Kelly de Geus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Connaisseur

Kelly de Geus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 20:24

Verrassend genoeg is er nog niet zoveel over haar te vinden hier.

Naast het trainen aan de longe en onder het zadel lijkt het werken aan de hand me een mooie toevoeging. Na wat dingen van Kelly gezien te hebben, zou ik graag meer van haar leren. Voor zover ik kan zien neemt ze zelf geen nieuwe paarden aan. Ze heeft wel wat meiden die lessen geven maar wat wordt niet actief gepromoot. Wel de online cursus. Een behoorlijke investering en heb toch m'n twijfels of je het vanaf een filmpje zo goed leert. In de praktijk doe je makkelijk iets fout en echt les krijgen is toch anders.

Vandaag voor het eerst wat geprobeert met m'n paard en valt toch tegen haha.

Zijn er mensen die ervaring hebben (in de praktijk) met haar of een van de andere meiden? Of de cursus hebben aangeschaft, hoe bevalt dat? Benieuwd naar ervaringen.

ivy_power89

Re: Kelly de Geus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:29

Ik had toen ook gemaild met interesse maar toen ik zag wat ik per les kon aftikken, heb ik het toch maar niet gedaan.
Vind dat voor goede kennis en ervaring best betaald mag worden, maar ik moest ook nog een eind met de trailer rijden én kreeg dan van haar studenten cq medewerkers les. En met 3 paarden blijft er niet bizar veel over om dit soort dingen te doen, omdat ik vind dat je dit met regelmaat moet doen en niet eens in de zoveel weken....

Maar er zullen vast mensen zijn die het wel kunnen betalen en daar naar toe gaan :)

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 20:33

Hoeveel kost een les? Zijn allemaal in Dordrecht geloof ik. Bij Mado (van team by Jill) komt wel iemand op locatie hoorde ik in de podcast.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:55

Ik heb een hele tijd geleden de allereerste cursus gekocht die ze gemaakt heeft. Ik weet niet of het nog dezelfde cursus is. Ik vond het een onwijze tegenvaller. Ik vind haar fantastisch goed in wat ze doet en geloof ook wel in de methode, maar de cursus die ze toen had bestond uit een aantal bijeengeraapte video's uit oude clinics, voice recordings en een aantal nieuw opgenomen videos. Er zat verder geen tekst of uitleg bij met hoe de verschillende video's zich verhouden tot elkaar of uitleu over de inhoud. En wat ik echt onwijs storend vond was dat de videos allemaal een compleet ander kwaliteit en geluidsniveau hadden. Sommige waren bijna onverstaanbaar en soms had ik oortjes in en kreeg ik bijna een gehoorbeschadiging als er een nieuwe video begon. Ik vind haar werk echt mega, mega inspirerend en nogmaals ik durf echt niet te zeggen of de cursus nog hetzelfde is...Maar dat was voor mij eens en nooit weer.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:01

Connaisseur schreef:
Verrassend genoeg is er nog niet zoveel over haar te vinden hier.

Naast het trainen aan de longe en onder het zadel lijkt het werken aan de hand me een mooie toevoeging. Na wat dingen van Kelly gezien te hebben, zou ik graag meer van haar leren. Voor zover ik kan zien neemt ze zelf geen nieuwe paarden aan. Ze heeft wel wat meiden die lessen geven maar wat wordt niet actief gepromoot. Wel de online cursus. Een behoorlijke investering en heb toch m'n twijfels of je het vanaf een filmpje zo goed leert. In de praktijk doe je makkelijk iets fout en echt les krijgen is toch anders.

Vandaag voor het eerst wat geprobeert met m'n paard en valt toch tegen haha.

Zijn er mensen die ervaring hebben (in de praktijk) met haar of een van de andere meiden? Of de cursus hebben aangeschaft, hoe bevalt dat? Benieuwd naar ervaringen.

Gewoon veel oefenen, je in lezen en je kan natuurlijk altijd een lesje aan de hand werk doen bij iemand die GEEN absurde prijzen hanteert

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:02

0000: ik denk niet dat de huidige cursussen nog vergelijkbaar zijn.....

Afgelopen week heb ik een webinar gevolgd en daar werd een nieuwe cursus aangekondigd (die volgt heel snel online denk ik). Dit is het 'fundamentals' gedeelte van de totaalcursus, dus wellicht mooi om mee te beginnen.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 22:44

Balen 0000! Denk dat het nu wel professioneler zal zijn, neem ik aan iig.

