Paard(en) en ruiter(s) gezocht voor filmscènes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hienschkunst

Paard(en) en ruiter(s) gezocht voor filmscènes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:27

Hallo, allemaal.

Ik ben Thomas Hiensch, en voor een paar korte filmscènes ben ik op zoek naar ca 3 paard-en-ruiters.
In eerste instantie nam ik contact op met bedrijven voor filmpaarden, maar zij vroegen de hoofdprijs. En omdat de paarden in onze scènes geen stunts hoeven doen, dacht ik:
Ik maak me sterk dat er in heel Nederland toch wel leuke mensen zijn met leuke paarden die het gaaf vinden in een filmscène te galloperen, voor de ervaring en een passende vergoeding. Iemand tipte mij deze website, vandaar!
Wij zorgen uiteraard voor kostuums, visagie, rekwisieten, catering, enz.

De scènes zijn flashbacks in een verhaal die verder anno nu afspeelt.

1. Het paard of de paarden zijn te zien bij een veldslag in het jaar 734. Ze doen hier niks eigenlijk, behalve mooi aanwzig zijn. In één shot zit een acteur er op (terwijl het paard gewoon staat).

2. Drie zwarte of erg donkere paarden galloperen door natuurgebieden, en hun ruiters zijn gekleed in ouderwetse kostuums van het jaar 1412.

3. De drie paarden van hierboven komen aan bij een dorp/stad en maken een onrustige indruk.

Voor meer informatie over de film:
www.reiderlanddefilm.nl

Interesse? Je bent geweldig! _/-\o_
Mail naar ikdoemee@reiderlanddefilm.nl of whatsapp naar 0646598042.
Bedankt!

Thomas

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:44

Super leuk!

Jij regelt wel de verzekering neem ik aan? Je snapt dat het dat soort zaken zijn die ervoor zorgen dat professionals prijzig moeten zijn.

Als het in het echte Reiderland is ( als in oost-groningen) dan weet ik mogelijk wat locals die zouden willen helpen voor een lunch, benzinekosten en wat gezelligheid.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:49

troi schreef:
Super leuk!

Jij regelt wel de verzekering neem ik aan? Je snapt dat het dat soort zaken zijn die ervoor zorgen dat professionals prijzig moeten zijn.

Als het in het echte Reiderland is ( als in oost-groningen) dan weet ik mogelijk wat locals die zouden willen helpen voor een lunch, benzinekosten en wat gezelligheid.

Wat goed! Zeker, we regelen alles. De locaties staan nog open, en het zou inderdaad in die regio kunnen zijn (of Friesland, Drenthe, enzovoorts). Hoe kan ik contact met je opnemen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:51

Jammer dat je donkere paarden zoekt, anders had ik zeker interesse. Ik heb een vos Groninger paard (zou qua ras wel toepasselijk zijn denk ik :D )
Laatst bijgewerkt door Muronia op 13-01-25 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hienschkunst

Re: Paard(en) en ruiter(s) gezocht voor filmscènes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:52

Voor scène "1" kunnen het ook anders gekleurde zijn! Wat leuk dat je interesse hebt!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:58

Ik heb ook wel interesse, weer eens wat anders! Ik heb een gaaf zwart paard. Is het de bedoeling dat er ook echt acteurs op het paard gaan rijden? Of zit de acteur alleen op het stilstaande paard?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door martinev op 13-01-25 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:59

Oh wat leuk!
Jammer dat ik verder weg woon. Neem aan dat er genoeg interesse is uit de omgeving, maar anders houd ik me aanbevolen!
Wil er gerust naar toe rijden
Laatst bijgewerkt door Reggledoos op 13-01-25 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:01

Ik heb je er een pb over gestuurd. (Zie het envelopje bovenaan in het scherm)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:04

hienschkunst schreef:
troi schreef:
Super leuk!

Wat goed! Zeker, we regelen alles. De locaties staan nog open, en het zou inderdaad in die regio kunnen zijn (of Friesland, Drenthe, enzovoorts). Hoe kan ik contact met je opnemen?

Ik heb een bericht gestuurd

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:06

Jammer dat je geen menners nodig hebt. Ik ga het bericht via FB delen

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 03:08

Ik heb u een mailtje gestuurd :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 04:48

troi schreef:
Super leuk!

Verzekering? Wat is het verschil of je op je eigen paard een rondje door het bos of veld rijdt mét vs zonder camera erop?

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 07:58

Ik heb je een PB gestuurd met een tip! De familie Prins uit Delfzijl/Veendam heeft al vaker meegespeeld in films en ze hebben diverse goede paarden ervoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:38

Im limburg heb ik een gave donker bruine met lange manen maar Friesland om op te nemen is mij iets te ver

Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:07

Dorine92 schreef:
troi schreef:
Super leuk!

