Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleim

Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 16:04

Stalling gezocht!

Ik en mijn merrie zijn opzoek naar een stal in de omgeving: ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg.

Een aantal eisen zijn:
• Voldoende buiten met vriendjes (weide en/of paddock)
• Goed verlichte rijbak, mag binnen, buiten of beide
• Mogelijkheid tot eigen instructrice
• Meerdere keren per dag ruwvoer
• Principe volpension, eigen stal mesten is niet erg maar binnen/buiten zetten graag wel gedaan ivm school/werk.
• Plek voor een eigen zadelkast of zadelkast over te nemen
• Het liefst dichtbij een bosrijk gebied geschikt voor buitenritjes
• Natuurlijk een fijne sfeer op stal!

Het heeft geen haast, ik zoek een geschikt plekje voor ons beide ☺️
Heeft iemand toevallig wat passends? Ik heb al met veel grote stallen contact op genomen, die zitten vol. Dus het liefst particulier wat ik niet zo snel kan spotten op bijv google maps.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:09

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 16:35

Bellatrix schreef:
Je kan hier ook even lezen: [ED] Stalling ede gezocht

Had ik al gelezen idd, wat ik voorbij zie komen ik of iets wat niet helemaal passend is of het zit vol…
Sta wel al op de wachtlijst bij 2 stallen en probeer contact te krijgen met een andere. Wil vooral eenbeetje oriënteren welke andere mogelijkheden er zijn en/of ik iets mis wat wellicht beter past

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:41

Ik denk dat daar zo'n beetjes alles wel is voorbij gekomen. Het is gewoon heel lastig in die omgeving. :\

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 16:42

Bellatrix schreef:
Ik denk dat daar zo'n beetjes alles wel is voorbij gekomen. Het is gewoon heel lastig in die omgeving. :

Ja. Sans souci had al op mn fb bericht gereageerd maar die hebben letterlijk altijd plek, dat kan niks goeds betekenen dus dan blijf ik liever wat langer bij waar ik nu sta…

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:43

Dat betekend idd niets goeds.
Mijn vriendin staat bij Alice Huisman. Haar paard is daar echt al heel erg opgeknapt. Zij staat er goed.

babzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:49

Stal Vosseveld in Ede voldoet aan de meeste van je eisen, ik weet alleen niet of er plek is.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:50

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:54

Die heb je idd ook nog. :P Zijn 2 topics over die omgeving.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:57

kleim schreef:
Bellatrix schreef:
Ik denk dat daar zo'n beetjes alles wel is voorbij gekomen. Het is gewoon heel lastig in die omgeving. :

Ja. Sans souci had al op mn fb bericht gereageerd maar die hebben letterlijk altijd plek, dat kan niks goeds betekenen dus dan blijf ik liever wat langer bij waar ik nu sta…

Sans Souci moet je ver van weg blijven.
Heb je al eens op Marktplaats gekeken? En Facebookgroepen?

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:08

Hey mensen!

Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:15

Oscarhoeve zou ik niet heen gaan, die paarden staan veel te lang zonder ruwvoer.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:20

Captain schreef:
Oscarhoeve zou ik niet heen gaan, die paarden staan veel te lang zonder ruwvoer.

Wat zonde zeg, zo’n mooie plek… Ook geen mogelijkheid om een hooinet op te hangen? Zag op een aantal foto’s namelijk wel een hooibak :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:23

kleim schreef:
Hey mensen!

Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!

MM ben ik wel es geweest, vriendin stond er met haar paard. Mooie grote binnenbak. Buitenbak en longeerring. Qua voerbeleid of aantal uur buiten kan ik je alleen niets zeggen. Vond de sfeer wel fijn toen maar ik was er natuurlijk maar eventjes.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:24

M&M in Voorthuizen?
Hmmm, geen idee waar die hun weidegang zouden moeten hebben, en buitenrijden kan je er ook niet echt makkelijk of je moet met de trailer naar het bos gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:25

Toen ik bij MM was heb ik nog foto's gemaakt in het weiland.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:27

Bellatrix schreef:
kleim schreef:
Hey mensen!

MM ben ik wel es geweest, vriendin stond er met haar paard. Mooie grote binnenbak. Buitenbak en longeerring. Qua voerbeleid of aantal uur buiten kan ik je alleen niets zeggen. Vond de sfeer wel fijn toen maar ik was er natuurlijk maar eventjes.

Ik heb gehoord dat ze wel weinig hooi krijgen maar met bijbetaling je zelf een extra hooinet mag ophangen, dat vind ik in principe prima. Ze kunnen 8 uur op een dag naar buiten maar ze doen geen hooi voeren in de paddocks dus meer als 4 uur word dat niet.. Daar wil ik nog over onderhandelen. Op de stal waar ik nu sta staan ze ook zonder eten buiten en dan ook nog in enorm modderige paddocks dus het is iniedergeval een verbetering. Perfectie is moeilijk te vinden in stallen helaas…

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:27

@ Bellatrix: Waar dan precies? Ik rijd er zo ongeveer dagelijks langs, zou niet weten waar ze (voor meer dan 40 paarden) weidegang zouden moeten hebben. Die hoek in de Zeumerseweg, zo'n beetje t.o. de ingang naar het recreatiegebied wordt binnenkort volgebouwd met 'Holzenbosch III'

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:29

Ik zou persoonlijk mijn paard niet 4 uur zonder ruwvoer willen hebben...

@Ibbel, het is al heel wat jaartjes geleden dus misschien is er nu wel geen weiland meer? :+
De wei zat toen vlakbij de paddocks?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:30

kleim schreef:
Captain schreef:

Wat zonde zeg, zo’n mooie plek… Ook geen mogelijkheid om een hooinet op te hangen? Zag op een aantal foto’s namelijk wel een hooibak :(

Volgens mij niet, ze staan in grote groepen dus dat heeft ook niet zoveel zin. Ik kom er af en toe, mijn stalgenoot heeft daar een bijrijdpaard.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:34

Ibbel schreef:
@ Bellatrix: Waar dan precies? Ik rijd er zo ongeveer dagelijks langs, zou niet weten waar ze (voor meer dan 40 paarden) weidegang zouden moeten hebben. Die hoek in de Zeumerseweg, zo'n beetje t.o. de ingang naar het recreatiegebied wordt binnenkort volgebouwd met 'Holzenbosch III'

Afbeelding

Dit was een foto van 2 jaar geleden, ik zie zometeen hoe het er nu uitziet. Als ik zo kijk zie ik wel een aantal weides, lijkt me te doen als paarden in groepen staan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:35

Meer dan 50 stallen, en dan op 2 hectare wei? Ze hebben daar echt niet veel weiland hoor...

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:36

Volgens mij niet, ze staan in grote groepen dus dat heeft ook niet zoveel zin. Ik kom er af en toe, mijn stalgenoot heeft daar een bijrijdpaard.[/quote]

Nee dat is zo, woon jij in de regio? Mag ik vragen waar jouw paardje staat? Het is dat ik geen beschikking heb tot een auto, anders had ik ook wat verderop kunnen kijken…

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:38

Ibbel schreef:
Meer dan 50 stallen, en dan op 2 hectare wei? Ze hebben daar echt niet veel weiland hoor...

Klopt dat is weinig, maar als ik zo kijk naar de paddocks passen daar ook lang geen 50 paarden in… Er zal een soort systeem moeten zijn of ze gaan niet allemaal naar buiten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:38

Die van mij staat er tegenover privé bij iemand aan huis. Maar daar is geen ruimte meer voor meer paarden. Het is een hele lastige regio om iets degelijks te kunnen vinden. :(:)