Ik heb het voorrecht om op een pensionstal te staan die vlak bij een recreatiegebied ligt in West Brabant. Momenteel loopt het aantal lessen op stal terug, en overweeg ik een “outdoor” trainingsarrangement aan te bieden. Klanten kunnen hun paard in training zetten, eventueel gecombineerd met lessen.
De mogelijkheden;
Grondwerk
Africhting
Water, heuvel en obstakel training aan de hand en onder de man.
Wat de stal biedt:
Overdag buiten tussen 8:00 en 19:00, in de winter tot 17:00. In de zomer ook op de weide, verder op een grote paddock in kuddeverband.
Afhankelijk van weidegang, 3 of 4 ruwvoerbeurten, en ‘s ochtends brok.
Grote binnenbaan, roundpen/longeercirkel.
Paarden gaan los naar buiten en naar binnen.
Wat ik wil aanbieden (waarvan ik denk dat er weinig aanbod is), is dus het buiten trainen.
Met gebruik van waterpartijen, heuveltjes, boomstammetjes, smalle bochtige paadjes, diverse ondergronden. Ik heb gemerkt dat dit vooral voor de jonge of moeilijkere paarden een positief effect heeft. Ze worden fysiek sterker, krijgen een betere balans, en mentaal worden ze evenwichtiger.
De prijs hangt af van het aantal en soort trainingen per week, uiteraard afgestemd met de klant.
Ik heb ORUN 3, en bijna 15 paarden tot Z afgericht, en met 4 nog hoger. Door mijn bak aan ervaring heb ik voldoende kennis en kunde in huis, om de training naar de behoefte van het paard aan te passen.
Nu mijn concrete vraag, is hier behoefte aan, en wat zouden jullie er voor willen betalen?