merrie met veulen zonder stal. HELP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BonnieSP

merrie met veulen zonder stal. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 23:43

HELP!!!!!!!!!

mijn merrietje is drachtig en dat wist ik niet want ik had haar niet laten dekken maar dat heeft een jonge haf voor me gedaan.

nu sta ik op een leuke stal maar als mijn merrie bevallen is moet ik meteen 110 euro per maand betalen voor de stalling van het veulentje en ik heb alleen geld om 1 paard te onderhoudenen mn merrie kost 170 dus ik moet een anderen stal maar wel snel met mn veulen.

WIE KAN ME HELPEN! kan dr niet van slapen

(ps in de omg st pancras , alkmaar noord-holland)

Blackmystery

Re: merrie met veulen zonder stal. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:46

sultan22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:02

plaats ook een advertentie op marktplaats!!
Succes!!!!

sultan22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:03

wel vreemd dat je dan ook al zoveel moet betalen voor het veulen terwijl eigenlijk een veulen nog bij zijn moeder drinkt enz.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:04

Ik vind het schandalig dat je ook nog € 110,00 zou moeten betalen voor je veulen! Het eerste half jaar staat hij/zij toch nog bij zijn moeder...

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 00:05

mijn idee maar ze vind dat ie al gouw met de pot mee eet maar ik vindt dat ie dan eet wat de moeder niet meer eet om het te voeden

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:14

Kijk eens op marktplaats.
Stom dat je extra voor dat veulen moet betalen,hij staat toch bij zijn moeder in de stal.
Groetjes Debby

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:09

Kun je anders niet zelf een tijd veulenbix bijvoeren totdat hij naar de opfok kan? Bovendien komt de lente eraan en dan kunnen ze lekker op het land. Wat een onzin om 110 euro extra te vragen.

Wanneer moet ze bevallen? Je zou voor de zomer anders ook een wei met schuilstal kunnen proberen te regelen. Na de zomer zou hij of zij dan in de opfok kunnen of je kunt hem natuurlijk verkopen.

Heel veel succes Er zitten in omgeving Pancras gelukkig genoeg stallen.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:40

110e is teveel, het is wel zo dat een paard met veulen meer stro en voer kost maar 110e maakt ze echt niet op in een maand!

suc6 met zoeken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:54

wat belachelijk zeg!!

bij mijn stal worden meerdere veulens geboren en daar betalen we niets extra`s voor.
pas als het veulen een eigen box nodig heeft betaal je de normale huur.

je gebruikt niets meer dan anders,je stro is hetzelfde en het veulen drinkt bij de moeder!

kan je niet praten met de stalhouder en dat je zelf extra bix of iets koopt en dus zelf wat bijvoerd?

hele rare regeling zeg! 110 euro!!!

wij betalen ook niets extra`s voor de wei,en je mag nog apart staan ook als je dat zou willen.

lijkt me hier eerder een kwestie van hekel aan veulens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:01

Voor een veulen betaal je bij ons ook niks,teminste niet zolang hij geen eigen stal heeft.Het voer ,de veulen brok moet je dan wel zelf betalen.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:04

Waar is je merrie gedekt? In de wei op de pensionstal? In dat geval is je pensionhouder heel fout bezig. Hij had moeten weten dat je een hengst niet bij een merrie in de wei kan zetten. Jij wilde helemaal geen veulen en dan krijg je er toch één door zijn fout. Je maakt extra diereartskosten door hem. Kan minder intensief trainene door hem en het is ook nog maar de vraag of het veulen wel goed verkoopbaar is. Dus ipv dat jij extra stalkosten moet betalen zou ik hem aansprakelijk stellen. Vind niet alleen dat je gratis stalling moet krijgen maar ook dat hij de bijjkomende kosten moet betalen.

Is je paard nu gedekt buiten de schuld van de pensionhouder om, bijvoorbeeld omdat jij zo slim bent geweest door de paarden zelf bij elkaar te zetten, dan vind ik wel dat hij een extra bedrag mag vragen. Als is 110 euro wel veel. Je moet niet alleen kijken naar wat hij eet maar de stalhouder heeft op deze manier ook meer werk met het uitmesten van de stal, het naar de wei brengen van de paarden. Hopelijk kun je dan via marktplaats een plekje vinden wat goedkoper is. Vraag ook eens bij de rijvereningen in de buurt of die nog een plekje weten.

