veearts in bodegraven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

veearts in bodegraven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 18:39

hallo,
Heeft iemand van jullie ervaring met de veeartsenpraktijk in bodegraven? star moet er nml binnenkort heen en ben benieuwd hoe het daar gaat en of jullie er positief over zijn. de vorige veearts heeft nml gezegt dat we hem moeten laten afmaken maar dat willen we dus niet.

Doei!

Gira

Re: veearts in bodegraven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:45

Ik ben ook een tijdje 'klant' geweest met mijn vroegere pony's in Bodegraven en moet zeggen dat ik altijd heel erg tevreden geweest over hun manier van omgaan met mijn pony's.
Het is echt de beste kliniek in de buurt!
Wat is er dan met je pony/paard dat de veearts zei dat ie afgemaakt moet worden?

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 18:50

hij heeft een hele tijd geleden een peesklap gehad. maar toen hadden we hem nog niet. we hebben 9 maanden op de verharde weg gestapt maar zijn sinds januari weer aan het werk. daarna moesten we helaas al 2 keer terug naar de veearts. maar die heeft elke keer gezegt dat we m moeten laten afmaken. dus daar gaan we liever niet meer heen. hele verhaal kan je hier lezen. viewtopic.php?f=3&t=410926 moet je maar links kijken wat ik geschreven heb zeg maar.

maar bedankt in ieder geval!
Doei

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:07

ik woon er vlakbij en vind het een prima kliniek!! ze staan je goed te woord, blijven zoeken tot ze alles geprobeerd hebben en geven goede zorg aan paarden. ik kan alleen maar positief zijn!

Gira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:29

Ik heb niet veel verstand van de consequenties van een peesklap, maar ik wens jou en je paard veel sterkte toe. Wanneer gaat ie naar de kliniek in Bodegraven?
Laat nog maar even weten hoe het afgelopen is!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:41

Emmeloord schijnt the place to be te zijn voor botten/pezen en gewrichten...

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:45

Iedereen heeft z'n persoonlijke voorkeur qua kliniek. Ik persoonlijk heb alleen maar positieve ervaringen met de kliniek in Bodegraven (ben er helaas ook met een peesblessure geweest).

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:02

Ik heb ook bij de kliniek in Bodegraven gelopen maar ben er niet zo heel erg tevreden over. Op stal was er een diagnose gesteld, die achteraf niet goed bleek te zijn toen ik toch maar voor de zekerheid naar de kliniek ben gegaan omdat ze maar kreupel bleef. Ben er een paar keer geweest, moest eens in de 6 wkn terug voor controle. Vond ze tamelijk vaag in de antwoorden wat er nou loos was en moest mn paard daar maar laten beslaan door hun smid voorlopig ?? dus dat heb ik de eerste keer heel braaf gedaan, was een hele dag kwijt met heen en weer rijden en wachten, alleen ik heb geen veearts gezien tijdens het bezoek daar aan de smid en van speciaal beslag was ook niet erg sprake, dus heb het mn eigen smid de keer erna gewoon laten doen.

Ik heb ook bij van Schie/ van Toor in Wassenaar gelopen, daar ben ik wel tevreden over, ondanks de prijs. Toch zou ik de volgende keer weer naar Utrecht gaan, daar ben ik errug tevreden over !!

Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur ! suc-6 ermee en laat nog even weten wat jouw mening is !!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:12

Het kan ook wel eens schelen welke da je daar krijgt trouwens..

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:25

Misschien handig om de zoek-functie te gebruiken. Deze discussie is ook al meerdere malen op Bokt gevoerd. Veel succes met je paard.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:31

Mijn vorige paard is daar een aantal jaren geleden geopereerd aan een achterbeen.
Dat is weer 100% geworden.
Aardige mensen en goede begeleiding.

Mijn paard is toen geholpen door Leendert Jan Hofland. Ik heb begrepen dat er veel sportpaarden in die kliniek geholpen worden.

Succes.

Christina

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:28

Ben heel tevreden over Bodegraven!!
Mijn paard heeft daar in het verleden een ocd operatie gehad en gisteren een behandeling voor longproblemen.
Een kennis van me had haar paard bijna naar de slager gestuurd op advies van een dierenarts en is toen voor een second opinion naar Bodegraven gegaan.
Haar paard loopt nu weer wedstrijden.
En als je iets niet duidelijk is: vragen staat vrij.

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:34

Mijn vriendin is er ook geweest met haar pony en ik ben ook meegeweest. Vond het er erg netjes, de mensen ware heel aardig en legden alles uit enz. Ook na de conclusie mochten we meekijken op de echo zodat we ook konden zien wat er precies verkeerd was enz...
Ik heb er verder nix op aan te merken Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:05

Ik ben er ook met twee paarden geweest en tevreden over de behandeling.
Je moet gewoon veel vragen.
Ik denk dat iedere kliniek wel zijn voors en tegens heeft.De meeste klinieken in de randstad zijn wel goed.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 07:57

bedankt voor al die reacties! Lachen stelt me allemaal wel ergens een beetje gerust.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:16

Leendert_jan is absoluut een hele goede DA.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:15

Op zich een prima kliniek alleen ik vind persoonlijk dat ze erg makkelijk en vlot overgaan tot inspuiten bij gewrichtsproblemen..

