Paard zadelmak maken + inrijden in NoordHolland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Paard zadelmak maken + inrijden in NoordHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:38

Ik wil tegen oktober mijn paard (dressuurhaflinger die 1.55m zal worden) zadelmak en netjes laten aanrijden door een dressuurstal/ruiter.
En wat zijn hiervoor de kosten ongeveer?
Zijn er mensen die weten welke stallen hier goed bekend staan in NoordHolland, ik wil nl geen gedrilld en bang paard terug maar een blij maar wel netjes aangereden paard.
En als het kan de laaste paar weken zelf erop onder begeleiding van minimaal een Z dressuurruiter die vanuit ontspanning werkt.

bedankt!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:29

Volgens mij zijn er in Noord-Holland niet zoveel dressuurstallen die zadelmak maken. Ik heb weinig ervaring met de dressuurstallen hier in de omgeving dus ik kan je niet helpen

Z rijden wil trouwens niet zeggen dat je het ook over kan brengen of een jong paard kan beleren

Ik volg dit topic iig wel even, weet nog niet zeker of ik volgend jaar mijn paardje zelf zadelmak ga maken(ivm co-schappen) dus wie weet heb ik er nog wat aan

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:49

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:54

Marcella_e schreef:
Wij zouden dit voor je kunnen doen. Kijk even op de site www.maramia.nl of www.nuagetinkerstables.nl daar vind je alle informatie en het kostenplaatje

Is zeker dichtbij voor mij, maar wat rijd jezelf dat kan ik nl op je site niet vinden, ik wil nl dat hij een goede dressuurbasis krijgt omdat dit er bij mijn vorige paard een KWPNer niet goed in zat en op latere leeftijd moeilijker te corrigeren is, het is overigens een luxe sporthaflinger met veel beweging dus geen bolle lomperik.

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:58

ik weet zeker dat er hier in Noordholland veel dressuurstallen zijn, maar ook dat die zeer uiteenlopend te werk gaan en daarom vraag ik hier op bokt naar positieve ervaringen.

Het gaat me trouwens echt om een dressuurstal, ik wil wedstrijden met hem gaan rijden en hij heeft de beweging , nu alleen nog een goede start

western, recreatiestallen en NH stallen svp niet reageren het gaat me echt om de dressuursport

rhijnauwen

Re: Paard zadelmak maken + inrijden in NoordHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:23

misschien wonen wij iets te ver weg voor je (vlakbij Utrecht) maar we voldoen wel aan jouw eisen, hebben meer dan 25 jaar ervaring en veel referenties
www.stalrhijnauwen.nl

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:55

Ik heb je een PM gestuurd. Je zou eventueel ook nog contact op kunnen nemen met Danielle Keur. Zij is een grand prix ruiten en zit in Assendelft. Haar site is dacht ik www.keurhorses.nl

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 13:57

Marcella_e schreef:
Ik heb je een PM gestuurd. Je zou eventueel ook nog contact op kunnen nemen met Danielle Keur. Zij is een grand prix ruiten en zit in Assendelft. Haar site is dacht ik www.keurhorses.nl

Ik wil graag les van Danielle, maar zij maakt helaas niet zadelmak, maar bedankt!

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:28

Stoeterij het centrum in Weijdenes heb je ook nog. Die hebben geen website, maar dat zijn de fokkers van krack c. Ze maken in ieder geval wel keuringsklaar dus misschien dat hun ook inrijden

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:33

ik ken eigenlijk ook niet echt een dressuur stal hier in Noord_holland.
weet wel iemand die dressuur rijd (2xZ geweest ) en paarden/pony's zadel mak maakt...
dat is de stal naast ons...als je geintresseerd bent dan hoor ik t wel en dan kan ik je misschien meer informatie geven.

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:35

Moet ik ook maar even volgen dit topic

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:26

Bas van manege Spijkerboor is hier goed in.

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:20

ik had sjariff zelf in gereden daar had ik heel erg veel geluk mee dat hij alles snel oppakte en alles...maar hierna begin ik er denk niet nog een keer aan...misschien dat ik wel een paardje koop waar nog niks mee is gedaan en dat ik die dan ook naar zo een stal breng...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:23

De meeste dressuurstallen maken niet zelf zadelmak of laten het door een stalruiter doen die er handig in is Die Z-ruiters gaan over het algemeen echt hun nek niet breken op een jong beest van een ander...(en om haflingers ed staan ze vaak al helemaal niet te spingen)

Arabian_devil: ze vraagt om een prof (en dressuurstallen zijn er zat, ze maken alleen niet zadelmak)

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:07

gomir schreef:
Die Z-ruiters gaan over het algemeen echt hun nek niet breken op een jong beest van een ander...(en om haflingers ed staan ze vaak al helemaal niet te spingen)

kun je per definitie paardrijden als je Z bent? ben je dan prof? waarom geen haflinger? een paard is toch een paard, ongeacht het ras!

een paard zadelmak maken is een kwestie van geduld hebben, wederzijds respect, aanvoelen en een dosis durf! Z rijden (of hoger) is GEEN garantie dat een paard goed/eerlijk zadelmak gemaakt wordt! (geduld en gevoel wel)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:10

Bas van Spijkerboor doet volgens mij alle rassen. Ik zou het gewoon eens vragen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:16

Ken ook nog wel iemand, is zowel spring als dressuur en hebben leuke stal met goede faciliteiten en doen het op een hele correcte manier.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:08

rhijnauwen schreef:
kun je per definitie paardrijden als je Z bent?

