Gezocht: stalling in Amsterdam en omgeving Amsterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

falco13

Gezocht: stalling in Amsterdam en omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 12:49

Ik ben opzoek naar een goede stal in of in omgeving van Amsterdam voor mijn paard. mijn voorkeur gaat uit naar een stalling met binnenbak, maar het is geen pre. Wie weet er meer? Laat het me weten.

kojack

Re: Gezocht: stalling in Amsterdam en omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:17

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:36

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:48

-> GZ Diensten

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:42

Ik weet niet waar je in Amsterdam woont, wat je maximaal aan stalling wil betalen en welke faciliteiten je nog meer wilt, maar misschien is stal Knap iets?

www.hps-knap.nl

Zietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:15

Ik sta zelf op stal Wennekers en dat is echt een leuke stal. Ze hebben een heleboel faciliteiten en het is niet duur! Ze zitten alleen wel in Aalsmeer maar goed bereikbaar vanuit Amsterdam....
www.stalwennekers.nl
Of de Hollandsche Manege, die zit midden in de stad! Die is wel wat duurder.
www.dehollandschemanege.nl

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:22

Zietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:41

Dat waren wel Vincent zijn plannen als ik het goed heb begrepen....

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:10

Zietje schreef:
Dat waren wel Vincent zijn plannen als ik het goed heb begrepen....

ik heb ze gemaild (naar het mailadres dat op de site staat) maar ik krijg helaas geen reactie.
Echt jammer want ik woon letterlijk naast de hollandsche manege en ik wil best 100E pm meer betalen voor mn paard naast de deur .

ik ga zondag kijken bij www.stal-amstelhoeve.nl dat is volgens mij wel te doen.
Tram 6 stopt voor mijn deur en die gaat naar amstelveen, dan zet ik daar n fiets en fiets ik vanaf daar naar de stal.

't is iig betaalbaar (240E pm incl voer etc) en wat ik van de site zie ook wel mooi.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:28

Laat je het even weten als je een reactie heb biep? (Weet trouwens niet of ik daar wel zo graag zou willen staan, maar dat is weer een ander verhaal).

Kahmann lijkt me trouwens ook wel fijn: http://www.stalkahmann.nl/

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:17

Pluutje schreef:
Laat je het even weten als je een reactie heb biep? (Weet trouwens niet of ik daar wel zo graag zou willen staan, maar dat is weer een ander verhaal).

Kahmann lijkt me trouwens ook wel fijn: http://www.stalkahmann.nl/

waarom niet pluutje ? (het is ook echt meer omdat ik per 1 feb. mn stal uit MOET en dit het enige is in redelijke prijsklasse waar ik op korte termijn terecht kan en wat enigszins bereikbaar is (tram naar amstelveen, fiets daar stallen en op de fiets naar ouderkerk))

kahmann is helaas voor mij als student echt onbetaalbaar (en te ver weg, de hollandsche manege is meteen dichtbij dus heb ik meer tijd om extra te werken om het te kunnen betalen haha)

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:39

Nou ja, ik weet niet of er verder veel gaat veranderen. Maar er zijn nu geloof ik best veel lessen, in allebei de bakken, dus kun je niet altijd terecht. Geen longeer/losgooi bak, geen stapmolen, solarium, spuit plaats met warm water. Maar kom er nooit meer, dus echt betrouwbare informatie is het misschien niet.

Is manege de ruif niets voor je? Is ook niet goedkoop, maar ook niet zo ver(iig dichterbij dan ouderkerk lijkt mij). En daar zijn ook genoeg leuke bijrijdster te vinden(of heb je er inmiddels al 1?).

Weet zoizo niet of je bij de Hollandsche al per 1 feb. terecht zou kunnen(weet niet of het alleen plannen zijn of dat het echt al zo is), bij de Ruif in ieder geval wel.

giulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:42

ik zit met het zelfde probleem ik sta in broek in waterland maar het vergt zo veel tijd heen en weer dus ben ook al heel lang op zoek naar iets anders als het gevonden is meld het dan !!!!

