Stoeterij Gadedijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winkie

Stoeterij Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 20:46

Wie kent deze stoeterij? En graag wil ik de ervaringen met deze stoeterij weten.
Alvast bedankt Knipoog

Whoops1

Re: Stoeterij Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:48

Ik heb er heeeeeeeeeeeel lang geleden,
2 jaar geleden ook al is een topic over geopend.

Kun je eventueel ook opzoeken,
alleen niet in reageren, daar is hij te oud voor! Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:50

Ik heb sinds een maandje daar een paardje vandaan. Noa, ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee, maar ik heb ook slechte gehoord.

Ik ben dus wel heel blij met haar, ze is heel lief en luistert goed. Het enige nadeel wat ze heeft, is dat ze hapt als ik haar aansingel, maar dat kan ook komen omdat ze drachtig is. Ze bijt niet hoor, ze staat een beetje in de luchtt happen, meer niet. Verder vond ik het jammer dat ze niet bij een tinkerstamboek is ingeschreven (ICS of NST) maar dat kan ik altijd zelf laten doen. Mensen zijn erg vriendelijk en staan je goed te woord.

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:25

Hoii,,

Wij hebben er ook 2 paarden vandaan.

1 paardje en 1 jaarling...

Wij hebben er ook alleen maar goede ervaringen over...

veel plezier met je nieuwe paardje...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:36

Er heeft een tijd terug idd een topic over hun op tinkerpraat gestaan. Ik heb er zelf alleen maar slechte verhalen over gehoord.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:45

Caira schreef:
Er heeft een tijd terug idd een topic over hun op tinkerpraat gestaan. Ik heb er zelf alleen maar slechte verhalen over gehoord.

Dan moet je ook eens naar de positieve verhalen luisteren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:49

prima, maar bij mij op stal heb ik 3x meegemaakt dat er iemand daar een cob vandaan haalde en alle 3 de keren was dat negatief, varierend van niet zadelmak ( wat wel beloofd was) tot doodziek en zware bloedarmoede. Verder hecht ik meer waarde aan de verhalen die ik zelf meegemaakt heb van dichtbij dan degene die ik via via gehoord heb, of deze nou positief of negatief zijn.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:03

Caira schreef:
prima, maar bij mij op stal heb ik 3x meegemaakt dat er iemand daar een cob vandaan haalde en alle 3 de keren was dat negatief, varierend van niet zadelmak ( wat wel beloofd was) tot doodziek en zware bloedarmoede. Verder hecht ik meer waarde aan de verhalen die ik zelf meegemaakt heb van dichtbij dan degene die ik via via gehoord heb, of deze nou positief of negatief zijn.

ben blij dat jij er zoveel verstand van hebt.

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:21

Heel toevallig dat alle 3 de negatieve verhalen bij jou voor komen!!!

wij hebben ons eerste paardje daar gekocht en waren zeer te vreden over de mensen enz.

Waardoor we er ook nog een jaarling vandaan hebben!!!

Ik ben tevreden over de stal, de mensen en de paarden...

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:23

Wij hebben er vreselijk slechte ervaringen mee..

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:26

Renee91 schreef:
Wij hebben er vreselijk slechte ervaringen mee..

En wat voor ervaringen dan wel ??

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:28

Ik heb daar 2 a 3 jaar geleden mijn haflingermerrie gekocht..
Ook niet echt goede ervaringen mee..de helft word bij elkaar gelogen. [ ik zeg niet dat dit altijd zo is maar bij ons wel.]

Voor mij geen stoeterij gadedijk dus Knipoog

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:30

o ik zie nu pas dat dit bij tinkers staat Clown

Naja Gadedijk is Gadedijk toch, wat je er dan ook vandaan hebt? Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:35

Ik denk dat er op elke stal wel wat is,
zo hoor ik ook goede en slechte verhalen over de stal
waar mijn Tinker vandaan komt.

Ook voorgelogen van zadelmak tot leeftijd, tot
weet ik veel wat wel niet..

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:36

Leeftijden die niet waar waren, bij 2 tinkers dit geuvel gehad. Allebei de tinkers beschadigingen in de darmwand door vroegere rode bloedwormen, de ene tinker een week op de uithof gestaan, voor de andere weken de DA thuis gehad.

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:48

Ieder paard kan ziek worden!!!!

Heeft weinig met de stal te maken ...

VROEGERE RODE BLOEDWORMEN... misschien stont hij toen niet eens bij Gadedijk!!!!

En zoals iedereen weet is de leeftijd van een geimporteerd paard altijd moeilijk te achterhalen.

