De Vallei in Woudenberg?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

De Vallei in Woudenberg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 00:37

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de Vallei in Woudenberg en dan vooral naar jullie mening over de diagnoses die zij stellen aan de hand van een thermografie en evt een foto. Ik heb een groot aantal tevreden klanten gehoord, maar ook een aantal die juist mindere ervaringen hebben en die zeggen: 'het is wel opvallend dat veel paarden daar de diagnose Kissing Spines meekrijgen'.
Ikzelf heb nog geen echte mening over dit hele gebeuren, sinds vandaag staat mijn paard daar en ik ben er verder niet bij geweest, dus nog geen ervaring, vandaar mijn vraag aan jullie.

Dus nogmaals: Wat is jullie mening over de diagnoses die ze stellen bij de Vallei te Woudenberg?! En hoe bevalt/beviel bij jullie de behandeling door middel van aquatraining??
Mag eventueel ook via PM

dierfysio

Re: De Vallei in Woudenberg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:55

hmm, over thermografie en aquatraining kan ik niets zeggen, maar mijn paard is er in behandeling na een naar ongeluk 6 weken geleden. hij heeft 3 weken daar gestaan, is geopereerd, en moet nu 1xpw op controle (zometeen weer!).
kan niet anders zeggen dan dat er correct behandeld wordt, en dat ze openstaan voor dialoog (wat ik persoonlijk erg waardeer!). mijn paard wordt behandeld door Tobias, maar ook Gertjan is erg goed. niets dan lof momenteel voor deze heren! Haha!
sterkte met jouw paard, wat heeft ie?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:59

-> Diensten

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:33

Ze hebben bij mijn vorige pony artrose geconstateerd en vervolgens ingespoten. Dit is allemaal goed gegaan Ja
Ze hebben echter erna gadviseerd om hem stil te zetten en weinig beweging. Dit pakte niet goed uit en ik hem dag en nacht buiten gezet en daarna ging het super met hem Lachen (dit allemaal door gert-jan behandeld)
Tweede geval dezelfde pony kreeg een ongeluk in de wei, overal wonden en kon niet lopen. Hij mocht niet vervoerd worden en hij moest op stal staan. Hij heeft toen ook een olifantsbeen gekregen door die wonden, dit hebben ze goed kunnen behandelen met zware medicijnen. Na 6 weken stalrust moesten we met hem gaan wandelen, elke dag opbouwen.
Er was nog steeds geen vooruitgang en ik zag dat mijn pony pijn had. De radius was volgens hun gescheurd, en we moesten op het harde blijven stappen.
Na 8 weken vertrouwden we het allemaal echt niet meer, en we zijn tegen hun advies in naar de kliniek gereden om foto's te maken. Nog steeds waren ze ervan overtuigd dat de radius gescheurd was. Op foto's niks te zien!
Ik vermoedde dat het hoger zat( had het zoiets gevoeld met poetsen) en werden foto's van hoger gemaakt:
Schouder was helemaal verbrijzeld en er was helemaal niks meer aan te doen!
Pony is meteen ingeslapen, met een lege trailer naar huis gereden.
Ik vind dit een hele GROTE fout die ze hebben gemaakt en De Vallei is niet de kliniek waar ik de volgende keer weer een afspraak zou maken als mijn paard iets had. Een pony 8 weken in leven laten, terwijl ze al veel eerder hem hadden kunnen inslapen( door Tobias behandeld)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:37

ik vind het wel een goede kliniek over het algemeen stellen ze goede diagnoses en ik denk maar zo het zijn ook mensen en ze kunnen er ook wel eens naast zitten en als ze het dan ook maar toegeven en er valt over te praten

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:40

idd, een goede kliniek, ik heb alleen ervaringen met gertjan als dierenarts, maar ik ben altijd erg tevreden!! bij mijn paard is laatst een thermografie gemaakt en rontgenfoto's van de rug, en hier kwam gelukkig niks uit. de aquatrainer heeft tot nu toe bij andere paarden (mijne is er niet op geweest) geode resultaten geboekt. die aquatrainer staat niet op de vallei, maar op het revalidatiecentrum. (ga voor dit bedrijf mijn afstudeeropdracht maken)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:33

Ook ik ben tevreden over de Vallei.
Bij mijn ijslander is 3 jaar geleden spat geconstateerd (GertJan) advies was juist in beweging houden en radical meegekregen. Tildren was toen nog niet zo bekend dus dat heb ik niet gedaan. Gaat nu super met hem.
Ook goede ervaring met Cobien toen mijn pony ziek was paar weken geleden. Ze was er erg snel en hij is weer helemaal opgeknapt nu.
Je moet vaak wel lang wachten als je een afspraak hebt (komt nogal eens een spoedgeval tussendoor) maar heb nu zelf gemerkt dat als je een spoedgeval hebt ze er ook snel zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:40

Ik vind het goede dierenartsen, je moet inderdaad wel lang wachten als ze vivite's rijden maar daar staat tegenover dat ze er met een spoedgeval ook zo zijn.

