Leuk paard gezien, ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luna402

Leuk paard gezien, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 09:59

Ik ben aan het zoeken naar een leuk nieuw paard. Het hoeft geen sport topper te zijn, ik wil graag recreatief rijden en plezier maken. Nu heb ik deze leuke merrie gezien: (link verwijderd)
Het liefst koop ik via een particulier maar een paard kopen via een handelaar hoeft natuurlijk ook niet meteen slecht te zijn. Ik heb geprobeerd om meer informatie te zoeken over deze handelaar maar heb niet veel gevonden. Hebben jullie toevallig ervaring met deze handelaar? Ik ben hoe dan ook van plan om het paard die ik eventueel ga kopen klinisch te keuren. De informatie mag ook via een Pb. Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-10-25 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar advertentie verwijderd.

Melzazu

Re: Leuk paard gezien, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:07

Wat ik vreemd vind is dat, als ik op dat telefoonnummer zoek ik verschillende plaatsnamen erbij omhoog zie komen waaronder Breda in Nederland maar ook een plaats in België.

Los daarvan zou ik een paard die zo geweldig is als in braaf, verkeersmak, geschikt voor kinderen en dan ook nog een merrie voor dat bedrag meteen al links laten liggen. Voor zover ik de handel een beetje ken is het vrijwel onmogelijk voor zo’n bedrag iets gezonds en/of braafs te kopen.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:11

Melzazu schreef:
Wat ik vreemd vind is dat, als ik op dat telefoonnummer zoek ik verschillende plaatsnamen erbij omhoog zie komen waaronder Breda in Nederland maar ook een plaats in België.

Los daarvan zou ik een paard die zo geweldig is als in braaf, verkeersmak, geschikt voor kinderen en dan ook nog een merrie voor dat bedrag meteen al links laten liggen. Voor zover ik de handel een beetje ken is het vrijwel onmogelijk voor zo’n bedrag iets gezonds en/of braafs te kopen.

Vergeet niet dat de markt helemaal instort en paarden lastig kwijt te raken zijn. Daarbij is het een volbloed, niks mis mee maar ook niet interessant om mee te fokken.
Zolang je goed keurt ( ook röntgen ) is er vaak weinig aan de hand .

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:13

De meeste mensen die keuren niet röntgen voor dit bedrag. Wat ik wel echt aan zou raden inderdaad.

Ik zie de markt nog niet echt instorten eigenlijk maar misschien ben ik verkeerd geïnformeerd.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:15

Melzazu schreef:
De meeste mensen die keuren niet röntgen voor dit bedrag. Wat ik wel echt aan zou raden inderdaad.

Ik zie de markt nog niet echt instorten eigenlijk maar misschien ben ik verkeerd geïnformeerd.

De markt is wel degelijk aan het instorten, veulens zijn niet kwijt te raken ( de vraag naar bv een goed dressuurpaard zal altijd wel blijven ). Maar het middensegment word het al lastig.

Suzanne F.

Paard is heel arm bespierd op de hals en toont weinig lichaamsgebruik zo op de foto’s. Altijd helemaal laten keuren, zowel klinisch als röntgenologisch plus hals en rug. Niet alleen klinisch want dan ga je hiermee het schip in gok ik zomaar.

Melzazu

Ja dit soort paarden heb je waarschijnlijk wel een punt maar dan nog vind ik dit altijd tricky met zo’n lijstje erbij met alle punten afgevinkt die iedereen zoekt in een paard

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:17

De advertentie zou van Stable stable zijn, maar vhstable staat eronder.
Daar kun je wel wat over vinden op bokt.
Ik ken haar niet persoonlijk, maar ik vind iedere keer met verschillende namen adverteren niet heel erg betrouwbaar..

Ik zou niet negatief staan tegenover een geïmporteerde volbloed, maar dat hangt maar net af van je kennis en kunde. Ik zou me daarin laten adviseren door iemand die jou goed kent en weet of dit paard bij jouw wensen en kunde past.

Luna402

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 10:34

Gelukkig heb ik wel ervaring met een volbloed paard, mijn vorige paard was ook een volbloed merrie en ik heb altijd heel veel plezier met haar gehad. Helaas heb ik haar vorig jaar moeten laten inslapen.

Ik snap ook inderdaad dat het misschien handig is om röntgenfoto's te laten, ik hoop namelijk wel lang plezier van mijn volgend paard te hebben.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen wat betreft deze handelaar, want ik kan er weinig over vinden en nu ik heb gezocht op VH stable word ik direct niet heel enthousiast. Toch hoop ik nog op wat persoonlijke ervaringen? Want ergens word ik wel enthousiast van het paard.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:39

Een gezond paard wat ook nog eens heel braaf is, koop je niet voor 4000 euro.. zeker niet bij een handelaar.
Met alleen klinisch keuren heb je geen enkele zekerheid wat gezondheid betreft. Zelfs met een röntgenologische keuring erbij is er nog geen garantie op een gezond paard, al wordt de kans op een miskoop beduidend kleiner.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:43

Is dat die valery die eerst naast/bij BM stables stond?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:53

Aan de foto's te zien komt dat beestje bij stal doorstap ofwel BM stables vandaan.. daar moet je sowieso ver van weg willen blijven. (gebruik de zoekmachine maar even).

