Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '25 of mei '26

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '25 of mei '26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 00:12

Afbeelding

Droom jij van een romantisch avontuur op een Franse boerderij? Word onze vakantiepaardenoppas in de betoverende Gers in de Gascogne!

Stel je voor: wakker worden met uitzicht op Pyreneeën met eeuwige sneeuw, het zachte gehinnik van vier lieve paardenzielen, de ochtendzon die door de bomen op het glooiende landschap danst en een kop koffie met croissantjes in het prieeltje naast de vijver met uitzicht over 12 hectare weiland en bos. Dit is jouw kans om een tijdje in ons stukje paradijs te wonen!

Wij zoeken een ervaren oppas met referenties, voor onze dieren in een authentieke Franse boerderij in de Gers, waar we 3 weken in september 2025 of mei 2026 op avontuur gaan. We zoeken een stel of twee individuen die niet roken. In ruil voor jouw goede zorgen krijg je een heerlijk verblijf in ons charmante huis, compleet met een sfeervolle woonkeuken en een gezellige slaapkamer met ensuite badkamer. Kom je met twee individuen dan heb je elk een eigen slaap- en badkamer. We willen het met gesloten beurzen doen.

Dus samengevat wat zoeken wij:

- ervaren paardenoppas
- stel/echtpaar of 2 individuen
- het is geen huis voor jonge kinderen
- honden meenemen mag, maar alleen als je zelf katten hebt waar de honden goed mee zijn
- niet roken
- eigen auto/motor
- met referenties
- 3 weken in september 2025 of mei 2026
- gesloten beurzen

Wat houdt het in?
✨ Zorgen voor onze vier paardjes (2 maffe Shetlanders en 2 prachtige koudbloedjes, Tinker Callas en Comtois Prisca). Ze worden niet bereden, maar vinden aandacht heerlijk.
✨ Knuffelen en verzorgen van onze twee lieve poezen, die je trouw gezelschap houden.
✨ Voeren van onze 100 goudvissen in de vijver en de vijver verzorgen.
✨ Dagelijks water geven aan de potplanten in de tuin, zodat alles mooi blijft bloeien.
✨ Als je je verveelt mag je eventueel klusjes doen in overleg, zoals wieden, snoeien of misschien zelfs verven.

Wat krijg je ervoor terug?
- Een authentieke droomlocatie midden in de natuur, met je eigen privéwandelpad van bijna een uur.
- Geen buren zichtbaar, doodlopende weg dus geen verkeer.
- Je mag zwemmen in ons opbouwzwembad, met terras met ligstoelen en de prachtige natuur om je heen!
- Een verstild heuvelachtig landschap, ideaal om te wandelen, fotograferen (enorm veel wild waaronder vossen, dassen en reeën)
- of gewoon te genieten van de rust.
- Een authentiek boerderijverblijf, met een fijne woonkeuken en een comfortabele slaapkamer met ensuite badkamer.
- Gezellige schattige dorpjes op 12 km afstand, met Franse marktjes, boulangeries en terrasjes om een locale armagnac met comté of roquefort te nuttigen om je Franse vakantieleven compleet te maken.

Op YT kun je bij @Maqueden een indruk krijgen van ons huis en paardjes.

Lijkt dit je een fijne vakantie? Vragen? Stuur mij een privé berichtje en vertel waarom jij de perfecte match bent! Ik kijk uit naar jouw reactie. Groetjes Monique

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 12-02-25 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

boedjang

Re: Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '24 of mei '25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 00:27

Sept 2025 en mei 2026 denk?
Super leuk, komt vast reactie op

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 00:31

boedjang schreef:
Sept 2025 en mei 2026 denk?
Super leuk, komt vast reactie op

Oeh Scherp Boedjang, ja dat bedoel ik inderdaad, ik kon het nog veranderen

dankje

MarlindeRooz

Re: Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '25 of mei '26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:37

Misschien erbij zetten wat de verzorging van de paarden inhoudt. Bijvoorbeeld uitmesten / hooi etc. En hoeveel uur dat per dag kost.

Ik kan me voorstellen dat als je elke dag enorm veel moet uitmesten dat een onkostenvergoeding wel redelijk zou zijn voor een oppas.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:40

Wauw, ik denk dat jullie echt een droomplekje hebben. Hopelijk vinden jullie een geschikte oppas.
Dat lijkt mij ook 1 van de lastigere dingen, als je je paarden aan huis hebt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 11:01

MarlindeRooz schreef:
Misschien erbij zetten wat de verzorging van de paarden inhoudt. Bijvoorbeeld uitmesten / hooi etc. En hoeveel uur dat per dag kost.

Ik kan me voorstellen dat als je elke dag enorm veel moet uitmesten dat een onkostenvergoeding wel redelijk zou zijn voor een oppas.

