Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 12:55

hee hallo
misschien kunnen jullie mij helpen ik heb een merrie ong 6/7 jaar terug gekocht bij een paarden handelaar van der pol in leusden nu heb ik een en al ellende met mijn merrie ik mag er nu ook nooit meer oprijden .
steeds kreupel en ik kreeg hele vage foto's na de koop van een dieren kliniek.
deze heb ik gebeld maar wisten van niets.
toevallig is bij ons op stal ook iemand met een paard daar vandaan en deze heeft artrose hat kan gewoon toeval zijn??

heeft iemand van jullie ervaring met deze handelaar

alvast bedankt
groetjes linda
Laatst bijgewerkt door Sim op 28-11-06 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

esme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:56

ik kom uit de omgeving en heb er ook eens een paard gekocht dier had al een half jaar stil gestaan maar was super braaf (zei hij) eenmaal thuis eerste paar dagen ging goed vervolgens 2 jaar ellende gehad en uiteindelijk dier rap weg gedaan want was levensgevaarlijk! Ik heb ze daar ook zien rijden op een paard waarvan ik wist dat het dier een breuk in het been had omdat ze bij mij van stal vandaan kwam en 3 maanden stal rust moest, nee dat is een slechte man!!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:37

Ik heb er een aantal jaar gereden toen ik een stukje jonger was. En ik heb daar genoeg gezien om zeker te weten dat ik bij hem nooit wat koop

liousca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:54

Ik heb daar ook een paard vandaan, bleek kissing spines te hebben en kan er dus NOOIT mee rijden, want het is heel erg.

luna111

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:04

Ik ken mensen die ook hun paard daar vandaan hebben gehaald en hun zijn er erg tevreden mee.

Ik zelf had daar ook een paard vandaan en die bleek een begin van spat te hebben ( wat hij trouwens ook niet kon weten want het paard liep door de klinische keuring perfect) en met de rontge zagen ze het. Het paard had ik al 1 maand staan en hij mocht gewoon terug en ik kreeg netjes mijn geld weer terug. Een paar weken later heb ik weer een paard gekocht daar en die heb ik nog steeds, ben er erg blij mee.

Ik stuur ook wel mensen door naar hem, hij heeft ze altijd erg kort staan waardoor hij meestal ook de ware aard van het dier niet kent.
Mensen die aan hem een paard verkopen zullen gerust niet alles vermelden over het dier want ze moeten er ook vanaf dus hij zal zelf genoeg belazerd worden.

Wat ik lekker vind is dat de paarden gewoon terug kunnen en dat je een andere paard ervoor terug krijgt of gewoon je geld.

Deze man kan zoals iedereen niet zien of het paard vanbinnen goed is of heel slecht.

Ik heb in iedergeval meegemaakt dat het altijd een gok blijft als je een paard koopt, ook als je hem bij een ander persoon koopt, helaas lopen er onwijs veel paarden rond die geestelijk of lichaamlijk een probleem hebben.

groetjes manon

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:40

Hij is idd heel makkelijk met terugbrengen enzo.
Maar t was wel heel apart dat er heel veel paarden terugkwamen
Ik ben er nu al heel lang niet geweest, dus misschien is t beter geworden.
Je moet zowiezo een paard laten keuren voor aankoop.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:06

Ik vind het een heel lief mannetje, die een beetje handelt en wandelt met paardjes, dat is zijn dagelijkse bezigheid en dat er af en toe goede en soms minder goede paardjes bij zitten, ja, dat is nou eenmaal de paardenhandel, maar daar ben je zelf bij en kun je zelf keuzes maken.

Waterdance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:00

Beber schreef:
Ik vind het een heel lief mannetje, die een beetje handelt en wandelt met paardjes, dat is zijn dagelijkse bezigheid en dat er af en toe goede en soms minder goede paardjes bij zitten, ja, dat is nou eenmaal de paardenhandel, maar daar ben je zelf bij en kun je zelf keuzes maken.

Ha ha jij kijkt wel heel positief naar de wereld, ik zou v d Pol nou niet zo gauw omschrijven als een "heel lief mannetje". Dat hij een beetje "handelt en wandelt" dat is zeker. Dat er soms goede en soms minder goede. lees: super slechte! staan is zeker zo en dat het in de paarden handel zo gaat ook. Ik hoop voor jou dat jij de goede van de slechte kunt scheiden. Heel knap de meeste mensen kunnen dat nl. niet en vertrouwen op een handelaar. Voor deze mensen vind ik het super sneu dat zij heel weinig plezier en in het ergste geval nog veel kosten en verdriet van hun aankoop hebben.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:30

Ik ken Ab wel...hij handelt behoorlijk. Koopt paarden op...m.n. de probleemgevallen en of lichamelijk beperkte gevallen en verkoopt deze door. Hij heeft paarden met gebreken,maar daar betaal je ook naar. En als je geluk hebt zit er een goeie tussen. Een vriendin van me heeft er voor een schijntje een superleuke merrie gekocht die ws. voor het fokken was gebruikt maar niet goed ovuleerde. Nu loopt ze super in de dressuursport. Het zegt dus allemaal niet zoveel.

