Is het goed paardenhouden in de omgeving van Helmond-Gemert?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Is het goed paardenhouden in de omgeving van Helmond-Gemert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:37

Hi!!

In verband met mijn werk ga ik verhuizen naar de omgeving van Gemert - Helmond. Tenminste... dat is het plan. Maar voordat ik beslis waar ik wil gaan wonen wil ik eerst weten of ik daar fijn mijn paarden kan houden op de manier die ik graag wil.

Belangrijkste eisen / wensen:
1. Zomers 24/7 weidegang en 's winters minimaal 8 uur naar buiten op wei of paddock!!
2. Goede mogelijkheden om lekkere buitenritten te maken zonder dat je te veel langs drukke verkeerspunten hoeft.
3. Betaalbaar (maar ja wie wil dat nou niet Clown )

En dan nog een andere belangrijke vraag: Is Helmond echt zo'n foute plaats om te wonen? Ik hoor wisselende meningen namelijk. Ik kom zelf niet uit de regio en weet dus ook niet zo goed welke plaatsen wel en niet leuk zijn. Ik wil het liefst boven de A67 blijven met mijn hele handeltje.

Wie kan mij hier meer over vertellen?? Ik moet nu echt actie gaan ondernemen, want 1 oktober komt snel dichterbij en ik vind het zonder tijdsdruk al spannend genoeg!!

Alvast heeeeeel hartelijk dank voor jullie reacties!!!

Groetjes
Anne-Marie

PS mocht Gemert - Helmond nou niet ideaal zijn, is omgeving van Boxmeer beter?

Emeraldo

Re: Is het goed paardenhouden in de omgeving van Helmond-Gemert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:32

Hallo,

Ik woon in Helmond, in de (beruchte) binnenstad nog wel. Wij hebben geen last van vervelende mensen op straat. Ik ben ook echt niet bang als ik 's avonds alleen over straat moet.

Paardenhouden hier in de buurt gaat vrij goed. Ik sta zelf op een pensionstal, maar daar gaan de paarden niet 24 uur per dag naar buiten zoals jij graag zou willen.
Een vriendin van me is pas verhuisd naar een weitje. Ik kan jou e-mail adres wel doorgeven aan haar. Zij kan je in contact brengen met degene van wie de wei is. Is niet duur, zijn inloopstallen aanwezig, zit ongeveer 15 minuten stappen van de Stippelberg (is een mooi gebied om paard te rijden) en ongeveer 10 minuten van een ander bos. Ook zit je ongeveer 500 meter van de pensionstal af waar ik sta.
Dit is allemaal in Bakel, dat ligt precies tussen Gemert en Helmond in.

Maar ik weet niet zeker of ze nog paarden zoeken voor erbij te zetten op die wei, maar ik kan altijd je e-mailadres doorgeven.

Succes ermee!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 07:18

Bedankt voor je reactie!

Ik hoef me dus geen zorgen te maken dat, als ik mijn paarden mee neem die kant op, ze 's winters 23/7 naar de muren van de stal staan te kijken?? Dat vind ik namelijk HE-LE-MAAL niets!

Dat van het weiland met inloopstallen klinkt goed, maar ik moet eerst nog op zoek naar een huis, daarna ga ik pas voor mijn paarden zoeken. Daar is de haast veel minder, want die staan perfect op dit moment.

Het is gewoon erg moeilijk om zomaar te bepalen waar je gaat wonen als je de omgeving niet kent. Nu heb ik nog de keuze om ergens te gaan wonen waar de paarden ook zo lekker mogelijk staan en dus oa winterweidegang hebben. Maar dat zit dus wel goed???

Iemand anders die mij hier meer over kan vertellen???

