Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jilkedb schreef:[ [url=m/yz4zpS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m4dXUg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vj5IDf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fjEjt0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heej, zelf lease ik sinds september 2023 een paard bij hen. Ik woon zelf ook in België. Vanaf het eerste moment is alles vlot en goed verlopen. Ik ben Olivia ben hen gaan uitproberen. De klik was er meteen. Zowel met het paard als met hen zelf. De communicatie is helder, open en duidelijk.
Qua kostprijs moet je ook wel kijken naar wat voor soort paard je wenst te leasen. Olivia heeft een hele mooie afstammeling, een echt top dressuur merrie. We spreken hier van een paard van +20k, maar hier was ik ook naar opzoek. Uiteraard helpen ze je bij uw zoektocht en hebben ze ook paarden voor een lager budget.
Verder heb ik ook gekozen voor de optie lease met mogelijkheid tot aankoop. Maar je kan ook gewoon leasen. In mijn geval wilt dit zeggen dat er een contract is opgesteld met een maandelijks bedrag en haar aankoopbedrag. Eenmaal haar aankoopbedrag bereikt is ze definitief van ons. Maar bij geen klik, kan ze ook terug.
Bij gewone lease betaal je wat minder, en heb je zolang je wilt een paard dat je volledig kan behandelen als je eigen paard. Dit voor een periode zolang je wenst.
Spullen koop je uiteraard zelf aan. Maar bij het aankopen van een paard doe je dit ook, dus dat lijkt me ook niet meer dan normaal.
Het paard is van u, je mag deze zelf bij je thuis zetten of op een stal. Dus stallingsgeld, lessen etc betaal je zelf. Maar in al die maanden heb ik nooit het gevoel gehad dat Olivia niet van mij is. Ik behandel haar als mijn eigen paard. En we hebben een hele leuke klik ontwikkeld. Ik ben Droompaarden ook heel dankbaar voor deze kans. Hiervoor had ik al eens een paard gehad maar na enkele weken na aankoop kreeg ze een zware peesblessure waardoor ik niet meer op haar kon rijden. Ik was dan ook wat angstvallig om meteen een nieuw paard aan te kopen. Leasen op verplaatsing is de ideale manier om te testen of het paard voor je is. En te wennen aan elkaar.
Ik kan het alleen maar aanraden!
Wedstrijden doen, op verplaatsing gaan, op keuring gaan, … alles is mogelijk. Gewoon top service!
Groetjes!
BanditSam schreef:Hoi!
Ik lease sinds april dit jaar een paardje daar, en ik vind het heel fijn! De leasekosten die je per maand betaalt verschillen volgens mij per paard, en alle spullen moet je zelf aanschaffen.
Houd er wel rekening mee dat dierenartskosten etc ook voor jou zijn!
darkadia schreef:Ik vind dit soort constructies ook altijd extra alertheid waard. Ik ken deze organisatie niet, maar er was een tijdje een andere organisatie die met lease paarden werkten, die is inmiddels opgeheven weet ik. En daar hoorde ik ook wisselende ervaringen. Denk als je mazzel hebt en het paard gewoon gezond blijft er weinig aan de hand is, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.
Heb er hier 1 in bruikleen, ook dat is een constructie waar ik niet snel nog eens voor zou kiezen. Het geeft gewoon snel gedoe als jij als leaser anders over bijvoorbeeld de belastbaarheid van een paard denkt (incl de behandelend dierenarts) dan de daadwerkelijke eigenaar.