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:34

Dat is super, ja je kunt ook zulke gevallen treffen.Ik weet dat bekende ruiters ook wel bij Ab gaan shoppen. Dat kan ook heel goed die weten waar ze mee bezig zijn maar mensen die voor de hobby een gezond paard zoeken in een goedkope prijsklasse komen wel eens bedrogen uit. Dat is niet anders maar wel sneu.

liousca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:29

Dat hij paarden terug neemt dat geloof ik ja, om ze vervolgens zo weer te verkopen. Het paard met kissing spines wat ik had was nl. voor mij al 5x terug gebracht... Ik wilde het beest het leed van weer verkocht worden als RIJPAARD besparen en heb daarom niet voor teruggave gekozen. Maar goedpraten wat deze man doet op die manier door te zeggen dat je makkelijk mag terugbrengen vind ik dus erg krom!

mhtimmerwerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:11

nou mijn paard heeft dus ook kissingspines en een hele grote zoom op het straal been.
toen wij daar kwamen om een paard te kopen nu 7 jaar terug waren wij alles behalve bekent in deze paarden wereld en vertrouwden we v/d pol volledig.
maar ik voel me heel erg belazerd door hem
juist omdat hij leken op het verkeerde spoor zet en dat is gewoon fout.
en mijn merrie was alles behalve goedkoop

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:18

Ik denk dat niemand röntgen-ogen heeft dus dat is al moeilijk.
Verder moet je je paard altijd laten keuren, ongeacht de prijs die je er voor betaald.
Of je hem ook op de foto zet, hangt ook daar vanaf.
Handelaren hebben vaak een slechte naam, maar bedenk dat hij de paarden vaak particulier koopt. En die particulier verteld vaak ook maar de halve waarheid.
Dus wie is dan de boosdoener ?
Dat hij zijn paarden retour neemt, vind ik alleen maar netjes

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:35

kana wat jij zegt is maar ten dele waar. Ja een handelaar koopt idd ook bij particulieren maar...... je hebt verschillende soorten handelaren en het is wel zo dat fokkers en goede handelaren de paarden met gebreken wat dan ook:rontgenologisch niet goed, stalgebreken, niet te rijden of gewoon te eenvoudig noem maar op ook weer kwijt willen en voor die paarden zijn ook handelaren waaronder v d Pol. Het klopt dus dat je bij deze handelaren ook fijne beesten kunt kopen want als bv. een paard op de foto niet goed is wil dat niet zeggen dat je er geen jarenlang plezier van kunt hebben. iedere waar heeft nu eenmaal zijn geld.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:56

Ik ben toen wezen kijken toen ik een paard zocht, maar had er geen goed gevoel bij. Heb toen dus geen paard gekocht daar. Nu ik dit zo lees ben ik daar heel blij om achteraf.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:26

In de tijd dat ik daar liep waren de paarden aardig goedkoop daar. (in de gulden tijd) Er werd ook een hoop van de markt gehaald.
En van hun gingen er ook wel eens paarden naar Zuidlaren. Die wou je helemaal niet hebben.
Ik heb een hele leuke tijd gehad daar, maar iets teveel "probleemgevalletjes" gezien daar.

mhtimmerwerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:19

dat ik kwam voor mijn merrie heeft v/d pol haar laten keuren voor ons (wij vonden dat toen ontzettend aardig) en zochten daar niets achter.
en tuurlijk zal ie ook goede paarden verkopen maar ik heb gewoon pech gehad

lupicor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:41

Hey,

las jullie berichten over van de poll in leusden.
ik heb ook enig ervaring met hem en ik kan jullie vertellen daar word je niet blij van.

het begon allemaal zoon 2 jaar gelden wij wilde een paard kopen, via via komen we bij ab en jah daar stond een paard , na er een aantal keer op gereden te hebben werd de knoop door gehakt en kochten wij dit paard, hij kon eigelijk gelijkwel gebracht worden.
2 weken later na er rustig aan mee gereden te hebben werd hij onregelmatig, dusdanig erg dat wij besloten het dier terug te brengen.