Verzekering? Wat is het verschil of je op je eigen paard een rondje door het bos of veld rijdt mét vs zonder camera erop?

Nou het gezeur dat je krijgt met jouw aansprakelijkheidsverzekering als er schade komt (bijv een trap tegen een auto tijdens de opnames, auto schade is errug duur) en jij dat wilt claimen op je verzekering. Die verwijst je door naar de verzekering van de organisatie. Die er mogelijk niet is en uiteindelijk ook mag jij zelf de schade betalen. Das dubbel zuur als je iemand een plezier doet! Beter vooraf iets op papier zetten dan.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:10

Wat leuk! Laat je het ons (hier) ook weten wanneer de film klaar is/draait? Of mss wat 'making of' plaatjes met de paarden? :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:14

Citaat:
Nou het gezeur dat je krijgt met jouw aansprakelijkheidsverzekering als er schade komt (bijv een trap tegen een auto tijdens de opnames, auto schade is errug duur) en jij dat wilt claimen op je verzekering. Die verwijst je door naar de verzekering van de organisatie. Die er mogelijk niet is en uiteindelijk ook mag jij zelf de schade betalen. Das dubbel zuur als je iemand een plezier doet! Beter vooraf iets op papier zetten dan.

Dat, of als de acteur van jouw paard valt en diens verzekering de kosten van dat ongeval en eventuele arbeidsongeschiktheid op jou verhaalt..

Ook goed om te weten; je eigen WA verzekering keert niets uit op het moment dat je jouw paard voor een commercieel doeleinde (zoals filmopnames) gebruikt en je bent in beginsel als eigenaar altijd aansprakelijk voor schade gemaakt door jouw dier. Je bent dus afhankelijk van of de 'werkgever' in dit geval de verzekeringen goed op orde heeft omdat je jezelf als particulier voor deze situatie niet kunt verzekeren (dit is overigens de reden dat professionals dus 'duur' zijn... die hebben hier bedrijfsverzekeringen voor waar je weer bepaalde certificeringen voor nodig hebt etc...)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:26

Ah ok ik zou dit dus nooit kunnen bedenken

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:32

En wat dacht je als er iets onhandigs gebeurt door acteur of regisseur op de set waar paard van schrikt en daardoor zijn been breekt?
Er zijn 101 dingen te bedenken waar je goed voor moet verzekeren in dit soort gevallen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:52

Dorine92 schreef:
Ah ok ik zou dit dus nooit kunnen bedenken

Kans is ook klein, maar als het mis gaat zijn de gevolgen heel erg groot

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 13:49

De vraag is wel, denk ik, of je er geld mee verdient of niet? Als je met je paard naar de set gaat en er zelf op zit en er niet voor betaald krijgt, lijkt me dat gewoon onder een WA te vallen. Maar het is altijd goed om vooraf even te informeren bij je verzekering natuurlijk :o

Daarnaast zijn er genoeg paardeneigenaren die bijrijders hebben en waar ze ook voor aansprakelijk zijn als er wat gebeurt, daar denken veel ook niet over na.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 13:55

manubres schreef:
De vraag is wel, denk ik, of je er geld mee verdient of niet? Als je met je paard naar de set gaat en er zelf op zit en er niet voor betaald krijgt, lijkt me dat gewoon onder een WA te vallen. Maar het is altijd goed om vooraf even te informeren bij je verzekering natuurlijk :o

Nee helaas zo eenvoudig is het niet. Als je een 'opdracht' hebt ten behoeve van een min of meer commercieel project dan was je daar anders niet geweest en zal de verzekering je doorverwijzen. Precieze formulering zal zeker afwijken en de details ook per verzekeraar. Dus contact zoeken is zeer verstandig.

Ben trouwens benieuwd hoe de TS hierin staat en wat ze exact gaan regelen op dit vlak. 'Gedoe' met of door paarden is snel enorm kostbaar.

Zou je hier wat details over kunnen delen?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:00

Je verleent een zakelijke dienst, ongeacht of je daar een geldelijke vergoeding voor krijgt. Navragen bij verzekering kan altijd, maar hou er rekening mee dat die je waarschijnlijk ditzelfde zullen vertellen.

Bijrijder ben je inderdaad ook aansprakelijk voor maar dat valt (doorgaans) wel onder WA omdat dit geen zakelijke overeenkomst betreft (tenzij jij of de bijrijder hippische zaken bedrijft).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:07

Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: veldslag in jaar 734 en de kostuums uit 1412??? Dat is toch apart of begrijp ik het niet?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:10

hienschkunst schreef:
Voor scène "1" kunnen het ook anders gekleurde zijn! Wat leuk dat je interesse hebt!

Als het in mijn regio is (noord Groningen), kan ik wel met mijn palomino :D We hebben ook 2 zwarte paarden, maar die worden iets te vrolijk voor dit soort scenes O:)