[GZ] Stalling in Tilburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

[GZ] Stalling in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:46

Hallo,

ik ben op zoek naar een stalling voor mijn C-pony in Tilburg.
Weidegang is erg belangrijk, ze moet elke dag buiten kunnen staan (met uitzondering van extreem slecht weer natuurlijk) en een (buiten)rijbak is ook fijn. Zelf uitmesten vind ik niet erg, ze moet wel binnen en buiten gezet worden en gevoerd worden.

Maximale prijs: E 130,- per maand.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:37

Waar ergens in Tilburg moet het zijn? Ik weet misschien wel iets in Tilburg- Noord, maar dat is zeker duurder dan 130 euro

Twaalf

Re: [GZ] Stalling in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:43

Ik heb je even gepb't.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:46

kijk eens op www.fabra.nl/stal het is wel in Loon op Zand, alleen het ligt echt op 200 meter van Tilburg af..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 22:08

Daar ben ik ook al geweest (mijn ex-buurvrouw staat daar nu), maar het stalgeld is daar boven de 130 zonder op wei zetten en het is voor mij te ver om te fietsen (vooral in winter).
Wel een erg mooie stal, als het dichterbij was geweest, had ik het wel geweten .

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:22

Moeilijk voor dat bedrag.. Denk dan toch dat je richting de dorpen moet gaan zoeken. Riel, Goirle ed. Tegenover manege Zandeind in Riel zit een stal die dacht ik een optie boden van in de zomers een loopstal en in de winter snachts op stal, en overdag naar buiten. En hadden dan wel heel veel faciliteiten (binnenbak, molen, springtuin etc.). Maar dat was ook duurder dan 130 dacht ik. Ik zou gewoon bij mensen die al wat paarden hebben staan in de wei aanbellen of ze geen plekje hebben. De pensionstallen die ik ken zijn allemaal veel duurder en met weinig weidegang.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:53

Thanks voor de tip .
Ik sta nu in Poppel, vlakbij Goirle, bij een boer.
Geweldig daar (behalve dat er een rijbak mist), maar vanwege het vervoer kan ik maar één keer in de week komen (als ik geluk heb twee keer). Daarom zocht ik iets dichterbij.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:35

En wat vind je van manege Hooijen. Dat kost je 90 euro voor stalling en nog eens 32 euro voor buiten zetten, dan staan ze wel de hele dag buiten. Tevens heb je dan nog een binnenbak(je) en een poetsplaats...

Het is niet super de luxe, maar wel een prettige stal denk ik.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 22:06

Josa:
lijkt me een leuke manege.
Maar bij die 122 zit voer (hooi en brok) en stro niet inbegrepen.
Helaas wordt het dan toch te duur...

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:27

Dat is waar. Moeilijk. Ik denk dat het verder in Tilburg stukken duurder is eerlijk gezegd.

Ik ben nl ook tijdje op zoek geweest naar een stalletje in of om Tilburg. Maar je wilt dus wel echt een stal? Of is een weitje met een stal erop ook goed? Wat zijn je eisen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:58

Ja, ik wil echt een stal...
ik ga deze week de Zeven Geitjes eens bellen.
Is super dichtbij (vijf minuten fietsen) en dan kan ik elke dag gaan.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 00:37

Die kost 180 euro per maand....

Dus daar haal je het ook niet mee... Is meer betalen absoluut geen optie? Daar heb je wel dagelijkse weidegang...

www.zevengeitjes.nl

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 13:48

Ik heb net gebeld naar ze.
Volpension is de enige optie die ze hebben.
Het probleem is dat ik het stalgeld voor het grootste gedeelte zelf moet betalen (plus hoefsmid, dierenarts en tandarts).
Zolang ik niet meer kan werken (omdat ze me niet inplannen ), kan ik dit niet betalen.
Ik kán het wel betalen, maar stel dat er iets gebeurt met mijn pony, dan kan ik niet met zekerheid zeggen dat ik dat ook nog kan betalen...

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:41

Ik begrijp je helemaal. Is er geen mogelijkheid een regeling met je ouders te treffen voor wanner er iets gebeurd, dat je dit wel gewoon terugbetaald in fases.

