ervaringen met Harry Hoevers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

ervaringen met Harry Hoevers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:12

Ik wil elke half jaar even mijn paard nalaten kijken op blokkades en zo.
Nou was de vorige keer een vrouw bij ons op stal die werkt met hamers maar ik hoor zo vaak dat hamers heel slecht zijn.Dus dat doe ik niet meer!
Maar nou wil ik Harry laten komen alleen wil ik eerst weten hoe jullie ervaringen zijn?

alvast bedankt

Sirus

Re: ervaringen met Harry Hoevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:54

Alleen maar positief en geloof me, ik geef m'n paard niet snel "uit handen". Mijn paard was zo ongeloofelijk rustig bij hem. Hij is na de behandeling ook erg veranderd. Harry Hoevers? Vaste plek in m'n agenda!! Lachen

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:48

Heb goede ervaringen met hem. Hij is idd rustig met de paarden en weet al vrij snel op te sporen waar het zit; vaak al als hij naast het paard staat. Vaak heeft de behandeling veel effect...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:57

niet om te rellen of negatief te doen, maar ik blijf me verbazen hoeveel mensen ongediplomeerde behandelaars aan hun paard laten zitten.

meneer hoevers geeft zich uit als therapeut, behandelaar of zelfs fysio (wat niet mag, want is een beschermde titel), maar heeft geen (erkende) opleiding gedaan in wat hij doet!

volgens de wet mag dat niet eens; daar staat in dat geblesseerde paarden alleen door dierenartsen, hun assistenten en door dierenfysio's behandeld mogen worden.

dat geldt dan niet voor preventief nakijken, maar toch vind ik het een vreemde zaak dat verreweg de meeste eigenaren van dieren nooit vragen naar opleiding, kennis en diploma's...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:58

Hij doet toch ook mensen?
Ik wil dan ook gelijk dat hij naar mijn moeder kijkt want die heeft al meer dan drie jaar nekklachten en veel hoofdpijn en doktoren kunnen niks vinden ook niet met MRI.

Misschien kan die man mijn moeder helpen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:12

BEH-->EA-GZ diensten

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:10

dierfysio schreef:
niet om te rellen of negatief te doen, maar ik blijf me verbazen hoeveel mensen ongediplomeerde behandelaars aan hun paard laten zitten.

meneer hoevers geeft zich uit als therapeut, behandelaar of zelfs fysio (wat niet mag, want is een beschermde titel), maar heeft geen (erkende) opleiding gedaan in wat hij doet!

volgens de wet mag dat niet eens; daar staat in dat geblesseerde paarden alleen door dierenartsen, hun assistenten en door dierenfysio's behandeld mogen worden.

dat geldt dan niet voor preventief nakijken, maar toch vind ik het een vreemde zaak dat verreweg de meeste eigenaren van dieren nooit vragen naar opleiding, kennis en diploma's...

Ben er vast van overtuigd dat mijn dierenarts het probleem bij mijn paard nooit gevonden had. Al snel wordt een paard op rust en antibiotica gezet. Kan natuurlijk iets zeggen over de dierenarts maar ik ben niet van mening dat een geschoold of gediplomeerd persoon het altijd beter weet of minder risico voor het paard is. Vaak komt er ook een bepaald gevoel bij kijken dat (helaas) niet iedereen meer bezit...

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:11

dierfysio schreef:

Ben er vast van overtuigd dat mijn dierenarts het probleem bij mijn paard nooit gevonden had. Al snel wordt een paard op rust en antibiotica gezet. Kan natuurlijk iets zeggen over de dierenarts maar ik ben niet van mening dat een geschoold of gediplomeerd persoon het altijd beter weet of minder risico voor het paard is. Vaak komt er ook een bepaald gevoel bij kijken dat (helaas) niet iedereen meer bezit...

Opleiding en diploma's check ik inderdaad niet, kennis des te meer.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 11:57

Verder nog iemand?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:14

Heeft hij een site?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:23

Hallo, ik zelf heb ook een topic aangemaakt: ervaringen met paardenfluisteraar. Dit heb ik aangemaakt omdat m'n vriendin voor een week of 3 terug Harry er ook heeft bij gehad. Ik was ook benieuwd naar verhalen van anderen. Ik heb ook gehoord dat hij niet gediplomeerd is in het kraken. Als hij nog een keer komt, laat ik mijn paard ook uit nieuwschierigheid 'lezen'. Ik heb geen problemen verder hoor. Maar ben nieuwschierig geworden door verhalen van stalgenoten.

Eind juni komt hij nog een keer bij ons op stal maar dan voor anderen paarden. Die zijn ook nieuwschierig geworden ( de eigenaresses dan he Tong uitsteken ). Velen geloofden er niet zoveel van, wat hij wel of niet kon, totdat hij op stal kwam..

