Erik laarakker of Rodinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Erik laarakker of Rodinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 12:29

Heeft er iemand ervaring met erik laarakker of rodinde ivm met een scheve ruggewervel en een vaste nekwervel.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied met deze 2 dierenartsen?

roxie22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:11

ik ben bij Rodinde geweest, beviel heel goed!
Succes

mhtimmerwerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:42

ik ben bij rodinde geweest maar ik ben te spreken over haar , haar hele attitude stond mij niet aan ze legt niets uit loopt met haar neus in de wind en schrijft rekeningen van dingen die ze niet gedaan heeft ( maar dat is een pers mening hoor)
ik zoe dus voor laarakker gaan heel veel succes

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:47

ik heb opzich hele slechte ervaringen met Laarakker (echt letterlijk alles wat hij zei was niet waar)
maar hij heeft bij mijn paard 1x zn heup losgemaakt en dat was wel echt een hele grote verbetering!

Cookies

Re: Erik laarakker of Rodinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:14

Het paard van mijn vader is bij Rodinde geweest. Die heeft vanalles gedaan maar het heeft niet geholpen. Ze zijn met zelfde paard bij Eric laarakker geweest en die kon het paard wel helpen.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:29

Ik heb meestal hele goede verhalen gehoord over Rodinde, maar ook over haar prijzen, die zijn niet aan de goedkope kant en zijn ook niet helemaal te verklaren...

Ik ben zelf met mijn paard bij Yves Guray geweest in Duitsland, stond er in eerste instantie niet echt voor open, maar het was wonderbaarlijk om te zien wat er gebeurde....Het bleek dat haar heup scheef stond, deze hebben ze "rechtgezet" en daarna nog wat accupunctuur en ze was na een paar dagen inderdaad de oude weer....
Deze is volgens mij rond de 50 tot 100 euro per behandeling.

Maar ik denk ook, dat uiteindelijk niet elk paard te helpen is....

cicero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:35

mhtimmerwerk schreef:
ik ben bij rodinde geweest maar ik ben te spreken over haar , haar hele attitude stond mij niet aan ze legt niets uit loopt met haar neus in de wind en schrijft rekeningen van dingen die ze niet gedaan heeft ( maar dat is een pers mening hoor)
ik zoe dus voor laarakker gaan heel veel succes

Ben ik het mee eens.....blijft je mijn eigen ervaring. Maar bij mij net zo gegaan.
Ondanks dat dr persoonlijkheid me niet aanstond, onverklaarbaar hoge rekening en paard is er niets mee opgeschoten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:35

Ik heb zeer goede ervaringen met Laarakker. Twee paarden van mezelf en 1 van een kennis zijn er heen geweest. 1 van mijn eigen paarden bleef maar vallen (volledig op zijn gezicht) onder zadel en da kon niks vinden, uiteindelijk als volledig ongelovige naar Laarakker gegaan en die ontdekte dat het paard een bijna dwarslesie had; hij kon zijn achterhand bijna niet meer controleren en daardoor viel hij. Het paard heeft 3 maanden op rust gemoeten en regelmatig naar Laarakker maar heeft daarna weer z2dressuur kunnen lopen.

Het tweede eigen paard begon in de appuyementen altijd te kreupelen (had hij daarvoor nooit gedaan). Eerst dachten we dat het aan zijn schieffels lag maar die waren goed genezen, dus hebben we hem een consult bij Laarakker cadeau gedaan. Wat bleek scheve schouders en scheve heupen. Dit heeft hij rechtgezet en het paard loopt nu weer alles super.

Het paard van een kennis was dusdanig afgeschreven dat de slager de beste optie leek; zij wilde dat niet en ging naar Laarakker en die heeft het paard weer goed gekregen en dit paard loopt nu in de Z1.

Het enige nadeel (als het al een nadeel is) is dat je meestal een aantal vervolgbezoeken hebt. Maar ik ben erg tevreden over hem.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:42

Ook ik ben bij Laarakker geweest en ben zeker tevreden.

