Dankje
Ben ook erg trots op haar. Het scheelt inderdaad een hoop hoor als je er zelf lekker veel mee bezig bent. het was mijn bedoeling ook niet om het zelf te doen. Maar als je er lekker rustig aan zelf mee bezig bent gaat het (bij mij dan) haast "automatisch".
Eerst inderdaad veel poetsen en aan de beentjes zitten, dan wandelen, longeren. Spelenderwijs een keer over een balkje hgeen lopen. Een keer longeersingeltje erom (zonder bijzet) dan een keer zadeltje erop. eroverheen hangen.
Sleutelwoord: afwisseling. Wat ik het nadeel aan een beleeradres vind is dat je niet weet wat er daar met je paard gebeurd. Thuis kun je het lekker op je eigen tempo doen. Vanaf het moment dat ik erop zat heb ik direct les genomen aan huis. (van iemand die ervaring heeft hiermee) Zelf had ik het ook nog nooit eerder gedaan.
Is er niet iemand in de buurt die jou wil helpen, met makmaken? Door er lekker veel mee bezig te gaan en niks te overhaasten kom je al een heel eind. Dan kun je alsnog besluiten om het te laten doen door iemand anders.