Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne1234

Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 19:59

Hey, ik had eens een vraagje, iemand ervaring met onzedroompaarden.nl? Zou graag een paard leasen maar vindt niks in de buurt dus kwam ik bij hun uit woon zelf in belgie en ze kunnen ook paarden leasen naar belgie op verplaatsing.
Iemand hier ervaring bij? Zo ja moet ik dan zelf ook nog zadel,hoofdstel,halster etc… betalen? Want kan financieel wel een paard leasen + stallings kosten maar om een zadel etc te kopen voor een paard waar ik niet van weet of het uiteidelijk een goede match is vindt ik toch riskant aangezien ik heb opgezocht dat alle spullen om deftig te kunne rijden voor paard en mezelf en verzorging toch al makkelijk rondt de 1.200€ kost als ik de goedkopere spullen pak want natuurlijk niet altijd de beste zijn.

Alvast bedankt!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:29

Omdat hier naar een ervaring naar een bedrijf wordt gevraagd verplaats ik dit topic naar ED.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:53

Zoals ik het op de site lees, moet je inderdaad zelf de spullen aanschaffen. Daarnaast komen de stallingskosten, hoefsmid, tandarts, dierenarts etc. er ook nog overheen. Gezien je andere topics raad ik je aan op zoek te gaan naar een verzorgpony, dit is veelal gratis.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:05

Merkwaardige opzet. Zij kopen een paard dat jij vervolgens mag leasen.

Een beetje leuk paard kost tegenwoordig zo 10k en ze zullen, verwacht ik, binnen een jaar of 2 max de kosten eruit willen. Dat is dan 500euro leasegeld per maand + stalgeld (zo 300) + tuig (1500) + lessen (30 per keer). Das zo 1000 per maand dus!

Beter dat geld opsparen en volgend jaar zelf een paard kopen

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:54

Je moet inderdaad zelf alle spullen aanschaffen. Volgens mij was het leasebedrag iets van 250,- in de maand e daarboven op nog je stallingskosten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 04:34

Ze bieden zelf veulens aan voor lease, vraag me af of je die dan weer mag komen inleveren voor verkoop als ze zadelmak zijn.
Goed verdienmodel dat wel!

Ik zou er persoonlijk verre van blijven.

Jilkedb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heej, zelf lease ik sinds september 2023 een paard bij hen. Ik woon zelf ook in België. Vanaf het eerste moment is alles vlot en goed verlopen. Ik ben Olivia ben hen gaan uitproberen. De klik was er meteen. Zowel met het paard als met hen zelf. De communicatie is helder, open en duidelijk.
Qua kostprijs moet je ook wel kijken naar wat voor soort paard je wenst te leasen. Olivia heeft een hele mooie afstammeling, een echt top dressuur merrie. We spreken hier van een paard van +20k, maar hier was ik ook naar opzoek. Uiteraard helpen ze je bij uw zoektocht en hebben ze ook paarden voor een lager budget.
Verder heb ik ook gekozen voor de optie lease met mogelijkheid tot aankoop. Maar je kan ook gewoon leasen. In mijn geval wilt dit zeggen dat er een contract is opgesteld met een maandelijks bedrag en haar aankoopbedrag. Eenmaal haar aankoopbedrag bereikt is ze definitief van ons. Maar bij geen klik, kan ze ook terug.
Bij gewone lease betaal je wat minder, en heb je zolang je wilt een paard dat je volledig kan behandelen als je eigen paard. Dit voor een periode zolang je wenst.
Spullen koop je uiteraard zelf aan. Maar bij het aankopen van een paard doe je dit ook, dus dat lijkt me ook niet meer dan normaal.
Het paard is van u, je mag deze zelf bij je thuis zetten of op een stal. Dus stallingsgeld, lessen etc betaal je zelf. Maar in al die maanden heb ik nooit het gevoel gehad dat Olivia niet van mij is. Ik behandel haar als mijn eigen paard. En we hebben een hele leuke klik ontwikkeld. Ik ben Droompaarden ook heel dankbaar voor deze kans. Hiervoor had ik al eens een paard gehad maar na enkele weken na aankoop kreeg ze een zware peesblessure waardoor ik niet meer op haar kon rijden. Ik was dan ook wat angstvallig om meteen een nieuw paard aan te kopen. Leasen op verplaatsing is de ideale manier om te testen of het paard voor je is. En te wennen aan elkaar.
Ik kan het alleen maar aanraden!
Wedstrijden doen, op verplaatsing gaan, op keuring gaan, … alles is mogelijk. Gewoon top service!
Groetjes!

