Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 10:38

Goedemorgen bokkers,

Ik heb een irritant probleempje.
Aantal weken geleden heb ik een bit retour gestuurd naar Agradi. Ik ben er 100% zeker van overtuigd dat dit bit is ingepakt in de doos en weer terug is gestuurd.
Het gaat hierbij om meerdere items in 1 zending. Het pakket is ontvangen en de rest is verwerkt, enkel het bitje dus niet.

Nu beweert Agradi het bit helemaal niet te hebben ontvangen. Nu is het mijn woord tegen dat van hun.
Leuk natuurlijk, zo'n welles nietes spelletje.
Via de mail blijven ze stug beweren het niet ontvangen te hebben en ook telefonisch kom ik er niet uit met hun.

Wat zijn mijn rechten? iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? |o
Laatst bijgewerkt door Annabel op 22-08-24 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Re: Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:40

Kan je niet aantonen met track en trace dat het is toegekomen?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 10:40

xAnthea schreef:

Sorry, ik heb het niet duidelijk neergezet zie ik nu!

Ik heb meerdere items terug gestuurd. Ze beweren dat ze de andere items wel hebben ontvangen, maar dat het bit er niet bij zat..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:41

Retour via agradi aangemeld en vervolgens verzendbevestiging bij afgeven pakket moet voldoende zijn.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:41

Is er een gewicht van het pakket vastgesteld? Kun je daar nog wat mee?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:43

Annabel schreef:
xAnthea schreef:

Sorry, ik heb het niet duidelijk neergezet zie ik nu!

Ik heb meerdere items terug gestuurd. Ze beweren dat ze de andere items wel hebben ontvangen, maar dat het bit er niet bij zat..

Pakketten worden gewogen, dat zou je nog op kunnen vragen bij de verzendservice, bit weegt namelijk redelijk wat.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:43

Als je je verzendbewijs hebt met gewicht erop dan is dat gewoon wettelijk bewijs. Zij kunnen dan eventueel het retourpakket wegen en dan kúnnen ze verschil in gewicht zien.. als het bit er inderdaad niet inzat, zoals zij zeggen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:47

Kan het bit niet uit de doos 'geglipt' zijn? Het is zo zwaar, het doet rare dingen.

Toevallig heb ik via Marktplaats 2 bitten besteld, de eerste zat in een enveloppe met wat plakband en was daar echt bijna uitgekomen.
Het 2e bit (ik had gewaarschuwd) zat in een doosje, maar ook dat was open gegaan. Dus het versturen van een bit is wel echt tricky.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 10:49

Tilmar schreef:
Kan het bit niet uit de doos 'geglipt' zijn? Het is zo zwaar, het doet rare dingen.

Toevallig heb ik via Marktplaats 2 bitten besteld, de eerste zat in een enveloppe met wat plakband en was daar echt bijna uitgekomen.
Het 2e bit (ik had gewaarschuwd) zat in een doosje, maar ook dat was open gegaan. Dus het versturen van een bit is wel echt tricky.

Hmm ik had de bitjes echt ingebouwd als het ware met dozen en beschermingbubbels.
Dus dat lijkt me niet!

Ik heb even gekeken bij DHL of ik iets kon vinden van gewicht maar ik kom er niet uit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:56

Dat gewicht gaat ook niet helpen. Stel doos woog 2 kg bij versturen en bij aankomst. Dat zegt dan niets over of er een bit in zat.
Stel doos woog 2 kg en bij aankomst 1,8. Dat is het bit kennelijk onderweg uit de doos gekomen. Dan hebben jullie allebei gelijk, maar dan? Ga je dan PostNL, DHL, DPD of wie het pakket ook verstuurd heeft aanklagen? Ze zien je aankomen :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:15

Ibbel schreef:
Dat gewicht gaat ook niet helpen. Stel doos woog 2 kg bij versturen en bij aankomst. Dat zegt dan niets over of er een bit in zat.
Stel doos woog 2 kg en bij aankomst 1,8. Dat is het bit kennelijk onderweg uit de doos gekomen. Dan hebben jullie allebei gelijk, maar dan? Ga je dan PostNL, DHL, DPD of wie het pakket ook verstuurd heeft aanklagen? Ze zien je aankomen :D

Dan moet agradi het met de verzenddienst regelen en wel je geld terug betalen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 11:36

Agradi is zeer klant onvriendelijk. Het zal er op uitdraaien dat jij het bit zal moeten betalen. Zij gaan in ieder geval geen zak voor je doen.

Het retourbeleid van deze club is echt heel slecht.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 11:59

Tallie1979 schreef:
Agradi is zeer klant onvriendelijk. Het zal er op uitdraaien dat jij het bit zal moeten betalen. Zij gaan in ieder geval geen zak voor je doen.

Ja daar ben ik al bang voor.. al was het nou een bitje van een tientje had ik het minder erg gevonden.
Maar kost gewoon 42 euro. :(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:05

Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Voor je gevoel is het misschien niet de moeite om ze in te schakelen, maar vaak willen ze wel wat doen. Dat kan ook een compensatie zijn omdat het voor hun ook niet de moeite is om er echt een zaak van te maken.

