Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.
Wintu schreef:Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.
Brainless schreef:Wintu schreef:Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.
Ze hebben alleen je adres nodig (of het een paard of pony is) en evt plek waar hij ligt.
Ik heb nog nooit een ubn hoeven door te geven als particulier.
lazy schreef:Hier exact zelfde ervaring, aangemeld in het weekend en ze zouden maandag komen… nou tot 2 x toe fout gegaan. Ik heb kosten vermindering gekregen na een boze mail. Ze hebben alleen recht en mogen hier best op aangesproken worden.
vilheide schreef:Wij hebben in november onze paarden in laten slapen en ik heb toen gelijk gebeld met de Rendac om het door te geven. Ik moest zowel mijn eigen adres en emailadres doorgeven en de locatie zo duidelijk mogelijk doorgeven. Die van ons lagen langs een eigen weg. Het heeft bij ons geen problemen gegeven, ze zijn netjes op de aangegeven dag gekomen.
Dahlia85 schreef:Heel erg vervelend!
Ik heb vergelijkbaar meegemaakt, ze kwamen toen door drukte dag later dan gepland, met 30graden. Dus geen fijn gezicht, de geur en het beeld was erg naar
Ook telefonisch contact opgenomen en kreeg ook de mededeling dat het fout was gegaan en dat ze de volgende dag zouden komen. Volgende dag opnieuw gebeld of ze echt kwamen
Gewoon nog eens bellen en vragen wanneer ze komen. Ze kunnen geen tijdstip geven maar wel of ze die dag komen
Sterkte!
EvelienKiss schreef:Wat heftig. Ik heb chatgtp gevraagd:
Volgens de wet ben je verplicht om dode landbouwhuisdieren, inclusief paarden, binnen één werkdag te melden en af te laten voeren door een erkende ophaler zoals Rendac.
Als Rendac het dier écht niet komt ophalen, of als het lang duurt:
• Bel je dierenarts: soms kunnen zij helpen bij de melding of tijdelijke opslag regelen.
• Contacteer een erkend alternatief: in sommige gevallen zijn er regionale erkende destructiebedrijven of diercrematoria.
Als Rendac blijft weigeren en het dier al langer dan toegestaan ligt:
• Bel de politie via 0900 – 8844 (geen spoed, wél toezicht)
• Leg uit dat het dier ligt te ontbinden en dat je alles geprobeerd hebt.
• Dit kan worden opgepakt onder de Wet dieren / dierenwelzijn.
• Of meld het bij de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit):
• Bel: 0900 – 0388
• Of via hun meldpunt online
Zij kunnen een inspectie starten of druk zetten op Rendac of andere partijen.
Tot slot: als dit voorbij is, een ernstige klacht indienen!
(Ik heb overigens hele positieve ervaring met Rendac)