Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:12

Onze pony is zaterdag overleden
Heel heftig verhaal met hele erge koliek
Een trauma op zich …
Dierenarts heeft geholpen te regelen dat de Rendak haar maandag zou ophalen
Ze belde toen ik erbij was en ik moest ook m’n adres, telnr en e-mail doorgeven. De planning zou maandag ochtend gemaakt worden dus ik bel vannochtend hoe laat ze ongeveer zouden komen ..en zeiden ze doodleuk dat ze geen melding hadden gekregen ..maar ze zou haar erin zetten. En haar best doen dat ze vandaag nog opgehaald zou worden.
Nu is ze nog steeds niet opgehaald en ik bel net om te vragen waarom niet.
Er was weer iets mis gegaan met de melding.
Dus ik vraag ; hoe kan dit? Hoe kan er twee keer iets mis gaan met dezelfde melding ?
En wanneer word ze dan wel opgehaald. ?
Dat kon ze niet zeggen
Dus ik begin te vertellen dat ik dit een hele kwalijke zaak vind ( gewoon in nette en rustige taal) en ze gooit zo de haak erop ..
Ik bel terug en wil vragen of de verbinding was verbroken en weer gooit ze de haak erop..

Wat moet ik nu ?
Ik zit met 2 kleine kinderen die verdrietig zijn en een pony ( die inmiddels helemaal opgeblazen ) langs de weg / fietsroute ligt sinds zaterdag , wel onder een zeil maar het is echt triest ..
Het is nu te laat om de dierenarts te bellen om hulp bij de rendak zaak want zij had haar als eerste aangemeld en de pony kan daar niet zo blijven liggen …
Help … ?? Wie kan ik bellen behalve Rendak ?
Hebben zij een alleen positie dat ze mensen ( en dieren ) zo kunnen behandelen ?

Wintu

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:14

Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:16

Wintu schreef:
Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.

De dierenarts heeft haar aangemeld voor op te halen ( telefonisch ) zaterdag en ik belde vanmorgen dus niet online doorgegeven maar telefonisch ..
Wij staan in het bos aan een zandpad daar kan de rendak niet komen dus ze ligt op het adres / huisnr van de overbuurman want die woont aan de straat vandaar

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:18

En de eerste melding is door de dierenarts gedaan omdat ze wou helpen ivm de verdrietige situatie waarin de pony ingeslapen moest worden en ik geen ervaring hiermee heb

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:18

Wintu schreef:

Ze hebben alleen je adres nodig (of het een paard of pony is) en evt plek waar hij ligt.
Ik heb nog nooit een ubn hoeven door te geven als particulier.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:19

Hier exact zelfde ervaring, aangemeld in het weekend en ze zouden maandag komen… nou tot 2 x toe fout gegaan. Ik heb kosten vermindering gekregen na een boze mail. Ze hebben alleen recht en mogen hier best op aangesproken worden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:20

Brainless schreef:
Wintu schreef:

Ze hebben alleen je adres nodig (of het een paard of pony is) en evt plek waar hij ligt.
Ik heb nog nooit een ubn hoeven door te geven als particulier.

Dat hebben we allemaal doorgegeven. Inmiddels 2 x maar ze ligt er nog steeds en als ik nu probeer te bellen gooien ze de haak erop .. ( schijnbaar mag je geen klacht indienen )

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:21

lazy schreef:
Hier exact zelfde ervaring, aangemeld in het weekend en ze zouden maandag komen… nou tot 2 x toe fout gegaan. Ik heb kosten vermindering gekregen na een boze mail. Ze hebben alleen recht en mogen hier best op aangesproken worden.

