Paard bleeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Paard bleeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:07

HoiHoi..
Ik moet me paardje zelf bleeren hij is 3 jaar en komt uit de opfok vandaan en is heel enkenig,,
Omdat ik iets met hem mee gemaakt heb ben ik er bang voor.. en durf ik er niet meer veel meee te doen omdat k bang ben dat het weer gebeurt,,
Ik zoe het liefst iemand die egt veel gedult heeft.. en elke dag kan..
in Gelderland *Lunteren*
Ik wil wel helpen maar ben er best bang voor geworden,,
kan iemand helpen? en me vertrouwen treug winne?
M.V.G Roosjuhh

Qimm

Re: Paard bleeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:10

bleeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:21

even de vertaling die ik eruit opmaak:

Hoihoi..
Ik moet mijn paardje zelf beleren, hij is 3 jaar en komt uit de opfok vandaan en is heel eenkennig..

moet??

Omdat ik iets met hem heb meegemaakt ben ik er bang voor en durf ik er niet veel meer mee te doen omdat ik bang ben dat het weer gebeurt..

wat is er gebeurt dan waardoor jij het vertrouwen in hem kwijt bent? als je dat zegt scheelt het al een hoop..

Ik zoek het liefst iemand die echt veel gedult heeft, en elke dag kan in Gelderland (Lunteren)

wat moet die persoon presies doen? alleen maar een beetje aanwakkeren met je paard? of je paardje zadelmak maken en beleren onder het zadel?
als het laatste het geval is, waarom ga je dan niet opzoek naar profecionele hulp?

Ik wil wel helpen maar ben er best bang voor geworden.. kan iemand mij helpen om mijn vertrouwen terug te winnen?

er is vast wel iemand die je kan helpen het vertrouwen terug te winnen, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen! en dat doe je niet door iemand anders met je paardje bezig te laten maar door er zelf mee bezig te gaan..
ik heb geen idee wat er gebeurt is, maar ik kan je eventueel wel wat tips geven.. desnoods via PB...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:25

Qimm schreef:
bleeren...

ze heeft dyslexie, staat in haar onderschrift.

Waarom MOET je je paard zelf beleren? Is er geen instructeur of instructrice in de buurt die je kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:27

ik noem het eerder msn taal...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:28

Ah niet gezien. Anyhow, ik zou gaan vragen bij stallen in de omgeving, of dit bericht op diensten plaatsen Knipoog

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 10:43

_Diesel schreef:
Qimm schreef:
bleeren...

ze heeft dyslexie, staat in haar onderschrift.

Waarom MOET je je paard zelf beleren? Is er geen instructeur of instructrice in de buurt die je kan helpen?

Het moet van me ouders,, en instructeur of instructrice wille er 200 nog wat voor.. en dat kan ik zelf niet betaalen..

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 10:44

Shanna schreef:
ik noem het eerder msn taal...

Omdat ik dyslexsie heb neem ik dingen goun over,, ook msn taal sorry hier voor maar ik doe me best!!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:46

Qimm schreef:
bleeren...

beetje jammer zon reactie Knipoog

Je kan ook gewoon bij manege's bij je in buurt een briefje neerhangen met de vraag of der ook mensen zijn die kunnen helpen een advertentie op marktplaats

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:48

Nou Roosj, ik zou dit topic (zoals al eerder gezegd) op diensten plaatsen op dit forum. Hopelijk krijg je dan wat reacties van mensen die het voor een zachter prijsje willen doen.

[offtopic]Tip; 1 leesteken is voldoende, 2 leestekens zijn irritant.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:13

Ik zou even op internet (Marktplaats ed) ook kijken of er instructeurs hun diensten aanbieden in jouw regio (die ook ervaring hebben met het zelf inrijden van jonge paarden).
Hou er wel rekening mee dat je met een jong paard heel regelmatig bezig moet zijn, ik ben zelf momenteel bezig met een combinatie en daar kom ik drie keer in de week. Dus het blijft toch redelijk prijzig, zelfs al maak je prijsafspraken.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:08

In lunteren zit toch de Nieuwe Heuvel vlakbij ? Zij beleren ook paarden en pony`s en je kan er ook lessen volgen. Hun website is wel onder www.denieuweheuvel.com te vinden geloof ik

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:06

RUBYWHITE schreef:
In lunteren zit toch de Nieuwe Heuvel vlakbij ? Zij beleren ook paarden en pony`s en je kan er ook lessen volgen. Hun website is wel onder www.denieuweheuvel.com te vinden geloof ik

hoihoi... dat weet ik sta daar 5 min vandaan maar dat kost gewoon te duur:s.. moet het zelf betaalen en dat geld heb ik jammer genoeg niet want ze doen het wel heel goed!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:55

RT-P --> EA GZ Diensten

Verder graag ontopic blijven en niet reageren over de manier van schrijven.
Aan _Ro0sj_ wil ik graag de tip geven je tekst eerst in Word te schrijven, dan staan er vast al minder foutjes in Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:21