Nee! En als je Z bent hoef je ook helemaal niet kundig een jong paard op te kunnen leiden. Dat ben ik absoluut met je eens, maar aangezien TS er op staat dat er een Z-klassering is dat mijn uitgangspunt.
En de professionele (z-)ruiters hier in de regio maken vaak niet zelf zadelmak.
Citaat:
ben je dan prof?
Als je Z bent ben je idd niet meteen een prof, maar dat was een reactie van mij op de reactie van Arabian_devil die het buurmeisje aanbeveelt

Citaat:
waarom geen haflinger? een paard is toch een paard, ongeacht het ras!
Ik ben al eens aan het rondbellen geweest voor iemand met een haf en mijn ervaring is dat ze daar bij die professionele stallen over het algemeen niet om staan te springen.

Citaat:
een paard zadelmak maken is een kwestie van geduld hebben, wederzijds respect, aanvoelen en een dosis durf! Z rijden (of hoger) is GEEN garantie dat een paard goed/eerlijk zadelmak gemaakt wordt! (geduld en gevoel wel)

Dat hoef je mij echt niet te vertellen Ik ben ook niet degene die om een Z-ruiter vraagt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:40

Ik weet ookwel dat het zadelmak maken meestal niet door de profruiter van stal gebeurd maar dan is er wel toezicht en ik vraag ook les van minimaal een z-ruiter als ik er eenmaal op kan.

En wie verzekert mij dat iemand geduld en gevoel ervoor heeft, Z zegt in iedergeval dat diegene de tijd en inzet ervoor over heeft om een paard naar Z te rijden wat toch ook niet over een nacht gaat.

En Haflingers kunnen prima mee in de dressuur dus die opmerking hierboven begrijp ik niet helemaal. Er zijn zat KWPN-ers die nooit een B proef zullen lopen

kunnen we het alsjeblieft ontopic houden in wil gewoon dat mijn paardje professsioneel ingereden wordt en als dit mijn eisen zijn en niet de jouwe, waar maak je je dan druk om, toch?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:43

Himyar schreef:
Bas van Spijkerboor doet volgens mij alle rassen. Ik zou het gewoon eens vragen.

Ik ga zeker eens kijken, is ook meteen niet zo ver van me vandaan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:49

rhijnauwen schreef:
misschien wonen wij iets te ver weg voor je (vlakbij Utrecht) maar we voldoen wel aan jouw eisen, hebben meer dan 25 jaar ervaring en veel referenties
www.stalrhijnauwen.nl

hier ga ik ook een keer kijken, live spreekt toch meer aan of niet natuurlijk

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:07

sjorsie schreef:
En Haflingers kunnen prima mee in de dressuur dus die opmerking hierboven begrijp ik niet helemaal. Er zijn zat KWPN-ers die nooit een B proef zullen lopen

Als je de opmerking van Gomir bedoelt...Zij zegt niet dat haflingers geen dressuur kunnen, ze zegt alleen dat de meeste prof. stallen niet om een haflinger zitten te springen. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

Misschien kan het bij Karin Swart op stal? Geen idee of zij ook inrijden doen... Ik ken wel iemand die daar staat/werkt(geloof ik), als ik haar spreek kan ik het wel eens vragen. Je kunt natuurlijk ook even een mailtje sturen oid, de site is: http://www.schermerdressage.com/homepage.php

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:35

sjorsie schreef:
Himyar schreef:

Ik ga zeker eens kijken, is ook meteen niet zo ver van me vandaan.

Wat ik er van heb gezien, is hij heel erg goed met (jonge) paarden.

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:11

kijk eens op www.kimthijssen.nl meerdere paarden in de Z gehad en maakt vriendelijk zadelmak.Maakt ook geen onderscheid in het ras.

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:30

[quote="Himyar"]
[quote="Himyar"]
[Bas van Spijkerboor doet volgens mij alle rassen. Ik zou het gewoon eens vragen.

Hij mag..... nu mijn jonkie inrijden.....

Hij is in ieder geval een goede dressuurruiter met veel gevoel voor paarden. (toch wel een pre...lijkt mij).
Hij rijdt eerlijk en geeft ze een goede basis (zelfs incl. trailerladen mocht je dat willen....... )

Ik zou je zeker aanraden om eens te gaan kijken bij hem.

Succes straks.

Groetjes, Linda