Ze gooit de haak er nu op als ik bel dus morgen komen ze dan ook niet

De buurman zei al “ als ze maar niet ontploft “ zo erg is de buik opgezwollen..en ze ligt precies naast de weg waar veel kinderen en fietsers komen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:23

Zou in ieder geval gelijk nu nog een mail sturen ook..
Wat irritant.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:23

Wij hebben in november onze paarden in laten slapen en ik heb toen gelijk gebeld met de Rendac om het door te geven. Ik moest zowel mijn eigen adres en emailadres doorgeven en de locatie zo duidelijk mogelijk doorgeven. Die van ons lagen langs een eigen weg. Het heeft bij ons geen problemen gegeven, ze zijn netjes op de aangegeven dag gekomen.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:24

Heel erg vervelend!
Ik heb vergelijkbaar meegemaakt, ze kwamen toen door drukte dag later dan gepland, met 30graden. Dus geen fijn gezicht, de geur en het beeld was erg naar
Ook telefonisch contact opgenomen en kreeg ook de mededeling dat het fout was gegaan en dat ze de volgende dag zouden komen. Volgende dag opnieuw gebeld of ze echt kwamen
Gewoon nog eens bellen en vragen wanneer ze komen. Ze kunnen geen tijdstip geven maar wel of ze die dag komen
Sterkte!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:25

vilheide schreef:
Wij hebben in november onze paarden in laten slapen en ik heb toen gelijk gebeld met de Rendac om het door te geven. Ik moest zowel mijn eigen adres en emailadres doorgeven en de locatie zo duidelijk mogelijk doorgeven. Die van ons lagen langs een eigen weg. Het heeft bij ons geen problemen gegeven, ze zijn netjes op de aangegeven dag gekomen.

Het zal 9 van de 10 x wel goed gaan maar nu dus niet .. en dan kan je geen kant op.. en ze zijn echt onbeschoft want gooien de haak erop zonder je uit te laten praten

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:26

Heb jij of de buurman een ubn nummer? Dan kan je ook telefonisch nog eens melden. Dubbele melding dan achteraf telefonisch oplossen of even met de chauffeur overleggen als die er is

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:26

Dahlia85 schreef:
Heel erg vervelend!
Ik heb vergelijkbaar meegemaakt, ze kwamen toen door drukte dag later dan gepland, met 30graden. Dus geen fijn gezicht, de geur en het beeld was erg naar
Ook telefonisch contact opgenomen en kreeg ook de mededeling dat het fout was gegaan en dat ze de volgende dag zouden komen. Volgende dag opnieuw gebeld of ze echt kwamen
Gewoon nog eens bellen en vragen wanneer ze komen. Ze kunnen geen tijdstip geven maar wel of ze die dag komen
Sterkte!

De eerste keer toen het fout ging kon ik begrijpen.. foutje is menselijk toch
Maar de tweede keer.. en als je er dan iets van wil zeggen of een oplossing wil vragen gooien ze de haak erop en dat is het ergste!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:27

Dahlia85 schreef:
Heb jij of de buurman een ubn nummer? Dan kan je ook telefonisch nog eens melden. Dubbele melding dan achteraf telefonisch oplossen of even met de chauffeur overleggen als die er is

Ga ik hem vragen , bedankt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:29

Telefonisch kan alleen tijdens kantoortijden.
Online kan wel 24/7 indien de buurman een inlog heeft.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:31

Wat heftig. Ik heb chatgtp gevraagd:

Volgens de wet ben je verplicht om dode landbouwhuisdieren, inclusief paarden, binnen één werkdag te melden en af te laten voeren door een erkende ophaler zoals Rendac.

Als Rendac het dier écht niet komt ophalen, of als het lang duurt:
• Bel je dierenarts: soms kunnen zij helpen bij de melding of tijdelijke opslag regelen.
• Contacteer een erkend alternatief: in sommige gevallen zijn er regionale erkende destructiebedrijven of diercrematoria.

Als Rendac blijft weigeren en het dier al langer dan toegestaan ligt:
• Bel de politie via 0900 – 8844 (geen spoed, wél toezicht)
• Leg uit dat het dier ligt te ontbinden en dat je alles geprobeerd hebt.
• Dit kan worden opgepakt onder de Wet dieren / dierenwelzijn.
• Of meld het bij de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit):
• Bel: 0900 – 0388
• Of via hun meldpunt online

Zij kunnen een inspectie starten of druk zetten op Rendac of andere partijen.