Dit lijkt me wel handig en betaalbaar: https://kellydegeus.plugandpay.nl/check ... ses-replay

Kent iemand deze video? Moeilijke is dat je nooit weet wat je krijgt. Als het een video is van 10 minuten met 5 inkoppers, is het alsnog te duur bij wijze van spreken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 23:16

Voor dat geld zou ik eerder een clinic gaan zoeken dan dit betalen voor 1 webinar. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:39

Ik heb al vaker naar haar gekeken. Ik vind haar 1 van de weinige die op een manier werkt die mij aanspreekt. Geen getik op de benen om een trucje als piaffe aan te leren waar de achterbenen meer bewegen als de voorbenen en dus geen gewicht op achter, maar juist echt vanuit verzameling gaan zitten. Elk type paard waar ik haar mee heb zien werken gingen vanuit de verzameling naar de piaffe ipv het aantikken van de benen.
Het valt me zo tegen hoevaak paarden vastgebonden worden met bijzetteugels ook als je naar anderen kijkt die wat aanbieden.

Ik wilde eigenlijk informatie over lessen gaan aanvragen, ben wel benieuwd naar de kosten ook.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:07

Connaisseur schreef:
Balen 0000! Denk dat het nu wel professioneler zal zijn, neem ik aan iig.

Dit lijkt me wel handig en betaalbaar: https://kellydegeus.plugandpay.nl/check ... ses-replay

Kent iemand deze video? Moeilijke is dat je nooit weet wat je krijgt. Als het een video is van 10 minuten met 5 inkoppers, is het alsnog te duur bij wijze van spreken.

Het is zeker geen 10 minuten, dit is de registratie van een webinar, waarbij ze er meestal vanuit gaat dat die een uur duren, maar die altijd uitlopen :) .

In deze legt ze echt haar visie uit over het beginnen met werken aan de hand en de voorwaarden. Het gaat om de gedachten achter de 5 zaken die ze essentieel vindt en hoe je daar mee begint. Verwacht geen urenlange demonstratie van de verschillende oefeningen, maar vooral uitleg over waarom de oefeningen zo essentieel zijn en wat ze doen voor je trainingen. De oefeningen zijn (zoals Kelly dat zegt) 'simpel, maar niet eenvoudig', omdat je ze uiteindelijk op elk niveau moet kunnen uitvoeren (dus niet alleen in stap, maar ook draf en galop) en dan ook nog 'zonder duwen en trekken'.

Als je wilt beginnen zou ik zelf ook kijken of er binnenkort weer een webinar komt, dan heb je natuurlijk ook nog de kans om vragen te stellen in de chat tijdens het kijken. Ik ben zelf groot fan, maar ken Kelly al jaren (al voor ze de piaffe-richting in ging), dus vind niet dat ik een echt objectief oordeel kan vellen. Wat ik wel weet (en wat hierboven ook benoemd wordt) is dat het een methode is die echt uitgaat van de waarde van de oefeningen voor het paard, en niet van het 'kunstje'. Dit betekent ook dat elk paard zijn eigen traject daarin nodig heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:11

Ja ik benoem de piaffe omdat je daar echt een enorm groot verschil ziet tussen haar en anderen. Maar ook al het leren aangaloperen bijvoorbeeld vond ik zo fijn en ontspannen om te zien.

Ik wilde ooit naar zo'n trainingsweekend, maar helaas was dat echt boven budget haha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:36

Een webinar voor de prijs van een lezing vind ik wel prijzig hoor.
Ik had om eerlijk te zijn nog nooit van haar gehoord.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:16

Ze heeft volgens mij gewoon nooit echt 'reclame' hoeven maken want had altijd al enorm veel klanten. Vooral veel professionals en subtop ruiters ook die paarden daar heen brachten voor de hulp met de oefeningen. In die wereld is ze wel enorm bekend namelijk.

Ook de reden dat je er niet tussen komt bij haar qua les of training. :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:17

MyWishMax schreef:
Ik heb al vaker naar haar gekeken. Ik vind haar 1 van de weinige die op een manier werkt die mij aanspreekt. Geen getik op de benen om een trucje als piaffe aan te leren waar de achterbenen meer bewegen als de voorbenen en dus geen gewicht op achter, maar juist echt vanuit verzameling gaan zitten. Elk type paard waar ik haar mee heb zien werken gingen vanuit de verzameling naar de piaffe ipv het aantikken van de benen.
Het valt me zo tegen hoevaak paarden vastgebonden worden met bijzetteugels ook als je naar anderen kijkt die wat aanbieden.

Ik wilde eigenlijk informatie over lessen gaan aanvragen, ben wel benieuwd naar de kosten ook.

Ja zoals bij de recht

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:22

Ja, die heb ik aan het werk gezien en ook leerlingen /mensen met dezelfde methode en dat is iets wat ik nooit ga doen bij mijn paarden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:39

MyWishMax schreef:
Ja, die heb ik aan het werk gezien en ook leerlingen /mensen met dezelfde methode en dat is iets wat ik nooit ga doen bij mijn paarden.