De service en zorgvuldigheid is per arts verschillend daar dat vin ik ook wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:02

Ik kom ook al jaren in Bodegraven (helaas iets te vaak naar mijn zin). Mijn paard gaat er nu nog naar de smid omdat hij nogal lastige voeten heeft. Kortom, hier een tevreden klant.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:38

Mocht je naar Bodegraven willen/moeten, ga dan zeker naar Leendert-Jan! Hij heeft mijn paard gekeurd, ben wel tevreden maar zelf ga ik er niet meer naar toe. Ik heb nu, 6 maanden na keuring, problemen met mijn paard ... Het vertrouwen in hen is wat weg gezakt. Zelf ben ik erg tevreden over Schalkwijk (DAP Krommerijnstreek)! Jan Kroese, top DA! Mijn paardje (ataxie, kreupel achter, overbelaste bilspier) is voor een scintigrafie naar de Lingehoeve (deel in Lienden) geweest. Behandeld door Henk vd Veen. Ook een top DA! Ik zou voor één van de laatste kiezen als ik jou was.
Zoals ik lees is je paard door je huidige DA "opgegeven" hoe rot dat ook klinkt. Voor een second opinion zou ik naar de Lingehoeve gaan. Hier hebben ze de nieuwste en de beste technologie. Zijn ze erg behulpzaam. En ze zoeken door tot de wat hebben. Ze hechten ook geen waarde aan eerdere diagnoses, ze beginnen met een open mind...! Dat laatste vind ik een erg belangrijke eigenschap!
Voor meer info, PB maar.

Sterkte!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:27

Paradiso schreef:
Mocht je naar Bodegraven willen/moeten, ga dan zeker naar Leendert-Jan! Hij heeft mijn paard gekeurd, ben wel tevreden maar zelf ga ik er niet meer naar toe. Ik heb nu, 6 maanden na keuring, problemen met mijn paard ... Het vertrouwen in hen is wat weg gezakt. Zelf ben ik erg tevreden over Schalkwijk (DAP Krommerijnstreek)! Jan Kroese, top DA! Mijn paardje (ataxie, kreupel achter, overbelaste bilspier) is voor een scintigrafie naar de Lingehoeve (deel in Lienden) geweest. Behandeld door Henk vd Veen. Ook een top DA! Ik zou voor één van de laatste kiezen als ik jou was.
Zoals ik lees is je paard door je huidige DA "opgegeven" hoe rot dat ook klinkt. Voor een second opinion zou ik naar de Lingehoeve gaan. Hier hebben ze de nieuwste en de beste technologie. Zijn ze erg behulpzaam. En ze zoeken door tot de wat hebben. Ze hechten ook geen waarde aan eerdere diagnoses, ze beginnen met een open mind...! Dat laatste vind ik een erg belangrijke eigenschap!
Voor meer info, PB maar.

Sterkte!

Een kennis van me was naar De Lingehoeve geweest, paard afgekeurd, stond op de nominatie om geslacht te worden.
Voor second opinion naar Bodegraven geweest en hij loopt weer wedstrijden.
Dus bij elke dierenarts zal het wel wat zijn.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:36

Wat ik zelf voor ee SO ook wel een goede vind is De Vallei in woudenberg. Daar werken ze nu ook met een themoscan en Gert Jan den Heijer heeft al veel paarden (waaronder die van mij) weer aan de praat gekregen. Plus super vriendelijke service en een kliniek die echt de tijd voor je neemt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:57

Ik heb ook goede ervaringen met de kliniek. Wel een beetje lopende bandwerk en daardoor loopt de communicatie niet altijd even lekker (lees terugbellen en vragen stellen) maar denk dat je dat overal wel hebt waar het druk is.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:37

jah daar ben ik denk net een maandje gelede geweest..
Het is opzich wel leuk om mee te maken hoor..
maar ze helpen daar 2 mensen tegelijk
en bij ons had die man zich niet eens voorgesteld...
dus jah da was wel beetje jammer... Maar opzich wel leuk om mee te make Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:18

ik heb er stage gelopen, mooi bedrijf, goede artsen, goede aperatuur, kortom een mooie en goede praktijk. kijk op http://www.dapbodegraven.nl

verder vind ik de kliniek in kootwijkerbroek ook goed, vooral voor keuringen zijn ze de kliniek bij uitstek. http://www.paardencentrum.nl/

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:05

Ook ik heb goede ervaring met Bodegraven.
Ik was er een tijdje geleden ( helaas ) kind aan huis.
Ze helpen je goed en zijn duidelijk, zo niet dan moet je er gewoon naar vragen.
Er zijn daar meerdere artsen een fysio, een manueel therapeut en een goede smid, alles bij de hand.
Wat wil je nog meer?

Sterkte met je paard!! OK dan!