Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kadengkadeng

Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 12:39

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een opfok voor een hengstveulen van 8 maanden waar hij over 2 weken terecht kan. Ik heb in omgeving Almere al een aantal stallen gesproken maar zij hebben of geen plek over 2 weken (ook niet eerst op stal), of je mag je paard niet uit de groep halen, of ze zijn erg duur (300+ euro).

Weten jullie misschien iets?

Liefst een gemengde groep
Mag ook aan huis zijn
All-in
Maximaal 250 euro incl btw
Liefst niet verder dan 35 minuten vanaf Almere Buiten

Al gesproken:
Stal Paardenvreugd
Stal Wolfs
Lelymare
Zonnehoeve
Stal Oostvaarder
Stal Hermus
Stal Linneaus
Stal SophieBella

Cioccolato

Re: Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:42

Je zoekt pension en geen opfok.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:48

Okee, ik heb gelezen dat hij 8 maanden is. Maar dat blijft hij niet. Zo lang hij hengst is lijkt een gemengde kudde mij een onmogelijke wens. Waarbij ik uitga van "opfok" als in: een plek om je paard in de groep te zetten tot hij een jaar of 3 is.

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:06

Met dit budget zou het mij verbazen als je een plekje kan vinden in deze regio.Sowieso staat veel al vol en als ze wel direct plek hebben dan wil je er ook niet staan denk ik. Als je hem laat ruinen en je budget wat ophoopt voor all in óf doe het zelf gaat dan denk ik dat je wel mogelijkheden kan vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:13

Waarom op maximaal 35 min?

Het beste zit altijd ver weg en je hoeft echt niet dagelijks langs te komen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:43

Met gemengde groep bedoelt TS eerder veschillende leeftijden denk ik ipv een groep merries / hengsten.

Ik weet niet of een opfok bedrijf nu nog een enkeling inschaart met 8 maanden in een bestaande groep. Dat wordt dan het pispaaltje....
Hier gingen ze dan eerst met 1 maatje samen, als ze vrienden zijn gaan ze samen bij de groep, maar liefst wel als ze het land opgaan. dan hebben ze genoeg ruimte om weg te komen indien nodig...

En bij de meeste opfok mag je je bverulen er ook niet uithalen, wat ik vrij logisch vindt. Er is altijd gedoe als iemand 1 uit een groep van bv 8 jonge dieren wil halen, óf ze lopen los, of er zit er 1 vast...of je kunt ze niet meer vangen daarna... hier kwamen ze er alleen uit met de smid, verder niet.

Je hoeft er toch ook niet elke dag heen? Als je wel meer wilt doen zul je denk ik toch bij iets kleins aan huis terecht komen of in pension, al is dat voor een dier van 8 maanden wel erg sneu en doet hij niet veel sociale vaardigheden op.

lastig hoor! veel succes met een plekje vinden.
Waar staat hij nu dan , aangezien hij vandaag aankomt lees ik in je andere topic, kan hij daar niet blijven misschien?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:02

FA --> ED

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:00

Aanvullend op mn post is een paddock paradise idee misschien wel wat. Soort pension maar meer bewegingsvrijheid richting opfok.
Alleen dan zou ik wel gaan castreren zometeen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 15:41

Maar een PP voor 250,- die geschikt is voor een jonge ruin/hengst, dat is ook een uitdaging om te vinden.

Wellicht niet wat je zoekt, afstand, type opfok etc, maar ik was onder de indruk van de Lindehoeve. Kon zonder problemen de weide in om het jonge paard te bezoeken, eruit halen en iets mee doen is echter niet de bedoeling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 16:32

Nee daarom. Er wordt voor opfok prijzen een pension of pp gezocht in idee. Dat gaat nooit werken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:05

Dat is er niet. Heel simpel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:34

Vind dat zo fout dat men zo weinig aan een goede start van een paard wil besteden. Mag allemaal niks kosten terwijl het 1 van de belangrijkste periodes is in hun leven om zowel fysiek als lichamelijk gezond en sterk te worden zodat ze later lang mee gaan en je er als ruiter veel plezier mee kan gaan beleven.
Dit en de basis aan leren. Bezuinig daar a.u.b niet op!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:36

Informeer eens bij Menschool Soest.
Kleinschalig en heeft momenteel een groep met jaarlingen & eentje met twenters waar ook wat oudere volwassen dieren bij staan.

Staan wel jaarrond op de wei met schuilmogelijkheid. Je paard eruit halen om te wandelen oid is geen optie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:52

Mijn ervaring is dat goede opfok adressen voor hengstveulens al heel snel vol zitten en je er later ook nauwelijks meer tussen komt omdat ze vaak maar 1x inscharen en de groep dan voor de rust gelijk willen houden tot ze met hun 3 jaar naar huis gaan.
Je maakt wat meer kans met zomerweide voor hengsten, als je er dan op tijd bij bent heb je nog kans dat je wel ergens terecht kunt.
Wil je meer pension gericht in een koppel zal je waarschijnlijk op tijd moeten gaan castreren.

Wat je nog zou kunnen proberen is om iemand te vinden die een maatje zoekt voor een eigen hengstveulen om samen op te groeien, misschien via marktplaats ofzo.

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 09:04

Maximaal 35 minuten vanaf Almere omdat ik zwanger ben van onze 4de en afhankelijk ben van oppas om naar mijn paard te kunnen. Als ik dan al 2 uur kwijt ben aan reistijd dan wordt het lastig om te gaan. Tussen de 200 en 250 euro is een hele normale prijs voor opfok, ik begrijp de commotie daaromheen niet. De stallen die duurder zijn dat zijn inderdaad de Paddock Paradises of pensionstalling. Maar opfok is gemiddeld onder de 250 euro. Ook hier in de buurt...

