Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dressage1990 schreef:Ben je btw verschuldigd ? Dit is natuurlijk een groot deel van je stalgeld ( 21%).
Kleine groepjes is meer vraag naar.
Ook het in de winter veel buiten komen is best een zoektocht, waar mensen ook steeds meer naar op zoek zijn.
Vergis je niet in wat ze eten vanaf 1 jaar, ga dus vooral niet te laag zitten. De jonkies eten hier soms meer als de volwassenen .
Welke regio zit je ? Dit bepaald op mede de prijs.
Kleine groepjes, ‘s winters ook veel buiten zou ik zelf op €280 gaan zitten ( klinkt veel maar als je het hooi , btw en brok eraf haalt blijft er weinig over ). Daarbij ben je vrij exclusief .
Factuur van hoefsmid , entingen ect zou ik apart sturen en niet verwerken in je prijs.
Kendra schreef:Dus eigenlijk zeg je dat je het overal kunt treffen - maar dat je ook overal pech kunt hebben.
Juist daarom is het denk ik extra belangrijk voor een stal zoals die van jou, dat je aantoonbaar goede omstandigheden hebt en veel tevreden klanten.
Wij gaan ook niet vaak naar onze jonkies (altijd van plan, maar dan is er weer een maand voorbij ...), maar als ik wil kan ik iedere dag heen. Dat kan niet als ze in Frankrijk lopen - dus ook daarom zou ik zeker moeten weten dat er goed op ze wordt gepast.
Kabayo schreef:Ik breng ze naar een boer achter m’n huis. Heel veel weide en groepjes van 5 of kleiner. Mag altijd langskomen en betaal 100 euro per maand. Winters heb ik ze thuis in de paddock/groepsstal
Daarom wel benieuwd wat opfok bedrijven kost en dan voornamelijk zomers. Maar kan mij niet voorstellen dat je elke maand (dus zomers ook?) 350 moet betalen popstra? Dat is toch heel duur voor een stukje gras?
Kabayo schreef:Ik breng ze naar een boer achter m’n huis. Heel veel weide en groepjes van 5 of kleiner. Mag altijd langskomen en betaal 100 euro per maand. Winters heb ik ze thuis in de paddock/groepsstal
Daarom wel benieuwd wat opfok bedrijven kost en dan voornamelijk zomers. Maar kan mij niet voorstellen dat je elke maand (dus zomers ook?) 350 moet betalen popstra? Dat is toch heel duur voor een stukje gras?
Sky_As schreef:Heeft de Boer waar jij ze hebt lopen toevallig koeien en of schapen, dat scheelt namelijk al heel veel in weide beheer ( en wormen).
Want dan scheelt het ook veel kosten....( Wij hebben zelf koeien en schapen, dus onze paarden worden afwisselend geweid met de koeien en schapen)