Gezocht: paardenarts of -kliniek Groningen/Noord-Drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Gezocht: paardenarts of -kliniek Groningen/Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:10

Ik krijg net een mail dat mijn 'eerstelijns' praktijk 'Kop van Drenthe' er mee stopt -O- Daarmee valt ook mijn 'eerstelijns' praktijk weg. Voor gezamenlijke afspraken op stal komt Zuideres, echter zijn hun voorrijkosten dusdanig exorbitant dat ik graag voor eerstelijns zaken (afspraken die niet kunnen wachten op een gezamenlijke afspraak, spoed) een praktijk dichter in de buurt heb. Een bezoekje van de dierenarts is immers al duur genoeg ;) Plus dat zij relatief ver weg zitten, dat is met spoed minder praktisch.

Paard staat in Tynaarlo, ik hoor graag jullie tips of juist afraders van artsen/klinieken die Tynaarlo in hun uitrijgebied hebben.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:37

Ik lees even mee Berdien, zat ook net met verbazing de mail te lezen. Onze huisdierenpraktijk in Vries is onlangs al gesloten en nu dus ook de paardenarts :(

Voor zaken die van te voren gepland kunnen worden heb ik overigens Jorre Meersman als dierenarts. Maar hij heeft het ook altijd heel druk en is op korte termijn vaak niet beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door Sille55 op 25-10-24 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: Gezocht: paardenarts of -kliniek Groningen/Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:43

Waardeloos he -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:47

Hier kwam op stal wel eens iemand uit Vries, maar die is ook al dicht zie ik nu. Dat wist ik nog niet eens. Dat was namelijk de dierenarts die hier gebeld werd bij spoed.

Wat kost Zuideres qua voorrijkosten dan?

Ik heb wel Fred Smit bij mijn paard gehad (10km van Tynaarlo), maar geen idee of die nog zo ver wil rijden vanuit Schildwolde. Hij kwam hier toen voor de tanden, dus geen spoedje.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:48

Oostermoer dierenartsen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:15

Sille55 schreef:
Ik lees even mee Berdien, zat ook net met verbazing de mail te lezen. Onze huisdierenpraktijk in Vries is onlangs al gesloten en nu dus ook de paardenarts :(

Voor zaken die van te voren gepland kunnen worden heb ik overigens Jorre Meersman als dierenarts. Maar hij heeft het ook altijd heel druk en is op korte termijn vaak niet beschikbaar.

Ik zit in exact hetzelfde schuitje.
Jorre komt binnenkort bij mijn paard voor het gebit en met de kat ga ik volgende maand dan maar naar Assen.

Ik lees ook even mee. Ben bijna 40 jaar klant geweest bij DAP Vries. Eerst de grote huisdieren eruit naar Kop van Drenthe. En nu (tijdelijk???) dicht. En Kop van Drenthe nu ook dicht. Waardeloze situatie dit -O- .

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:33

Misschien dat DAP Schildwolde ook naar Tynaarlo komt?
Altijd prettig contact mee wanneer ze het werk van mijn vaste dierenarts overnemen. Van Schildwolde naar mijn stal vs naar Tynaarlo zit niet veel tijdsverschil tussen

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:44

Ik heb Rene Bosman. Heeft praktijk in Westerbork. En sinds kort ook in Norg. Ben erg tevreden over hem. Denkt mee met je en betaalbaar. Wellicht is dit een tip voor je.Voor eventueel meer info of telefoonnummer stuur gerust een pb.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 15:48

Schildwolde is bekend :j Maar zit toch nog wel redelijk op afstand. Dat is op zich prima voor planbare zorg, al hebben we daar dus ook de Zuideres voor. Die zijn zowat wekelijks op stal := Maar het gaat me echt om de niet planbare eerstelijns zorg, daarvoor wil ik het liefst een dierenarts/kliniek op een kortere afstand hebben. Kop van Drenthe zaten in Vries en daarvoor Assen, dat was echt perfect.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:47

Mocht er nog iemand in de omgeving op zoek zijn: Rene Bosman van DAP Midden-Drenthe (Westerbork) heeft sinds september ook een praktijk in Norg: DAP Noord-Drenthe.

Wij hadden vandaag een paard met lichte koliek staan en moesten dus op zoek naar een arts. Na een paar telefoontjes bij Rene uitgekomen, fijne, vriendelijke arts met veel ervaring :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:28

Is Peize voor jou in de buurt? Ik ben heel tevreden over DAP Hadderingh. Ze rijden ook wel een aardig stukje naar hun patiënten toe :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:12

MizzMontana schreef:
Is Peize voor jou in de buurt? Ik ben heel tevreden over DAP Hadderingh. Ze rijden ook wel een aardig stukje naar hun patiënten toe :)

Die suggestie wilde ik ook net doen, dat is superdicht bij voor jou en Maaike en Minka zijn top!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 22:26

Peize is prima in de buurt! Norg had ik ook al wat over gehoord :j Morgen ff goed in verdiepen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:31

Vlasta? Zij zit bij Lageland.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:52

Cemlys schreef:
Vlasta? Zij zit bij Lageland.

Die praktijk raad ik af. Als ik hun had geloofd was mn paard nu dood ipv geopereerd aan de verstopping in de darm

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:07

Ik heb daarintegen hele prima ervaringen met Vlasta :) ik kan altijd dingen vragen, is duidelijk en eerlijk in wat ze kan in mijn ervaring. Maar zo heeft iedereen bij elke dierenarts een andere ervaring. Ik heb überhaupt geen idee of Vlasta wel in Tynaarlo komt, naar mijn weten blijft ze in Groningen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:14

MizzMontana schreef:

Hier ook al jaren een tevreden klant van DAP Hadderingh. Komt aan huis maar heeft ook mogelijkheden om bij haar te behandelen(gebitten/scopieen/echo's/foto's/fertiliteit).
Ik heb voor de 2e lijn (bij spoed) altijd EquiNoord, ook fijne artsen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:15

Ik lees ff mee want ik zat ook bij Kop van Drenthe.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:49

Arts & Dier in Klijndijk? Dat is volgens de routeplanner een klein half uur van Tynaarlo vandaan. Die hebben ook een paardenkliniek.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:52

Ik wou ook Klijndijk zeggen maar echt in de buurt is het ook niet denk ik.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 06:21

Klijndijk is zéker meer dan een half uur naar Tynaarlo en als je pech hebt nog meer. Ik vind de routeplanner wel erg optimistisch.
Dan is de Zuideres nog dichterbij.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:17

Sille55 schreef:
Mocht er nog iemand in de omgeving op zoek zijn: Rene Bosman van DAP Midden-Drenthe (Westerbork) heeft sinds september ook een praktijk in Norg: DAP Noord-Drenthe.

Wij hadden vandaag een paard met lichte koliek staan en moesten dus op zoek naar een arts. Na een paar telefoontjes bij Rene uitgekomen, fijne, vriendelijke arts met veel ervaring :)

Wij zijn ook heel blij met Rene zijn nu zo'n 3 jaar klant bij hem met paard en hond. Erg betrokken bij de dieren. Na behandeling ook na een paar dagen een appje van hem hoe het gaat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 09:49

DAP Hadderingh spreekt me nu het meeste aan, heeft iemand ook andere contactgegevens dan het 06 nummer? Mail liever even mijn gegevens, dat die vast bekend zijn voor het geval het nodig is :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:46

Ik heb je een pb gestuurd met mailadres, maar appen kan ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:22