Macho raakte heel erg aan de diaree, stopte niet. DA er bij gehaald en beweerde dat hij allergisch was voor gras. Belachelijk natuurlijk. Wij hebben toen naar Gadedijk gebeld. En zij hebben ons toen hele goede adviezen gegeven... 1,5 week later diaree was weg.

Terwijl het bij macho allemaal wel klopte!!!
Onze jaarling is bij gadedijk geboren, met een onbekende vader.
Scott is in zijn 1e levensjaar nooit in de hand geweest en dit hebben ze allemaal eerlijk verteld.

En zo kan ik nog wel veel meer positieve ervaringen met jullie delen!!!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 12:14

Ik zie nu dat er meerdere topics over zijn geweest.
Er is indd altijd wel wat op een stal maar ik lees wel erg veel negatieve ervaringen.
Ik snap trouwens niet waarom mensen met positieve ervaringen zo aanvalend reageren op de mensen met negatieve ervaringen.
Ik ben zelf niet van plan hier een paard aan te schaffen maar een kennis van mij heeft hier een tinker gekocht en heeft hier een aantal probelemen mee. Ik vroeg me dus af of dit toeval was of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:46

TI --> EA GZ DI.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:03

Mijn knappe man komt er ook vandaan.
Inmiddels al 3,5 jaar geleden.

Ik heb inderdaad ook veel slechte verhalen, pas nádat ik mijn ruin had gekocht.
Ze zijn bij mij hartstikke eerlijk geweest. Ze hebben me gezegd dat hij nog jong was, braaf. Maar soms nog heel bang en dat hij nog veel moest leren. Verkeersmak was hij wel.

Dit alles klopte ook!

Wat ik dan wel weer als een maar moet zeggen, is dat ook mijn paard flink aan de diaree was. Hij heeft daar veel last van gehad.

Ik heb toen 2 dagen achter elkaar, een dosis ontwormkuur gegeven.
Dubbele hoeveelheid dus.
Omdat het waarschijnlijk om wormen ging.
Nou inderdaad, daarna is het gestopt.
En ook toen is hij flink begonnen met groeien en aankomen.

Ik ben dus ook van mening dat hij niet goed ontwormd is geweest en hij was ondervoed. Zijn hoeven zijn veel te lang geweest en verkeerd bekapt en daarvan draagt hij nog steeds de conceqenties in lichte mate (hoeven waren aan de voorkant van zn hoef te lang, aan de achterkant te kort zodat hij heel ver door zijn koten zakte, nu begint zijn hoefvorm eindelijk normaal te worden), hij had schrammen ed. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een licht verwaarloosd paard heb gekocht voor een veel te hoog bedrag.

Zo zijn er ook veel problemen geweest bij de hoefsmid ed. Maar ook met rijden.

Toch heb ik nu een geweldige vent hoor!

Duncan bij de stoeterij:
http://i2.photobucket.com/albums/y20/duncanlove/rijden3.jpg

Duncan nu:
http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/IMG_4396-1.jpg

Ik heb dus beetje gesplitste mening. Ze hebben niet echt tegen me gelogen. Maar Duncan was niet gezond. (We hebben hem ook niet laten keuren, wat erg dom is achteraf.)
Toch hebben ze me altijd goed geholpen en waren ze echt oprecht blij dat Duncan naar een nieuw huisje ging. Als er wat was heb ik altijd kunnen bellen.
Tja. Lachen

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:51

savanrobbie schreef:
Ieder paard kan ziek worden!!!!

Heeft weinig met de stal te maken ...

VROEGERE RODE BLOEDWORMEN... misschien stont hij toen niet eens bij Gadedijk!!!!

En zoals iedereen weet is de leeftijd van een geimporteerd paard altijd moeilijk te achterhalen.

Macho raakte heel erg aan de diaree, stopte niet. DA er bij gehaald en beweerde dat hij allergisch was voor gras. Belachelijk natuurlijk. Wij hebben toen naar Gadedijk gebeld. En zij hebben ons toen hele goede adviezen gegeven... 1,5 week later diaree was weg.

Terwijl het bij macho allemaal wel klopte!!!
Onze jaarling is bij gadedijk geboren, met een onbekende vader.
Scott is in zijn 1e levensjaar nooit in de hand geweest en dit hebben ze allemaal eerlijk verteld.

En zo kan ik nog wel veel meer positieve ervaringen met jullie delen!!!