V.w.b. gemaakte fouten: dat is bij iedere kliniek hetzelfde. Het is me ook een keer bij Bokhorst gebeurd.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:07

heb zelf met Cobien mindere ervaring. mag via pm, ga ik hier niet zomaar op internet neerzetten.
maar Tobias en Gert Jan: niets op aan te merken! ja, je moet soms even wachten voor ze er zijn. Gelukkig zit ik zelf erg dicht bij hun kliniek, en ga meestal langs ipv dat ze bij mij komen (tenzij spoedgeval).

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:12

je hebt pm!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:18

Ik vind het een zeer goede kliniek.
Dierenartsen staan altijd voor je klaar ookal zijn ze een dagje vrij de gezondheid van een dier staat bij hun altijd bovenaan.
Kan er echt geen verkeerd woord over kwijt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:21

Vind het ook een zeer goede kliniek, ben misschien wat bevooroordeeld vanwege stage in kliniek en bij de aquatrainer. Heb je vragen druk maar op de pm knop!!

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:25

Hoi . Ik heb slechte ervaring met de aquatrainer . En met gertjan die mijn paard heeft aangenomen de aquatrainer staat bij hem thuis . HIJ had belooft mijn paard te laten bekappen voor hij de aquatrainer in ging . zijn voorvoeten waren te lang .Ik heb dit ook nog gezegd toen we kwamen kijken . We mochten de eerste dagen niet komen dus had ik niet gezien dat ze hem erin hadden laten lopen met die lange tenen .Toen weer gezegd dat hij bekapt moest worden tegen cobien en weer werd beloofd dat hij bekapt zou worden . ik mocht pas na een week weer komen omdat ik te bezorgd was om mijn paard . toen was hij nog niet bekapt . ik heb toen besloten om mijn paard daar niet te laten en heb hem mee naar huis genomen . Hij kon al bijna niet meer lopen door overbelasting van zijn lange voeten . En dan nog iets volgens mij is het ook niet goed als je een paard daar heen brengt om zijn rug en achterhand sterker te maken , dat ze hem dan in de aquatrainer laten lopen met een weggedrukte rug en ook nog eens scheef laten lopen want ze staan aan de linkerkant daar houden ze hem vast aan een halster met een bit Volgens mij is de beweging naar voren heel zwaar door de tegendruk van het water en de beweging naar achteren wat normaal de moter is [ de stuwbweging ] die doet niks meer want die gaat met de lopende band terug [DAT KAN NOOIT GOED ZIJN ] . Kari

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:55

volgens mij is een hoefsmid regelen je eigen verandwoording ik zou als ik wist dat mijn paard daar heen ging gewoon zorgen dat mijn paard netjes op zijn voetjes zou staan.
Tuurlijk is het niet netjes dat als het beloofd is het niet nagekomen word maar ik vind dit ook een stukje eigen verwandwoordelijkheid

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:56

Dan was je paard sowieso al te lang niet bekapt. Uit je verhaal maak ik op dat ie er maar een week of 2 gestaan heeft dus echt eigen schuld.

Zo'n aqua trainer is bewezen goed. En natuurlijk moet je paard tegen de stroom in, dat is het hele principe van aqua training. Zo kunnen ze hun spieren belasten zonder te overbelasten.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:28

Hoi . ik had van te voren overleg gehad over dat bekappen van mijn paard . omdat mijn hoefsmid geen tijd had die week , anders had ik hem later naar de aquatrainer gebracht . En als een dierenarts zegt dat het in orde komt dan vertrouw je daar op . Hoe verklaar je dan dat het goed is dat een deel van de spieren wel gebruikt word de beweging naar voren , en de beweging naar achteren die gaat met de lopende band die spieren doen helemaal niets . ga zelf maar is op een lopende band staan in het water met water tot je knie .kari

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:41

je wilt toch ook juist de buigketen trainen, ter ondersteuning van de rug? dus de buigers van hoofd en nek, de buikspieren, buigers van heup en achterbeen.
wanneer je de beweging naar achteren verzwaart, train je juist de strekketen -> fout bij rugklachten (waar ze die aquatrainer veel voor gebruiken).

misschien had kari de uitleg van de d.arts hierover niet helemaal goed begrepen?
vind dat bekappen trouwens te eigen zaak, niet die van de d.arts Verward
je kunt afspreken dat je smid naar hun revalidatiecentrum komt, maar je kunt toch niet verwachten dat de kliniek regelt dat jouw paard z'n bekap-beurt krijgt? zou ik raar vinden. ze hebben daar wel wat beters te doen, lijkt me...
maarja, we horen hier natuurlijk een verhaal van 1 kant.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:53

Vind hoefsmid ook eigen verantwoordelijkheid. Als je paard dan al zúlke lang tenen gehad had dan was je zelf niet één week te laat!

