijzer/

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:54

he hardstikke bedankt allemaal Lachen t lijkt me wel egt leuk..
kunnen jullie mij ook vertelle wat de kosten uiteindelijk ongeveer worden voor een week?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:56

Myukii schreef:
Max schreef:

Dankje Bloos Dat was ik Tong uitsteken

Jouw stukje heeft mij ook enthousiast gemaakt, alleen zijn wij onze eigen huifkar aan het zoeken zodat we met onze fries op stap kunnen als ze eenmaal gewend is Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:29

Bij het Lamoen in Markelo (Zuid-Overijssel) kan het ook, erg leuk. Ja
www.hetlamoen.nl

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:43

Wij hebben dat jáááren geleden gedaan bij het fjordenpaard in Eén (drenthe). Erg leuk, zou ik nog wel eens een keer willen doen!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:40

Volgensmij heb je mijn topic gezien Knipoog
Deze namelijk: viewtopic.php?f=53&t=801347

Wij hebben bij Rijmaaran een huifkar gehuurd, de meningen zijn er over verdeeld maar wij hebben er goede ervaringen mee. Lachen
Oh en je hoeft verder geen menbewijs o.i.d te hebben. Als je zegt dat je ervaring hebt krijg je een wat fellere pony mee dan als je bijna geen ervaring hebt.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 09:16

@Ntlie_ : ja inderdaad dat topic had ik gezien ja Lachen vond het egt leuk en omdat mijn vriendin zelf niet op paardrijden zit en ze wel van paarden houd(we kunnen dus niet samen op ponykamp) leek het mij wel een heel leuk idee om het zo te doen Lachen

mijn vriend vind het niet egt een veilig idee dat ik met alleen een meisje ga dus als je nog een goede reden hebt waarom dat wel kan hoor ik het graag dan zeg ik het tegen hem Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:05

Waarom vind ie het niet veilig? Om het feit dat er 'enge mensen' kunnen zijn in het bos, of omdat hij bang is dat jullie het paard niet samen aankunnen?
Want als iemand het paard kan mennen met de teugels ergens waar ze niet horen ( Clown ), kunnen jullie er zeker wel mee overweg. Je hoeft gewoon eigenlijk niks te doen. Alleen met optuigen goed zorgen dat alle riempjes goed vastzitten. De routes kennen de paarden zelf wel (en je krijgt een kaart mee Knipoog ), alleen bij kruispunten moet je even afstappen om goed te kunnen kijken of er verkeer aankomt. Je hebt nl. erg weinig zicht in zo'n huifkar Lachen

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 10:51

neej mennen dat lukt allemaal wel dat weet hij wel. maar hij vind het geen fijn idee dat 2 meiden door het bos gaan rijden want als er dan 'enge mensen' komen dan kun je niks met 2 meiden zegt hij... (maar met slapen sta je tog op een camping) dus ik vin het allemaal maar onzin (ik rijd nu ook elke dag in het bos 3 tot 4x per dag maar dat vind hij anders want als ik hier in het bos niet na een uur terug ben gaan mensen zich zorgen maken zegt hij en daar in het bos mist nietmand ons) ik vin het maar onzin maarja ik moet hem wel kunnen overtuigen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:17

Het valt best mee in de bossen hoor, je word eerder bang van al die dazen daar dan van enge mannen. ROFL
En je hoeft niet persé door het bos te rijden, je kan ook andere wegen uitzoeken. Lachen
Wij zijn maar 2 keer door het bos geweest maar dat was geen succes omdat we echt gek werden van de dazen + dat het super nat en zwaar was overal.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 11:19

ik vind het zelf ook egt niet enz om door het bos te gaan maarja... ik kijk wel miss dat er nog een paar vriendinnen mee gaan

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:20

Wij waren ook met z'n tweeën en hebben het ook overleefd Knipoog