[GEZ] Stalling + instructie omgeving Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

[GEZ] Stalling + instructie omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 10:32

De titel zegt het al, ik ben me (vrijblijvend Haha!) aan het orienteren op stalling + instructie in de omgeving Arnhem. Als iemand nog goede tips heeft (graag met website als ze die hebben), graag!

__Marloes__

Re: [GEZ] Stalling + instructie omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:13

Wat voor stalling zoek je en in welk deel van Arnhem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:04

De grote stallen/maneges in Arnhem:

Stal mansour, de stal waar Joling en Froger hun manegelessen opfristen Lachen

De Waterberg, oudste manege van Arnhem, naast het open lucht museum

De Kemperberg

De Maesberg, zijn ook Emiel Voest steunpunt. Marijke de Jong van paardenbegrijpen organiseert er ook clinics door Branderup.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:43

Ik zoek net achter Arnhem Clown, dus richting Westervoort/Duiven etc.

Bedankt Jippie, ook voor je pm Lachen!
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 26-07-06 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:39

wil je echt een manege of kan het ook een pensionstal zijn? met binnenbak of mag het ook alleen met buitenbak zijn? met weidegang of niet zo belangrijk? hier rond Zevenaar is best veel keuze, maar het hangt af van je wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:07

Anoukie schreef:
Ik zoek net achter Amersfoort, dus richting Westervoort/Duiven etc.

op welke kaart heb je gekeken Clown

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 22:25

Hahaha, ik bedoelde net achter Arnhem Clown. Ach, ben een beetje in de war Nagelbijten / Gniffelen Blond...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 22:27

Marita schreef:
wil je echt een manege of kan het ook een pensionstal zijn? met binnenbak of mag het ook alleen met buitenbak zijn? met weidegang of niet zo belangrijk? hier rond Zevenaar is best veel keuze, maar het hangt af van je wensen.

Liever geen manege, dus een pensionstalling heeft mijn voorkeur. Het liefst met een binnenbak, zodat ik in de winter ook kan rijden. Weidegang bij voorkeur het hele jaar en dat mijn paard buiten en binnen gezet wordt. Ook zoek ik een stal waarbij er uitgemest wordt, dat ga ik zelf niet doen Bloos.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:29

www.boleemhoeve.nl is een optie. Verder nog pensionstalling in Didam, maar daar staan ze in de winter alleen in een paddock, geloof ik. Als je echt adressen wilt weten, moet je Boemel eens pb-en. Die weet veel van de mogelijkheden, volgens mij.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:01

stal, rijbak 20 x 60 altijd goed te rijden en met verlichting, weidegang, uitlopen waar de paarden overdag in kunnen of voor het winterseizoen, paarden worden binnen en / of buiten gezet, wasplaatsen, voeren tot 6 x per dag, stro, kuil / hooi, mogelijkheid stalling trailer, kleinschalig, veel toezicht aanwezig, 160 euro per maand (indien je wilt wordt er ook gemest / opgestrooid) Indien je wilt eigen instructeur, veearts en hoefsmid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:15

Klink goed Friesiszwart!
Is die €160,- inclusief voer, stro en hooi? Welk merk voer wordt er gevoerd en zit er een maximum aan het aantal kilo's? Wat is de prijs als er gemest wordt?
En de belangrijkste vraag: waar staat deze stal?

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:57

Bij ons op stal is ook nog plek..
Maar het ligt wel in westendorp... ongeveer een klein half uur van zevenaar..
voor interesse kun je kijken op www.stalaalderinks.nl
is een wedstrijd/ handel stal, waar ze professioneel met de paarden omgaan...
Gewoon een super fijne stal, alles zit er op en eraan...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:16

Jippie, heb je voor mij misschien meer gegevens van: De Maesberg, zijn ook Emiel Voest steunpunt. Marijke de Jong van paardenbegrijpen organiseert er ook clinics door Branderup.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:10

http://www.demaesberg.nl/

Heb er 3 jaar gestaan. Persoonlijk niet mijn stal en mentaliteit. Ook veel paarden met een hoop ellende gezien. Maar meningen verschillen. Er zijn er ook al een hoop jaren blij met de stalling. Houdt er wel rekening mee dat je 250 euro per maand betaald en dat je paard in een hit-actief stal staat.
Er werd toendertijd weinig gedaan qua dressuurmatig rijden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:43

Wat is een hit-actief stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:52

Anoukie schreef:
Jippie, heb je voor mij misschien meer gegevens van: De Maesberg, zijn ook Emiel Voest steunpunt. Marijke de Jong van paardenbegrijpen organiseert er ook clinics door Branderup.