En daarbij genoemd dat het beestje aan de arm bespierde/magere kant lijkt.. wat helaas vaker gebeurt met die volbloeden. Als ze eenmaal mooi op gewicht komen zijn ze vervolgens helemaal niet meer zo braaf en makkelijk. Ik weet niet of het je eerste paard is, maar ik zou je willen aanraden door te sparen naar een beter budget, en dan nogmaals om je heen te kijken.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:02

Je zult geen reacties krijgen die positief zijn.
Ga desnoods met argwaan kijken, al is het maar om ervaring op te doen. Er staan meer brave paarden op de site, met allemaal ongeveer dezelfde omschrijving.

voor info: lees dit topic door: Babootje @ [VN] Marktplaatsdrama: dressuurtopper blijkt cornage te hebben

Het is wat Flevolander schrijft; zou zomaar iemand van die stal kunnen zijn. Sommige mensen hebben mazzel, en andere niet. Dan is het ellende.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:24

Flevolander schreef:
Aan de foto's te zien komt dat beestje bij stal doorstap ofwel BM stables vandaan.. daar moet je sowieso ver van weg willen blijven. (gebruik de zoekmachine maar even).

En daarbij genoemd dat het beestje aan de arm bespierde/magere kant lijkt.. wat helaas vaker gebeurt met die volbloeden. Als ze eenmaal mooi op gewicht komen zijn ze vervolgens helemaal niet meer zo braaf en makkelijk. Ik weet niet of het je eerste paard is, maar ik zou je willen aanraden door te sparen naar een beter budget, en dan nogmaals om je heen te kijken.

Dat dacht ik nou ook: stal doorstap, rode vlag!

Goed advies, Flevolander, helemaal eens met jou.

TS, via de fb link van de advertentie kom je op een nagenoeg lege pagina en via daar kom je op een Canadese fb site. Lijkt me niet betrouwbaar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:37

Flevolander schreef:

Dacht ik ook maar na dubbel checken is het niet stal Doorstap. Die omgeving is anders (en zij weten een paard niet rond te rijden :+ )

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:53

DuoPenotti schreef:
Is dat die valery die eerst naast/bij BM stables stond?

Ondertussen bevestiging hier van...

Ik persoonlijk zou er weg blijven.

Sowieso tegenwoordig veel goedkope volbloed paarden te koop.
Is dat de nieuwe hype?

Bijna allemaal mager en onbespierd.

En allemaal braaf...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-10-25 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:54

Voor een volbloed ziet ze er nog wel redelijk goed uit. Valt wel in de prijsklasse waar ze meestal niet keuren en snelle afhandeling gewenst is.

Als het diertje je echt aanspreekt zou ik gewoon gaan kijken en goed laten keuren (röntgenologisch).

Het is inderdaad niet stal Doorstap want die rijden ze anders en in de bandages. Andere omgeving ook..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:15

Volbloeden en dravers zijn meestal voor de liefhebber en ,als ze op de baan niet voldoende gepresteerd hebben, voor een appel en ei te koop .Overigens, dit paard en deze verkoper zijn mij onbekend. Maar de prijs vind ik niet zo gek. Wel zelf laten keuren, en uiteraard zelf proefrijden!! (Eerst door verkoper laten voorrijden...).

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 12:52

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:03

Als een volbloed je past, zou ik Kyrkelover eens benaderen. Zij kan je vast helpen aan een fijne gezonde volbloed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:11

kamsel schreef:
Als een volbloed je past, zou ik Kyrkelover eens benaderen. Zij kan je vast helpen aan een fijne gezonde volbloed.

Dit is een goede tip :j

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:35

Ze heeft wel een mooie vriendelijke blik in haar ogen.Je kan toch gaan kijken waarom niet ?
Ik heb een geweldig en prachtig paard van marktplaats …enorm mee geboft kan gewoon.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:41

Dressage1990 schreef:
[

Vergeet niet dat de markt helemaal instort en paarden lastig kwijt te raken zijn. Daarbij is het een volbloed, niks mis mee maar ook niet interessant om mee te fokken.

Oh dit is de grootste bullshit. De brave warmbloed paarden hebben altijd hun waarde gehouden, stijgen en zullen het blijven houden.

Alleen wat minder gangbaar is, is altijd al beter betaalbaar geweest en stort wat in; veulens, fokmerries, dravers die net omgeschoold zijn, zo ook volbloeden...
Niks met 'de markt' te maken maar gewoon het type paard dat altijd al een stuk betaalbaarder is.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:56

Cioccolato schreef:
Dressage1990 schreef:
[

Oh dit is de grootste bullshit. De brave warmbloed paarden hebben altijd hun waarde gehouden, stijgen en zullen het blijven houden.

Alleen wat minder gangbaar is, is altijd al beter betaalbaar geweest en stort wat in; veulens, fokmerries, dravers die net omgeschoold zijn, zo ook volbloeden...
Niks met 'de markt' te maken maar gewoon het type paard dat altijd al een stuk betaalbaarder is.

Enkel jaren geleden had je gewoon een brave volbloed voor €2000. €4000 in deze tijd is nog netjes .
Dus jij wilt beweren dat de markt niet aan het instorten is ? Het is momenteel juist een goeie periode om een paard aan te schaven.
Om mij heen mensen die verkopen hebben het een stuk lastiger ( en ja dat zijn brave dieren oa).

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:07

Ik heb niet alles gelezen maar het telefoonnummer is van Valery , destijds van de handelsstal in Achtmalen/Doorstap/Rijkevoorsel….of zo… nog al vaag want er wordt van verschillende locaties onder verschillende namen geadverteerd maar het is haar nummer