Is het de fjord uit je profiel waar je het over hebt????Dan ziet het er niet zo naar uit dat je er bang voor bent aangezien je hem daar het steigeren aanleerd! Of is dat voor er iets gebeurde? En waar ben je dan zo bang voor??? Trouwens, een paard leren steigeren is niet zo'n heel goed idee omdat ze het natuurlijk ook tegen je kunnen gebruiken!Geef eerst eens aan wat er nu is gebeurt dan heb je denk ik meer kans dat mensen je kunnen helpen!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:16

Een tip, je kunt niet besparen op de ´scholing´ van je paard. Helemaal als je iemand zoekt die jouw kan helpen met je vertrouwen terug te winnen. Ondanks de kosten lijkt het me voor jouw echt ideaal als je instructeur/ instructrice dit doet. Die kunnen je daarna in de lessen weer verder helpen en weten ook al genoeg over jouw en je paard.

Let wel: ik vind het super dat je besluit dat je het beleren uit handen wilt geven. Maar pas erop dat je niet in zee gaat met iemand die er minder voor vraagt, maar ook minder kennis van heeft. Het gaat niet altijd op, maar over het algemeen betaal je toch wel voor kennis en ligt dat niet voor het oprapen.

Succes met zoeken naar iemand die je kan helpen. Inderdaad op marktplaats en in de plaatselijke supermarkt kun je een heel eind komen. Even een laatste hint: stel je advertentie op in Word met spellingscontrole. Economisch gezien komt jouw bericht met de vele typ- en spelfouten niet zo serieus over. Ik zou er in ieder geval niet op in gaan, als ik iemand zou zijn die je ermee kan helpen als ik eerlijk ben.

Succes!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:17

Roos had dat even gezegt, ik woon nu weer in Ede weet je nog Knipoog
Als het goed is heb je mijn nr nog, en anders stuur je maar een mailtje.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:15

aerdenhout1 schreef:
Is het de fjord uit je profiel waar je het over hebt????Dan ziet het er niet zo naar uit dat je er bang voor bent aangezien je hem daar het steigeren aanleerd! Of is dat voor er iets gebeurde? En waar ben je dan zo bang voor??? Trouwens, een paard leren steigeren is niet zo'n heel goed idee omdat ze het natuurlijk ook tegen je kunnen gebruiken!Geef eerst eens aan wat er nu is gebeurt dan heb je denk ik meer kans dat mensen je kunnen helpen!

neej dat paard is het niet dat is een verzorg fjord van me vriedin en me vriedins fjord

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:17

Bienotje schreef:
Een tip, je kunt niet besparen op de ´scholing´ van je paard. Helemaal als je iemand zoekt die jouw kan helpen met je vertrouwen terug te winnen. Ondanks de kosten lijkt het me voor jouw echt ideaal als je instructeur/ instructrice dit doet. Die kunnen je daarna in de lessen weer verder helpen en weten ook al genoeg over jouw en je paard.

Let wel: ik vind het super dat je besluit dat je het beleren uit handen wilt geven. Maar pas erop dat je niet in zee gaat met iemand die er minder voor vraagt, maar ook minder kennis van heeft. Het gaat niet altijd op, maar over het algemeen betaal je toch wel voor kennis en ligt dat niet voor het oprapen.

Succes met zoeken naar iemand die je kan helpen. Inderdaad op marktplaats en in de plaatselijke supermarkt kun je een heel eind komen. Even een laatste hint: stel je advertentie op in Word met spellingscontrole. Economisch gezien komt jouw bericht met de vele typ- en spelfouten niet zo serieus over. Ik zou er in ieder geval niet op in gaan, als ik iemand zou zijn die je ermee kan helpen als ik eerlijk ben.

Succes!

Bedank voor de tip:) ik weet het van word maar we moeten er eerst een nieuw op zetten deze is namelijk engels. en wil niet in het nederlans sorry hier voor

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 07:23

met trots zeg ik hier:
Ik heb geen hulp meer nodig ik ben over me angst gekomen:) doordat ik he gepoest had en gin lonzeeren dat gin egt zo super:D en ben wel blij dat het nu beter gaat:D

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:41

geen antwoord meer?

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:50

mooi dat je erover heen gekomen bent! heel veel succes nog met je paardje!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:06

Tja, longeren en poetsen is héél iets anders dan een paard inrijden. Dus wat dat betreft hoop ik voor je dat je nog niet te vroeg aan het juigen bent. Succes in ieder geval!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 00:12

Bienotje schreef:
Tja, longeren en poetsen is héél iets anders dan een paard inrijden. Dus wat dat betreft hoop ik voor je dat je nog niet te vroeg aan het juigen bent. Succes in ieder geval!

ik heb vandaag het zadel er al op gehad het gin super:) over een weekje gaat iemand van de nieuw heuvel helpen 2 weeken:) en kijken hoe het gaat:)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 00:12

mijntjuhh schreef:
mooi dat je erover heen gekomen bent! heel veel succes nog met je paardje!

dankj:)