Sorry maar ik moet even op deze opmering reageren. Deze paarden zijn geboren op de gadedijk, leeftijd is dus een feit in de papieren!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:58

Cristah, jou Tinker is idd veel veranderd!
En ziet er stukken beter uit.. Lachen

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:27

Dank jullie wel voor jullie reacties
Ik hoor voornamelijk veel lichamelijke problemen bij de paarden. Het paard wat mijn kennis heeft gekocht heeft misschien ook wel lichamelijke problemen alleen het is nog onmogelijk om er een veearts/hoefsmid bij te laten komen. Hij is ontzettend bang voor mensen en ook voor een halster. Hij probeert dan ook alles om te vluchten lees: gericht schoppen, steigeren, dwars door je heen rennen en hij is zelf bijna door een raam gesprongen. Voorlopig dus eerst maar even het vertrouwen proberen te winnen Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:55

Vertoonde hij dat gedrag dan al terwijl hij daar stond? Ik vind het dan raar dat je zo'n paardje koopt, maar dat zal wel aan mij liggen.

Verder over de bloedwormen, deze kunnen paarden ook krijgen terwijl ze netjes ontwormd worden. Ik heb een jaarling gehad, die bij mij wegkwijnde, hij werd heel mager. Ik heb hem extra ontwormd maar niets hielp. Niet gedacht dat hij dus bloedwormen kon hebben (kende ik toen nog niet, ik dacht dat alle wormen door wormenkuur weggingen). Hij werd dus netjes elke 8 weken ontwormd, maar bleek dus wel bloedwormen te hebben. Maar ja dat terzijde.

Ik heb dus wel goede ervaringen, al heb ik Noa nog niet zo lang. Ik kon alles vragen en ze had verschillende merries staan. Ze gaf bij elke een uitleg wat ze wel of niet konden, of ze wel of niet geschikt was om met mijn kleine meid te gaan rijden.
Verder waren de merries alle 3 netjes bekapt en de hoeven zagen er goed uit. Zelfs mijn hoefsmid (die heb ik laten komen, doe ik altijd voor de zekerheid) zei dat ze erg mooie en stevige hoeven had. Dus geen problemen daar, tja gezondheidsproblemen, zeker diaree kunnen ook komen door stress. De paarden worden vervoerd, in een andere kudde "gedumpt" of in ene op stal gezet. Logisch dta dit stress oplevert, daar gaat een paard van aan de dunne. Ik merk bij Noa dat als ze zenuwachtig wordt, alles nieuw uiteraard, dus nu zijn zelfs de schaapjes aan de overkant eng, ze wat meer gaat poepen en dat is dan wat dunner.

Ik vind dat mensen die net een nieuw paard aanschaffen, teveel verwachten. Zij verteld, ja hij is goed mak, hij komt aan op stal en is nietzo mak meer. Conclusie zij heeft gelogen... niet denkend aan het feit dat het paard dus in een totaal andere omgeving is. Dat geld ook met rijden, omgang en dat soort dingen. Ze krijgen in ene een nieuwe baas, die band moet weer opbouwen, dat kan tot wel een jaar duren. dan moet je niet verwachten dat je paard gelijk (weer) alles kan en doet voor je. Terwijl ze dat misschien wel bij de stoeterij deed.

Maar ach dit is mijn mening, misschien veranderd hij wel omdat Noa wat krijgt, maar dat verwacht ik niet...

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:09

Het paard stond daar in een groepje met andere jonge hengsten. Hij had daar een halster om dus dat probleem is daar nooit aan de orde geweest. Die had ze achteraf gezien nooit af moeten doen maar dit heeft ze wel gedaan omdat ze bang was dat hij ergens achter bleef hangen. Voor de rest is het natuurlijk altijd moeilijk om een jaarling te beoordelen.
Van een jaarling kan je zeker nog bijna niks verwachten maar dit is wel het andere uiterste. Hij heeft gewoon een nare ervaring gehad met mensen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:26

ja hengsten zijn meestal wat moeilijker dan merries. Ik heb pas een jaarlingmerrie verkocht en die was echt makkelijk. Ligt ook wel een beetje aan het karakter. Ik denk niet dta hij een nare ervaring met mensen heeft gehad, anders had ze al niet bij het halster kunnen komen. Ik denk eerder dat hij de overgang niet aankon (net als bij mijn hengstjaarling, alleen die kwijnde weg ipv agressief te worden) en daardoor voor alles bang is. Hij is gewoon zijn vertrouwde groep en plekje kwijt en sommige kunnen daar heel moeilijk overheen stappen.

Veel succes in ieder geval, want ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een hengst die niet kan "binden" te hebben. Dat hoeft niet perse aan de fokker te liggen. Maar dat is weer mijn mening uiteraard, ik zie het paardje niet voor me en kan niet zien wat hij allemaal doet.