Hoefsmid Ridderkerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nightlover

Hoefsmid Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 18:43

Ik ben opzoek naar een hoefsmid in de omgeving van
Ridderkerk....
Het paardje zelf staat op de Pruimendijk !
Graag zal ik gelijk de kosten willen weten .
Dus als iemand een "veulenvriendelijke" hoefsmid weet met een beetje geduld hoor ik het graag...

Alvast Bedankt ! Ach gut

meppie

Re: Hoefsmid Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:52

Ik zou Anton Borsje bellen, is een super smid en heeft engelengeduld. De prijs weet ik niet omdat mijn paard rondom wordt beslagen en die van jou bekapt moet worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:07

Ik ga met meppie mee!

Geweldige smid!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:09

Ik ga met meppie mee!

Geweldige smid!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:59

of frank passenier vind ik ook een super smid heeft met mijn paard erg veel geduld.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:12

Elaine schreef:
Ik ga met meppie mee!

Geweldige smid!

Is mn ex zwager Nagelbijten / Gniffelen

Ik zelf heb Arnold Schenk.

Super de super hoefsmid....

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:48

met zowel frank als anton bosje heb ik slechte ervaringen. Anton woont trouwens nu ookergens in het oosten van het land. En die frank is echt een hakker niet normaal. HIj deed een aantal paarden op mijn vorige stal en ik heb er wel eens een paar kunnen vangen in de stal omdat hij ze weer eens helemaal over de zeik had gejaagt en ze zelf niet eens te pakken krijgt. En ik vind zijn werk ook waardeloos. Anton kan goed beslaan maar is niet zo goed in afspraken nakomen.

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:57

esch schreef:
met zowel frank als anton bosje heb ik slechte ervaringen. Anton woont trouwens nu ookergens in het oosten van het land. En die frank is echt een hakker niet normaal. HIj deed een aantal paarden op mijn vorige stal en ik heb er wel eens een paar kunnen vangen in de stal omdat hij ze weer eens helemaal over de zeik had gejaagt en ze zelf niet eens te pakken krijgt. En ik vind zijn werk ook waardeloos. Anton kan goed beslaan maar is niet zo goed in afspraken nakomen.

Ik vind Frank geen goede hoefsmid, maar Anton woont in Ambacht dus dat is vlakbij en met die afspraken nakomen van hem dat was vroeger en nu is hij altijd op tijd en bij mij is hij nog nooit zijn afspraak niet nagekomen ook vroeger niet, hij belt altijd netjes als een half uurtje later komt.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:02

het kan zijn dat hij zijn leven heeft gebeterd. Ik had nooit veel problemen met anton maar wel toen hij van de ene op de andere dag niets meer laat weten en dat er toen bleek dat hij gestopt was. Maanden later kregen wij een sms met sorry en dat hij weer begonnen was. Maar hij liet ons eerst wel zitten met 3 paarden.

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:08

Dat heb jij me wel eens gezegd dat hij jullie heeft laten zitten, maar ik heb nog nooit geen problemen met hem gehad dus ik kan daar niks over zeggen. Ik vind t wel een goeie smid.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:12

even off topic: heb je nog iets gevonden voor morgen?

kwa smid vond ik hem niet verkeerd. Maar door wat hij ons heeft geflikt hoeft hij echt nooit meer een paard van mij te beslaan. Ik heb nu echt een super fijne smid. Hans post --> werkt bij de raaphorst en komt uit den haag helemaal naar zuid-beijerlandom mijn paarden te beslaan. Hij is rustig met de paarden en levert goed werk af.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:16

mariekie schreef:
Ik zelf heb Arnold Schenk.

Bofkont!! Arnold had ik ook willen hebben voor mijn fjord, helaas neemt hij absoluut geen klanten meer aan!

Ik heb nu sinds een maand of 7 Geert Verbaas uit de Hoekse Waard. Topsmid! Echt heel erg goed, heel precies en ontzettend betrouwbaar en flexibel!

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:18

esch schreef:
even off topic: heb je nog iets gevonden voor morgen?

kwa smid vond ik hem niet verkeerd. Maar door wat hij ons heeft geflikt hoeft hij echt nooit meer een paard van mij te beslaan. Ik heb nu echt een super fijne smid. Hans post --> werkt bij de raaphorst en komt uit den haag helemaal naar zuid-beijerlandom mijn paarden te beslaan. Hij is rustig met de paarden en levert goed werk af.