Jilkedb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:51

Ja, want de foto’s zijn niet van mij . Volg me gerust op Instagram. Dan kan je het ook allemaal zien. Helemaal geen reclame maar eerlijke feedback van een tevreden klant. Dat is waar de topic starter naar opzoek is. En niet naar reacties zoals die van jullie die geen ervaringen hebben met het leasen van een paard of met Droompaarden.
Btw. je kan alleen maar reactie plaatsen bij registratie dus logisch dat ik dan nieuw ben ‍♀️. Anders kon ik geen feedback geven op het gevraagde topic!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:15

Jilkedb schreef:
[knip]Verder heb ik ook gekozen voor de optie lease met mogelijkheid tot aankoop. [knip]

Je hebt dus een paard gekocht op afbetaling.
Dat geeft niet, weliswaar onverstandig, maar noem het dan ook gewoon zo.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:15

Interessant concept, ik heb er geen ervaring mee. Het meest interessant vind ik hoe omgegaan wordt met blessures. Wie draagt het risico en is verantwoordelijk voor revalidatie etc. Of kun je gewoon opzeggen als ie een peesblessure heeft?!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:58

Jilkedb schreef:
[ [url=m/yz4zpS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/m4dXUg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vj5IDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fjEjt0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heej, zelf lease ik sinds september 2023 een paard bij hen. Ik woon zelf ook in België. Vanaf het eerste moment is alles vlot en goed verlopen. Ik ben Olivia ben hen gaan uitproberen. De klik was er meteen. Zowel met het paard als met hen zelf. De communicatie is helder, open en duidelijk.
Qua kostprijs moet je ook wel kijken naar wat voor soort paard je wenst te leasen. Olivia heeft een hele mooie afstammeling, een echt top dressuur merrie. We spreken hier van een paard van +20k, maar hier was ik ook naar opzoek. Uiteraard helpen ze je bij uw zoektocht en hebben ze ook paarden voor een lager budget.
Verder heb ik ook gekozen voor de optie lease met mogelijkheid tot aankoop. Maar je kan ook gewoon leasen. In mijn geval wilt dit zeggen dat er een contract is opgesteld met een maandelijks bedrag en haar aankoopbedrag. Eenmaal haar aankoopbedrag bereikt is ze definitief van ons. Maar bij geen klik, kan ze ook terug.
Bij gewone lease betaal je wat minder, en heb je zolang je wilt een paard dat je volledig kan behandelen als je eigen paard. Dit voor een periode zolang je wenst.
Spullen koop je uiteraard zelf aan. Maar bij het aankopen van een paard doe je dit ook, dus dat lijkt me ook niet meer dan normaal.
Het paard is van u, je mag deze zelf bij je thuis zetten of op een stal. Dus stallingsgeld, lessen etc betaal je zelf. Maar in al die maanden heb ik nooit het gevoel gehad dat Olivia niet van mij is. Ik behandel haar als mijn eigen paard. En we hebben een hele leuke klik ontwikkeld. Ik ben Droompaarden ook heel dankbaar voor deze kans. Hiervoor had ik al eens een paard gehad maar na enkele weken na aankoop kreeg ze een zware peesblessure waardoor ik niet meer op haar kon rijden. Ik was dan ook wat angstvallig om meteen een nieuw paard aan te kopen. Leasen op verplaatsing is de ideale manier om te testen of het paard voor je is. En te wennen aan elkaar.
Ik kan het alleen maar aanraden!
Wedstrijden doen, op verplaatsing gaan, op keuring gaan, … alles is mogelijk. Gewoon top service!
Groetjes!

Ziet er goed uit!

Je betaald voor een stukje risico verplaatsing. Ik gok dat je haar bij een blessure terug kan sturen en dan stopt de betaalverplichting?