Er kwam een vrouw op stal binnen en haar haflinger stond nog in de wei en toen kon Harry al vertellen wat er aan die pony mankeerde. Het is vreemd maar waar.. En het klopte allemaal!
Hij kon niet aanwijzen wie haar pony was want hij kreeg te veel indrukken (van 15 paarden).

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:50

Dan mag deze beste man dan wel geen diploma hebben, maar ik heb me zeer verbaasd over deze man. En met of zonder diploma's, ik vind deze man top!

Mijn pony was ernstig kreupel. dierenartsen erbij gehad en konden niets vinden. Weken stalrust gehad, maar niets werkte. Er was ook niets te vinden. Uit noot deze beste man maar een bezocht. Hij vroeg wat de klachten waren en hij begon te kraken. Alsof ze het voelde, ze bleef zo rustig en braaf.
Nou na zijn sessie, thuis aangekomen wilde ik toch weleens goed gaan bekijken wat het resultaat was. Dus stukje draven over de weg. En ze was geen pas kreupel meer. Toch vreemd nadat ze 2 weken lang zelfs in stap stok kreupel was.
Dus deze man heeft mij destijds op en top geholpen. En ik ken veel verhalen van deze man met positieve uitkomst.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:01

Heeft iemand een een website van deze man en wat is zijn werkgebied. Ik zag in het andere topic dat de meeste daar uit Gelderland kwamen. Zou hij ook verder willen reizen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:55

IndianLady schreef:
Heeft iemand een een website van deze man en wat is zijn werkgebied. Ik zag in het andere topic dat de meeste daar uit Gelderland kwamen. Zou hij ook verder willen reizen?

Nee hij heeft jammer genoeg geen site daar had ik ook al naar gekeken.

Hij komt in ieder geval 9 Juli bij ons op stal.
Misschien kan hij ook naar Mijn moeder kijken die heeft al jaren last van haar nek en niemand weet wat het is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:01

een telefoonnummer dan? of een emailadres?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:26

IndianLady: je hebt PM.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:24

Als iemand zijn tel.nr wilt hebben, PM me!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:26

Up_to_Date schreef:
Als iemand zijn tel.nr wilt hebben, PM me!

Zou je even boyzone moeten pben.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:27

Ik denk dat je m'n bericht verkeerd heb gelezen..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:29

Up_to_Date schreef:
Ik denk dat je m'n bericht verkeerd heb gelezen..

oh hahah Bloos te snel gelezen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:37

dierfysio schreef:

Bij mijn weten geeft Harry Hoevers zich alleen maar uit voor magnetiseur, de andere titels heb ik hem nooit horen voeren. Misschien dat anderen hem zo noemen?
En volgens mij mogen eigenaren nog altijd zelf beslissen door wie ze hun paard laten behandelen? Dat zou wat wezen, alleen door dierenartsen en fysio's behandeld mogen worden, staat dat echt in de wet? En de hoefsmid en homeopaat dan? Er is ook een aantal dierenartsen dat ik niet in de buurt van mijn paard wil zien...

Harry Hoevers komt as donderdag bij ons op stal om een aantal paarden te controleren. Ik heb het volste vertrouwen in hem, het wordt de eerste keer dat hij mijn eigen paard gaat doen! Ook ik ken alleen maar positieve verhalen over zijn methodes!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:42

Wat ik wel heb gehoord is dat hij paarden 'kraakt' en daar niet de papieren voor heeft.
Maar of dat waar is, kan ik niet bevestigen.

Ik zelf zal hem niet als 'kraker' nemen voor mijn paard, ik ken een goede fysio/osteopaat uit Arnhem.
En daar ben ik zeer tevreden over!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:52

Dat klopt ja, als het nodig is, 'kraakt' hij paarden en bij mijn weten heeft hij daar geen diploma's voor. Toch heeft hij de paarden die hij gekraakt heeft ook erg geholpen. Hij 'ziet' meer dan een fysio en gaat ook in op de psyche van je paard.

Maar het ging mij er meer om dat er beweerd wordt dat hij zich als fysio uitgeeft, terwijl dat niet zo is. Hij is magnetiseur en heldervoelend (bij gebrek aan een betere term) Volgend jaar is mijn zus ook dierfysio en dan mag zij het gaan doen Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:55

ik vind het belangrijkste dat mijn paard er van opknapt!!
Dat ik verbetering voel vind ik belangrijk en denk dat mijn paard at ook belangrijk vind.
Hij doet bij ons op stal bijna alle paarden.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:56

Bij mij op stal was hij ook geweest. Scheen allemaal goed te zijn.
Misschien kun je Biancaa op bokt hier meer over vragen Lachen