Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oskarrino schreef:Ik vind particulier fijner, ik mocht meerdere keren komen, buitenrit maken, les rijden. Er zat geen haast achter zoals bij sommige stallen die graag willen verkopen.
marleen_88 schreef:En ik zou ook zeker in jouw woon/werkomgeving rondkijken wat betreft stalling... Is er wel plek op een stal waar jij je goed bij voelt?
koend schreef:Ik koop het liefst bij een kleine fokker of eigenaar.
Er zijn wel wat oranje lichten voor mij.
- een koopje op een grote professionele stal
- iemand die een paard verkoopt voor iemand anders
- heel erg commerciële verkopers
- als ik het paard nooit eens in de weide kan zien
- als een paard ’s zomers in een donkere stal staat (zomereczeem? )
- als een paard niet op stro staat en in een buitenbox (stofallergie?)
- als een paard speciaal voer krijgt. ( suikerproblemen?)
- als een eigenaar er niet zelf een wil op kruipen ( bokker?)
- als ze enkel willen laten keuren op mijn kosten.
- een paard van 5 jaar of ouder dat nog niet bereden gaat. ( wat is er mis gelopen?)
- voor mij ideaal: ik koop het paard in de late zomer. Ik ga met de eigenaar het paard uit de weide halen, we poetsen het samen en dan kruipt de eigenaar er eerst zelf eens op. Daarna is het mijn beurt. Als het een wedstrijdpaard is, wil ik het ook wel eens op wedstrijd zien.
Een paard zonder minpuntjes bestaat niet, maar ik wil ze zo veel mogelijk kennen.
koend schreef:Ik koop het liefst bij een kleine fokker of eigenaar.
Er zijn wel wat oranje lichten voor mij.
- een koopje op een grote professionele stal
- iemand die een paard verkoopt voor iemand anders
- heel erg commerciële verkopers
- als ik het paard nooit eens in de weide kan zien
- als een paard ’s zomers in een donkere stal staat (zomereczeem? )
- als een paard niet op stro staat en in een buitenbox (stofallergie?)
- als een paard speciaal voer krijgt. ( suikerproblemen?)
- als een eigenaar er niet zelf een wil op kruipen ( bokker?)
- als ze enkel willen laten keuren op mijn kosten.
- een paard van 5 jaar of ouder dat nog niet bereden gaat. ( wat is er mis gelopen?)
- voor mij ideaal: ik koop het paard in de late zomer. Ik ga met de eigenaar het paard uit de weide halen, we poetsen het samen en dan kruipt de eigenaar er eerst zelf eens op. Daarna is het mijn beurt. Als het een wedstrijdpaard is, wil ik het ook wel eens op wedstrijd zien.
Een paard zonder minpuntjes bestaat niet, maar ik wil ze zo veel mogelijk kennen.
Popstra schreef:Ik verkoop als particulier zijnde mijn sport paarden altijd goed. Nog nooit gezeur achteraf gehad. Integendeel. Krijg nog regelmatig filmpjes en fotos van paarden die ik in het verleden verkocht heb. Ik verkoop ze dan ook niet als ze wat mankeren.
Ik vind het dus kul je beter niet bij particulieren kan kopen.
Het zal maar net een paard zijn die het al jaren goed doet onder een niet proffesionele ruiter waar je interesse in hebt...
koend schreef:Ja, Janderegelaa, soms is dat inderdaad zo.
Ik zeg ook niet dat het rode lichten zijn, maar wel oranje.
Bijvoorbeeld het paard in de buitenbox op vlas, terwijl de andere paarden op stro staan. Wil de eigenaar op papier zetten dat het paard geen stofallergie heeft, dan ok. Zoniet moet de prijs ernaar zijn of zoek je iets anders.
Beter eentje teveel laten staan dan eentje teveel gekocht.
Als ik hier op bokt eens lees hoeveel miserie sommige mensen gekocht hebben!
janderegelaa schreef:koend schreef:Ja, Janderegelaa, soms is dat inderdaad zo.
Ik zeg ook niet dat het rode lichten zijn, maar wel oranje.
Bijvoorbeeld het paard in de buitenbox op vlas, terwijl de andere paarden op stro staan. Wil de eigenaar op papier zetten dat het paard geen stofallergie heeft, dan ok. Zoniet moet de prijs ernaar zijn of zoek je iets anders.
Beter eentje teveel laten staan dan eentje teveel gekocht.
Als ik hier op bokt eens lees hoeveel miserie sommige mensen gekocht hebben!
Dit is wel echt onzin… Misschien eet dat paard wel stro of is hij heel erg vies op zichzelf en kan beter op vlas staan. Ik denk dat je niet meteen van het slechtste uit moet gaan bij mensen.
Maaike_Ma schreef:laat je ook niet opjagen, zoals verkopers die zeggen dat je gelijk moet beslissen