Bovendien leert een paard een andere houding aan te nemen en daardoor dus buikspieren traint en de rug verder omhoog drukt. Nee dit gaat niet in één keer! Goh! Maar goed ieder zijn ervaring! Ik heb er drie maanden gelopen en geen negatieve ervaring meegemaakt!! Laat me dit zeggen, het werkt!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:57

hee anne, die link naar de aquatrainer in je onderschrift doet 't niet (meer)! heb je een ander adres soms ervan?
ga binnenkort met GJ meekijken daar; kijken of we wat samen kunnen werken in de toekomst. leek me wel handig om dan even die site nog eens te bekijken, maar dat lukt dus niet...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:02

Hé super! Ja sorry site is dood geloof ik.. Zal mijn onderschrift eens veranderen, als je gaat zoeken op aquatrainer krijg je mijn berichten.. Kan je wel de folder sturen die over de aquatrainer gaat. Mail je mail adres anders even. Ook voor de andere geinteresseerden (om het on topic te houden!)

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:11

Ik heb alleen maar goede ervaringen. Zowel met Gertjan als met Cobien. Zonder hen en zonder de aquatraining had ik mijn paard moeten laten inslapen. We zijn nu een jaar verder en ik kan en mag alles weer met mijn paard.

En de ervaringen die mensen hebben verschillen erg. Ik heb slechte ervaringen met Lienden/De Lingehoeve.
Iedereen maakt fouten..

Wat betreft een hoefsmid...mijn paard heeft daar vijf maanden gestaan (ook omdat ik zelf in die tijd ben geopereerd en er voor koos hem daar te laten staan). En hij is in die tijd keurig naar de smid geweest. Ze hebben zich bij mij altijd keurig aan de afspraken gehouden. Dus van uit mij alleen goede ervaringen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:36

Ik heb ook goeie ervaringen met de Vallei.
Mijn paard heeft ook op het revalidatiecentrum gestaan waar de aquatrainer staat. Mijn oaard is daar niet ingeweest. Maar heb wel 1x een paard er in gezien. En Kari, dat paard stond er echt zonder bit in hoor, en t touwtje hing slap.
Opzich is t niet netjes dat als je beloofd een hoefsmid te laten komen en dat gebeurd niet. Maar als ik t zo lees waren jouw paard z'n voeten al lange tijd ervoor toe aan een kapbeurt. Ze zullen in 2 weken echt niet zo lang zijn ineens dat t problemen geeft.
Verder worden helaas overal wel een fouten gemaakt. Ik heb toevallig weer vervelende ervaringen met een DA uit Nijkerk. Zo hebben we allemaal wat. Dat gaat ook zo met hoefsmeden en instructie. Het is persoonlijk. En logisch is, dat als je een slechte ervaring hebt, je vertrouwen weg is.
En als er geen vertrouwen is, moet je op zoek naar een ander. Simpel zat.
Nogmaals, ze hebben mijn paard super geholpen. En het voordeel van die praktijk vind ik dat ze thermografie hebben, en de mogelijkheid om te opereren. En uiteraard het revalidatiecentrum incl. de aquatrainer.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 09:42

Needje schreef:
Ik heb ook goeie ervaringen met de Vallei.
Mijn paard heeft ook op het revalidatiecentrum gestaan waar de aquatrainer staat. Mijn oaard is daar niet ingeweest. Maar heb wel 1x een paard er in gezien. En Kari, dat paard stond er echt zonder bit in hoor, en t touwtje hing slap.Opzich is t niet netjes dat als je beloofd een hoefsmid te laten komen en dat gebeurd niet. Maar als ik t zo lees waren jouw paard z'n voeten al lange tijd ervoor toe aan een kapbeurt. Ze zullen in 2 weken echt niet zo lang zijn ineens dat t problemen geeft.
Verder worden helaas overal wel een fouten gemaakt. Ik heb toevallig weer vervelende ervaringen met een DA uit Nijkerk. Zo hebben we allemaal wat. Dat gaat ook zo met hoefsmeden en instructie. Het is persoonlijk. En logisch is, dat als je een slechte ervaring hebt, je vertrouwen weg is.
En als er geen vertrouwen is, moet je op zoek naar een ander. Simpel zat.
Nogmaals, ze hebben mijn paard super geholpen. En het voordeel van die praktijk vind ik dat ze thermografie hebben, en de mogelijkheid om te opereren. En uiteraard het revalidatiecentrum incl. de aquatrainer.

Tegenwoordig hebben ze wel een halster om met een bit erin hoor, en dan een kinketting om vast te houden.
Bedankt voor alle reacties, meer reacties zijn uiteraard altijd welkom.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:03

Dit hebben ze niet allemaal, maar geeft wel even mer zekerheid voor paard en vasthouder!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:42

Klopt bij sommige paarden doen ze dat wel. Die van mij staat gewoon aan zijn halster erin, zonder bit.