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:59

Pluutje schreef:
Nou ja, ik weet niet of er verder veel gaat veranderen. Maar er zijn nu geloof ik best veel lessen, in allebei de bakken, dus kun je niet altijd terecht. Geen longeer/losgooi bak, geen stapmolen, solarium, spuit plaats met warm water. Maar kom er nooit meer, dus echt betrouwbare informatie is het misschien niet.

Is manege de ruif niets voor je? Is ook niet goedkoop, maar ook niet zo ver(iig dichterbij dan ouderkerk lijkt mij). En daar zijn ook genoeg leuke bijrijdster te vinden(of heb je er inmiddels al 1?).

Weet zoizo niet of je bij de Hollandsche al per 1 feb. terecht zou kunnen(weet niet of het alleen plannen zijn of dat het echt al zo is), bij de Ruif in ieder geval wel.

mmm, als ik een bijrijdster kan vinden die 100E p/m bij zou willen betalen is het wel te doen (die zou dan ook wedstrijden mogen rijden etc.) maar geen idee of daar vraag naar is?

bij amstelland hebben ze nu wel longeer/losgooiding en ook n stapmolen en ook spuitplaats met warm water.
maarja, ver is het wel, dus ik heb 'm liever dichterbij.

maar als tussenoplossing moet t maar even... mn paard past niet in mn kamertje

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:04

Hoi,

Ik sta op stal amstelhoeve met mijn pony en dit bevalt mij uitstekend.
Je paardje krijgt 5x per dag eten, als je het wilt kan hij in de stapmolen gezet worden, er is een binnenbak 20 x 60, een buitenbak 20 x 60 een mooie longeerkraal, een springweide en een losgooibak, 2 solaria, spuitplaatsen met warm en koud water en een gezellige kantine. Je kan altijd lekker rijden en het is nooit superdruk. Er worden veel wedstreijden georganiseerd en de sfeer is super.

Zelf kom ik uit almere hierheen, en als ik werk(in amsterdam) ga ik na mijn werk je bent er zo

groetjes Kim

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:08

Tuhan schreef:
Hoi,

Ik sta op stal amstelhoeve met mijn pony en dit bevalt mij uitstekend.
Je paardje krijgt 5x per dag eten, als je het wilt kan hij in de stapmolen gezet worden, er is een binnenbak 20 x 60, een buitenbak 20 x 60 een mooie longeerkraal, een springweide en een losgooibak, 2 solaria, spuitplaatsen met warm en koud water en een gezellige kantine. Je kan altijd lekker rijden en het is nooit superdruk. Er worden veel wedstreijden georganiseerd en de sfeer is super.

Zelf kom ik uit almere hierheen, en als ik werk(in amsterdam) ga ik na mijn werk je bent er zo

groetjes Kim

jij hebt waarschijnlijk wel 'n auto of niet ?

met het OV is echt n ramp, dan zou ik elke keer een uur van tevoren 1 of andere belbus moeten bellen en 4x moeten overstappen (vanaf amsterdam overtoom).

te fietsen lijkt me ook erg ver...

ik ga het nu zo proberen: met de tram vanaf v. baerlestraat naar Amstelveen binnenhof, daar ergens mn fiets stallen en elke keer vanaf daar heen en weer naar de stal fietsen.
Hopelijk werkt het!

of misschien dat er daar mensen zijn die vanaf amsterdam rijden en ik af en toe (tegen vergoeding mee kan rijden).
scheelt weer een hoop tijd.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:13

Hoi,

Nou mijn planning was om me rijbewijs al te hebben. Helaas dacht de examinator daar anders over, ik ga nu 3 februari weer afrijden en als ik me rijbewijs heb zouden we kunnen kijken of je af en toe met mij kan meerijden. Openbaar vervoer vind ik inderdaad ook niet handig daar, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet uigebreid gekeken daarvoor

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:22

Amstelland heeft ook een wachtlijst trouwens.

Ik heb ook nog een tijdje bij Vredeshoeve gestaan:http://www.vredeshoeve.nl/ Is heel anders dan de Ruif/Amstelland/Amstelhoeve etc, maar misschien is het iets voor de TS.