Groetjes
Anne-Marie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:56

Omgeving Gemert zitten veel paardenhouders en veel grote fokkers. Het buitengebied is heel mooi om te rijden. Wat betreft drukke wegen en zo oversteken, dat weet ik niet, het is te ver voor mij om daar te gaan paardrijden.
Helmond heeft inderdaad een "foute" naam, maar dat is iets waar ze gewoon niet makkelijk meer vanaf komen. Wij pesten onze helmondse collega's ook. Haha! Vroeger was het wel een foute stad, tegenwoordig is er heel veel veranderd. Zeker de nieuwere buitenwijken zijn zeer hoog in aanzien zelfs!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:12

Hier een ex-bakelse. Heb mijn paarden jaren in Bakel gestald gehad. Op dezelfde stal als emeraldo Knipoog Ik kan je die pensionstal zeker aanraden. Het is een van de beste van die regio vind ik.

Wil je wat meer luxe dan is er een stal in Mierlo. Het is een handelsstal maar heeft ook een pensiongedeelte. Daar heb je alle mogelijke voorzieningen tot je beschikking maar ben je wel een flinke duit per maand kwijt.

Wat over Helmond en regio betreft. Tja ik voelde me er niet echt thuis. Maar iedereen is anders.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 10:19

En nog meer bedankt voor jullie reacties!!! Lachen

Morgen ga ik toeren in de buurt van Helmond en bij 2 makelaars langs. Ik voel me zelf qua wonen ook wel erg aangetrokken tot Gemert, maar daar staan niet zoveel huizen te koop... Het blijft nog even spannend en uitzoeken dus!

Qua stalling denk ik dat wij (mijn paarden en ik) ons beter thuis voelen op een wat kleinere stal. Dat wordt straks ook nog een hele klus, want Gwendolyn verhuist niet zo goed - ze heeft erg verlatingsangst en verhuisstress. Ik moet dus bij voorkeur meteen de juiste keuze maken qua stal... Mijn andere paard is nu 2 en staat voorlopig nog even hengst te zijn in de opfok. Die wil ik eigenlijk pas meenemen als hij 3,5 en geruind is, dus aan het eind van het volgende zomerseizoen. Ach we zullen we even zien hoe het loopt.

Belangrijkste vind ik dat ze 's winters ook minimaal 8 uur uit hun stal en in de wei of paddock kunnen! Als ik het goed begrijp is dat wel te vinden in de omgeving van Helmond / Gemert??

Reacties zijn nog steeds zeeeer welkom!!

Bedankt alvast!

Groetjes
Anne-Marie

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:51

Ik weet dat er in de regio de laatste maand 3 nieuwe pensionstalletjes bij zijn gekomen. In Aarle-Rixtel, een stal met geloof 8 boxen. Overdag op de wei. In Deurne is er ook zo iets. Die van Aarle-Rixtel had een advertentie op marktplaats.

Pres; wie ben jij dan? En ken jij mij? Knipoog

_Lucifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:26

Ik woon ook in Helmond en heb het hier goed naar mijn zin Haha! .
Helmond is net als iedere stad, je hebt mindere en betere wijken.
Ik woon in Mierlo-Hout en daar is het erg fijn wonen vind ik.
Ik ken Gemert ook erg goed, dat is dan wel weer een echt dorp en
de huizen zijn in Gemert wel een stuk duurder dan in Helmond.
Mijn paard heb ik in Nuenen staan. In Helmond zelf moet je niet naar stallen zoeken, in de omringende dorpen zijn genoeg stallen te vinden, ook met jouw eisen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:51

Op de stal waar Pauline staat zochten ze geloof ik nog een stalgenootje. Misschien kan je haar PB-en. Volgens mij voldoet die stal aan jou eisen Lachen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 18:15

SilverSadle schreef:
in de omringende dorpen zijn genoeg stallen te vinden, ook met jouw eisen.

Dat is echt fijn om te lezen! Hoef ik me daar dus al geen zorgen meer over te maken! Eindelijk het einde in zicht van de lat-relatie met mijn paarden!! Jippie!!! (wel sneu voor mijn zus en onze net nieuwe bijrijdster...)