Dank voor je feedback. Het staat er niet bij omdat het niet hoeft te gebeuren. Had het wel gemoeten had ik het erbij gezet.

Hooi komt in grote rollen van 250 kilo en staat in hooiklokken, totaal 750 kilo en hoeft niet in de genoemde periodes niet aangevuld te worden. Het is 12 hectare terrein, waarvan 8 voor de paarden en die hebben dus voldoende gras in die maanden en mesten gewoon in het land en dat ruimen we niet op maar verspreiden we af en toe en dat hoeft de oppas niet te doen.

TinkerTreas schreef:
Wauw, ik denk dat jullie echt een droomplekje hebben. Hopelijk vinden jullie een geschikte oppas.
Dat lijkt mij ook 1 van de lastigere dingen, als je je paarden aan huis hebt.

Hi TT, dieren blijven wat dat betreft altijd een dingetje. Ik weet dat jij binnenkort ook je droomplekje gaat betrekken!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:24

Ik heb hem doorgestuurd naar mijn zus, die heeft wellicht interesse. Prachtige locatie hebben jullie!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 11:25

pressent schreef:
Ik heb hem doorgestuurd naar mijn zus, die heeft wellicht interesse. Prachtige locatie hebben jullie!

Hey leuk Pressent, dank je, ik ben heel benieuwd!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:56

Er hoeven dus niet echt klusjes (voeren, uitmesten) gedaan te worden? Dan zou ik dat er even bij vermelden want "normaal gezien" kan 4 paarden verzorgen best wat tijd kosten.
En wat wordt er wel verwacht voor de verzorging? Bv elke dag even een ronde lopen om de paarden te checken? Met wat pech staan ze helemaal achteraan en loop je een half uur de heuvel op? Dan moet er wel iemand komen die goed te been is bijvoorbeeld.

Mocht je Facebook hebben, er zijn ook internationale oppas groepen. De ene doet dit voor de leuk, de ander ziet het als werk en doet dit regelmatig en heeft dus ook recensies.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 11:58

Nyaleti schreef:
Er hoeven dus niet echt klusjes (voeren, uitmesten) gedaan te worden? Dan zou ik dat er even bij vermelden want "normaal gezien" kan 4 paarden verzorgen best wat tijd kosten.
En wat wordt er wel verwacht voor de verzorging? Bv elke dag even een ronde lopen om de paarden te checken? Met wat pech staan ze helemaal achteraan en loop je een half uur de heuvel op? Dan moet er wel iemand komen die goed te been is bijvoorbeeld.

Mocht je Facebook hebben, er zijn ook internationale oppas groepen. De ene doet dit voor de leuk, de ander ziet het als werk en doet dit regelmatig en heeft dus ook recensies.

Dank voor je feedback Nyaleti, de vraag was al eerder gesteld en had ik beantwoord. Ik heb wat fb-groepen gezien, dank je.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:34

Hoi,ik volg je topic even.
Ik vind het wat te ver weg om nu te kunnen zeggen of ik kan. Dus hopelijk vind je in de tussentijd iemand. Zo niet dan kan ik misschien wel.
Je hebt goede wifi toch? Want ik zou het dan niet als vakantie willen maar een heerlijke plek om op afstand te kunnen werken (3 dagen per week)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 12:37

Sure_lee schreef:
Hoi,ik volg je topic even.
Ik vind het wat te ver weg om nu te kunnen zeggen of ik kan. Dus hopelijk vind je in de tussentijd iemand. Zo niet dan kan ik misschien wel.
Je hebt goede wifi toch? Want ik zou het dan niet als vakantie willen maar een heerlijke plek om op afstand te kunnen werken (3 dagen per week)

Hi Shirley, ik heb goede dingen over je gehoord bij het oppassen bij een andere bokker, dus ik zou graag verder met je erover sparren. September dit jaar is niet zo heel ver weg ;-) Zeg maar een half jaar. Mensen boeken nu allemaal hun vakantie al, dus ik moet er snel bij zijn!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 16:54

Dank allemaal voor het meedenken en de pb's, ik heb een oppas gevonden via Trusted Housesitters.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:07

Oh dit klinkt wel echt super zeg..het is dat ik dan zelf een oppas nodig zou hebben voor de dieren. Fijn dat je in ieder geval iemand gevonden hebt. Het plekje ziet er echt prachtig uit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 17:13

Elisa2 schreef:
Oh dit klinkt wel echt super zeg..het is dat ik dan zelf een oppas nodig zou hebben voor de dieren. Fijn dat je in ieder geval iemand gevonden hebt. Het plekje ziet er echt prachtig uit.

