Niet geleverd product Nicole voor Menners

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anniekow

Niet geleverd product Nicole voor Menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 18:55

Hoi bokkers,

In juni heb ik een hoofdstel gekocht bij Nicole voor menners. Er stond dat het op voorraad was, dus gelijk online besteld (en betaald). Het is inmiddels oktober en heb nog mijn hoofdstel niet binnen of mijn geld terug (€150).

Er is geen contact met haar te krijgen. Ik heb gebeld, gemaild, geappt (facebook heb ik niet). Ik heb op een gegeven moment (juli ongeveer) gezegd dat ik mijn geld terug wil en toen zei ze dat ze dat snel ging regelen. Tot op heden niks meer gehoord.

Iemand toevallig een idee met hoe ik wél met haar in contact kan komen? Of hoe ik mijn geld terug krijg?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:57

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:59

grauwman

Re: Niet geleverd product Nicole voor Menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:01

Reviews op het web zijn ook niet best.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 19:07

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:17

Zo jammer hoe het nu gaat.
Jaren terug echt een topper maar er is wat gebeurt (geen idee wat) waardoor het is zoals het nu is.

Lijkt me ondertussen best een post waard in oplichters in de paardenwereld.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 19:28

Nyaleti schreef:
Zo jammer hoe het nu gaat.
Jaren terug echt een topper maar er is wat gebeurt (geen idee wat) waardoor het is zoals het nu is.

Lijkt me ondertussen best een post waard in oplichters in de paardenwereld.

Inderdaad...

Het is ook echt best een hoop geld. Teveel om te laten zitten in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:00

anniekow schreef:
Hoi bokkers,

In juni heb ik een hoofdstel gekocht bij Nicole voor menners. Er stond dat het op voorraad was, dus gelijk online besteld (en betaald). Het is inmiddels oktober en heb nog mijn hoofdstel niet binnen of mijn geld terug (€150).

Er is geen contact met haar te krijgen. Ik heb gebeld, gemaild, geappt (facebook heb ik niet). Ik heb op een gegeven moment (juli ongeveer) gezegd dat ik mijn geld terug wil en toen zei ze dat ze dat snel ging regelen. Tot op heden niks meer gehoord.

Iemand toevallig een idee met hoe ik wél met haar in contact kan komen? Of hoe ik mijn geld terug krijg?

Het zal een eind rijden zijn, anders had je het waarschijnlijk al gedaan, maar waarom ga je er niet heen?
Volgens google is ze morgen weer om 09:00 uur open...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:00

Oplichters in de paardenwereld is een facebook groep. Jij hebt geen Facebook lees ik.
Misschien kun je in het andere topic een berichtje plaatsen, dan kan iemand anders het oppakken mochten er nu nog meerdere problemen zijn.

Jammer dat het zo moet maar dit is niet een eenmalig voorval.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 20:56

Het is inderdaad een behoorlijk eind rijden. Ik zal kan wel iemand vragen om het via Facebook eens te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:02

anniekow schreef:
Het is inderdaad een behoorlijk eind rijden. Ik zal kan wel iemand vragen om het via Facebook eens te proberen.

Snap ik.
Maar honderdvijftig euro zo makkelijk door je hand laten vloeien?
Ik had ondertussen al met hooivorken op de stoep gestaan, maar het is jouw geld.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 21:24

Nee klopt, is ook zo. Maar ik heb dan ook geen idee of ze er überhaupt is. Anders kun je na dat hele eind weer met lege handen naar huis.

Ik denk dat ik maar aangifte ga doen. Slaat echt nergens op dit.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:42

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-02-25 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:53

anniekow schreef:
Nee klopt, is ook zo. Maar ik heb dan ook geen idee of ze er überhaupt is. Anders kun je na dat hele eind weer met lege handen naar huis.

Ik zou haar uit de tent lokken met een aanvraag voor een heel duur product, en dan een afspraak proberen te maken. Beetje bluffen :o (uiteraard ff een email aanmaken)

Aangifte krijg je geld echt niet mee terug.. Dat is dossier-opbouw.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 22:13

Dat kan ook nog ja...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:40

Nielojram schreef:
anniekow schreef:

Ik zou haar uit de tent lokken met een aanvraag voor een heel duur product, en dan een afspraak proberen te maken. Beetje bluffen :o (uiteraard ff een email aanmaken)

Dat had je misschien beter in PB kunnen sturen :')
Iemand die haar kent leest hier echt wel mee, als ze het zelf al niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:35

Nielojram schreef:

Nyaleti schreef:

Laten we hopen dat Nicole, of iemand die haar kent, haar op dit topic wijzigt, en dat ze toch beseft dat het niet zo chique is wat er nu gebeurt.