Ik zoek geen pension, waarom wordt dat gezegd? Omdat ik zeg all-in? Opfok is altijd all-in, dus niet zelf mesten of voeren. Ik zeg dat er specifiek bij omdat ik geen doe het zelf stal zoek.

Ik heb een paddock paradise gevonden met hengsten en ruinen voor 200 euro, op 30 min afstand maar die dame reageert helaas niet meer. We waren in overleg hoe we dan het mestrooster zouden oplossen. Het is er dus wel degelijk. Vandaar dat ik het hier vraag, want een groep weet meer dan één. En hoe bereik ik anders de mensen die paarden aan huis hebben en nog wel plek hebben voor een hengstje erbij?

Ik ben sowieso van plan hem te ruinen want ik heb geen fokplannen.

Voor alle oprecht behulpzame reacties; dankjulliewel!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:06

Je wil hem uit de groep kunnen halen. Dat is niet opfok. Dat zul je dus ook niet gaan vinden.

Via Facebook od marktplaats vind je een particulier plekje bij iemand war je missxhien wel met je wensen terecht kan.
In een opfok niet. In pension niet.

Dus of eisen aanpassen naar daadwerkelijk opfok.
Od budget ophogen naar daadwerkelijk pension/paddock paradise idee.

Of dus een particulier zoeken die nog n maatje erbij zoekt oid.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:17

Echte opfok bedrijven vragen vanaf 300/maand.
BTW is gestegen afgelopen jaar

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 09:35

Popstra schreef:

Paardenvreugd 235 euro. Stal wolfs 175 veulen, 215 jaarling. Beide bij mij in de buurt en incl btw.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:51

Voor echte kwaliteit en ontzorgd worden betaal je simpelweg meer. De opfok voor mijn quarter was al niet onder de 250 ( en ja dit was kleinschalig en mocht ik wat met hem doen), het kan anders gewoon niet uit. Regio Flevoland.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:58

Kadengkadeng schreef:
Popstra schreef:

Paardenvreugd 235 euro. Stal wolfs 175 veulen, 215 jaarling. Beide bij mij in de buurt en incl btw.

Die moeten wss dan nodig eens hun kosten/tarieven gaan indexeren :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:00

En ook daar haal je een paard er wss niet even uit. Je betaald ook minder omdat je geen faciliteiten gebruikt. Je komt kijken. En je gaat weer. Zo eens in de zoveel tijd. Daarom is opfok goedkoper dan pension

Je kan niet voor opfok prijzen pension wensen stellen. Dat is het hele probleem

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 10:19

Popstra schreef:
Vind dat zo fout dat men zo weinig aan een goede start van een paard wil besteden. Mag allemaal niks kosten terwijl het 1 van de belangrijkste periodes is in hun leven om zowel fysiek als lichamelijk gezond en sterk te worden zodat ze later lang mee gaan en je er als ruiter veel plezier mee kan gaan beleven.
Dit en de basis aan leren. Bezuinig daar a.u.b niet op!

Er zijn top opfokken voor onder de 250 euro, alsof dat bezuinigen is. Die zijn gewoon hardstikke goed. En die basis die leer ik ze graag zelf aan, daarom dat ik hem bij voorkeur uit de groep wil kunnen halen. Als dat niet kan dan kan het niet maar ik ga er eerst wel naar op zoek.

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 10:22

Kunnen jullie je beperken tot inhoudelijke reacties die wat bijdragen? Zoals het noemen van een stal? Discussies over de prijs en over de wensen daar heb ik niks aan. Want ik ga alsnog eerst daarnaar op zoek voordat ik mijn wensen ga bijstellen. Ik ga niet nu ineens dan maar genoegen nemen met de helft, omdat er hier wordt geroepen dat het aaabsoluuut niet bestaat. Ik ga eerst zoeken, daarom dit topic.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:54

Is het ook een optie om je veulen eerst een paar maanden ergens 'in pension' te zetten waar hij wel overdag buiten komt? Dat kan ook, zoals hier wordt geadviseerd, een paddock paradise zijn.
Hij komt uit Spanje, dus je weet niet precies hoe hij er aan toe is. Dan heb je de tijd om hem wat te leren kennen maar ook om te ontwormen en te enten.
Dan heb je ook de tijd om een adres te zoeken waar hij in de zomerweide (vaak vanaf half april) mee de groep in kan en waar hij de komende jaren kan blijven.
Dat geeft jou even rust en is waarschijnlijk prettiger voor je veulen. Want nu in een bestaande groep gooien is wel ingewikkeld en lastig voor een laat veulen (want nu 8 maand is geboren in juni/juli).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:16

Veldhuisen was ook 250 per maand. Helaas zijn zij ermee gestopt.
Maar uit de box halen is een no-go.
Later inscharen zonder maatje ook niet en idd liefstblijven tot ze 3 zijn.
Eerder eruit halen kost namelijk gewoon geld, er kan nl niks meer ingeschaard worden in die groep de aankomende jaren.

Ik heb al gevraagd waar hij nu staat omdat hij gisteren aangekomen zou zijn. Kan hij daar niet even blijven.

En mensen reageren niet gek of raar, ze hebben allemaal gelijk wat je vraag betreft.
Opfok is gewoon niet bedoelt om je dier eruit te halen en veel in handen te hebben etc etc...
Dan moet je echt naar iets kleins gaan of bij mensen thuis.

Is Maartensdijk te ver voor je ?
Probeer het eens bij Joep Hoogveldt, die woont in Maartensdijk.
Dressuurstal Beukestein, ze hebben een site, die hebben soms wel eens een plekje....