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!!

Groetjes
Anne-Marie

PS hoe liggen de kosten in de omgeving van Gemert Bakel eigenlijk voor stalling? En wat zit daar dan wel en niet bij in?

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:02

Ik sta op een best nette stal.
* Agterberg buitenbak (20*40)
* Longeerbak/losgooibak
* Elke dag 1 uur wei, eventueel 2 uur met goed weer. (doordeweeks worden paarden buiten gezet)
* Spuitplaats
* Overdekte stapmolen
* Gezellige kantine/terras met goed (en betaalbaar) eten
* 2x per dag hooi en 2x per dag brok (wordt gegeven)
* Mooie uitrijmogelijkheden

Dit alles kost 185 Euro per maand.
Voor foto's www.paardenpensionleenders.nl

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 23:16

@Emeraldo: ik hoop niet dat je mijn reactie verkeerd opvat, maar.... zo kort buiten????

Jeumig! Dat is toch hoop ik niet overal rond Helmond het geval???

Met name voor de winterperiode wil ik het graag weten, want in de zomer is 24/7 buiten overal wel te regelen. Als in de winter 2 uur buiten maximaal is, dan moet ik nog maar eens heeeeel goed nadenken over waar ik wil gaan wonen!!
Zou je mij hier alsjeblieft nog antwoord op willen geven? Ben vandaag huisjes wezen kijken in Helmond...

Bedankt alvast!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:31

Zucchero schreef:
@Emeraldo: ik hoop niet dat je mijn reactie verkeerd opvat, maar.... zo kort buiten????

Jeumig! Dat is toch hoop ik niet overal rond Helmond het geval???

Met name voor de winterperiode wil ik het graag weten, want in de zomer is 24/7 buiten overal wel te regelen. Als in de winter 2 uur buiten maximaal is, dan moet ik nog maar eens heeeeel goed nadenken over waar ik wil gaan wonen!!
Zou je mij hier alsjeblieft nog antwoord op willen geven? Ben vandaag huisjes wezen kijken in Helmond...

Bedankt alvast!

Kwestie van de juiste plek zoeken, meid Haha! Ik bedenk me opeens een plekje waar oud-stalgenoten eens naartoe zijn verhuisd. Daar was behoorlijk ruime weidegang mogelijk en die boer was op een eerste kennismaking een aardige kerel met gevoel voor paarden. Ik zal eens hengelen naar dat adres.
Mocht je nog interesse hebben, dan kunnen we daar wel eens rond gaan rijden (en uiteraard weet ik dan ook de bijzondere privéplekjes waar we heerlijk NVVR kunnen eten.....)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 23:37

Thanks Ikke!! Moeten we zeker nog doen, maar moet ook nog voor het werk 2 weken naar Engeland!!! Heb vandaag een leuk huisje gezien in een geweldig mooie wijk: Dierdonk. Maar ik twijfel zo!! Ik wou dat ik het niet zo druk had!! (maar ja, van dat drukke kan ik wel een huis betalen, dus mag ook niet te erg klagen...) En het is zo'n takke eind rijden om "zomaar" even in te lassen... Ik ga mijn agenda (die ik bij mijn zus heb laten liggen) even uitpluizen... Het is zo moeilijk om te beslissen wat ik het beste kan doen!!! Ik wou dat het antwoord morgen op mijn deurmat lag!

Maar ik moet EERST een huis regelen en dan pas een stal. Alleen dat huis moet wel in de juiste paardvriendelijke omgeving staan... Beetje kip en het ei verhaal...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:47

Nee hoor, je kan ook dag en nacht buiten als je wil, maar dat is dan op een andere stal/wei. Pauline op bokt staat op een stal die wel aan jou eisen voldoet, en ik geloof dat er ook een advertentie op marktplaats stond dat er nog een plekje vrij was bij hun.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 07:28

Emeraldo schreef:
Nee hoor, je kan ook dag en nacht buiten als je wil, maar dat is dan op een andere stal/wei. Pauline op bokt staat op een stal die wel aan jou eisen voldoet, en ik geloof dat er ook een advertentie op marktplaats stond dat er nog een plekje vrij was bij hun.