Ik wil er nog even niet vanuit gaan dat Nicole een oplichter is O:) alleen wat laks...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:16

Ik zie dit topic nu pas. Maar heb je je hoofdstel al?
Ik heb hetzelfde gehad en toen ik haar mailde dat ik aangifte had gedaan had ik mijn hoofdstel behoorlijk rap binnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:38

Dus; aangifte van diefstal doen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:43

Als er zoveel gedupeerden zijn is BOOS ook nog een optie.

Edit: ze heeft ook wel veel pech gehad, kan het zijn dat ze hier financieel nog niet bovenop is?

https://www.hoefnet.nl/eunice-verwoest- ... r-menners/

Dat zou nog niet betekenen dat ze niet moet leveren, maar wel dat zij misschien niet geleverd krijgt van haar leverancier en ook niet kan terugbetalen. Het is een bekend fenomeen dat de vooruitbetaling van klanten gebruikt wordt om oude rekeningen te betalen .

Oplichting misschien niet, eerder een wanhopige ondernemer die het hoofd boven water probeert te houden wat dus slecht lukt.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:12

tiwi1969 schreef:
Als er zoveel gedupeerden zijn is BOOS ook nog een optie.

Edit: ze heeft ook wel veel pech gehad, kan het zijn dat ze hier financieel nog niet bovenop is?

https://www.hoefnet.nl/eunice-verwoest- ... r-menners/

Dat zou nog niet betekenen dat ze niet moet leveren, maar wel dat zij misschien niet geleverd krijgt van haar leverancier en ook niet kan terugbetalen. Het is een bekend fenomeen dat de vooruitbetaling van klanten gebruikt wordt om oude rekeningen te betalen .

Oplichting misschien niet, eerder een wanhopige ondernemer die het hoofd boven water probeert te houden wat dus slecht lukt.

Dit is vorig jaar februari. Heel vervelend maar als je het daardoor niet kan bolwerken stop dan met verkopen. TS heeft in juni dit jaar besteld.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:42

Ik heb uiteindelijk via Facebook vrienden en familie die op haar foto's stonden berichten gestuurd om in contact met haar te komen en te vragen of ze mijn geld kon terugstorten. Dat heeft gewerkt. Duurde wel 3 maanden van regelmatig contacten, mailen enz.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:13

Nielojram schreef:
Nielojram schreef:

Nyaleti schreef:

Laten we hopen dat Nicole, of iemand die haar kent, haar op dit topic wijzigt, en dat ze toch beseft dat het niet zo chique is wat er nu gebeurt.

Ik wil er nog even niet vanuit gaan dat Nicole een oplichter is O:) alleen wat laks...

Nja dit is niet het eerste topic. En ook niet alleen op Bokt.

Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel er verder nog besteld wordt en hoeveel er dus wel goed gaat ( binnen aangeven tijd bezorgd) maar ze heeft lang genoeg de tijd gehad om met oplossingen te komen. Dit is niet iets van de afgelopen maanden maar volgens mij al zolang dat haar schuur is afgebrand.
In het andere topic staat ook een vaag verhaal dat Nicole ziek werd en een ander het heeft opgestuurd oid wat achteraf een smoes was. Tja, als je met zulke verhalen moet komen en het blijkbaar nodig is om mensen uit haar prive leven te berichten om wat gedaan te krijgen, (wat heel ver gaat, kan me voorstellen dat het dan om een groot bedrag gaat en je al het andere al geprobeerd hebt) dan ben je ver heen en kun je beter gewoon eerlijk en open zijn en desnoods je webshop gewoon dicht gooien.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:35

Ik heb ooit hetzelfde probleem bij een andere, niet paard-relateerden webshop gehad.
Op deze site staat dat je iemand eerst in gebreke moet stellen. https://www.das.nl/aankopen/schadevergoeding-eisen-bij-niet-nakomen-afspraken
Daarna kun je (juridische) stappen gaan ondernemen. Dat in gebreke stellen kun je doen middels een brief (e-mail), er staat een gratis voorbeeld brief op de site. Meestal is het in gebreke stellen al een duidelijk genoeg signaal.

Wat ik toen had gedaan is de voorbeeld brief aanpassen, goed alle data en bedragen erbij noteren en de brief via alle mogelijke kanalen die de shop heeft versturen. Ik had mijn brief via whatsapp, Facebook Messenger, e-mail en de chat van insta gestuurd. In mijn geval maakte dat zo veel indruk dat ik ineens wel contact én mijn spullen kreeg.

Succes! Erg vervelend als je geen contact krijgt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:44

Het grote nadeel van de online wereld. En mensen verdwijnen spoorloos en naar je geld kan je fluiten…