Dat kan me ook voorstellen dat zou hij bij mij ook niet hoeven flikken, maar die jullie hebben die ken ik niet. T is toch fijn dat jullie nu weer een fijne smid hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:19

Een goede smid is echt zo vreselijk belangrijk!!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:31

Bofkont!! Arnold had ik ook willen hebben voor mijn fjord, helaas neemt hij absoluut geen klanten meer aan!

Ik heb nu sinds een maand of 7 Geert Verbaas uit de Hoekse Waard. Topsmid! Echt heel erg goed, heel precies en ontzettend betrouwbaar en flexibel![/quote]

He das lache zeg Haha!

Geert Verbaas daar heb ik bij in de klas gezeten Haha!

Doe em maar de groeten Clown

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:29

Hebben jullie misschien tel-nummers [via pb]
en de kosten wat jij er voor betaald Pling

Bedankt voor de vele reactie's Ach gut

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:16

nightlover schreef:
Hebben jullie misschien tel-nummers [via pb]
en de kosten wat jij er voor betaald Pling

Bedankt voor de vele reactie's Ach gut

Ik stuur je wel een PB.

mirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:33

nico de hoefsmid is ook een goeie en die kom uit ridderkerk en is niet duur zijn nummer is 0648484777

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:32

meppie schreef:
Ik zou Anton Borsje bellen, is een super smid en heeft engelengeduld. De prijs weet ik niet omdat mijn paard rondom wordt beslagen en die van jou bekapt moet worden.

Die komt alleen niet als je alleen bekapt moet worden en de enige op je stal bent.. Ik had hem toen ook gebeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:38

esch schreef:

Ik heb Frank, en ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehad. Ik kan een onwijs lelijk paard hebben, en hij duld geen vreemde mensen aan zijn zijde. Toen Frank hem voor het eerst kwam doen, joeg mijn paard hem bijna alle kanten op met zijn lelijke kop, en zijn dwarse gedrag. Frank bleef tot het bittere eind geduldig met hem! Misschien scheelt het, dat mijn paard zich dan niet op zijn kop laat geven, maar hem beter kan negeren, maar hij heeft nooit een onterechte klap uitgedeeld of iets dergelijks. Ik vertrouw hem zo, dat ik er ook eigenlijk nooit bij ben als hij beslagen word!

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:13

ik heb hem alleen maar paarden af zien tuigen. EN dan heb ik het niet over twee paarden maar over veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:23

Tja, als een paard terecht een klap verdiend, wie ben jij dan om er over te oordelen?

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:29

ik heb het met mijn eigen ogen gezien. En ik weet echt wel wanneer een paard wel of niet in elkaar gebeukt moet worden. Een klap oke maar het bleef echt niet bij een klap. HIj trapte ze regelmatig in elkaar. EN ik oordeel daar over aangezien ik elke keer die paarden kon vangen. Op een gegeven moment had hij een paard met stro touwtjes aan twee palen vast gebonden omdat hij ging hangen nou als hij toen was gaan hangen had hij zijn nek gebroken zo erg was dat paard vastgebonden. En hij ging telekns handen omdat hij hem in elkaar schopte. Wie ben jij om over mijn mening en ervaring te oordelen shanna?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:33

Ik ben niemand om over jou mening te beoordelen, en dat doe ik ook niet. Maar sommige mensen doen altijd zo meuterig over hoefsmeden, alsof paarden zulke engelen zijn! Ik kan een heel gevaarlijk paard hebben, en Frank heeft NOG NOOIT een klap uitgedeeld bij mijn paard. En dan ben ik er nieteens bij (en dan zul je zeggen hoe weet je het dan, op stal letten ze altijd op hem tijdens het aanmeten van nieuwe schoenen!) Zoals met iedere hoefsmid en dierenarts heeft iedereen weleens een slechte ervaring gehad. Maar om dan iemand compleet door het slijk te halen gaat mij te ver. Laat iedereen in zijn waarde.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:35

hij weet hoe ik over hem denk en ik ben absoluut niet meuterig met mijn paard. Ik heb niet 1 keer een slechte ervaring met hem gehad maar heel veel vaker. ALs mijn paard zijn ijzer eraf ligt en hij is de enige om hem eronder te slaan dan nog niet dan laad ik hem wel in al moet ik het hele land afreizen. EN ik baseer echt mijn mening niet op 1 incident.