Hulp met laden gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Hulp met laden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 08:51

Hi allemaal, ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met laden. Mijn paard gaat in de freeze en beweegt gewoon niet meer. Ze komt steil omhoog bij druk van achter.

Nu is mij iemand van Equine aangeraden maar ik lees daar wisselende verhalen over. Hoor graag tips, paard staat in Rotterdam.
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 08-06-24 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Moska

Re: Hulp met laden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:00

Esther de Vries van Trailerlaadtraining. Absoluut een aanrader

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:01

Nieske Pohlmann van Paardenluisteren, zit alleen wel in de Achterhoek :o

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:09

Dat is inderdaad ook een goede!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:57

Diana Luiten heeft ons vorig jaar fijn geholpen. Ik vond haar erg rustig en fijn met uitleggen zodat ik het vooral ook zelf kon doen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:09

Moska schreef:
Esther de Vries van Trailerlaadtraining. Absoluut een aanrader

Esther idd. Mijn paard wilde 2 jaar niet laden nadat ik hem 4 maanden 24/7 buiten had staan :'). Ging van freeze naar steigeren, naar zich achterover laten vallen, hoofd kapot slaan en weet ik het allemaal, naar ik geloof dat ze hem er met een half uur op had staan zonder 1 verkeerde pas.
Laatst moest ik na ruim een half jaar ineens onverwachts weg, dus ik had mijn oortjes in en Esther dr nummer alvast opgezocht zodat ik kon bellen voor de garantie, maar hij liep er nog steeds zo op!

Dat ze beiden (paard en mens) traint en levenslange garantie geeft is een enorm pluspunt imo. Ik ken nu 6 mensen die haar erbij hebben gehad en geen van hen heeft nog een probleem gehad.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:14

WowAmigo schreef:
Nieske Pohlmann van Paardenluisteren, zit alleen wel in de Achterhoek :o

Nieske wilde ik ook noemen.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:28

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 16:16

Bedankt allemaal! Esther komt :)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:33

MRIIIS schreef:
Bedankt allemaal! Esther komt :)

Dat is een heel slim idee! Elke x nog zo blij met haar!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 13:08

Esther is 2x geweest (1e x stond ze er binnen 10 minuten op en 2e x zijn we even naar een andere locatie gereden) en ik kan nu zelf laden, echt een mega aanrader!!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:21

Wat fijn!

Ik had absoluut niets anders verwacht...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:43

Fijn zeg. *\o/*

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:33

Bielsje schreef:
Wat fijn!

Ik had absoluut niets anders verwacht...

Inderdaad! Ik heb Esther vorig jaar april laten komen na zelf steeds oefenen zonder echt resultaat en nog altijd heel blij mee. Zo fijn om zelf te kunnen laden en alleen op pad te kunnen.

@TS fijn dat het bij jou (en je paard) ook goed geholpen heeft.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:39

Ik haak hier even aan als het mag. Ik heb ook laad problemen, maar alleen op de terugweg, heen gaat ze er zo op..en terug is de ene x dat ze na 5 min er zo oploopt en de andere keer ben ik tot huilens aan toe 3 uur bezig. Ze is helemaal prima rondom de bus maar zodra ze verder dan die klep moet is het chaos. Nu durf ik dus niet meer weg te gaan. Maar het dus is een misschien niet standaard laadprobleem, kennen jullie iemand anders dan Esther? Of kom ik dan toch daar uit? (Voor mij vrij prijzig dus dacht probeer het)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:44

Ik herken wel het verschil in thuis laden of op locatie. Grote verschil is waarschijnlijk dat je paard zn emmertje/hoofd wat vol is dan, maar waarschijnlijk voornamelijk jijzelf. Althans ik durfde op locatie nooit zo door te pakken omdat ik bang was dat ik hem dan helemaal niet meer geladen kreeg. Dit had de mijne zo door.
Ook hiervoor is het echt aan te raden om Esther te benaderen. Eerlijk is eerlijk, goedkoop is anders maar het was het dubbel en dwars waard voor mij.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:00

xJurdyWonanx schreef:
Ik herken wel het verschil in thuis laden of op locatie. Grote verschil is waarschijnlijk dat je paard zn emmertje/hoofd wat vol is dan, maar waarschijnlijk voornamelijk jijzelf. Althans ik durfde op locatie nooit zo door te pakken omdat ik bang was dat ik hem dan helemaal niet meer geladen kreeg. Dit had de mijne zo door.
Ook hiervoor is het echt aan te raden om Esther te benaderen. Eerlijk is eerlijk, goedkoop is anders maar het was het dubbel en dwars waard voor mij.

Ja ik denk ook dat haar emmertje vol(ler) zit. Maar ook als ik bijv maar een kwartiertje ga wandelen blokkeert ze helemaal. Ik word dan inderdaad heeeel zenuwachtig ja. Maar ook als ik dan een (nuchter) stalgenootje bel doet die er ook een vrolijke twee uur over. En daarom durf ik niet meer. Ze wordt zeiknat van het zweet paniekt, steigert weigert etc.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:50

Esther is misschien niet goedkoop maar meestal wel in 1 sessie klaar en je hebt garantie. Ik zag vrij veel mensen trailerlaad cursussen doen die best snel weer terug bij af waren, dan kun je weer opnieuw... Ik zag zelfs iemand die die cursus gaf, was een uur bezig met eigen paard laden :')

Er zullen vast goede cursussen zijn maar naar mijn weten geeft enkel Esther garantie. Dat plus haar eerlijke duidelijkheid naar het paard, heeft mij 100% overtuigd.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 07:36

Ik herken het verschil ook hoor! Vorige week op de kliniek wilde ze dus niet. Esther gebeld (die heeft mij telefonisch toegesproken) en binnen een minuut stond ze erop :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:33

Wat een geweldige opzet zeg, met die garantie, dat moet driedubbel veel vertrouwen geven. Van tevoren omdat Esther zoveel vertrouwen in haar kunde heeft dat zij die garantie durft te geven en daadwerkelijk waarmaakt. En nadat ze geweest is ook, dat je weet dat je áltijd kunt bellen en je je paard er met haar hulp er weer op zult krijgen.
Geen idee van de kosten, maar als je er echt niet uitkomt klinkt Esther wel als de oplossing.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:36

MRIIIS schreef:
Ik herken het verschil ook hoor! Vorige week op de kliniek wilde ze dus niet. Esther gebeld (die heeft mij telefonisch toegesproken) en binnen een minuut stond ze erop :D

Ik las even, 'heeft het paard toegesproken' :') :))

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-24 21:27

Haha ons allebei!

Kosten zijn niet mis maar het is het echt 100% waard! Hiervoor was het echt zo'n ellende, vooral als we weer naar huis moesten.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:14

Ik raad ook Esther aan. Was idd duur grapje, helemaal omdat ik het betreffende paard verkocht heb. Maar de handvatten die ze me gegeven heeft, pas ik nu ook toe bij mijn huidige paard, die af en toe tóch ff wil testen of ze er niet in hoeft....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:17

Ik heb even gekeken, maar het is wel een bizar uurtarief zeg :wow:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 00:00

GDG schreef:
Ik heb even gekeken, maar het is wel een bizar uurtarief zeg :wow:

Ja dat vind ik ook := Ik ken ze die voor €75.- per uur komen en het ook kunnen oplossen. :=