Alle paarden die er op volgden hadden problemen, met de rug , benen en gek in het hoofd.
we besloten ze dan ook een lagere tijd uit te proberen en als ze daar stonden waren er ook geen problemen die kwamen pas als ze bij ons thuis stonden.

zo ging het ongeveer 8 keer en iedere keer was er iets mis met de paarden en allemaal gingen ze weer terug.

vele paarden zijn in slechte conditie , komen ze op stal daar worden ze als eerste over het hout heen gejaagd hoe oud of hoe jong ze ook zijn, dressuur paard of spring paard.

het gevolg vele blessures die misschien niet meteen tot uiting komen maar wel leter als het paard op stal staat gevonden worden.

wij keken een keer op stal en daar stond een merrie zo mooi, kwam ze uit de stal bleek ze zo mager te zijn. ( was donkere stal)
ze was nog heel erg jongen moest nog zadelmak.
ze was zo mager omdat ze droes hadgehad en daar niet naar gekeken was. gewoon te belachelijk voor woorden.

aan het eind waren wij dit gedoe zo zat , en we hadden op dat moment een leuke ruin die een ook weer een probleem had namelijk het niet meer kunnen gebruiken van de hals.
nu hebben zij dit paard zo ver dat dat wel gaat en het paard ook nog gezond maar eigelijk hoort het zo niet.
natuurlijk je moet ze laten keuren dat weten we maar als ons veteld word dat ze gekeurd zijn en de papieren er zijn dan ga je er vanuit dat het goed zit.
(uiteindelijk zijn we veel te lang hier mee door gegaan maar we wilde graag een leuk paard dat echt bij ons paste en waar we verder mee konden komen.)
het is zelf zo erg geweest dat we bij een paard het verkeerde papier kregen en fotoos van weer een ander paard.

dus denk goed na bij het kopen, laat ze zelf keuren en kijk bij meerdere mensen voor paarden.

dit was onze ervaring met deze handelaar natuurlijk zijn er mensen die wel heel tevreden zij met de aankoop van hun paard , maar ik vond het wel belangerijk om dit te melden als waarschuwing.

groetjes

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:51

heet hij ad v/d pol? zoja dan weet ik wie je bedoelt iemand die ik ken handelde pony's die ze van hem had, mij viel op dat ze allemaal 'iets' hadden hetgeen lichamelijk hetgeen geestelijk. Of de persoon die ik ken gewoon de 'zielige' paarden koopt of dat ze allemaal wat hebben weet ik echt niet.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:47

Farouche schreef:
heet hij ad v/d pol? zoja dan weet ik wie je bedoelt iemand die ik ken handelde pony's die ze van hem had, mij viel op dat ze allemaal 'iets' hadden hetgeen lichamelijk hetgeen geestelijk. Of de persoon die ik ken gewoon de 'zielige' paarden koopt of dat ze allemaal wat hebben weet ik echt niet.

Ik ben een jaar of 3 terug via de persoon die jij bedoelt naar een merrie wezen kijken bij v/d Poll. We zijn bijna gelijk weer omgedraaid. Het was een 3 of 4 jarige merrie van Clavecimbel x Havidoff (of andersom, tis al weer een tijdje terug ). Geen idee wat ze met haar hoef hadden uitgevroten, maar hij was dichtgestopt me een of ander roze goedje en het zag er niet al te best uit .

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:24

men vorige paard kwam er ook vandaan, ze waren me alleen even vergeten te vertellen dat het een wever was...

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:15

De man verandert gewoon niet! Vijftien jaar geleden had ik het genoegen om kennis te maken met Van der Pol. Wij zochten een paardje en kwamen via, via bij hem terecht. Na een rit van 100 km kwamen we aan. Alles wat hij in de aanbieding had, mankeerde de meest uiteenlopende zaken aan.
We hebben hem verteld dat wij op zoek waren naar een gezond en vriendelijk paard en dat hij dat blijkbaar niet kon bieden. Maar, zo zei hij, er kwam binnenkort een paardje en dat was echt iets voor ons....Hij belde inderdaad. Wij weer vol goede moed naar Leusden. Stond daar een half blind paard dat als een wilde tekeer ging.
Van der Pol heeft nog het lef gehad om ons maanden te blijven bellen dat hij weer iets voor ons had staan. We zijn er nooit meer naar toe gegaan.

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:46

het is echt een hele apparte, 1 ding weet ik wel, ik koop er nooit meer een paard!

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:25

Ik ben er 1 keer wezen kijken, toen ik een jaar of 16 was. Een geweldig mooi paardje. Gelukkig nog een keer wezen kijken met ervaren mensen, het leek er toch verdacht veel op dat hij atactisch was.....

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:44

Waar zit die van de pol dan?
Er begint me iets te dagen...
Toen ik een paard wilde aanschaffen ging ik in eerste instantie volgens mij bij hem kijken naar een koffievos. Die bleek dampig...
Vervolgens stond er een Hafje bij hem in de wei, die heb ik gekocht toen in 1995.
Ik heb haar nog steeds en ze mankeert helemaal niks..

Achteraf hoorde ik van een meisje dat zij ook een paard bij hem had gekocht die van alles mankeerde..
Ik weet het dus niet zeker maar wellicht dat mijn Haf daar ook vandaan komt.
Ik heb haar nl 11 jr geleden gekocht op een aftands boerderijtje aan de provinciale weg tussen Woudenberg en Leusden..

Vreemd is wel dat dat mannetje van wie ik haar toen kocht toen al naar mijn mening hoog bejaard was....het is nu ruim 11 jr geleden....

Heeft iemand foto's van zijn terrein o.d.????