Wat zijn de kosten bij jouw opzet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:14

Dus je bent zo bijna 7 a 800 euro per maand kwijt, dan nog de kosten voor de rest. Zet een jaar lang 1000 euro per maand op een spaarrekening en koop er zelf een.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:25

Lease is natuurlijk op kleine schaal al gebruikelijk voor deelnemers van orun etc die hebben gewoon tijdelijk een paard nodig op niveau en daarvoor kan ik mij zo iets goed voorstellen

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:15

Ik heb TS ooit eens een pb gestuurd over mijn ervaringen met deze stal. Niet ivm lease maar ivm een paard dat te koop stond. Ik heb er destijds geen goed gevoel aan overgehouden.

Als iemand meer wil horen dan wil ik het in een pb wel vertellen. Aangezien het hier vooral over de lease gaat plaats ik het niet hier.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:59

En wat als je na 2 jaar betalen (?) nog maar 1 maand hoeft voordat je haar aankoopbedrag hebt betaald als leasegeld? Kan dit bedrijf dan ook zeggen helaas pindakaas we halen haar uit de lease? Zou zuur zijn :=

BanditSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 00:34

Hoi!
Ik lease sinds april dit jaar een paardje daar, en ik vind het heel fijn! De leasekosten die je per maand betaalt verschillen volgens mij per paard, en alle spullen moet je zelf aanschaffen.
Houd er wel rekening mee dat dierenartskosten etc ook voor jou zijn!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:49

oef, dit is wel tricky business als ik het zo lees. Ik vraag mij af hoe de algemene voorwaarden er uit zien, en inderdaad wat je rechten zijn als je je paard bijna hebt afbetaald en er men haalt het hier uit de lease..

Kleine edit: net even de site bekeken, en het valt mij op dat sommige van de gebruikte foto's niet van eigen komaf zijn(in sommige gevallen herken ik de foto's van o.a. sporthorses, waarbij sommige handelsstallen typisch een eigen "huisstijl" hebben ontwikkeld. )uiteraard kan het zijn dat zij deze paarden inmiddels in bezit hebben en zich hiermee vrij voelen om de foto's te gebruiken..

Overigens zijn zij onder de genoemde bedrijfsnaam niet terug te vinden in het handelsregister. Goed uitvragen dus TS, want als er sprake is van een particuliere organisatie is de kans dat je bakzeil haalt wel iets groter..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:04

Geen ervaring met dit bedrijf maar ik zou het ook riskant vinden. Je hebt zoals ik het lees gewoon alle kosten van een eigen paard alleen is het dan lease. Bovenop het kostbare geld van het onderhoud komt er dan nog een leasebedrag bovenop. Dan komt het idd eerder neer op een lening voor de aankoop. Ik zou heel goed uitzoeken wat je rechten en plichten zijn. Wat gebeurt er als het dier een zware blessure krijgt of dood gaat? Krijg je dan voor hetzelfde geld een ander dier?

Lenen zou ik alleen doen voor iets dat van belang is om je dagelijkse dingen uit te kunnen voeren. Een auto als je bijvoorbeeld afhankelijk ervan bent voor je werk bijvoorbeeld. Een paard is toch luxe. Dan kun je idd beter flink sparen en dan zelf een paard kopen. Dat is voordeliger en je hebt geen gedoe met regeltjes. Je bent dan meteen 100 procent eigenaar.

Je bent 18 volgens je profiel. Woon je nog bij je ouders? Dat is ook iets om rekening mee te houden. Nu zul je met lease wat meer vrijheid hebben, maar je hecht toch aan een dier. Zonde als je dan afscheid moet nemen omdat op jezelf wonen ook duur is.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:49

Ik heb geen ervaring met het concept wat ze nu hebben, wel met hoe ze om zijn gegaan met mijn lease paard 8/9 jaar geleden. Dat was toen wel een ander concept, ze had gewoon alleen dat paard toen. Daar kan ik meer over vertellen in pb.