Het is echt een wereldplek die we hier hebben, dit was toen we er net kwamen wonen: https://youtu.be/VNqiLeSiRlQ. (Als je op dat kanaal kijkt zie je van 4,5 jaar filmpjes van het opknappen van het huis, van de paarden, van de omgeving etc)

Jammer dat je zelf dan ook weer oppas had moeten hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:27

Ja, anders had ik mezelf wel beschikbaar gemaakt. :D Droomde vroeger altijd van wonen in Frankrijk.

Heb even dat eerste filmpje bekeken en mooi maar had wel veel renovatie nodig zo te zien.

Ook even de filmpjes van de paarden en omgeving bekeken. Ziet er echt super uit daar, het is net een beetje sight seeing zo. :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 20:54

Elisa2 schreef:
Ja, anders had ik mezelf wel beschikbaar gemaakt. :D Droomde vroeger altijd van wonen in Frankrijk.

Heb even dat eerste filmpje bekeken en mooi maar had wel veel renovatie nodig zo te zien.

Ook even de filmpjes van de paarden en omgeving bekeken. Ziet er echt super uit daar, het is net een beetje sight seeing zo. :D

Wat gaaf dat je ook een zwak voor Franrijk hebt. Waarom was het vroeger een droom, nu niet meer? Of misschien in de toekomst?

En het is hier echt erg mooi, we zijn erg bevoorrecht.

Jaaaaa er was wel ietsjespietsjes te renoveren ja hahhahaha. We zijn heel erg veel verder. We begonnen met alleen water en elektra in de badkamer en lampen in de slaapkamer. In de keuken was niets, alleen een tuinslang en een verlengsnoer. Er waren geen heiningen voor de paarden.

En er was zooooo veel vuil. We hebben een jaar lang ieder weekend een aanhanger vol vuil weggebracht. Daar mag 300 kilo op, het was vaak meer. Dus dat is ruim 15.000 kilo vuil. Om een vergelijk te geven een Nederlander produceert 525 kilo vuil per jaar.

Daarnaast hebben we ijzerboeren zo'n 9000 kilo ijzer laten afvoeren. We hebben minstens 6 koelkasten afgevoerd en minstens 3 wc's. Verder een plastic brommobiel, kunstgebitten, injectiespuiten, kleding, schoenen. En dat lag allemaal begraven! We hebben echt, ik overdrijf niet, minstens 500 flessen weggegooid. Honderden potten inmaak, bizar. We hebben het allemaal gefilmd en dat staat in die filmpjes.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:05

Wellicht is de paardenoppas wat voor je. Is niet, helemaal, met gesloten beurs. Maar je weet zeker dat iemand ervaring heeft en betrouwbaar is. En mocht er onverwacht wat gebeuren met de oppas is er een achterwacht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 21:42

Bonnelover schreef:
Wellicht is de paardenoppas wat voor je. Is niet, helemaal, met gesloten beurs. Maar je weet zeker dat iemand ervaring heeft en betrouwbaar is. En mocht er onverwacht wat gebeuren met de oppas is er een achterwacht.

Dank je, maar ik heb iemand gevonden zie een paar postjes terug. En als je misschien paardenoppas op fb bedoelt, daar heb ik helaas geen goede ervaring mee.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 06:10

Monique1963 schreef:
Bonnelover schreef:

Dank je, maar ik heb iemand gevonden zie een paar postjes terug. En als je misschien paardenoppas op fb bedoelt, daar heb ik helaas geen goede ervaring mee.

Fijn dat je iemand hebt gevonden!
Ik bedoel een bedrijf www.paardenoppasservice.nl Mocht je dit bedoelen ben ik erg benieuwd wat er niet goed was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 10:28

Monique1963 schreef:
Elisa2 schreef:

Wat gaaf dat je ook een zwak voor Franrijk hebt. Waarom was het vroeger een droom, nu niet meer? Of misschien in de toekomst?

En het is hier echt erg mooi, we zijn erg bevoorrecht.

Jaaaaa er was wel ietsjespietsjes te renoveren ja hahhahaha. We zijn heel erg veel verder. We begonnen met alleen water en elektra in de badkamer en lampen in de slaapkamer. In de keuken was niets, alleen een tuinslang en een verlengsnoer. Er waren geen heiningen voor de paarden.

En er was zooooo veel vuil. We hebben een jaar lang ieder weekend een aanhanger vol vuil weggebracht. Daar mag 300 kilo op, het was vaak meer. Dus dat is ruim 15.000 kilo vuil. Om een vergelijk te geven een Nederlander produceert 525 kilo vuil per jaar.

