Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Heb je zelf al menervaring? Heb je wel eens je paard laten slepen bijvoorbeeld?
senna21 schreef:Ik vraag mij af of je een paard met zo weinig (zelf)vertrouwen voor de kar wilt hebben. Meer nog dan bij ohz vraagt dit om een paard met zelfstandigheid en betrouwbaarheid. Ze moeten op eigen benen lopen en niet snel panikeren. Als menner kun je je paard veel minder steunen. Als ze opzij springen, kan het al mis gaan. Juist ook omdat je je vaak op de openbare weg begeeft.
rebel18 schreef:germie schreef:Heb je zelf al menervaring? Heb je wel eens je paard laten slepen bijvoorbeeld?
hoi, nee wij hebben zelf geen menervaring. Daarom willen we het beleren voor de kar ook niet zelf doen, we willen namelijk dat hij het leert met vertrouwen. Wij kennen wel iemand bij wie we zouden kunnen leren mennen, maar we willen graag eerst weten of er uberhaupt iemand is, die paarden beleerd op de stal waar het paard staat. Als we dat niet kunnen vinden, heeft het namelijk ook geen zin om te leren mennen
Percy schreef:Even een kanttekening, een koetsiersbewijs heeft helemaal niets te maken met het beleren van een paard. In tegendeel, ik heb dat meer dan eens fout zien gaan.
Er zijn wel beleerders die aan huis komen maar pas op dat ze echt ervaring hebben. Ik weet niet in welke regio je zit?
Percy schreef:Even een kanttekening, een koetsiersbewijs heeft helemaal niets te maken met het beleren van een paard. In tegendeel, ik heb dat meer dan eens fout zien gaan.
Er zijn wel beleerders die aan huis komen maar pas op dat ze echt ervaring hebben. Ik weet niet in welke regio je zit?
senna21 schreef:Ik vraag mij af of je een paard met zo weinig (zelf)vertrouwen voor de kar wilt hebben. Meer nog dan bij ohz vraagt dit om een paard met zelfstandigheid en betrouwbaarheid. Ze moeten op eigen benen lopen en niet snel panikeren. Als menner kun je je paard veel minder steunen. Als ze opzij springen, kan het al mis gaan. Juist ook omdat je je vaak op de openbare weg begeeft.
rebel18 schreef:senna21 schreef:Ik vraag mij af of je een paard met zo weinig (zelf)vertrouwen voor de kar wilt hebben. Meer nog dan bij ohz vraagt dit om een paard met zelfstandigheid en betrouwbaarheid. Ze moeten op eigen benen lopen en niet snel panikeren. Als menner kun je je paard veel minder steunen. Als ze opzij springen, kan het al mis gaan. Juist ook omdat je je vaak op de openbare weg begeeft.
Ipsilonka schreef:Zoek op Fb Xander Tuitjer eens op, die heeft ook muronia geholpen. Maar ga zelf ook kijken of je wat menlessen kunt nemen.
Muronia schreef:Ipsilonka schreef:Zoek op Fb Xander Tuitjer eens op, die heeft ook muronia geholpen. Maar ga zelf ook kijken of je wat menlessen kunt nemen.
Even een opmerking voordat hij allerlei berichtjes krijgt. Hij beleert niet aan huis. Ik ben hem heel dankbaar maar ik was een uitzondering daarop. Dus bij hem is het ook dat je paard daar naartoe moet.
Elisa2 schreef:Percy schreef:Even een kanttekening, een koetsiersbewijs heeft helemaal niets te maken met het beleren van een paard. In tegendeel, ik heb dat meer dan eens fout zien gaan.
Volgens mij zegt niemand dat, maar als je nog nooit gemend hebt en je wilt gaan mennen met een net beleerd groen paard voor de wagen dan lijkt mij dat niet handig.