Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Melzazu schreef:Wat ik vreemd vind is dat, als ik op dat telefoonnummer zoek ik verschillende plaatsnamen erbij omhoog zie komen waaronder Breda in Nederland maar ook een plaats in België.
Los daarvan zou ik een paard die zo geweldig is als in braaf, verkeersmak, geschikt voor kinderen en dan ook nog een merrie voor dat bedrag meteen al links laten liggen. Voor zover ik de handel een beetje ken is het vrijwel onmogelijk voor zo’n bedrag iets gezonds en/of braafs te kopen.
Melzazu schreef:De meeste mensen die keuren niet röntgen voor dit bedrag. Wat ik wel echt aan zou raden inderdaad.
Ik zie de markt nog niet echt instorten eigenlijk maar misschien ben ik verkeerd geïnformeerd.

Flevolander schreef:Aan de foto's te zien komt dat beestje bij stal doorstap ofwel BM stables vandaan.. daar moet je sowieso ver van weg willen blijven. (gebruik de zoekmachine maar even).
En daarbij genoemd dat het beestje aan de arm bespierde/magere kant lijkt.. wat helaas vaker gebeurt met die volbloeden. Als ze eenmaal mooi op gewicht komen zijn ze vervolgens helemaal niet meer zo braaf en makkelijk. Ik weet niet of het je eerste paard is, maar ik zou je willen aanraden door te sparen naar een beter budget, en dan nogmaals om je heen te kijken.

Flevolander schreef:Aan de foto's te zien komt dat beestje bij stal doorstap ofwel BM stables vandaan.. daar moet je sowieso ver van weg willen blijven. (gebruik de zoekmachine maar even).
En daarbij genoemd dat het beestje aan de arm bespierde/magere kant lijkt.. wat helaas vaker gebeurt met die volbloeden. Als ze eenmaal mooi op gewicht komen zijn ze vervolgens helemaal niet meer zo braaf en makkelijk. Ik weet niet of het je eerste paard is, maar ik zou je willen aanraden door te sparen naar een beter budget, en dan nogmaals om je heen te kijken.
 )
 )                                                         
DuoPenotti schreef:Is dat die valery die eerst naast/bij BM stables stond?

Dressage1990 schreef:[
Vergeet niet dat de markt helemaal instort en paarden lastig kwijt te raken zijn. Daarbij is het een volbloed, niks mis mee maar ook niet interessant om mee te fokken.
Zolang je goed keurt ( ook röntgen ) is er vaak weinig aan de hand .
Cioccolato schreef:Dressage1990 schreef:[
Vergeet niet dat de markt helemaal instort en paarden lastig kwijt te raken zijn. Daarbij is het een volbloed, niks mis mee maar ook niet interessant om mee te fokken.
Zolang je goed keurt ( ook röntgen ) is er vaak weinig aan de hand .
Oh dit is de grootste bullshit. De brave warmbloed paarden hebben altijd hun waarde gehouden, stijgen en zullen het blijven houden.
Alleen wat minder gangbaar is, is altijd al beter betaalbaar geweest en stort wat in; veulens, fokmerries, dravers die net omgeschoold zijn, zo ook volbloeden...
Niks met 'de markt' te maken maar gewoon het type paard dat altijd al een stuk betaalbaarder is.