Klopt het verbaasd mij ook altijd weer. Is toch algemeen bekend dat de piaffe ontstaat uit verzameling en niet éen of andere circus act is :+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:46

Je kunt Kelly gewoon een appje sturen. Soms heeft ze echt wel ergens een gaatje. Destijds verdeelde ze haar tijd over 3 locaties. En mocht je met minimaal 4 zijn op stal en je ligt op de route, dan wil ze dat ook nog weleens aanpakken en komt ze aan huis. Let wel, met 1 les per maand kom je niet ver. Dus het is echt wel even investeren in het begin zodat je paard alles snel begrijpt. En heb niet het idee dat je paard na de eerste les al aan de hand piaffeert, want zo werkt het helaas niet :P

Ik heb mijn paard daar wekelijks gebracht voor een half uurtje werken aan de hand. Ze doet het echt fijn en kijkt echt wat je paard aankan, vooral mentaal. Ja ze is aan de prijs, maar het was mij alles waard. Na een ongeluk en lange revalidatie was dit voor mijn paard echt een goede aanvulling naast de aquatraining en hij is zoveel beter en handiger geworden met zijn lijf. Je moet jezelf wel de vraag stellen waarom je dit wilt doen, want als het je gaat om alleen grondwerk dan zijn er legio andere manieren om dit zelf aan te leren. Wil je dat je paard straks ook fijn piaffeert onder de man omdat je op dat niveau rijdt, dan kan ik Kelly zeker aanraden.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:52

Ik heb een aantal maanden geleden de webinar "Fundamentals" meegekeken, was uiteindelijk anderhalf uur ipv een uur, maar ze had zoveel informatie te vertellen. Zelf zou ik eerder een keer een clinic van haar willen zien, om het in de praktijk te kunnen zien. Daar leer je vaak toch het meeste van. Dat stukje "gevoel" is zo moeilijk uit te leggen via video's en webinars. Dat kunnen er maar weinig.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:13

Ik heb gezocht in mn mailbox maar heb de mail niet meer. Meende dat het 140 euro per les was (maar nogmaals, ik weet het niet zeker meer, maar zeker 100+ euro!!)
Ik moest in ieder geval even slikken toen ik de mail las...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:53

Vragen naar ervaringen met een paard gerelateerde dienst mag op Evaringen en Diensten, het topic verhuist daar naartoe:

DRS -> ED

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:21

MyWishMax schreef:

Dat is ook het geen wat mij tegen staat bij velen. Dus zomaar naar iemand anders omdat die voordeliger is, is niet perse een goed alternatief voor mij. Geld is ook niet zozeer een issue, het is meer de combinatie van het bedrag en online training. Denk namelijk niet dat we door die onlinetraining ineens allemaal de nieuwe Kelly worden. En doe liever iets goed of niet, anders schiet het voor mij z'n doel voorbij.

Verder heb ik niet de illusie ooit GP te gaan rijden dus dat is niet de reden. Wel zet mijn paard zich snel vast, met name in stap en gaat dan telgangen. Die passen weeft hij er zo behendig tussendoor dat het soms lastig te voelen is. Het zou voor hem denk ik erg goed zijn om aan de hand te leren hoe zijn lijf goed te gebruiken. Dan is het ook sneller waar te nemen dan wanneer je erop zit. Ik ga toch eens informeren bij haar!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:08

ivy_power89 schreef:
Ik heb gezocht in mn mailbox maar heb de mail niet meer. Meende dat het 140 euro per les was (maar nogmaals, ik weet het niet zeker meer, maar zeker 100+ euro!!)
Ik moest in ieder geval even slikken toen ik de mail las...

Tegenwoordig betaal je het dubbele maar volgens mij neemt zij ook geen lesklanten meer aan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:23

280 euro voor 1 les? Je zou je toch schamen als je dat moet vragen? :o
Ze heeft t wel druk, dus het zal mensen wel niet tegenhouden...

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:24

Ik heb haar toen destijds via instagram een bericht gestuurd. Zij nam inderdaad geen klanten meer aan maar had dan wel een aantal meiden die zij had opgeleid die nog plek hadden. Jammere was alleen dat ze alleen maar op de locatie in Dordrecht lesgeven. Helaas heb ik geen eigen vervoer dus dat werd lastig.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:45

Kirrietje schreef:
Ik heb haar toen destijds via instagram een bericht gestuurd. Zij nam inderdaad geen klanten meer aan maar had dan wel een aantal meiden die zij had opgeleid die nog plek hadden. Jammere was alleen dat ze alleen maar op de locatie in Dordrecht lesgeven. Helaas heb ik geen eigen vervoer dus dat werd lastig.

Welke regio zit je?