Tot slot: als dit voorbij is, een ernstige klacht indienen!

(Ik heb overigens hele positieve ervaring met Rendac)

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:31

Telefonisch kan ook buiten kantoortijden. Je krijgt een keuzemenu. Heb je alleen een ubn nummer en een diercode (de code die bij de diersoort hoort) die lijst kun je op internet vinden. Ze halen dan op op het adres van het ubn nummer

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:32

Cioccolato schreef:
Zou in ieder geval gelijk nu nog een mail sturen ook..
Wat irritant.

mailto:helpdeskkadavers@rendac.com

Ik kan alleen dit e-mail adres vinden maar ga t proberen bedankt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 18:34

EvelienKiss schreef:
Wat heftig. Ik heb chatgtp gevraagd:

Volgens de wet ben je verplicht om dode landbouwhuisdieren, inclusief paarden, binnen één werkdag te melden en af te laten voeren door een erkende ophaler zoals Rendac.

Als Rendac het dier écht niet komt ophalen, of als het lang duurt:
• Bel je dierenarts: soms kunnen zij helpen bij de melding of tijdelijke opslag regelen.
• Contacteer een erkend alternatief: in sommige gevallen zijn er regionale erkende destructiebedrijven of diercrematoria.

Als Rendac blijft weigeren en het dier al langer dan toegestaan ligt:
• Bel de politie via 0900 – 8844 (geen spoed, wél toezicht)
• Leg uit dat het dier ligt te ontbinden en dat je alles geprobeerd hebt.
• Dit kan worden opgepakt onder de Wet dieren / dierenwelzijn.
• Of meld het bij de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit):
• Bel: 0900 – 0388
• Of via hun meldpunt online

Zij kunnen een inspectie starten of druk zetten op Rendac of andere partijen.

Tot slot: als dit voorbij is, een ernstige klacht indienen!

(Ik heb overigens hele positieve ervaring met Rendac)

Bedankt
Ik heb ze nu gemaild en ga de buurman om hulp vragen en morgen ochtend de dierenarts bellen

Mocht dit ook niet lukken ga ik verder met de stappen hierboven

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:34

De meldlijn is 24/7 bereikbaar, contact met een medewerker alleen tussen 8-18 uur op werkdagen.
Kadaver dient op een bereikbare plek aan de openbare weg te liggen en vaak betekent dit aan de verharde weg.
Nummer meldlijn 0900-9221, codes 51 paard, 52 veulen, 53 pony. Volgens mij heb je ook de optie zonder UBN, hoewel je sinds afgelopen januari verplicht bent een UBN nummer te hebben als paardenhouder.
Transpondernummer kan worden gevraagd om in te toetsen.

https://darl-p-001.sitecorecontenthub.c ... v=b41f1f40

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:35

Vreemd dit, ik heb 3x met de Rendac te maken gehad en alleen lieve mensen aan de lijn gehad. En keertje de chauffeur wegens niet kunnen vinden. Maar dit herken ik niet van ze.
Er zou een email melding optie zijn als ik het goed heb, maar UBN hebben ze niks aan, Rendac is kadaverdienst, I&R is andere afdeling. Immers kadaver weghalen is volksgezondheids noodzaak, daar mag geen beperking op zitten, dus of paard is aangemeld net als een oormerken probleem bij vee is voor hen geheel niet relevant.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:37

Rendac rijdt tot 22.00 uur 's avonds, dus misschien wordt het vandaag nog geregeld..

sterkte met het verlies van je pony :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:40

Ten eerste, heel veel sterkte

Ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar ik heb dan ook nooit de dierenarts laten bellen voor rendac. Ik vind het wel heel erg voor je
Ik hoop dat het morgen lukt, anders idd melding doen bij de politie. Vervelend!

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:40

Theoretisch kan het ook nog zo zijn dat de chauffeur het adres niet heeft kunnen vinden en daarom niet heeft gehaald? Of is het adres wat is opgegeven wel te vinden