Had je de bestelling in zijn geheel retourneerd of heb je er ook items uit gehouden? Als je alles geretourneerd hebt, dan zou het gewicht hetzelfde moeten zijn.
Er wordt hier gesproken over 1.8 of 2.0 kg., maar (in elk geval bij PostNL) wordt er exact gewogen, dus op de gram nauwkeurig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:07

Annabel schreef:
Tallie1979 schreef:

Ja daar ben ik al bang voor.. al was het nou een bitje van een tientje had ik het minder erg gevonden.
Maar kost gewoon 42 euro. :(

Ja, en zo verdienen ze dus hun geld. Ze verstoppen zich achter hun retourbeleid en jij hebt 0 rechten.

Ik boycot deze club. Ook ik heb een hele slechte ervaring met ze.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:11

Dat is onzin, je hebt alle rechten die je bij een andere winkel ook hebt.
Ik heb ook een keer een dingetje gehad... 1 mailtje van de rechtsbijstand en het was opgelost.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:16

c_alsemgeest schreef:
Dat is onzin, je hebt alle rechten die je bij een andere winkel ook hebt.
Ik heb ook een keer een dingetje gehad... 1 mailtje van de rechtsbijstand en het was opgelost.

Ze verstoppen zich standaard achter hun retourbeleid. Je kunt ook alleen maar een retourlabel krijgen als je er (gedwongen) akkoord mee gaat.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:30

Ook hier hele slechte ervaringen ermee. Ronduit asociale mails gehad ooit na een probleem met retour. Noemde zichzelf de directeur en hij zou zorgen dat ik er nooit meer kon bestellen. Nou prima want dat wilde ik niet eens.

Vond het zeer onprofessioneel en vind het verbazend hoe lang ze ondanks dit gedrag nog bestaan.

Ik hoop dat je er met ze uitkomt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:40

Maak altijd foto’s van wat je in het pakketje hebt gedaan én buitenkant van verzendklaar pakket. Dit samen met het gewicht voorkomt dit soort discussies.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:42

Bij mij hebben ze juist iets super opgelost met een kapotte behuizing van het apparaat ofzo van een schrikdraad bol.

Nieuwe opgestuurd en de oude mocht ik houden. Accu was gewoon bruikbaar, dus we hadden gewoon een half jaar stroom.

Op je t&t online moet een gewicht staan. Dit staat vaak bij de specificaties

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:43

Denk dat ze ook lak hebben aan een foto.
Je stopt iets erin, maakt een foto, en dan haal je het er weer uit.

Gelukkig nog nooit problemen gehad bij agradi.
Rechtsbijstand zou ik ook aan denken

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:54

Tijd geleden dingen besteld op Agradi en eigenlijk nooit echt problemen gehad. Wel veel klachten gehoord vooral sinds de nieuwe website. TS hopelijk vind je een oplossing :(:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:01

Hier ook een vervelende ervaring met agradi net als vrienden van me. Ik zou niet weten of rechtsbijstand er iets mee kan maar het is in ieder geval het proberen waard.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:19

Hier ook een hele slechte ervaring met Agradi, bestel er niets meer.
Ging om 10 euro, dus ik heb het uiteindelijk maar erbij gelaten. Was mijn energie niet waard toen, nu zou ik er denk ik wel werk van maken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:53

Agradi..... wat een verschrikkelijk bedrijf.
Ik bestel er ook niet meer.

Ze verzinnen allerlei regeltjes die wettelijk gezien niet eens mogen.

Dat ze dit bij jou ook doen TS, verbaasd mij echt niet. Als het bit er niet in gezeten had, dan hadden ze kunnen zien dat de doos beschadigd was! Maar ik denk dat bij het verwerken van je retour een medewerker je retour niet goed verwerkt heeft en nu schuilen ze achter het "ja niet binnen gehad"

Zo heb ik recent gehad dat ik een bestelling deed, omdat hun belofte, voor 21.00 uur besteld, dezelfde dag verzonnen. Alles zou op voorraad zijn op hun site. Maar pas na 8 dagen werd mijn bestelling verstuurd. in de tussentijd geen enkele communicatie, dat mijn bestelling vertraagd was omdat ze iets toch niet op voorraad hadden.
Inmiddels had ik bij hypostore hetzelfde besteld, en binnen 24 uur in huis (zo kan het dus ook!) en agradi een mail gestuurd dat ik wilde annuleren. Nooit reactie gehad, en ze hadden toch het pakket opgestuurd.
De bezorger kwam met het pakket, die ik vervolgens geweigerd had. Ik had geen zin om weer een label uit te printen, en dan op eigen gelegenheid het pakket weer ergens naar toe te brengen. En de bezorger maakte er helemaal geen issue van.
Krijg ik een mail, dat ik €12.50(!) weigeringskosten moest betalen. Dat zouden ze van het geld afhouden wat ze terug zouden storten.
Ik heb gevraagd of ze de wettelijke regels wat betreft verzendkosten etc wel eens gelezen hadden, want wat ze nu deden mág gewoon niet (ik heb zelf ook 3 webshops, weet heel goed wat de regels zijn)

Dus ik heb gezegd, dat ik het volledige retour bedrag op mijn rekening verwachtte, en als ze wel die €12.50 eraf hadden gehouden ik er werk van zou maken. (ondanks dat het maar een klein bedrag is, maar als ze dit bij meer mensen doen is het makkelijk verdiend)

volgende dag stond het volledige bedrag op mijn rekening.

Dus TS, ik zou daar mee dreigen, ze zijn er schijnbaar erg gevoelig voor!