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 20:55

alle bijkomstig heden zoals biks betaal ik zelf en x tra stro krijgt ze niet eens. ik wil zelf mesten en zelf laat ik ze ff los.

ik kocht haar zo waar ze stond wisten ze ook niet dat ze drachtig was want de hengst was 1 en werd meteen geruint. hij is een uitzondering geweest zo snel al vruchtbaar?!

ze mag er natuurlijk wat voor vragen als ze meer doet (is (nog) niet zo ik kom zelf vaker)of kosten maakt maar 110 vind ik veel 50 komt eerst.

(ps veulentje moet nog komen maar wil wel een stal voor die tijd regelen)

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:59

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:01

Plaats een advertentie op Marktplaats, Speurders of hier bij Diensten.
Succes met zoeken en met de geboorten én met het veulen!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:04

Verplaatst naar EA Diensten.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:13

vind het niet meer dan billijk dat je meer moet betalen. een merrie heeft op het laatst van de dracht en tijdens het zogen meer (goed) voer nodig. en ook stro heb je meer nodig. met zijn tweeën in de stal wordt een kliederbende als je het niet goed droog houdt met genoeg stro.
110 euro vind ik wel overdreven veel

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:19

Citaat:
ik kocht haar zo waar ze stond wisten ze ook niet dat ze drachtig was want de hengst was 1 en werd meteen geruint. hij is een uitzondering geweest zo snel al vruchtbaar?!

Dan had je eigenlijk met hun een regeling moeten treffen... Hier had jij geen rekening mee gehouden en het was niet jou fout.
Jonge hengsten kúnnen nou eenmaal snel dekkken, dat behoor je te weten. (de vorige eigenaar dan)
Misschien kun je nu nog wat regelen, maar het is wel laat.

sterkte

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:24

luxje schreef:
vind het niet meer dan billijk dat je meer moet betalen. een merrie heeft op het laatst van de dracht en tijdens het zogen meer (goed) voer nodig. en ook stro heb je meer nodig. met zijn tweeën in de stal wordt een kliederbende als je het niet goed droog houdt met genoeg stro.
110 euro vind ik wel overdreven veel

ik ben het niet met je eens.

dat extra voer is merrie brok,dat moet je also zelf kopen!

en waarom heb je meer stro nodig?
ik heb altijd een lekker dik en schoon bed,en een veulentje maakt het echt niet zo erg vuil hoor!

bij mij op stal staan ook dit jaar weer 2 merries met bolle buiken,en gelukkig staan we op een goede stal die geen extra kosten rekend.

ik vindt het echt belachelijk dat er 110- euro gerekend gaat worden voor een veulentje dat bij zijn moeder drinkt,en een paar keutels neerlegt.

of je moet een dubbele box krijgen??

maar een groot paard [ruim 165cm] past makkelijk met veulen in een box van 3x3
voordat zo`n veulen erg groot is staat het op de wei.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:11

Vind het onzin meteen als het geboren is 110 extra vragen. Het eerste jaar of zoiezo de eerste paar maanden drinkt, en staat het toch nog bij zijn moeder, op stal..

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:56

ik vind het ook raar, even offtopic: had jij niet eerst joery?? die stond bij noska's huifkar centrum... ik reed toen op silvia
ik weet niet zeker maar misschien kan het bij de flowerranch.. daar verzorg ik nu, haflingerfokkerij, staat ook een arabier en er is nu een box leeg. is in waarland, vlakbij noska enzo. als je wil wil ik het wel vragen voor je moet je even pb sturen

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:02

Dat heb ik ook nog nooit gehoord..
Mijn merrie stond voor 110 en na een half jaar moest ik 60euries betalen voor het veulen ..
nu is het een jaarling en betaal ik 150 all incl.
Ik vind het nog al raar, ik zou idd snel een andere stal zoeken, want dit is echt onredelijk!!
Succes!!

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:01

Ik zou daar zoiezo al weggaan om de reden dat ze €110,- voor je veulen vragen...Is de grootste onzin zeg, wat een service..

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:42

ze is er op terug gekomen en ik hoef nu maar 50 euro te betalen...Pfieuw, gelukkig maar! *o/*

@ ingeuh ik had joerie dat klopt maar ik kon mn merrie terug krijgen dus . en mn toenmalige bijrijdster wilde hem graag kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:50

super! wat heeft nou gemaakt dat ze op de beslissing is teruggekomen?