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:55

ben ook bij RH geweest, was uiterst arrogant met exhorbitante rekening achteraf en paard schoot er niets mee op. Roepen tegenwoordig de hulp in van jori wester. Is passend opgeleid en bijzonder deskundig, daarbij ook nog een vriendelijk, altijd bereid tot uitleg, komt aan huis en is, voor zover mogelijk, redelijk betaalbaar!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:59

Ik heb zelf beide nooit bij mijn paard gehad maar over Rodinde heb ik weinig goeds gehoord, inderdaad heel hoge prijzen, niet vertellen wat ze doet en waarom ze dat doet, echt een beetje een houding van "jij snapt het allemaal toch niet dus laat mij nou maar doen wat het beste is". Maar dat is dus van horen zeggen, geen ervaring zelf met haar.
Erik Laarakker heb ik alleen maar goeds over gehoord tot nu toe.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:01

rodinde is bij mijn paardje geweest. ze had zo'n last van haar rug dat ze niet eens meer wou springen, terwijl ze dat zo leuk vind. rodinde zegt waar het op staat en ze heeft gelijk. ze heeft het bij ons goed uitgelegt en ook eerlijk gezegt dat ze niet zeker wist of het bij ons paard goed zou komen omdat haar ene kant van haar kont zich niet ontwikkelt. je ziet het ook echt naar beneden lopen.
nadat rodinde haar had gedaan is het veel beter gegaan. ze loopt weer lekker en springt weer als van ouds. een gevoelige rug zal ze altijd houden en dat heeft ze ook gezegd.
de reden dat ze zo'n last had van haar rug kwam ook door ons nieuwe zadel die te klein!! was aangemeten! rodinde heeft ons goed geholpen. we hebben nu een nieuw zadel en een tevreden paardje!
dat rodinde wat meer kost lijkt me ook logisch... ze weet wat ze doet en daar betaal je voor

mmaverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:12

ben 1,5 jaar geleden met een paard bij RH geweest. Ze had een scheef bekken. Dit paard had heel veel baat bij de behandeling. (daar had ik hoge rekening wel voor over)

Vorig jaar met een ander paard geweest. Heeft niets geholpen. Ook zeer hoge rekening. Kreeg ook de opmerking dat het paard niet geschikt was voor de sport. (ik vroeg me af hoe ze daar bij kwam. Ze liep voordat ze problemen kreeg nog in de Z1 mét prijzen). Na behandeling liep ze zelfs slechter dan voorheen.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:16

RH werkt met hamers. persoonlijk laat ik NIEMAND mijn paard met hamers bewerken... is m.i. ook NOOIT nodig (en je kunt er een hoop kwaad mee doen).
succes bij 't maken van een keuze.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:19

ik heb met meerdere paarden vijzonder goede ervaringen met Rodinde en kan me absoluut niet vinden in de opmerkingen over arrogantie e.d. Ze is eerlijk en direct, en dat waardeer ik erg. Onze paarden hebben er bijzonder veel baat bij gehad, muv een die ook door andere DAs als kansloos was opgegeven, waar zij zich bij aansloot.

Laarakkers ken ik niet.

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:24

dierfysio schreef:
RH werkt met hamers. persoonlijk laat ik NIEMAND mijn paard met hamers bewerken... is m.i. ook NOOIT nodig (en je kunt er een hoop kwaad mee doen).

Probeer eens een bekken (dat bijvoorbeeld door de geboorte van een veulen) scheef staat weer recht te zetten met je handen. Knap als dat lukt. En ze gebruikt rubber hamers met een groot vlak.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:51

bekkens kunnen i.p. niet scheef gaan staan; als dat zo lijkt dan is dat de lage rug die geroteerd staat (en daardoor lijkt het bekken scheef).
ik "zet dus ook niks recht" met m'n handen (want dat klopt: dat kan gewoon niet).
groot vlak of niet; het geeft een aardige klap (heb het zelf gezien, en ervaren, au! ), en van mijn paard blijven dat soort mensen fijn af. je kunt er echt een hoop kwaad mee doen.
een paardenbekken is trouwens een masssief geheel; er zit geen kraakbeen-verbinding tussen zoals bij ons mensen. dat kan dus alleen scheef worden door een fractuur. dat even ter info

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:55

mmaverick schreef:
dierfysio schreef:

Probeer eens een bekken (dat bijvoorbeeld door de geboorte van een veulen) scheef staat weer recht te zetten met je handen. Knap als dat lukt. En ze gebruikt rubber hamers met een groot vlak.