Ze richten zich helemaal op het alternatieve circuit. Dressuurruiters die ook wedstrijden rijden kom je er amper [of niet] tegen. Volgens mij hebben ze ook alleen maar een 20-40 buitenbaan. Ik ben er een een jaar of wat terug nog geweest maar de manier waarop zij paarden houden en hoe zij met paarden omgaan sluit bepaald niet aan bij wat ik voor ogen heb.

@ Sjakie: is dat wel goed die €250 voor alleen een 20-40 buitenbaan en weidegang?

Friesiszwart: ik heb hierin het topic een vraag aan je gesteld en je ook al een paar keer een PB gestuurd maar ik krijg helemaal geen reactie van je terug Verward

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 08:54

Hmmm, nee dan gaat dat ook voor mij niet passen ben ik bang .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:12

@ jippie prijskaartje klopt helemaal Haha!
Mijn visie: als je je paard hele dagen buiten wil hebben kun je hem beter voor 75 euro pm bij de boer zetten. Bij de maesberg staan ze namelijk grotendeels op zand en een klein gedeelte op gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:28

Geld, geld! Rolleyes ik schrik van die prijs. Maar de Measberg is gewoon een verhaal apart. Het trekt een heel eigen publiek aan dat ook op een heel eigen manier met paarden aan de slag gaat, en dat mag wat kosten. Maar ik ben het met je eens hoor, ik zou mijn paard ook liever bij een boer op het land zetten dan op het zand bij Braafhart.

Als je bereid bent om vanuit Arnhem een 20 km te reizen naar je paard dan vind je tal van mogelijkheden. Er zijn in de regio heel wat ruiters die een overdekte rijhal in de achtertuin hebben staan en maar een paar pensionpaarden hebben.

De Boleemhoeve in Zevenaar is een top accomodatie die er een beetje tussenin hangt. Het is een manege met maar heel weinig manegelessen. Er zijn wel rijverenigingen die daar hun lessen geven maar dat is toch een ander publiek [eigen paarden van buiten]. Omdat ze 2 overdekte rijhallen hebben kun je er toch altijd rijden en verder is er alles aanwezig incl heel veel wedstrijden op stal. Wat ze niet hebben is bos, daarvoor moet je echt in Arnhem zijn.

Er zijn nog wel wat andere opties met heel veel weidegang maar dan lever je in op rijhallen, accomodatie en dus de mogelijkheid op te kunnen trainen. 't is maar net wat je wilt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:31

Zevenaar is een fijne locatie. De enige maar kan zijn dat je in de avonden wat verenigingslessen of manegelessen hebt en dat er alle weekenden wedstrijden zijn.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:23

Hmmm, goede buitenrijmogelijkheden is ook wel een pre, maar een goede binnenbak en veel wedstrijden (als het tenminste gewone KNHS wedstrijden zijn) is ook wel erg prettig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:56

Voor het indoor seizoen hebben ze bij de Boleenhoeve, gemiddeld 4 KNHS dressuurwedstrijden per maand verdeeld over 2 weekeinden. Daarnaast zijn er nog springwedstrijden en organiseerd de ZZGP nog een aantal wedstrijden.

Je moet eerst voor jezelf vaststellen hoe ver je max. wilt reizen en daarna een keertje een rondje in de regio gaan maken en dan ook de stallen zonder overdekte rijhal, maneges en miss. een aantal particulieren bezoeken. Daarna kun je voor jezelf de prijs en kwaliteit van de stallen vergelijken.

Op iedere stal is wel iets aan te merken. Ik sta zelf op DE perfecte stal voor mij, alleen,....... als ik pech heb rij ik er 45 min. op Verdrietig En zo is er altijd wel iets....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:40

Je hebt ook nog midden-heuven in Rheden. Enige nadeel... de prijs.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:43

sjakie schreef:
Je hebt ook nog midden-heuven in Rheden. Enige nadeel... de prijs.

Want? Hoeveel is die dan?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:52

exacte prijskaartje weet ik niet zeker, maar ik dacht ergens tussen de 300-400 euro.
Sta je wel aan het bos. zowel binnen als buitenbaan, stapmolen, weidegang etc etc.