Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Wat wil je? Echt opfok; hengst/merrie gesplitst en leeftijd bij elkaar. Of wil je liever een gemengde kudde oid.
Jolandast schreef:Cioccolato schreef:Wat wil je? Echt opfok; hengst/merrie gesplitst en leeftijd bij elkaar. Of wil je liever een gemengde kudde oid.
Ik zoek een plek waar het veulen een aantal jaar kan staan en echt kan opgroeien, spelen en opvoeding. Mag wat leeftijd betreft wel afwisselend zijn. Merries en hengsten bij elkaar lijkt me op langere termijn niet handig
Jolandast schreef:Nee maar hengsten worden dan natuurlijk ruinen of zijn ruinen in gemengde leeftijden
Zulke info helpt wel met vinden van info namelijk.
Citaat:
Cioccolato schreef:pillow schreef:Een hengst komt in een hengsten groep. Dus castreren is niet perse nodig.
Ligt er aan op wat voorn plek je 'm zet.
pillow schreef:[
Nee het ligt niet aan op wat voor plek je hem zet. Geen enkele opfokplek heeft hengsten en merries bij elkaar. Ja het eerste halfjaar misschien maar daarna niet meer.
Cioccolato schreef:pillow schreef:[
Nee het ligt niet aan op wat voor plek je hem zet. Geen enkele opfokplek heeft hengsten en merries bij elkaar. Ja het eerste halfjaar misschien maar daarna niet meer.
Ja dat ligt wel aan welke plek je 'm zet![]()
Ik castreer vroeg dat ze 1 worden en gaan ze prima samen met merries hoor. Wat ik dus ook zei in m'n post.
Dus ja, het ligt er aan wat je wil en dan een geschikt plekje zoeken die bij je wensen aan sluit
Bonnelover schreef:Stal Beuving is echt een aanrader. Mensen met hart voor de paarden en met kennis! Fokken zelf ook. En menig, gerenommeerde, stal heeft daar zijn veulens, enters en twenters in opfok staan. Gewoon bellen naar Albertus of Riena. Kijken kan altijd daar wel.
Zebrastreep schreef:Rondom Assen zit een hele goede opfok , heb mijn jonge paard daar 3 jaar gehad ( stond er al met mijn andere paard). Veel ruimte en vriendjes om op te groeien. Mijn jonge paard heeft er altijd heerlijk paard kunnen zijn. Komen ook wel in de hand, scheelde bij mij een hoop met beleren en opvoeden.
Jolandast schreef:Bonnelover schreef:Stal Beuving is echt een aanrader. Mensen met hart voor de paarden en met kennis! Fokken zelf ook. En menig, gerenommeerde, stal heeft daar zijn veulens, enters en twenters in opfok staan. Gewoon bellen naar Albertus of Riena. Kijken kan altijd daar wel.
Heb je ook enig idee wat de kosten zijn?
Jolandast schreef:Zebrastreep schreef:Rondom Assen zit een hele goede opfok , heb mijn jonge paard daar 3 jaar gehad ( stond er al met mijn andere paard). Veel ruimte en vriendjes om op te groeien. Mijn jonge paard heeft er altijd heerlijk paard kunnen zijn. Komen ook wel in de hand, scheelde bij mij een hoop met beleren en opvoeden.
Bedoel je stal Haikens in Papenvoort? Heb je enig idee wat de kosten zijn?
Alja schreef:In stieltjeskanaal zit ook een opfokstal.
Was daar voor stalling wezen kijken en het zag er goed uit