Of evt. bijlenen bij IB. Ik zag immers dat je studeerde.... is absoluut geen schande.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:36

Ik werk 32 uur per week, maar heb wel de afspraak met mijn ouders, dat als er iets met Spirit gebeurt en ik het niet kan betalen, dat mijn ouders het dan betalen. Misschien is het idd een optie om dat eens met jeouders te bespreken.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 17:15

Ik heb net met mijn moeder er over gepraat en ze vond het veelste duur. Mijn moeder denkt dat je hier in Tilburg voor 100 euro wel met buitenbak etc kan stallen .
Het is natuurlijk nogal een verschil met wat ik nu betaal voor een stal (50 euro in de maand met voer, stro, kuil/hooi, weidegang) en waar ik sta is inenten en bekappen erg goedkoop (11 euro voor inenten en bekappen/vijlen voor 8-12 euro).

Ik wacht nu even tot mijn vader thuis is, die is meestal wat meer bereidbaar om te onderhandelen.

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:31

Tja 5o euro is ook wel verschrikkelijk weinig..... Daar red je het nooit mee. Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar stalling in Tilburg / Oisterwijk of omgeving. Enige eis was een degelijke stal op een wei en dan wel vlakbij een buitenbak. Was behoorlijk moeilijk toch nog. Ik hoop dat je met je papa overeen kan komen.

vinac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:11

HE!

Misschien is Riel toch een optie?!! Als dat voor jou niet te ver fietsen is natuurlijk.
Daar betaal je voor een groot paard 150,- incl. alles en weidegang en buitenbak. Voor pony's ligt de prijs lager.

Groetjes en suc6!

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:15

Net als wat Vinac zegt kun je kijken.
En kunt eventueel mange de heideruiters bellen.
Als het goed is kost het 150 per maand. Zit voer, stro e.d. bij, je kunt vragen of ze daar je pony buiten willen zetten ( doen ze dan ook) Binnen en buitenbak en kunt goed buitenrijden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 13:27

Riel en manege de Heideruiters zijn echt te ver weg helaas, het scheelt mij net vijf minuten met de auto (ik rij er namelijk langs op de weg naar mijn pony).
Ik zoek iets in Tilburg, dat scheelt mij natuurlijk tijd en dat ben ik niet van de auto afhankelijk (aangezien mijn ouders allebei werken en een eigen auto kopen is nogal duur).

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:19

Ik denk niet dat je voor dat bedrag iets vind in Tilburg, ik sta met mijn veulen/ jaarling bij een hobbyboer en betaal daar 90 euro per maand, wel zelf mesten, er wordt gevoerd en binnen en buiten gezet. Maar als hij ouder wordt moet ik ook meer gaan betalen en dan red ik het denk ik ook niet met 130 euro.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:45

Waar ergens in Tilburg woon je?

Ik heb mijn paard een tijd bij Ad Wouters staan, dat is ong naast Manege Thielen (Tilburg Reeshof dus). Maar Ad moest weg wegens de nieuwe ringweg van de Reeshof naar de A58... Ook Pas-de-deux (wat nu de Mayhoeve heeft) heeft een tijd als plekje voor mijn paard gediend. Dat is echter veel te duur!

Op marktplaats stonden laatst nog wel wat plekken. Ook in Gilze, niet zo heel duur... Vriendinnetje van me heeft daar nu haar paardje staan.

Misschien handig om eens die site te bezoeken? Ow en naast manege Thielen zit ook nog een man (waar eerst Brouwer zat met al die haflingers) die pensionstallen heeft. Nu weet ik alleen niet hoe duur die is...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:56

Bedankt voor je tip.
Voorlopig zal mijn pony niet naar Tilburg verhuisd worden, mijn ouders zijn ineens omgeslagen en vinden het onzin om Urselin te verhuizen .

Edit: ik woon in de Reeshof

fjordmelody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:35

als je in de reeshof woont zal ik het op de vierbundersweg eens proberen daar zit ook een pensionstalling

Noemy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:43

Ik denk dat je dan toch het beste naar kleine prive stallen moet gaan zoeken, bij ons is er geloof ik niet echt plek en het is nog steeds erg ver voor je (ook in poppel) Ik betaal voor mijn stalling nu 80 euro per maand, is echt niet veel voor een groooooot paard.

Verder weet ik zo niks.. als ik iets weet zal ik het je laten horen!