Ah gelukkig! Ik vind het al zo moeilijk om te verhuizen etc en als ik dan qua paarden weer niet optimaal terecht was gekomen... Ik heb vannacht al genoeg liggen piekeren... Wat een toestand toch!

Ben dus ook erg blij met je reactie Haha!

Groetjes
Anne-Marie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:04

Ik heb voorheen in Bakel gewoond

Mijn paard stond bij stoeterij de Bleek in de Mortel, (gem. Gemert) www.stoeterijdebleek.nl

Super stal, daar staan de paarden de hele dag buiten, dus langer dan een uurtje. Wel 's nachts binnen.
Ook in de winter.
10 min stappen over een rustig land weggetje naar een groot bos.
En alle luxe is er ook nog eens aanwezig

Wil je daar meer over weten hoor ik het wel.

Ik woon nu zelf in Ospel en heb in het najaar ook een paar stalletjes vrij, ook hier de hele dag weidegang. Ook in de winter.
http://home.hetnet.nl/~marco-marcia/hui ... index.html
Vol pension.
20 x 60 rijbaan
En ook fijne uitrij mogelijkheden.

Wil je hier meer over weten hoor ik het ook wel Lachen

En ik verplaats het even naar EA - GZ - Diensten

Syrianda

Re: Is het goed paardenhouden in de omgeving van Helmond-Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:42

Hey Anne-Marie

Wat lees ik! Ga je verhuizen? Wel prettig als je Gwendolyn lekker dichtbij huis hebt. Kun je heerlijk door de week ook nog rijden. Ik hoop dat je een leuke huis voor jou en je paard kunt vinden. Maar als ik hier de reacties zo lees moet dat toch geen probleem zijn.

gr Hannelore

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:35

Emeraldo schreef:

Pres; wie ben jij dan? En ken jij mij? Knipoog

Volgens mij ben jij later daar op stal gekomen en ken ik jou niet. Ik heb daar gestaan van '99 tot '03.

Wat betreft stalling voor je paard. Dan zou je ook eens kunnen kijken bij stal-bekelaar in mierlo.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:23

Dat is toevallig! Ik ben namelijk net aan het kijken of Mierlo dan een alternatief zou zijn! Zijn daar veel (kleinere) pensionstallen met zomer en winter ruime (>= 8 uur) weidegang??

Het blijft spannend een nieuwe paardvriendelijke woonplaats zoeken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:15

Komen ze bij de bekelaar de hele dag buiten dan?
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar verwacht dat daar niet Lachen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:34

Ik zie mezelf ook nog niet met mijn paarden op een grote stal staan Bloos Haha! , dus eigenlijk is de hamvraag: zijn er in de omgeving van Helmond aan zowel de noord, zuid als oostkant pensionstallen waar de paarden de hele dag buiten komen? Ze hoeven niet eens de hele dag op de wei, paddock is ook prima (zo staan ze nu ook) als ze maar buiten staan en lekker kunnen bewegen!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:43

Ik heb zelf maar heel kort bij de bekelaar gestaan i.v.m. verhuizing naar het noorden. Maar er is maar plaats voor een stuk of 10 pensionklanten. Alles is daar aanwezig. Je mag je paard daar zolang als je wilt buiten zetten. Je moet hem er wel zelf opzetten en weer afhalen. Voor de rest word alles voor je gedaan. Uitmesten, voeren etc.

Als je nog meer vragen hebt bel ze dan gerust even. Zijn heel aardige mensen.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:45

Oh ja natuurlijk hebben ze ook een website. Kun je een beetje zien hoe het eruit ziet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:36

Het is daar heel mooi Ja
Hebben er ook altijd leuke paarden staan Ja