Over dat bijrijden: misschien is 100 euro wel veel. Zeker als je op een manege staat, omdat je dan soms de regel hebt dat bijrijders veplicht een abonement moeten hebben.

Ben wel benieuwd hoe lang jij erover doet om naar Amstelhoeve te komen, wil je me dat laten weten als je er geweest bent?

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:29

ja amstelland had ik ok al naar gekeken, net ook gebeld, maarja een wachtlijst van 1,5 jaar

100E leek me ook erg veel, maar zoveel zo het moeten zijn om rendabel te zijn (tenzij het zo dichtbij is dat ik meer kan werken, zoals bijv. bij de Hollandsche Manege).

Ik zal het je even laten weten als ik er geweest ben.

Volgens 9292OV.nl is het ca. 20 min met de tram (zou ook met de metro kunnen is denk ik sneller) vanaf de van baerlestr. en dan denk ik nog 10-20min. fietsen.

Pluutje: hoe doe je het nu dan, met de fiets? Ik heb al wel mn rijbewijs, maar helaas nog geen eigen auto. (zowieso lijkt amsterdam me vreselijk om te rijden!)

iig succes 3 febr!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:32

Ik rijd een paard bij op manege de Ruif, is voor mij een kwartiertje fietsen. (woon vrij dichtbij jou, bij het Suriname plein in de buurt), met de bus kan ook, vanaf het Hoofddorp plein met de 145(of was het nou 154?haha), die stopt voor de manege.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:34

Ik wordt nu door mijn vriend en mijn bijrijdster gehaald en gebracht. Amsterdam is niet erg om te rijden hoor, ik rij er nu voor mijn examen, ik heb ook in het gooi gereden dat is echt vreselijk.

Er zijn om amstelhoeve volgens mij best veel mensen die uit amsterdam komen misshcien dat je wat kan regelen.

Als ik me rijbewijs heb kunnen we even kijken wat we kunnen regelen

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:38

Pluutje schreef:
Ik rijd een paard bij op manege de Ruif, is voor mij een kwartiertje fietsen. (woon vrij dichtbij jou, bij het Suriname plein in de buurt), met de bus kan ook, vanaf het Hoofddorp plein met de 145(of was het nou 154?haha), die stopt voor de manege.

oke dat is ook erg handig!

pfff als ik nou gewoon eens een loterij won ofzo dan kocht ik een minicooper en ging ik gewoon met de auto.

Tuhan, dankjewel
ik ben erg benieuwd, zondag ga ik kijken, ik hoop echt dat het bevalt (ik ben wel een beetje bang dat ik daar als vreemde eend kom: 19jarige die nog steeds in d'r pony tijd zit en helemaal niet zulke chique stallen gewend is )

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:40

Haha nou ik ben 22 jaar en heb ook een pony, moest vroeger alles zelf doen, dus voelde me ook een vreemde eend, maar ze denken daar absoluut niet zo hoor

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:43

Volgens mij is Amstelhoeve wel een relaxte stal hoor. En anders moet je je er gewoon niets van aantrekken. Ik reed ook nog op een pony toen ik 19 was hoor(terwijl ik ook nog eens 1.83 ben ). Volgens mij staan er ook nog andere bokkers trouwens.

En anders kun je altijd een keertje bij de Ruif komen kijken.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:46

Tuhan schreef:
Haha nou ik ben 22 jaar en heb ook een pony, moest vroeger alles zelf doen, dus voelde me ook een vreemde eend, maar ze denken daar absoluut niet zo hoor

haha dankje, dat is een hele geruststellende gedachte !

ik ben maar 1,62, dus dat scheelt wel.
(nu alleen nog hopen dat mijn pony nog weet wat rijden is, ze staat al 3 maanden stil vanwege 'scheidingsaffaire' op mijn huidige stal (vandaar dat ik zo snel weg moet) en omdat ik net een pin in m'n voet heb gehad, maar dat zal vast wel goed komen, lang leve de cap )