Verder is deze dame in kwestie ook te vinden in een aflevering van BOOS vanwege mensen die door haar bedrogen zijn. (Niet met paarden zelf, maar denk dat dit ook wel aan geeft hoe zij te werk gaat)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 12:47

Ik vind dit soort constructies ook altijd extra alertheid waard. Ik ken deze organisatie niet, maar er was een tijdje een andere organisatie die met lease paarden werkten, die is inmiddels opgeheven weet ik. En daar hoorde ik ook wisselende ervaringen. Denk als je mazzel hebt en het paard gewoon gezond blijft er weinig aan de hand is, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.

Heb er hier 1 in bruikleen, ook dat is een constructie waar ik niet snel nog eens voor zou kiezen. Het geeft gewoon snel gedoe als jij als leaser anders over bijvoorbeeld de belastbaarheid van een paard denkt (incl de behandelend dierenarts) dan de daadwerkelijke eigenaar.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:48

BanditSam schreef:
Hoi!
Ik lease sinds april dit jaar een paardje daar, en ik vind het heel fijn! De leasekosten die je per maand betaalt verschillen volgens mij per paard, en alle spullen moet je zelf aanschaffen.
Houd er wel rekening mee dat dierenartskosten etc ook voor jou zijn!

Denken jullie zelf echt dat het geloofwaardig is als allemaal nieuw aangemelde mensen positieve ervaringen plaatsen?
Daar maak je mij alleen maar sceptischer mee hoor.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:58

darkadia schreef:
Ik vind dit soort constructies ook altijd extra alertheid waard. Ik ken deze organisatie niet, maar er was een tijdje een andere organisatie die met lease paarden werkten, die is inmiddels opgeheven weet ik. En daar hoorde ik ook wisselende ervaringen. Denk als je mazzel hebt en het paard gewoon gezond blijft er weinig aan de hand is, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.

Heb er hier 1 in bruikleen, ook dat is een constructie waar ik niet snel nog eens voor zou kiezen. Het geeft gewoon snel gedoe als jij als leaser anders over bijvoorbeeld de belastbaarheid van een paard denkt (incl de behandelend dierenarts) dan de daadwerkelijke eigenaar.

Ik heb er ook 1 in bruikleen en zou dit precies om deze reden niet nog een keer doen.

Alen0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:37

Afbeelding

Heyhey,

Eerst en vooral zou ik eerst zelf persoonlijk contact opnemen met hun, deze dame in kwestie is een heel vriendelijk iemand, die enkel en alleen maar het beste met je voorhebt en met de paarden zelf. Je kan dit eerst rechtstreeks met hun bespreken.

Ik lease al vanaf december 2023 bij hun een veulentje, heb enkel en alleen maar positieve ervaring met beide,
Deze dame in kwestie, zal je ook helpen met wat je wilt en zal je zeker ook helpen naar een goede match toe.

Wel als je leasing op verplaatsing doe zijn de kosten allemaal voor jezelf, zoals stalgeld & dierenartskoten en zo verder, maar dat heb je ook sowieso als je een paard aankoopt. Het leasen bij hun, is voor een onbepaalde tijd en deze dame in kwestie wilt ook alleen maar het beste voor haar paardjes, dus zal ze jou leasing paardje ook niet van je afnemen, ze heeft niks liever dat je een band voor altijd zou kunnen opbouwen, het kan ook zijn dat je naarmaten het paardje zou kunnen kopen.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen, want deze dame heeft me echt geholpen. En zou het iedereen aanraden.

Dus first of all, raad ik je aan neem eerst contact op met hun en bespreek alles, je zal zien naarmaten je praat met deze dame dat je er een goed gevoel zal bij krijgen.

Hier in foto mijn veulentje van 7 maanden.
Laatst bijgewerkt door Alen0808 op 17-07-24 23:58, in het totaal 3 keer bewerkt

BeanPip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:43

Ik heb geen ervaringen met dit bedrijf. Maar wij hebben ons paard bij JR Paardenlease vandaan. En daar ben ik wel heel tevreden mee. Nog een jaartje en dan hebben we de keuze om door te leasen, te stoppen of te kopen. Ons paard gaat niet meer weg en kopen wij over.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:52

Een veulen leasen? Ik dacht dat ik de meest gekke dingen in de paardenwereld al had gehoord.