Daarnaast hebben we ijzerboeren zo'n 9000 kilo ijzer laten afvoeren. We hebben minstens 6 koelkasten afgevoerd en minstens 3 wc's. Verder een plastic brommobiel, kunstgebitten, injectiespuiten, kleding, schoenen. En dat lag allemaal begraven! We hebben echt, ik overdrijf niet, minstens 500 flessen weggegooid. Honderden potten inmaak, bizar. We hebben het allemaal gefilmd en dat staat in die filmpjes.

Wow, waarom hadden ze alles begraven? De inmaak kan ik denk ik nog wel begrijpen..dat zal opslag zijn geweest? Maar de rest? Hadden ze daar geen vuilcontainers oid?

Jeetje, konden jullie al wel direct in het huis wonen of de eerste tijd er naast? Nou ja de mooie plek komt dus wel een heleboel bij kijken.

Eigenlijk heeft het bij mij met het klimaat te maken, het wordt steeds warmer en ook in Frankrijk en ik kan steeds minder goed tegen de warmte. Daarnaast leek het me vroeger heerlijk om alles achter te laten en rustig te gaan leven in Frankrijk maar denk ik tegenwoordig dat het toch wel lastig is als je dan ook vrienden enzo niet meer zo vaak ziet. Ik ben wat realistischer geworden denk ik. Maar toch, trekt het ergens nog steeds..zeker als ik dan zo'n mooi plekje zie en er zo'n Frankrijk gevoel bij krijg. (als kind ging ik ieder jaar op vakantie naar Z-Frankrijk)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 10:53

@Bonnelover, aha, nee gelukkig was het geen bedrijf. Een fb site van ruiloppassers zeg maar. Maar er werd erg met 2 maten gemeten. Daar laat ik het bij.

@Elisa2, Het was in Frankrijk tot circa 2007 gok ik, heel normaal om al je vuil te verbranden bij jezelf. Wij zijn in 2000 geëmigreerd en gescheiden afval en nette gemeentestorts waren toen zeker op het platteland een uitzondering. Wij woonden toen bij een dorp en daar brandde gewoon 24/7 een vuilpit waar iedereen zijn bende (wij niet) in donderde, van fietsen tot autobanden en van vuilniszakken met maandverband tot kinderspeelgoed. En dat was normaal. Niemand die daar raar van opkeek.

Ons huidige huis was daar geen uitzondering op. Er was een brandplek, maar wat te veel was donderden ze in ons (hun) bos. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat we minstens honderd jerrycans gevonden hebben in het bos. Maar ook dierenbotten en niet eentje maar van veel dieren. En ze hadden een vuilkuil zelf gemaakt. Een 20m lange mansdiepe kuil waar ze alles ingeflikkerd hadden. Dat was nog het netst eigenlijk.

Dit is ons derde huis in Frankrijk en alle drie waren ze zo, maar dit is wel het ergste. Zelfs Franse buren spreken er schande over. Hier in deze filmpjes zie je er een beetje van https://youtu.be/qJI76uiGHqA en https://youtu.be/n5O9RO66eys

Ik snap je overwegingen om niet te emigreren. Ik heb 25 jaar geleden echt voor mezelf gekozen (met mijn vriend) en ja familie en vrienden, maar het is maar 1 dag rijden en je bent weer bij elkaar. En facetime etc. Qua temperaturen, het ligt eraan waar je zit in Frankrijk. Ik heb juist voor dit huidige huis gezocht naar hitte, want we zaten in Frankrijk in de andere twee eerdere huizen in een klimaat dat niet veel verschilde van NL. Frankrijk is zo enorm groot er is voor iedereen wel een klimaat te vinden ;-)

Afijn, in mijn filmpjes komt die Franse (slag) sfeer wel tot zijn recht, hahaha.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:13

Wat een prachtige plek!
Zet me wel aan het denken. Ik ga over twee jaar met pensioen en misschien best iets om te overwegen voor mijn man en mij om zo af en toe hier of daar te doen. Ik bewaar dit topic met de linkjes even. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 11:33

Martie schreef:
Wat een prachtige plek!
Zet me wel aan het denken. Ik ga over twee jaar met pensioen en misschien best iets om te overwegen voor mijn man en mij om zo af en toe hier of daar te doen. Ik bewaar dit topic met de linkjes even. ;)

Hi Martie, ik zou je dan tzt inschrijven bij Trusted Housesitters, daar staan zoveel oppasadressen in, echt ik kreeg zelfs zelf de kriebels om op te gaan passen, zoveel leuke en bijzondere plekken. Echt leuk om meer van de wereld te zien, voor alleen je reiskosten.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:10

Dan kunnen we een keer ruilen Monique :D Jullie naar Noorwegen en wij naar Frankrijk <<)

Dat van die vuilstort kennen we ook. Noren (oudere generatie) zijn net zo.
Wat je niet ziet, is er niet :z