Kraken gebeurt nog steeds met de handen; wervels, schouders en heupen zijn zo recht te zetten door mensen die er verstand van hebben

Lida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:16

Geen van 2 je kunt mij even een pb sturen dan zal ik je een goede in de buurt geven.
Heb geen zin in welles nietes disc.

Hiepschj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:52

dierfysio schreef:

ook helemaal mee eens. Ze heeft mijn paard ook behandeld met hamers. Buiten t feit, dat het er vreselijk uit ziet, richt je er volgens mij meer trauma mee aan, dan dat je t weg haalt. En ze is erg onaardig en duur. Tevens is je paard een hele tijd uit de running en het helpt ook nog eens niet

Probeer eens een goede osteopaat. Die kunnen met hele fijne bewegingen, het paard laten onstpannen en de rug herstellen. Bij intresse PB me maar, ik weet nog wel iemand. Enne...het werkt wel

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:43

Joki schreef:

Kraken gebeurt nog steeds met de handen; wervels, schouders en heupen zijn zo recht te zetten door mensen die er verstand van hebben

Veel dingen zullen vast wel met de hand gedaan kunnen worden. Maar sommige dingen ook weer niet. Als een paard zichzelf door grof geweld (vast liggen of een knokpartij of als een paard uitglijd en ondersteboven valt) blesseert dan heeft het lichaam grote krachten te verduren gehad. Ik kan me dan niet voorstellen dat dat 'even' te herstellen valt met de 'hand'
Ik ben een paard een aantal keer bij een (goede) fysio geweest. Elke keer werd het wel weer iets beter maar de echte oorzaak werd nooit gevonden. Omdat ik sneller resultaat wilde hebben ben ik naar RH geweest. Heb de behandeling later met de fysio doorgesproken en hij gaf toe dat hij dat zelf niet had kunnen doen. Hij noemde zélf trouwens dat RH een goed adres was.

Bovendien vraag ik me af, als haar werkzaamheden schade zouden aanrichten, waarom is ze dan zo duur en heeft ze het dan zo druk?

Maar zoals altijd, de een is wél tevreden en een ander weer niet.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:54

@mmaverick: mijn paard had door een ernstige val een bijna dwarslesie in zijn rug. Het bijbehorende kraakwerk om de zenuwbaan weer vrij te krijgen is toch echt met de hand gedaan

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:27

het paard waar ik het over heb heeft waarschijnlijk door de geboorte van haar laatste veulen haar bekken scheef gekregen. (zo'n 15 cm) dit was duidelijk zichtbaar door de stand van de heupen te meten ten opzichte van elkaar als het paard recht stond.

RH heeft destijds ook verteld waarom ze met hamers werkt. Het zou anders een te grote aanslag op haar eigen lichaam zijn (o.a. polsen enz) als je de hele dag paarden moet kraken. Ze is zelf ook niet erg groot, ze staat meestal op een krukje tijdens een behandeling. Met hamers kan ze er dan ook beter bij.

ik wil 'hamers' niet goed of fout praten. Wat ik wil aanduiden is dat het voor haar een methode is die voor veel paarden baat heeft.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:59

tsja, en ik vind dus van niet. maar ik heb helemaal geen zin in een welles-nietes discussie, dus sluit bij deze m'n posts op dit topic af.
TS: succes. de gemengde verhalen zouden mij helpen in m'n keuze.

MissPippin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:21

rodinde